Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bijtincident
Moderator: moderatorteam
- caira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
bijtincident
Gistermiddag kwam er een meneer bij mij het restaurant inlopen met hevig bloedende handen. Zijn Engelse Stafford had voor (zijn woorden) de zoveelste keer een hondje aangevallen. Ik heb zijn handen in de pleisters gestopt en gevraagd naar het verhaal. Hij vertelde dat hij 2 staffords had, ze waren vreselijk lief, sliepen bij de kinderen in bed, maar 1 van de 2 kreeg wel eens een waas voor zjin ogen. Gisteren dus ook, en toen heeft hij schijnbaar een klein hondje gegrepen. Baas is er tussen gesprongen en heeft dus ook de wonden op zijn handen staan. Hij zei zelf dus al dat de hond nu een spuitje ging krijgen.
Ben ik dan zo blond als ik me afvraag waarom mensen nog kiezen voor zulke honden? Waarom mensen willens en wetens een ras aanschaffen waarvan je weet dat hij hondagressief is? Je hecht je toch aan zo'n dier, en dan moet je hem vervolgens in laten slapen omdat je geen oplossing meer ziet.
Ben ik dan zo blond als ik me afvraag waarom mensen nog kiezen voor zulke honden? Waarom mensen willens en wetens een ras aanschaffen waarvan je weet dat hij hondagressief is? Je hecht je toch aan zo'n dier, en dan moet je hem vervolgens in laten slapen omdat je geen oplossing meer ziet.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: bijtincident
omdat er ook mensen zijn, die het gewoon voorkomen? die zorgen dat hun hondje geen andere hondjes "voor de zoveelste keer" grijpt ..
niet iedereen die voor zo'n ras gaat, ziet geen oplossingen meer en laat zijn dier inslapen.
dat zegt nl meer over deze eigenaar dan over het ras.
niet iedereen die voor zo'n ras gaat, ziet geen oplossingen meer en laat zijn dier inslapen.
dat zegt nl meer over deze eigenaar dan over het ras.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Of het persé iets zegt over deze baas weet ik niet. Daarvoor moet je eerst het hele verhaal kennen. Wel denk ik dat er genoeg mensen zijn die een stafford naar behoren kunnen opvoeden, zodat je dat daar een hele leuke hond aan kunt hebben! Daarbij is niet elke hond hetzelfde, ongeacht het ras, dus ook onder dit ras zullen individuele honden zijn die minder of niet hondagressief zijn.
-
- Zeer actief
Ik vraag me af waar hij dat hondje had gelaten...dus hij komt met bloedende handen binnen lopen....caira schreef:Gistermiddag kwam er een meneer bij mij het restaurant inlopen met hevig bloedende handen. Zijn Engelse Stafford had voor (zijn woorden) de zoveelste keer een hondje aangevallen. Ik heb zijn handen in de pleisters gestopt en gevraagd naar het verhaal. Hij vertelde dat hij 2 staffords had, ze waren vreselijk lief, sliepen bij de kinderen in bed, maar 1 van de 2 kreeg wel eens een waas voor zjin ogen. Gisteren dus ook, en toen heeft hij schijnbaar een klein hondje gegrepen. Baas is er tussen gesprongen en heeft dus ook de wonden op zijn handen staan. Hij zei zelf dus al dat de hond nu een spuitje ging krijgen.

Voor de rest ik kom geregeld drie Engelse tegen die lopen keurig aan het lijntje en we kunnen zonder ene grom passeren.

- dagmar88
- Zeer actief
caira schreef: Ben ik dan zo blond als ik me afvraag waarom mensen nog kiezen voor zulke honden? Waarom mensen willens en wetens een ras aanschaffen waarvan je weet dat hij hondagressief is? Je hecht je toch aan zo'n dier, en dan moet je hem vervolgens in laten slapen omdat je geen oplossing meer ziet.

