Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Royal Canin vraagje.
Moderator: moderatorteam
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Royal Canin vraagje.
Even een vraag over goede voeding.(als het niet in goede rubriek staat dan merk ik het wel).
We (mijn familie en ik bij het zondags bezoek aan oma) hadden het over voeding van de hond.
Mijn zusje haar labrador vreet wel eens poep en ik zei volgens mij moet je dan bananen geven wegens een bepaald te kort (kalium of zo??).
Maar nee dat was onzin want ze hadden speciaal voer gehaald van het tuincentrum en dat hielp ook niks,.
Toen zei mijn andere zus (ook een labrador heeft die) dan moet je royal canin voeren dat is het beste wat er is.
Nou had ik dus via dit forum gelezen dat dit voer niet echt hoog aangeschreven staat (of vergis ik me).
Veel mensen hier voeren natuurvoeding of barfen geloof ik maar dat willen ze volgens mij niet.
Wat zijn eigenlijk goede brokken dan volgens jullie zodat het beestje geen poep meer vreet (of zou dat een gedrags"probleem"zijn?
We (mijn familie en ik bij het zondags bezoek aan oma) hadden het over voeding van de hond.
Mijn zusje haar labrador vreet wel eens poep en ik zei volgens mij moet je dan bananen geven wegens een bepaald te kort (kalium of zo??).
Maar nee dat was onzin want ze hadden speciaal voer gehaald van het tuincentrum en dat hielp ook niks,.
Toen zei mijn andere zus (ook een labrador heeft die) dan moet je royal canin voeren dat is het beste wat er is.
Nou had ik dus via dit forum gelezen dat dit voer niet echt hoog aangeschreven staat (of vergis ik me).
Veel mensen hier voeren natuurvoeding of barfen geloof ik maar dat willen ze volgens mij niet.
Wat zijn eigenlijk goede brokken dan volgens jullie zodat het beestje geen poep meer vreet (of zou dat een gedrags"probleem"zijn?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Royal Canin vraagje.
kijk maar eens in de zoekfunctie naar poep eten en je zult zien dat daar bij de meeste honden NIETS voor helpt !
Ik heb ook een paar van die viezerikken en het enige dat een gunstig gevolg is , is dat wij nu heel consequent poep ruimen omdat ze anders gaan 'snacken'
Ik heb ook een paar van die viezerikken en het enige dat een gunstig gevolg is , is dat wij nu heel consequent poep ruimen omdat ze anders gaan 'snacken'

Sandra

Ik denk niet dat het erg samenhangt met de voeding. Zelfs al zou je overgaan op de beste brok ter wereld, dan nog heb je een grote kans dat ze poep blijft eten. De beste oplossing in dit geval is voorkomen, voorkomen, voorkomen.
Het komt overigens vrij vaak voor, met name bij Labradors. Er is zelfs een nette naam voor: Coprogafie.
Het komt overigens vrij vaak voor, met name bij Labradors. Er is zelfs een nette naam voor: Coprogafie.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Mijn hond eet rauw, maar die kan een lekkere frolic-bolus toch echt niet weerstaan hoor
Je kan er weinig aan doen, gewoon goed opletten. Echt kwaad kan het geloof ik niet, maar fris is anders natuurlijk.

Je kan er weinig aan doen, gewoon goed opletten. Echt kwaad kan het geloof ik niet, maar fris is anders natuurlijk.

-
- Zeer actief
de mijne is toch wel gestopt, met poep eten( überhaupt van straat vreten) na het veranderen van voeding, maar dat zal dan wel een uitzondering zijn
.
Ik persoonlijk vind trouwens dat er niets mis is met RC voeding.
hang helemaal van de hond af, wat goed is

Ik persoonlijk vind trouwens dat er niets mis is met RC voeding.

hang helemaal van de hond af, wat goed is
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik heb jaren RC gevoerd en daar deden ze het prima op, voer nou vers en daar doen ze het beter op.
maar zou dat laatste niet zo zijn geweest had ik vrolijk weer terug gegaan naar de RC
maar zou dat laatste niet zo zijn geweest had ik vrolijk weer terug gegaan naar de RC

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
Hier werkte in het verleden RC niet. Ze kregen daar puistjes van. Maar op de Prins gingen ze wel als een trein met zijn allen. Volgens mij is het ultieme middel tegen poep eten nog niet uitgevonden. Er zijn allerlei tips voor en bij de 1 werkt het wel en bij de ander niet. Onze honden krijgen NRV maar toen ik een poosje KVV gaf omdat het zo even uit kwam, gingen er een paar poep eten. Vanaf het moment dat ze weer een paar dagen NRV hadden gehad, was het over.
Het verschilt per hond.
Het verschilt per hond.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oh maar ik gaf het ook niet tegen het poepeten van één van de twee hoor, het was gewoon voer waar mijn honden het goed op deden 
ik ben al jaren geleden opgehouden te denken dat er iets tegen poepeten bestaat als je honden het gewoon lekker vinden, het enige dat dan helpt is het zoveel mogelijk voorkomen.

ik ben al jaren geleden opgehouden te denken dat er iets tegen poepeten bestaat als je honden het gewoon lekker vinden, het enige dat dan helpt is het zoveel mogelijk voorkomen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
Ik weet niet of je post aan mij gericht was maar ik begreep dat je het gewoon gaf zeg maar en niet tegen poep eten. Net als ik eigenlijkrenee-uk schreef:oh maar ik gaf het ook niet tegen het poepeten van één van de twee hoor, het was gewoon voer waar mijn honden het goed op deden

