Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schijterij

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Charell
Actief
Mijn ras(sen): Kyra: American Pitbull x American Bulldog
Dayna: Rottweiler x Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Schijterij

Ongelezen bericht door Charell »

Onze pup van 5 maanden zit inmiddels een maand op KVV van Lotgering. Nu willen we haar, net als onze andere hond, zondags een stuk BARF geven. 's Morgens krijgen ze enkelvoudig pens van Smuldier gemengt met een rauw ei en vis uit blik, 's avonds krijgen ze een stuk BARF. 2 zondagen geleden zat ze de volgende dag zwaar aan de dunne. Het was letterlijk en figuurlijk spetterpoep wat eruit kwam... En stinken!!! Ze had toen kipkarkassen en eendennekken gekregen. Afgelopen zondag heb ik het rauwe ei eruit gehaald, maar nog steeds aan de dunne. Ze kreeg toen strot en een grote dragende bot om af te kluiven (geef ik niet meer, vertrouwde ik niet). Kan het aan de BARF liggen? Zo ja, hoe kan ik het oplossen? As zondag staat lamsrib en kippennek op de planning, de week daarop runderkraakbeen en een mergpijp. Ze laat trouwens ook veel winden (die ook goed meuren). Onze andere hond heeft nergens last van. Ik moet er wel bij zeggen dat het bij haar ook lang heeft geduurd eer dat haar poep in orde was tijdens de overstap op KVV.
lets have fun

Re: Schijterij

Ongelezen bericht door lets have fun »

Onze hond Floor heeft hetzelfde probleem. Krijgt van heel veel dingen diarree. Pens of een rauw ei hoef je haar echt niet te geven want dat wordt spuit poep. Laat staan in combinatie met elkaar :schrik: Het heeft heel lang geduurt om uit te vogelen wat ze wel en niet verdraagd. Ik voer nu tinlo barf menu en dat gaat ein-de-lijk goed.

Het is denk ik even uit proberen bij jouw hond wat goed en wat slecht valt. De ene hond is nu eenmaal gevoeliger dan de ander. Ik was ook honden gewend met ijzeren darmen die alles kunnen eten, maar sommige kunnen dat dus niet.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem gaat aan de spuit van pens. Lam, rund maakt niet uit. Pens kan voor sommige honden ontzettend laxerend werken.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Skadi heeft het vaak bij nieuwe dingen.
Vooral zalmkop, het spóót eruit.
Ze moet er dan gewoon aan wennen, na een paar keer gaat het wel goed :U:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Charell
Actief
Mijn ras(sen): Kyra: American Pitbull x American Bulldog
Dayna: Rottweiler x Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Charell »

Hmmm pens... Ik zal daar wel even op letten inderdaad! Haal ik dat er deze week wel even tussen uit, of volgende week (even kijken wat er nu ligt te ontdooien :P).
asja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog

Ongelezen bericht door asja »

Meestal is het gewoon een kwestie van wennen..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”