Als je rekening houd met hond agressie zijn dit soort dingen prima te voorkomen.
Daarbij vind ik het enorm slecht dat die meneer na 'de zoveelste keer' kennelijk nóg geen maatregelen heeft genomen en ook nog eens niet weet hoe hij adequaat zou moeten reageren.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Vind het dan al niet slim om hem bij de kinderen in bed te laten als hij af en toe een waas voor zijn ogen krijgt.
En voor de rest? Er zijn mensen die vallen op het karakter van bepaalde rassen, waarbij één onderdeel 'hondagressie' is. Maar dat gewoon in goede banen leiden en er nooit iets gebeurd.
En voor de rest? Er zijn mensen die vallen op het karakter van bepaalde rassen, waarbij één onderdeel 'hondagressie' is. Maar dat gewoon in goede banen leiden en er nooit iets gebeurd.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Een engelse staffordshire bullterrier?
Sjongejonge als je al niet kunt voorkomen dat zo'n mini voor de zoveelste keer een andere hond verwond dan kun je maar beter helemaal geen hond meer nemen.
Zonde weer hoor dit soort sufferds voor het ras, ze zijn zo vreselijk leuk die engelsen
.
Edit:
Trouwens je loopt met een Duitse Herder een even groot, zo niet groter risico op problemen met andere honden als met een Engelse Staffordshire Bullterrier. En gezien de grootte van de Duitser is deze dan net even minder goed onder de duim te houden dan zo'n kleine stafsmurf. Hoe goed heb jij daar van tevoren over nagedacht? Geen aanval hoor, maar gewoon een overweging.
Sjongejonge als je al niet kunt voorkomen dat zo'n mini voor de zoveelste keer een andere hond verwond dan kun je maar beter helemaal geen hond meer nemen.
Zonde weer hoor dit soort sufferds voor het ras, ze zijn zo vreselijk leuk die engelsen

Edit:
Trouwens je loopt met een Duitse Herder een even groot, zo niet groter risico op problemen met andere honden als met een Engelse Staffordshire Bullterrier. En gezien de grootte van de Duitser is deze dan net even minder goed onder de duim te houden dan zo'n kleine stafsmurf. Hoe goed heb jij daar van tevoren over nagedacht? Geen aanval hoor, maar gewoon een overweging.
Laatst gewijzigd door Budkes op 12 okt 2011 10:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

- dagmar88
- Zeer actief
Als het hem échts niet zou doen, zou hij zijn hond niet laten afspuiten denk ik?Nanna schreef:Er zijn zat van dat soort meneren hoor.dagmar88 schreef: Daarbij vind ik het enorm slecht dat die meneer na 'de zoveelste keer' kennelijk nóg geen maatregelen heeft genomen en ook nog eens niet weet hoe hij adequaat zou moeten reageren.
Maar ja, dat daar tig onschuldige hondjes voor moeten boeten doet er blijkbaar niet toe. Áls de meneren maar met hun pikverlengers kunnen blijven doorparaderen
Er zijn inderdaad zat meneren, en nog meer van hun mevrouwen, die geen flauw benul hebben waar ze mee lopen

Eerlijk gezegd snap ik ook niet dat er na 'de zoveelste keer' geen politie voor de deur staat...
Denk dat het 'gewoon' hond agressie is en de hond de kans krijgt om zich volledig op te naaien.Daisy@ schreef:Vind het dan al niet slim om hem bij de kinderen in bed te laten als hij af en toe een waas voor zijn ogen krijgt.
Maar dan nog, ook als Charlie een 'waasje' heeft, wat zeer zelden voor komt, zou ze mij echt nooit bijten.
- caira
- Zeer actief
Ik ben er ook echt van overtuigd dat meneer de beste bedoelingen had, en hij zag er niet uit als iemand die een 'pikverlenger' nodig had. Hij had ze volgens mij echt omdat het zulke lieve honden waren en wist zich volgens mij met de situatie geen raad. Toen ik zei dat ik wel vaker van hondagressie bij dit ras had gehoord was dat volgens mij ook nieuw voor hem
Sneu voor de hond, maar ook zeker voor de man en zijn familie.
En vwb mijn eigen 'gevaarlijke' DH. Die is GEK op andere honden, hij speelt het liefst met alles en iedereen. Maar hij zit aan de lijn (in het bos een lange) en mag van mij alleen op een andere hond af als die hond zelf aangeeft te willen spelen, anders blijft hij netjes aan de voet.

En vwb mijn eigen 'gevaarlijke' DH. Die is GEK op andere honden, hij speelt het liefst met alles en iedereen. Maar hij zit aan de lijn (in het bos een lange) en mag van mij alleen op een andere hond af als die hond zelf aangeeft te willen spelen, anders blijft hij netjes aan de voet.
- dagmar88
- Zeer actief
caira schreef: En vwb mijn eigen 'gevaarlijke' DH. Die is GEK op andere honden, hij speelt het liefst met alles en iedereen.

Zou ik dat zoeken in een hond, dan ging ik al niet voor een DH

- dagmar88
- Zeer actief
Wat waren de verwondingen van de gepakte hond eigenlijk?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
luna2906 schreef:Of het persé iets zegt over deze baas weet ik niet. Daarvoor moet je eerst het hele verhaal kennen. Wel denk ik dat er genoeg mensen zijn die een stafford naar behoren kunnen opvoeden, zodat je dat daar een hele leuke hond aan kunt hebben! Daarbij is niet elke hond hetzelfde, ongeacht het ras, dus ook onder dit ras zullen individuele honden zijn die minder of niet hondagressief zijn.
onzin. als jouw hond meerdere malen een andere hond kan bijten ligt het aan de baas. punt.

