Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje voor de mensen die vers voeren

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Vraagje voor de mensen die vers voeren

Ongelezen bericht door Laura84 »

Hoi iedereen,

Momenteel ben ik bezig met een ondernemingsplan op te zetten voor een natuurlijke voedingswinkel (plus een klein assortiment van non food producten), hoofdzakelijk gebasseerd op kvv en Barf. Alles bij elkaar dus.
Ik vraag me af wat jullie daar van vinden plus daarbij, mocht je interesse hebben en de tijd er rijp voor is, een enquete voor mij in te vullen zodat ik een mooi breed plaatje ga krijgen?

Groetjes, Laura
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: Vraagje voor de mensen die vers voeren

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:engel: Ik kan wel even omschrijven waar ik persoonlijk heel blij van zou worden.
-redelijk ruim assortiment waarbij op de website goed bijgehouden wordt wanneer een product tijdelijk niet leverbaar is.
-duidelijke afspraken kunnen maken wat betreft levering
-bereikbaar zijn
-voedsel in bevroren staat aan laten komen
-levering in -+ een week na bestelling
-enigszins klantvriendelijk ingesteld

:ok: dan heb je aan mij en nog een aantal mensen hier in de buurt een goede klant.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Een "echte" winkel of een webwinkel? In welke omgeving?

Suzanne
lila660
Zeer actief

Ongelezen bericht door lila660 »

Wat ik zeer belangrijk vind:
- ruime keuze
- goede producten, dus kwaliteit!
- kloppende gewichten, niets zo vervelend als ruime afwijkingen.
- goede bereikbaarheid per mail en of telefoon
- duidelijk goed opgebouwde website, dus verschil tussen KKV en Barf, en per soort/merk ingedeeld.
- en idd bijhouden wat er wel en niet is, ik basseer mijn menu op wat ik bestel en dan is het zo vervelend als er iets niet is en daar pas achterkom als de bestelling geleverd wordt
- en als laatste waar ik echt echt echt heel irritant vind is, iets anders leveren dan besteld omdat het bestelde er niet is.
Doe dat dan in goed overleg of geen aan dat het er niet is.
Groetjes Linda
dagmar88
Zeer actief

lila660 schreef:Wat ik zeer belangrijk vind:
- ruime keuze
- goede producten, dus kwaliteit!
- kloppende gewichten, niets zo vervelend als ruime afwijkingen.
- goede bereikbaarheid per mail en of telefoon
- duidelijk goed opgebouwde website, dus verschil tussen KKV en Barf, en per soort/merk ingedeeld.
- en idd bijhouden wat er wel en niet is, ik basseer mijn menu op wat ik bestel en dan is het zo vervelend als er iets niet is en daar pas achterkom als de bestelling geleverd wordt
- en als laatste waar ik echt echt echt heel irritant vind is, iets anders leveren dan besteld omdat het bestelde er niet is.
Doe dat dan in goed overleg of geen aan dat het er niet is.
Nou, precies dit.
Pioenroos van het forum en ik hebben vaker samen en apart vers besteld bij meerdere bedrijven, en die laatste 2 is geloof ik nog geen enkele keer helemaal goed gegaan...
Het zou echt een verademing zijn wanneer iemand eindelijk eens 100% z'n zaken op een rijtje heeft :ugh:
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Wat een mooie reacties allemaal. Jullie verlangen is heel erg duidelijk.

*helaas* zal het gelden voornamelijk voor noord holland en de kop van zuid. Het idee is dus een "echte" winkel waar de klant gezellig met mij de vriezer in gaat om te shoppen met het daarbij behorende advies. Een bezorgregeling staat wel in de planning maar of dat meteen gerealiseerd kan worden weet ik nog niet.
Tevens is een goede website die elke dag up to date gemaakt wordt voor mij geen streven maar een eis. Ook zal er veel gewerkt worden met twitter zodat iedereen die de winkel volgt, direct op de hoogte is als ik weer aan het inkopen geweest ben, voornamelijk denkend aan afwijkende producten, wild, lipvlees etc.

Hoe vinden jullie dat klinken?

Ik ben bezig met leveranciers en vroeg me af, welke kan er nou volgens jullie niet ontbreken.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Dat klinkt prima hoor. Als er op rijafstand van hier een winkel met ruim/volledig assortiment is zou ik het wel weten...
Met bezorgen ben je zo afhankelijk van of het wel uitgeleverd wordt en moet je soms uren thuiszitten op een dag die net niet uitkomt.