Ik denk over het poep eten precies wat jij hierboven zegt. Maar wat me wel op valt is dat de frolic en bonzo drollen (dus die oranje flatsen) veruit favoriet zijn.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is mij ook opgevallendogo4ever schreef:Ik weet niet of je post aan mij gericht was maar ik begreep dat je het gewoon gaf zeg maar en niet tegen poep eten. Net als ik eigenlijkrenee-uk schreef:oh maar ik gaf het ook niet tegen het poepeten van één van de twee hoor, het was gewoon voer waar mijn honden het goed op deden
ik ben al jaren geleden opgehouden te denken dat er iets tegen poepeten bestaat als je honden het gewoon lekker vinden, het enige dat dan helpt is het zoveel mogelijk voorkomen.. Ik heb er even over gedaan om een brok te vinden waar alle 5 de honden het allemaal goed op deden. En toen kwam ik uit op de Prins toendertijd.
Ik denk over het poep eten precies wat jij hierboven zegt. Maar wat me wel op valt is dat de frolic en bonzo drollen (dus die oranje flatsen) veruit favoriet zijn.

En sinds de hond die kennelijk frolic of bonzo kreeg als maaltijd er (waarschijnlijk) niet meer is, is het poepvreten bij mijn honden zeer sterk afgenomen

De rest smaakt bij lange na niet zo lekker.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
Hier vorig jaar ook een periode gehad dat Falco poep at. Meer groenten en veendrenkstof toe gaan voegen, beter op mijn menu gaan letten (barf) en het ging over. Nu na een jaar begon ie van de week weer. Had al een tijdje geen lever meer gegeven. Deze week dus twee keer wel, en hij heeft geen neigingen meer. (Afkloppen......)
Ik heb het idee dat een tekort dus wel een oorzaak kan zijn.
(Naast het feit dat slecht verteerde drollen met veel smaakstoffen gewoon ook lekker schijnen te zijn)
Ik heb het idee dat een tekort dus wel een oorzaak kan zijn.
(Naast het feit dat slecht verteerde drollen met veel smaakstoffen gewoon ook lekker schijnen te zijn)

- Ptje
- Zeer actief
Oke dan heb ik alweer heel wat geleerd, vroeger vrat Doerak ook wel eens poep, (nu niet meer zo erg gelukkig) en hij kreeg ook prins brokken.
Van een kennis kreeg ik toen zo'n poedertje wat dan kennelijk vol mineralen moest zitten en dat moest ik dan aanlengen met water,
Nou, het was nét zo'n modderprutje en meneertje trok er zijn nuffige neus voor op en dat terwijl hij echt bijna alles vreet wat hem voor de neus komt.
Zelfs een keer een blaadje witlof toen ik de cavia's aan het voeren was (stomme hond haha).
Ik heb toen maar iedere keer goed gekeken en opgelet zodat hij geen kans meer kreeg om poep te eten.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Van een kennis kreeg ik toen zo'n poedertje wat dan kennelijk vol mineralen moest zitten en dat moest ik dan aanlengen met water,
Nou, het was nét zo'n modderprutje en meneertje trok er zijn nuffige neus voor op en dat terwijl hij echt bijna alles vreet wat hem voor de neus komt.
Zelfs een keer een blaadje witlof toen ik de cavia's aan het voeren was (stomme hond haha).
Ik heb toen maar iedere keer goed gekeken en opgelet zodat hij geen kans meer kreeg om poep te eten.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Hoe oud is de hond die de poep eet? Ik heb gemerkt bij Sanka dat zijn toen ze pup was echt zo goed als alles opvrat dat ze maar tegen kwam, hoewel ze liever ganzenpoep en konijnenkeutels had dan hondenpoep. Dit is gewoon met ouder worden en niet toelaten/voorkomen zo goed als verdwenen...
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- Ptje
- Zeer actief
Het is een labradorpup van bijna een jaar (8 nov).kimmeke schreef:Hoe oud is de hond die de poep eet? Ik heb gemerkt bij Sanka dat zijn toen ze pup was echt zo goed als alles opvrat dat ze maar tegen kwam, hoewel ze liever ganzenpoep en konijnenkeutels had dan hondenpoep. Dit is gewoon met ouder worden en niet toelaten/voorkomen zo goed als verdwenen...

-
- Zeer actief
Aaah, dat verklaart een hoop, jonge vreetschuur, dus
. , succes
heel misschien zou je brokken kunnen gaan proberen met heel veel vezels die vullen( gaan ze wel meer poepen, maar dan zijn ze wel meer verzadigd
.
maar dat is een optie, en anders zul je er achterheen moeten zitten gok ik zomaar.
Labjes staan wel redelijk bekent om hun eetlust

heel misschien zou je brokken kunnen gaan proberen met heel veel vezels die vullen( gaan ze wel meer poepen, maar dan zijn ze wel meer verzadigd

maar dat is een optie, en anders zul je er achterheen moeten zitten gok ik zomaar.
Labjes staan wel redelijk bekent om hun eetlust

- Lucia
- Zeer actief
Milo heeft dat ook 2 zomers gedaan, de iets aangebrande drollen waren favoriet.
Hier is het vanzelf over gegaan.
Ik heb wel eens gehoord dat er een verband is tussen voeding en poepeten, maar of het waar is weet ik niet.
En een jonge lab, tja ik verwonder me er in ieder geval niet over.
Hier is het vanzelf over gegaan.
Ik heb wel eens gehoord dat er een verband is tussen voeding en poepeten, maar of het waar is weet ik niet.
En een jonge lab, tja ik verwonder me er in ieder geval niet over.
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Onze Tura, inmiddels al overleden, vrat ook regelmatig poep, als ze de kans kreeg, toen ik nog brokken voerde. Toen ik overging op vers vlees hield ze er mee op 

-
- Zeer actief
Hier zowel brok als vers gevoerd en gelukkig nog nooit een hond gehad die hondenpoep at. Mensenpoep daarintegen

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Zeer actief