-
- Zeer actief
Vind ik ook. De baas heeft hier echt steken laten vallen. Het begint al met dat hij schijnbaar niet weet wat hij in huis heeft. Daarna dat dit heeft kunnen gebeuren.massam schreef:luna2906 schreef:Of het persé iets zegt over deze baas weet ik niet. Daarvoor moet je eerst het hele verhaal kennen. Wel denk ik dat er genoeg mensen zijn die een stafford naar behoren kunnen opvoeden, zodat je dat daar een hele leuke hond aan kunt hebben! Daarbij is niet elke hond hetzelfde, ongeacht het ras, dus ook onder dit ras zullen individuele honden zijn die minder of niet hondagressief zijn.
onzin. als jouw hond meerdere malen een andere hond kan bijten ligt het aan de baas. punt.
- caira
- Zeer actief
Of hij heeft zich gewoon daadwerkelijk niet gerealiseerd waartoe zijn hond in staat is? Hoe het met het andere hondje was weet ik helaas niet, ik kreeg natuurlijk maar 1 kant van het verhaal.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Dat is die van mij ook, gek op andere honden, maar dat is voor een duitse herder redelijk uitzonderlijk. De kans op een hondagressieve DH is ongeveer net zo groot als op een hondagressieve Engelse Staf.caira schreef:
Vandaar mijn opmerking omdat je in je OP zegt:
In hoeverre heb jij willens en wetens een DH aangeschaft? Een ras waarvan de kans nagenoeg even groot is op escalatie naar andere honden toe.Ben ik dan zo blond als ik me afvraag waarom mensen nog kiezen voor zulke honden? Waarom mensen willens en wetens een ras aanschaffen waarvan je weet dat hij hondagressief is? Je hecht je toch aan zo'n dier, en dan moet je hem vervolgens in laten slapen omdat je geen oplossing meer ziet.
En nogmaals niet om jou of je hond aan te vallen, ik heb immers zelf zo'n Duitser, maar gewoon om aan te geven hoe makkelijk je iets niet meeweegt of onderschat als je gewoon valt voor een hond.
Gr. Aniek

- M@scha
- Zeer actief
Nanna schreef:massam schreef:[..]
onzin. als jouw hond meerdere malen een andere hond kan bijten ligt het aan de baas. punt.Óf het is een ongelooflijk dom stuk vreten óf hij geilt er op. Anders kan je dat gewoon niet keer op keer gebeuren.Zijn Engelse Stafford had voor (zijn woorden) de zoveelste keer een hondje aangevallen.
inderdaad.

- M@scha
- Zeer actief
caira schreef:Of hij heeft zich gewoon daadwerkelijk niet gerealiseerd waartoe zijn hond in staat is? Hoe het met het andere hondje was weet ik helaas niet, ik kreeg natuurlijk maar 1 kant van het verhaal.
dan gebeurt het 1x. niet meerdere keren.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Mee eens, ws alleen op honden gericht. Ik las eigenlijk een 'waas voor ogen' in zijn algemeenheid, dán zou ik het wel eng vinden met kinderen in bed. Maar ws is het alleen op andere honden.dagmar88 schreef:Als het hem échts niet zou doen, zou hij zijn hond niet laten afspuiten denk ik?Nanna schreef:Er zijn zat van dat soort meneren hoor.dagmar88 schreef: Daarbij vind ik het enorm slecht dat die meneer na 'de zoveelste keer' kennelijk nóg geen maatregelen heeft genomen en ook nog eens niet weet hoe hij adequaat zou moeten reageren.
Maar ja, dat daar tig onschuldige hondjes voor moeten boeten doet er blijkbaar niet toe. Áls de meneren maar met hun pikverlengers kunnen blijven doorparaderen
Er zijn inderdaad zat meneren, en nog meer van hun mevrouwen, die geen flauw benul hebben waar ze mee lopen![]()
Eerlijk gezegd snap ik ook niet dat er na 'de zoveelste keer' geen politie voor de deur staat...
Denk dat het 'gewoon' hond agressie is en de hond de kans krijgt om zich volledig op te naaien.Daisy@ schreef:Vind het dan al niet slim om hem bij de kinderen in bed te laten als hij af en toe een waas voor zijn ogen krijgt.
Maar dan nog, ook als Charlie een 'waasje' heeft, wat zeer zelden voor komt, zou ze mij echt nooit bijten.
Het lijkt me trouwens een prachtig ras. Ooooit misschien.