-Idd is up-to-date voorraad beheer ontzettend belangrijk denk ik.
-En mooie partij aanbiedingen/grootverpakkingen korting zijn ook altijd leuk.
-Daarnaast kleine probeer verpakkingen. Diem hier is nogal kieskeurig. Als ik goedkoop een paar ons van verschillende vleessoorten kan uitproberen zou dat mij wel geld gescheeld hebben. Niet dat Charlie van Dagmar88 het erg vindt dat ze de afgekeurde soorten van Diem krijgt :engel:
-Daarnaast ook biologische en scharrel producten? Met name orgaanvlees wordt door veel honden beter gegeten/verdraagd als het biologisch is.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou vooral proberen om een groot assortiment te hebben en goedkoop te blijven. Er is veel concurrentie.
Daarnaast zou ik bv ecostyle ontvlooi producten, Verm x ontworming en andere natuurlijke producten verkopen. Ook veel gedroogd vlees.
Ook speelgoed wat niet overal te verkrijgen is zoals spul van Planet Dog. Gewoon om je van de reguliere markt te onderscheiden.
~Suzanne~
Zeer actief

Hou er rekening mee dat als in jouw buurt al een winkel zit die merk X verkoopt, jij dat waarschijnlijk niet ook nog mag gaan verkopen. Daar liep een winkel in mijn buurt tegenaan.

Overleg dus goed met de leverancies. Het ging in dit geval om kvv, maar ik kan me voorstellen dat het ook voor BARF zou gelden.

Suzanne
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Dat van die probeerverpakkingen vind ik een goeie!
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

De grote marktleider hier in de omgeving heb ik ook in mijn zak, het hele concept is anders als in een gewone dierenspeciaalzaak dus daar hadden ze wel oren voor. Tevens hebben de dierenwinkels hier zo'n klein assortiment dat ik ze zelfs misschien wel een plezier doe om dit over te nemen van je. Kunnen hun op de plek waar hun vriezer staat mooi iets anders neerzetten.

Vind het idee van het exclusievere speelgoed wel een hele goede eigenlijk. Behalve het merk wat er net genoemd werd, nog meer ideeën?

een lijstje wat in de planning staat

Ook zal er een breed aanbod van non-food producten zijn, denkende aan ;
• Verantwoorde trainings hulp middelen die niet pijnlijk zijn voor Uw huisdier
• Voerbakken
• Halsbanden
• Tuigen
• Riemen
• Benches
• Verantwoord speelgoed
• Hersengymnastiek spellen
• Literatuur
• Natuurlijke verzorgings producten
• Natuurlijke bodembedekking
• Kattenbakken
• Kooien voor de fret

Als jullie het aan kunnen vullen en bijvoorbeeld met bepaalde merken kunnen komen, kan ik morgen weer op onderzoek uit om het helemaal uit te pluizen. Ik twijfel over de laatste 2 punten maar het geeft wel een compleet overzicht.

Dat van ecostyle weet ik niet, het past natuurlijk helemaal in het concept, helaas zijn de resultaten niet heel erg fantastisch. Dus dat zal een twijfel zijn.

Ook vind ik het idee van probeerverpakkingen erg goed, alleen moet ik even kijken hoe dat te realiseren is via de leveranciers en als dat niet lukt, hoe zou ik dat dan kunnen doen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

***puppy*** schreef:Wat een mooie reacties allemaal. Jullie verlangen is heel erg duidelijk.

*helaas* zal het gelden voornamelijk voor noord holland en de kop van zuid. Het idee is dus een "echte" winkel waar de klant gezellig met mij de vriezer in gaat om te shoppen met het daarbij behorende advies. Een bezorgregeling staat wel in de planning maar of dat meteen gerealiseerd kan worden weet ik nog niet.
Tevens is een goede website die elke dag up to date gemaakt wordt voor mij geen streven maar een eis. Ook zal er veel gewerkt worden met twitter zodat iedereen die de winkel volgt, direct op de hoogte is als ik weer aan het inkopen geweest ben, voornamelijk denkend aan afwijkende producten, wild, lipvlees etc.

Ik ben bezig met leveranciers en vroeg me af, welke kan er nou volgens jullie niet ontbreken.
:mann: Dat is nou jammer; maar wanneer het eenmaal loopt zou ik zeker een marktonderzoek doen om te kijken of bezorgen rendabel zou zijn.
Twitter vind ik echt een geweldig idee, en wanneer jij die service wel op orde krijgt zou dat voor gezonde concurrentie zorgen en worden er hier en daar misschien nog wel goede aanpassingen gedaan :ok:
Valerie
Zeer actief

dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

Waar komt de winkel in noord-holland?
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
***puppy*** schreef:Wat een mooie reacties allemaal. Jullie verlangen is heel erg duidelijk.

:mann: Dat is nou jammer; maar wanneer het eenmaal loopt zou ik zeker een marktonderzoek doen om te kijken of bezorgen rendabel zou zijn.
Twitter vind ik echt een geweldig idee, en wanneer jij die service wel op orde krijgt zou dat voor gezonde concurrentie zorgen en worden er hier en daar misschien nog wel goede aanpassingen gedaan :ok:
Denk sowieso wel dat er vraag naar is, een bezorgservice. Neemt niet weg dat daar natuurlijk wel een hoop geld in gaat zitten wat betreft een goede auto plus de dagen dat ik kan gaan rijden.

Valerie, dank je wel. Ik spit hem vanmiddag even door. Wat is voor jou het voordeel hiervan?

