Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Steeds braken na eten van droogvoer (Mera Dog)
Moderator: moderatorteam
- Franky's Boxer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Steeds braken na eten van droogvoer (Mera Dog)
Ik voer mijn hond sinds een maand Mera Dog (standaardbrok), maar mijn Boxer kan deze brokken niet droog verdragen, valt misschien te zwaar?
Hij kreeg hiervoor Pedigree Lam ook gewoon droog en dat ging er zonder problemen in.
Hij kauwt er heel goed op maar, ondanks dat, braakt alles na een uur uit en eet hij dat dan weer op.
Tevens is zijn ontlasting op een dag 3x zoveel (geen grap: echt 6 x giga hopen en keihard!)
Hij drinkt trouwens ruim voldoende en vaak zelfs teveel, dus daar zal het niet aan liggen.
Hij houdt het wel binnen als ik het in water laat weken en het meng met bruin brood.
Dus nu is het in de ochtend Rodi en in de avond geweekte Mera Dog met een sneetje bruin brood en sperzieboontjes en een eetlepel olijfolie (om te poepen)!
Iemand daar nog tips voor (braken na het droogvoeren)???
Hij kreeg hiervoor Pedigree Lam ook gewoon droog en dat ging er zonder problemen in.
Hij kauwt er heel goed op maar, ondanks dat, braakt alles na een uur uit en eet hij dat dan weer op.
Tevens is zijn ontlasting op een dag 3x zoveel (geen grap: echt 6 x giga hopen en keihard!)
Hij drinkt trouwens ruim voldoende en vaak zelfs teveel, dus daar zal het niet aan liggen.
Hij houdt het wel binnen als ik het in water laat weken en het meng met bruin brood.
Dus nu is het in de ochtend Rodi en in de avond geweekte Mera Dog met een sneetje bruin brood en sperzieboontjes en een eetlepel olijfolie (om te poepen)!

..:: Branco de Boxer::..
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Re: Steeds braken na eten van droogvoer (Mera Dog)
Franky's Boxer schreef:Ik voer mijn hond sinds een maand Mera Dog (standaardbrok), maar mijn Boxer kan deze brokken niet droog verdragen, valt misschien te zwaar?
ugh, pedigree
Ik zou als ik jou was kijken naar goed voer. Wat mij betreft het liefst nog vers voer. Kijk eens naar een goede kvv zoals carnibest, lotgering, Darf en smuldier. (en/of een afwisseling ervan)
Waarom ga je eigenlijk niet gewoon over naar alleen Rodi en laat je dat mera dog en bruin brood + olijfolie lekker zitten.

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou ook even wat dingen lezen over wat honden zoal nodig hebben aan voeding, denk dat je daar een hoop mee oplost 
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
Sita
- Zeer actief
Ik zou kijken hoe hij het doet op een andere brok, als je brok wilt blijven voeren.
Ik heb alleen kvv gevoerd, maar ben weer terug naar de brokken en voer mijn honden nu Mera dog Agility en ze doen het er alledrie super op. Hiervoor heb ik o.a. Royal Canine en Caracroc gevoerd. Ook daarop deden mijn honden het goed. Van Eukanuba kreeg Taro jeuk en heeft als aandenken nog steeds likplekken op zijn voorpootjes, dus dat komt er niet meer in hier.
Ik heb alleen kvv gevoerd, maar ben weer terug naar de brokken en voer mijn honden nu Mera dog Agility en ze doen het er alledrie super op. Hiervoor heb ik o.a. Royal Canine en Caracroc gevoerd. Ook daarop deden mijn honden het goed. Van Eukanuba kreeg Taro jeuk en heeft als aandenken nog steeds likplekken op zijn voorpootjes, dus dat komt er niet meer in hier.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- annemick
- Zeer actief
Mickey doet het al jaren goed op Royal Canin Boxer vermengd met pens of rund (rodi/duck/smuldier) in de ochtend en ( meestal RC) diner 's middags met warm water en weer vermengd met vlees en soms wat sperziebonen, sinds kort vanwege leeftijd en artrose ben ik overgestapt op RC mobility, via DA, in de ochtend.
Ze is wel redelijk makkelijk met haar eten en darmen als ik af en toe een ander merk erdoor heen doe.
Mera dog ken ik zelf niet, wel eukanuba (boxer), caracroc en op vakantie ook wel eens pedigree of een huismerk zonder problemen gegeven.
Ik weet niet hoeveel brood je erbij geeft, maar vanwege het zout zou het misschien één reden van het meer drinken kunnen zijn(?)
6x poepen op een dag klinkt inderdaad wel heel erg veel, hier is het 2 tot soms 3 normale hopen per dag.
Ze is wel redelijk makkelijk met haar eten en darmen als ik af en toe een ander merk erdoor heen doe.
Mera dog ken ik zelf niet, wel eukanuba (boxer), caracroc en op vakantie ook wel eens pedigree of een huismerk zonder problemen gegeven.
Ik weet niet hoeveel brood je erbij geeft, maar vanwege het zout zou het misschien één reden van het meer drinken kunnen zijn(?)
6x poepen op een dag klinkt inderdaad wel heel erg veel, hier is het 2 tot soms 3 normale hopen per dag.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
geen idee.. misschien valt het zwaar? mijn teefje eet ook meradog de standaard uitvoering en doet het er super op. weinig ontlasting en nooit overgeven.
ik vind het een erg goede brok
ik vind het een erg goede brok

