Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heup uit de kom
Moderator: moderatorteam
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heup uit de kom
Hallo allemaal,
Ik dacht, ik moet toch eens naar ervaringen gaan vragen. Ergens. Dus waarom dan niet hier?
Afgelopen woensdag is Chasin' aangereden door een scooter. Hij zag ons volledig over het hoofd en waar ikzelf nog net opzij ven gesprongen, raakte hij vol Chasin'. Gevolg: heup uit de kom. Ik moet eerlijk zeggen dat het een wonder is dat hij niet meer heeft.
Donderdag is hij geopereerd en is de heup terug gezet. Nu moet hij zes weken benchrust. Daarna revalideren en met een beetje mazzel loopt hij straks weer normaal. Helaas zei de orthopeed wel meteen dat hij niet meer zal kunnen sporten. Wel mag (moet) hij wandelen, fietsen, hardlopen etc. Om de bespiering erop te houden.
Ik ben nu een paar dagen verder en eigenlijk op zoek naar mensen die iets soortgelijks hebben gehad met hun hond. Want ik vraag me af, wat mag hij eigenlijk nog wel? Kan hij straks wel weer in de auto springen? En loslopen, hij gaat nogal eens achter de konijnen aan. Moet ik een hartverlamming krijgen, of zou het meevallen? Hij mag dus niet meer sporten. Maar, gaat het dan om het springen, het draaien, het springen en draaien tegelijk?
Uiteraard heb ik een afspraak staan voor controle, dus daar kan ik ook veel vragen, ik ben alleen benieuwd naar eventuele ervaringen. Wat ik zie op internet is vaak gerelateerd aan HD. Gelukkig had hij dat niet, want dat zou de slagingskans verminderen.
Ik hoor het graag!
Ik dacht, ik moet toch eens naar ervaringen gaan vragen. Ergens. Dus waarom dan niet hier?
Afgelopen woensdag is Chasin' aangereden door een scooter. Hij zag ons volledig over het hoofd en waar ikzelf nog net opzij ven gesprongen, raakte hij vol Chasin'. Gevolg: heup uit de kom. Ik moet eerlijk zeggen dat het een wonder is dat hij niet meer heeft.
Donderdag is hij geopereerd en is de heup terug gezet. Nu moet hij zes weken benchrust. Daarna revalideren en met een beetje mazzel loopt hij straks weer normaal. Helaas zei de orthopeed wel meteen dat hij niet meer zal kunnen sporten. Wel mag (moet) hij wandelen, fietsen, hardlopen etc. Om de bespiering erop te houden.
Ik ben nu een paar dagen verder en eigenlijk op zoek naar mensen die iets soortgelijks hebben gehad met hun hond. Want ik vraag me af, wat mag hij eigenlijk nog wel? Kan hij straks wel weer in de auto springen? En loslopen, hij gaat nogal eens achter de konijnen aan. Moet ik een hartverlamming krijgen, of zou het meevallen? Hij mag dus niet meer sporten. Maar, gaat het dan om het springen, het draaien, het springen en draaien tegelijk?
Uiteraard heb ik een afspraak staan voor controle, dus daar kan ik ook veel vragen, ik ben alleen benieuwd naar eventuele ervaringen. Wat ik zie op internet is vaak gerelateerd aan HD. Gelukkig had hij dat niet, want dat zou de slagingskans verminderen.
Ik hoor het graag!
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Heup uit de kom
Geen ervaring maar wat zul je geschrokken zijn! Ik hoop dat hij goed opknapt en straks weer probleemloos door het leven kan 
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ook geen ervaring mee, ik denk in de richting dat het arthrose (i.v.m. trauma) gaat vormen
en dat m.n. de bespiering dat op moet vangen. Wat zul je geschrokken zijn zeg
Wellicht heeft iemand er ervaring mee die je wat meer kan vertellen. Wat deed je voor sport met hem?
Wellicht heeft iemand er ervaring mee die je wat meer kan vertellen. Wat deed je voor sport met hem?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik heb het alleen met een Westie meegemaakt. Volgens mij is dat toen onder narcose weer 'recht getrokken'. Toen kreeg ze een verband waardoor ze het been opgetrokken hield en enige tijd later kon ze alles weer.
Maar ja, een Westie... da's geen sporthond.
Maar ja, een Westie... da's geen sporthond.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Hier jaren geleden een cockertje door een auto aangereden. Ook heup uit de kom en ook bloed in de urine.
Ze is geopereerd aan de blaas maar de heup hebben ze zo terug kunnen zetten. Toen werd haar achtervoetje opgebonden onder haar lijf. Die kon/mocht ze niet gebruiken.
Na een aantal dagen mocht dat eraf en nadat ze hechtingen van de buikoperatie eruit waren, mocht ze weer de eerste weken aan de lijn gewoon lopen.
Omdat ze toen veel bloed was verloren vanwege die blaas problemen hield ze zich vanzelf wel rustig de eerste dagen.
Volledig genezen nergens geen centje pijn meer aan gehad.
Ze is geopereerd aan de blaas maar de heup hebben ze zo terug kunnen zetten. Toen werd haar achtervoetje opgebonden onder haar lijf. Die kon/mocht ze niet gebruiken.
Na een aantal dagen mocht dat eraf en nadat ze hechtingen van de buikoperatie eruit waren, mocht ze weer de eerste weken aan de lijn gewoon lopen.
Omdat ze toen veel bloed was verloren vanwege die blaas problemen hield ze zich vanzelf wel rustig de eerste dagen.
Volledig genezen nergens geen centje pijn meer aan gehad.

- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
- Aantal honden: 1
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Terug geweest om de hechtingen eruit te halen. Hij had er zelf twee hechtingen uit gehaald, de oen. Daar is het nu wat ontstoken, dus extra antibiotica. Gelukkig schikt hij zich redelijk in zijn hokje. Ik vind het zelf wel sneu om de braafste hond thuis te laten en met de stoute hond te gaan trainen. Maar het is even niet anders