En voor iedereen, echt super bedankt. Zit hier met een ontzettende grote glimlach op mijn gezicht :mrgreen:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

***puppy*** schreef: Valerie, dank je wel. Ik spit hem vanmiddag even door. Wat is voor jou het voordeel hiervan?
Shoppen :F: van die laatste link weet ik 99% zeker dat er nog geen verkooppunt is in NL. Moet sterker zijn dan kongspeelgoed..
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

Moet sterker zijn dan kongspeelgoed..

Yes please :E:
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Winkel staat trouwens in de planning voor de omgeving hoofddorp.

Heb het speelgoed nagekeken en het ziet er netjes uit. Ik zal ze binnenkort eens een mailtje sturen voor de inkoopsprijzen.

Zijn er nog meer merken of spullen die jullie missen?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Speelgoed weet ik zo 123 niet.
Kwa halsbanden zou ik voor een aantal goedkope merken gaan als MAG, El Perro, Still water en Hofero. Dit zijn degelijke banden voor weinig geld. Er is van MAG al een verkoper in Zuid Holland alleen die verkoopt ze zoveel duurder dat het niet interessant is.
Je kunt daarnaast ook kijken daar wat chiquere halsbanden zoals May's, al werkt zij volgens mij niet samen met winkels? Weet ik niet zeker maar er zullen er vast meer zijn.
Kwa speelgoed ga ik nog even nadenken. Jaws frisbee's zijn goed en zie je niet vaak in winkels.
Misschien ook wat homeopatische / natuurlijke producten voor huisdieren?
inge1968
Actief
Mijn ras(sen): oud duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door inge1968 »

Dat klinkt leuk en is voor ons nog wel te doen .

Wij voeren lotgering deze zou ook in je asortiment kunnen opnemen.
kan ik namelijk kiezen of ik wil halen om eens andere smaken te proberen of te bestellen.

Zelf ben in fan van de hunterlijnen heb zelf een lange die je als een schouderband om kan doen om handvrij te lopen.
deze heb ik vanuit duitsland moeten bestellen omdat ik hier niets kon vinden behalve groen.

Misschien wat hulpmiddelen voor honden training zoald anti trektuig of de cannycollar
De cannycollar heb ik hier namelijk nog niet gezien en gebruik ik sinds een tijdje voor mijn erg sterke duitser(ben maar een klein vrouwtje)
Deze halsband heeft levenslange garantie.

Ja en sterk speelgoed de zwarte kong is tot nu toe het enigste wat overleeft.

wat ik ook wel zie zitten is veilige kauwbotten dus die goed verteren en trainings belonings koekjes zonder toevoegingen dus puur natuur.

misschien wat voor veiligheid/medische spullen zoals tekentangen, ehbodoos, loopshijd broekjes, incontinentiebroekjes (snuggease)
lichtjes enz om gezien te worden in het donker.

zo dit is wat even snel bij me opkomt
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Wat een info weer, wat fantastisch. Had ik de ruimte en de mogelijkheid gehad dan had ik alles wel willen neerzetten, vrees alleen dat ik dan zo failiet ben hahaha. Ben echt blij dat jullie meedenken
Afbeelding
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Valerie schreef:
***puppy*** schreef: Valerie, dank je wel. Ik spit hem vanmiddag even door. Wat is voor jou het voordeel hiervan?
Shoppen :F: van die laatste link weet ik 99% zeker dat er nog geen verkooppunt is in NL. Moet sterker zijn dan kongspeelgoed..

Ze zijn sterker dan de Kong wij hebben de goughnut ook en gaat al heeeeeeel lang mee hier.

http://www.staffs-exclusives.com/speelgoed-toys

Maar wel te koop in NL
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik zou toch kijken naar een bezorgservice, want Hoofddorp is voor mij dus al te ver (en ik zit in midden noord Holland) :19:
En de groeten van de mannen :zwaai
dagmar88
Zeer actief

Reny schreef:Ik zou toch kijken naar een bezorgservice, want Hoofddorp is voor mij dus al te ver (en ik zit in midden noord Holland) :19:
Ja, qua vers heb je een enorm veel bredere afzetmarkt met een bezorgdienst...
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Ben me er bewust van dat er een breed scala aan bezorgservicessen (schrijf je dat zo?)zijn. Daarom komt er ook een mooi assortiment non food bij. Ik denk dat als je gaat kijken, je alles wel op het internet kan vinden om het te bestellen etc. Kijk naar een zooplus. Zelfs medicijnen kun je gewoon bestellen.
Het mooie lijkt mij als er een winkel komt die een breder assortiment aanbied ipv alleen kvv/barf.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ik zou dan ook kijken naar dingen als supplementen.
Merken als Groene Os e.d.

Vaak zie je toch dat mensen die geinteresseerd zijn in vers voeren juist een wat breder assortiment in '" toevoegingen" als nuttig zien ;-) zonder dat het medisch hoeft te zijn.

Suzanne
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Idd suzanne, dat is een hele goede tip.
Afbeelding
Plaats reactie