- M@scha
- Zeer actief
Nanna schreef:Nou. Hier in de buurt loopt (liep?) een jonge mechelse herder die ook al 8 bijtincidenten op de naam heeft. Nu zie ik het beest nooit meer.massam schreef: dan gebeurt het 1x. niet meerdere keren.
Zal wel ook wel afgespoten zijn.
kijk even waarop ik reageer

- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
- dagmar88
- Zeer actief
Kun je niet een eigen topic openen?BAILEYSBAASJE schreef:Redelijk vers bijtincident: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-wee ... t-met-hond
- Budkes
- Zeer actief
Sjongejonge we leunen in Nederland toch ook wel heel erg achterover in onze verzorgingstaat of niet.
Hondje onder de arm naar de DA en naar HA. Maar nee hoor je rukt direct de Ambu en de Dierenambu uit de kast. Kost niets en we hebben toch geld zat met zijn allen.
Hondje onder de arm naar de DA en naar HA. Maar nee hoor je rukt direct de Ambu en de Dierenambu uit de kast. Kost niets en we hebben toch geld zat met zijn allen.

Gr. Aniek

Alweer 1dagmar88 schreef:Kun je niet een eigen topic openen?BAILEYSBAASJE schreef:Redelijk vers bijtincident: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-wee ... t-met-hond

- dagmar88
- Zeer actief
Hier vind ik het lullig andermans topic te gaan vervuilen met kots smileystineke schreef:Alweer 1dagmar88 schreef:Kun je niet een eigen topic openen?BAILEYSBAASJE schreef:Redelijk vers bijtincident: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-wee ... t-met-hond

Zie sowieso niet waarom het relevant zou zijn; stukje uit de krant of iets wat iemand helaas zelf heeft meegemaakt...
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Een als 'pitbullachtig type' omschreven hond beet een ander hondje en wilde niet loslaten. Toen de beide baasjes de honden wilden scheiden, werden zij daarbij ook nog getrakteerd op een beet van de bijtgrage hond.
Wat was het nou? Wilde de hond niet loslaten of beet hij in het rond?
Ik zie bij het hondje maar op 1 plek verwondingen.
En ja natuurlijk had het nooit mogen gebeuren en natuurlijk is de eigenaar een aso maar er hoeft niet gedaan te worden alsof het hondje bijna vermoord werd. Dat ziet er niet zo uit op de foto's.
Wat was het nou? Wilde de hond niet loslaten of beet hij in het rond?
Ik zie bij het hondje maar op 1 plek verwondingen.
En ja natuurlijk had het nooit mogen gebeuren en natuurlijk is de eigenaar een aso maar er hoeft niet gedaan te worden alsof het hondje bijna vermoord werd. Dat ziet er niet zo uit op de foto's.
Oke snap ikdagmar88 schreef:Hier vind ik het lullig andermans topic te gaan vervuilen met kots smileystineke schreef:Alweer 1dagmar88 schreef:Kun je niet een eigen topic openen?BAILEYSBAASJE schreef:Redelijk vers bijtincident: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-wee ... t-met-hond![]()
Zie sowieso niet waarom het relevant zou zijn; stukje uit de krant of iets wat iemand helaas zelf heeft meegemaakt...

Maar relevantie en posts van Baileysbaasje over dit soort onderwerpen is me hoe dan ook al nooit opgevallen

- Budkes
- Zeer actief
Ach de relevantie is op het hele HF vaak ver te zoeken, dus wat dat betreft kijk ik eigenlijk nergens meer van op. 

Gr. Aniek

Dat is ook alweer waar jaBudkes schreef:Ach de relevantie is op het hele HF vaak ver te zoeken, dus wat dat betreft kijk ik eigenlijk nergens meer van op.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Over dat "pitbullachtige" in de krant heb ik de laatste tijd ook zo mijn twijfels. weten jullie nog misschien dat incident over een pitbullachtige die was neergestoken? Ik heb die hond gezien en als dat een pitbullachtige is, heb ik een teckel. Het leek meer op een bullmastiff achtig iets, was rond de 40-50 kilo gok ik. Voortaan neem ik dus zulke berichten wat minder serieus.
- MilowZiva
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
duitse herder schreef:Over dat "pitbullachtige" in de krant heb ik de laatste tijd ook zo mijn twijfels. weten jullie nog misschien dat incident over een pitbullachtige die was neergestoken? Ik heb die hond gezien en als dat een pitbullachtige is, heb ik een teckel. Het leek meer op een bullmastiff achtig iets, was rond de 40-50 kilo gok ik. Voortaan neem ik dus zulke berichten wat minder serieus.
Inderdaad... Bij mij in de buurt woont een man met 2 mastino's, hij is ook een keer aangehouden door de politie. Hij moest zijn honden een muilkorf omdoen, omdat het een pitbulls waren! zit nogal verschil in het formaat dacht ik zo...
Politie-agenten weten vaak niet eens om welk ras het gaat..
To the world you may be just one person,
To one dog you may be the world!

The more I learn about people, the more I love my staffs
To one dog you may be the world!

The more I learn about people, the more I love my staffs