Wie weet raad..?
Onze Mitchi gaat altijd met veel plezier mee in de auto. Ze krult zich meteen op op de achterbank (met een riempje in de veiligheidsriem) en gaat lekker slapen. Mitchi is nu 6 maanden oud.
Vorige week zijn we voor de eerste keer met onze camper op reis gegaan. Ook hier hebben we haar met zo'n speciaal riempje in één van de veiligheidsriemen van de passagiers vastgemaakt, met haar schapenvacht kleedje, een kluifje en een knuffeltje.
Ze heeft de hele reis zitten rillen en heeft grote ogen. We hebben er geen aandacht aan geschonken, niet gezegd 'wat ben je zielig' of iets dergelijks, maar op al onze verplaatsingen bleef ze hetzelfde gedrag vertonen. Zodra de camper stilstaat, is ze vrolijk en ook 's nachts blijft ze netjes op haar kleedje liggen en slaapt ze als een roosje.
Onze gewone auto is een benzineauto en de camper is een diesel. Deze maakt wel iets meer geluid en trilt ook meer, maar Mitchi is absoluut geen bangerik en gaat overal op af (echte Jack Russell).
Weet iemand waaraan dit gedrag kan liggen en wat we er eventueel aan kunnen doen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond in de camper
Moderator: moderatorteam
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- Aantal honden: 2
Re: Hond in de camper
Onze pup vond de camper ook maar "zo,zo" in het begin. Hij was toen ook nog wat wagenziek. Ik had hem eerst in de bench gedaan omdat hij dan zo toch zijn veilige plekje had maar hij werd er flink beroerd van. Toen heb ik hem de eerste paar keer op schoot genomen en toen dat goed ging op een vaste plek in de camper. Nu vind hij de camper leuk en gaat graag mee.

met dank aan Twinkel
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Op de achterbank voelt hij zich waarschijnlijk wat meer beschermd door de voorstoelen?
Misschien dat je zijn plekje wat kleiner kunt maken in de camper.
Ik heb een Jack en die ging op de vloer liggen
Ze is nu 5 en het afgelopen jaar voor het eerst uit haar zelf op de bank.
Was ook wagenziek in het begin, dat is nu over, maar het gaat nog steeds niet met
enthousiasme.
Misschien dat je zijn plekje wat kleiner kunt maken in de camper.
Ik heb een Jack en die ging op de vloer liggen
Ze is nu 5 en het afgelopen jaar voor het eerst uit haar zelf op de bank.
Was ook wagenziek in het begin, dat is nu over, maar het gaat nog steeds niet met
enthousiasme.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
- Aantal honden: 1
Mijn pup was ook wagenziek in de camper.
Ze zit nu in de bench onder de tafel, dat gaat prima.
Zit jouw hond gewoon op de bank van de dinette?
Dan kan ze dus alles om haar heen zien?
Dat was voor onze hond te veel van het goede, dat vond ze niks.
Sinds ze niet meer zo veel prikkels binnenkrijgt, is er geen probleem meer.
Ze zit nu in de bench onder de tafel, dat gaat prima.
Zit jouw hond gewoon op de bank van de dinette?
Dan kan ze dus alles om haar heen zien?
Dat was voor onze hond te veel van het goede, dat vond ze niks.
Sinds ze niet meer zo veel prikkels binnenkrijgt, is er geen probleem meer.
Groetjes,
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Bedankt al voor deze tips.
Helaas is het seizoen al een beetje voorbij en kunnen we jullie tips pas in het voorjaar uitproberen.
Ik denk dat we een kleine bench zullen kopen voor het rijden en deze dan onder de eettafel zetten.
Ze zit nu op de bank van de dinette of op de lange bank langs de zijkant. Te veel te zien dus !!
Groeten, Truus
Helaas is het seizoen al een beetje voorbij en kunnen we jullie tips pas in het voorjaar uitproberen.
Ik denk dat we een kleine bench zullen kopen voor het rijden en deze dan onder de eettafel zetten.
Ze zit nu op de bank van de dinette of op de lange bank langs de zijkant. Te veel te zien dus !!
Groeten, Truus