- stefanie
- Zeer actief
Lijkt me heel simpel op te lossen. Gewoon ander voer proberen.
Waarom moeilijk doen met bruin brood en olijfolie?
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Misschien een domme vraag, maar zijn de brokken nog wel goed?
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Schrokt hij niet te veel?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- krullie
- Zeer actief
eens ander voer proberen?
misschien prins sensitive? dat is speciaal voor de maag.
en waarom niet gewoon een beetje inweken?
als hij dat lekker vind?
hier gaat er ook nog een lepel blikvoer doorheen, gewoon voor de lekker.
misschien prins sensitive? dat is speciaal voor de maag.
en waarom niet gewoon een beetje inweken?
als hij dat lekker vind?
hier gaat er ook nog een lepel blikvoer doorheen, gewoon voor de lekker.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Waarom geef je er eigenlijk brood bij?
Brokken nat maken/weken wordt heel veel gedaan en als het op deze manier wel binnenblijft dan zie ik het probleem niet.
Neem eens kontakt op met de mensen van Meradog misschien kunnen ze je wel verder helpen
Brokken nat maken/weken wordt heel veel gedaan en als het op deze manier wel binnenblijft dan zie ik het probleem niet.
Neem eens kontakt op met de mensen van Meradog misschien kunnen ze je wel verder helpen
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Franky's Boxer
- Vaste gebruiker
stefanie schreef:Lijkt me heel simpel op te lossen. Gewoon ander voer proberen.![]()
Omdat hij snel vermagerd! en hij is gek op bruine boterhammenTulp schreef:Waarom geef je er eigenlijk brood bij?
Hij gaat nu weer op de Pedigree(/Mera het is nog/weer half om half) en Rodi. Dat is na een jaar nog het beste bevallen.
Hij krijgt 1 a 2 sneetjes per dag.annemick schreef:Ik weet niet hoeveel brood je erbij geeft, maar vanwege het zout zou het misschien één reden van het meer drinken kunnen zijn(?)
Maar bij Branco is het vele drinken een dwangneurose die hij over heeft gehouden van zijn vorige "thuis".
Daar zat hij 14 uur per dag alleen en dat was zijn tijdverdrijf. Toen hij bij mij kwam dronk hij soms 6 liter op een dag weg, dat is terug gebracht naar 2 liter.
Laatst gewijzigd door Franky's Boxer op 15 nov 2011 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

- Franky's Boxer
- Vaste gebruiker
ze zijn wel kei en keihard!kimmeke schreef:Misschien een domme vraag, maar zijn de brokken nog wel goed?

- stefanie
- Zeer actief
Als hij zoveel drinkt, is Pedigree nou niet echt het handigste voer.
- Franky's Boxer
- Vaste gebruiker
Hij krijgt gewoon niet meer dan 2 bakken (à anderhalve liter per bak en die drinkt hij niet meer leeg)!
Want drinken naar behoefte houd natuurlijk ergens op.
Want drinken naar behoefte houd natuurlijk ergens op.