Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poep-vraagje...
Moderator: moderatorteam
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
Poep-vraagje...
Even een kort vraagje.
Een hond die al jaren last heeft van steeds terugkerende diarree met bloed/slijm,
Zou dat Giardia kunnen zijn?
Een hond die al jaren last heeft van steeds terugkerende diarree met bloed/slijm,
Zou dat Giardia kunnen zijn?
- kipo
- Zeer actief
Re: Poep-vraagje...
ja hoor, maar ook voedselintolerantie, enteritis, colitis, al dan niet immuun-gerelateerd, andere parasieten, etc.
Simpelste om mee te beginnen is een ontlastingonderzoek, Giardia is niet altijd makkelijk te vinden, maar daar bestaan speciale Snap-tests voor.
Simpelste om mee te beginnen is een ontlastingonderzoek, Giardia is niet altijd makkelijk te vinden, maar daar bestaan speciale Snap-tests voor.
- Ri@nne
- Zeer actief
kipo schreef:ja hoor, maar ook voedselintolerantie, enteritis, colitis, al dan niet immuun-gerelateerd, andere parasieten, etc.
Ja, weet ik..
Giardia test was positief wat ik gehoord heb.. ik vroeg me alleen af of ik het goed had dat het zo lang kon "duren" zeg maar, De eigenaar verklaarde me namelijk voor gek
dankje!
- kipo
- Zeer actief
Als de test positief is, moet je dat in ieder geval eerst aanpakken, Giardia kan heel hardnekkig zijn, want sporen van het kreng houden zich ook op in de vacht van de hond en even likken resulteert dan weer in herbesmetting (nog afgezien van besmetting via andere honden/uitlaatveldjes ed). Of Giardia dan de (enige) oorzaak is, daar kom je achter als je hem kwijt bent, heeft de hond dan nog klachten, dan moet er nog iets anders meespelen.
- Ri@nne
- Zeer actief
Ze zijn met de behandeling gestart gisteren, medicijnen en hond is gewassen, over 4-5 dagen herhalen ze dat nog eens, en alle kleedjes etc is gewassen en speeltjes enzo, en ze laten hem heel ergens anders uit, dat zal toch wel goed komen dan hoop ik?
- kipo
- Zeer actief
Jawel hoor, komt altijd wel goed, kost alleen soms wat meer moeite. Ik zou iig na het laatste kuurtje de ontlasting nog eens laten controleren, via de direkte methode (giardia zoeken in verse ontlasting) 2x met een paar weken ertussen, met de Snap-test is 1x ook voldoende.
- Ri@nne
- Zeer actief
da's wel een goeie, dat zal ik even doorgeven als ik ze weer zie komende week! dankjewel!! 
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ja dat kan zeker. Mijn kat heeft het jaren gehad, helaas niet ontdekt door de dierenarts en er werd gezegd dat hij een voedselintolerantie had.Princess schreef:kipo schreef:ja hoor, maar ook voedselintolerantie, enteritis, colitis, al dan niet immuun-gerelateerd, andere parasieten, etc.
Ja, weet ik..
Giardia test was positief wat ik gehoord heb.. ik vroeg me alleen af of ik het goed had dat het zo lang kon "duren" zeg maar, De eigenaar verklaarde me namelijk voor gek
dankje!
Uiteindelijk (na jaren) bij een andere dierenarts, werd het wel ontdekt, is hij ervoor behandeld en was hij eindelijk van alle ellende verlost.
Soms is het nodig de kuur nogmaals te herhalen. Als 1 kuur dus niet (voldoende) helpt, dan is het niet gezegd dat het iets anders is, het kan dus zo zijn dat er 2 kuren nodig zijn.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15