Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overdosis krullenbollen op de Jonge Hondendag * UPD 18-10
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Overdosis krullenbollen op de Jonge Hondendag * UPD 18-10
Aanstaande zondag vindt de jaarlijkse Jonge Hondendag ofte wel Happening van de NVBH (1 van onze inmiddels 2 rasverenigingen) plaats in Arnhem.
Van het nest van Nozem en Zidane komen als het goed is 5 van de 7 pups en die zijn ook alle 5 ingeschreven. Uiteraard ga ik er ook heen om de nieuwe eigenaren te helpen bij hun eerste showervaring maar vooral om de pups weer terug te zien, heb er al helemaal zin in!
Buiten de 5 pups van mijn fok zijn er nog een flimk aantal pups van andere fokkers ingeschreven, ik begreep gisteravond dat er in de klasse van 3 tot 6 maanden waar mijn pups ook binnen vallen in totaal minstens 18 pups gaan meedoen! Dat is behoorlijk veel voor de Laekense, 2 jaar geleden waren er in totaal maar liefst 25 pups, waarvan toen 12 in 1 klasse (teefjes van 3 tot 6 maanden, daar viel Tapas toen ook onder) en dat was toen ook al geweldig om te zien.
Dus als je dit krullenbollenspektakel wil meemaken moet je zondag naar Arnhem komen, naar stal Mansour want daar wordt het gehouden.
Van het nest van Nozem en Zidane komen als het goed is 5 van de 7 pups en die zijn ook alle 5 ingeschreven. Uiteraard ga ik er ook heen om de nieuwe eigenaren te helpen bij hun eerste showervaring maar vooral om de pups weer terug te zien, heb er al helemaal zin in!
Buiten de 5 pups van mijn fok zijn er nog een flimk aantal pups van andere fokkers ingeschreven, ik begreep gisteravond dat er in de klasse van 3 tot 6 maanden waar mijn pups ook binnen vallen in totaal minstens 18 pups gaan meedoen! Dat is behoorlijk veel voor de Laekense, 2 jaar geleden waren er in totaal maar liefst 25 pups, waarvan toen 12 in 1 klasse (teefjes van 3 tot 6 maanden, daar viel Tapas toen ook onder) en dat was toen ook al geweldig om te zien.
Dus als je dit krullenbollenspektakel wil meemaken moet je zondag naar Arnhem komen, naar stal Mansour want daar wordt het gehouden.
Laatst gewijzigd door LongFields op 18 okt 2011 10:30, 3 keer totaal gewijzigd.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
Re: Overdosis krullenbollen op de Jonge Hondendag 9 oktober!
misschien kom ik wel ff kijken mits ik een auto heb.
heb je toevallig ook een adres??
heb je toevallig ook een adres??
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hier het adres, de routebeschrijving en meer: http://www.mansour.nl/contact
-
- Zeer actief
En als je in meer haarstijlen geïnteresseerd bent dan alleen de krullebollen, er is tenminste ook één gladhaar van nog net geen 6 maanden bij

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het wordt zowiezo een drukke boel las ik op FB, in totaal 120 inschrijvingen en daarvan zijn er 23 Laekense. 

-
- Zeer actief
Straks wordt het nog een ordinaire hondLongFields schreef:Het wordt zowiezo een drukke boel las ik op FB, in totaal 120 inschrijvingen en daarvan zijn er 23 Laekense.

Leuk dat er zoveel inschrijvingen zijn!
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
krentenbollen........., lees ik 
veel plezier! Ik ben op de Dibevobeurs, ook leuk

veel plezier! Ik ben op de Dibevobeurs, ook leuk
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Zeker weten! Je kunt nu goed zien dat er veel nesten Laekense geboren zijn het afgelopen jaar, net zoals 2 jaar terug toen er 25 Laekense waren op de JHD, dat was toen meer dan het aantal Groenendaelerpups!Gos schreef:Leuk dat er zoveel inschrijvingen zijn!
Vorig jaar waren er wel flink wat minder trouwens.
-
- Zeer actief
Weet je ook hoeveel kortharen er ingeschreven zijn?
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nee, die info stond er niet bij op FB.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Leuk, mijn moeder past regelmatig op een Fries krullebolletje, Stere heet ze (ja, zonder 2de r)
Ze is net wat ouder dan jouw laatste pups. Ben benieuwd of ze ook zal komen.
In ieder geval veel plezier zondag!
Ze is net wat ouder dan jouw laatste pups. Ben benieuwd of ze ook zal komen.
In ieder geval veel plezier zondag!
-
- Zeer actief
Veel plezier en succes
Enne...foto's aub....

Enne...foto's aub....
- joyjill
- Actief
- Mijn ras(sen): tervuerenseherder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
oow,leuk he .......ook wij zijn aanwezig voor de gedragstest.....spannend
-
- Zeer actief
Ik ben bang dat ik zal moeten afmelden, de freggel heeft zich vanmorgen in het bos flink geblesseerd met haar onbezonnenheid en lompheid en mankt
Als het morgenochtend niet beter is, gaat de pret niet door 

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nee hè?
Even duimen dat het morgenochtend beter gaat dan maar!

Even duimen dat het morgenochtend beter gaat dan maar!
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
En thuis zijn we weer, na een lange, vrij chaotische maar supergezellige en behoorlijk succesvolle dag!
Er waren 4 LongFields pups ingeschreven, de vijfde was niet op de juiste manier aangemeld (Duitse eigenaren die de Nederlandse inschrijvingsprocedure niet goed hadden begrepen helaas) maar hij is wel gekomen met zijn eigenaren uit Duitsland en kon in de middag meedoen met de nestkeuring.
In de klasse teefjes van 3 tot 6 maanden stonden 9 pups, en de keurmeester heeft ze per 2 in de ring gevraagd om zo meer ruimte te hebben.
Alle 4 de pups van Nozem hebben hele goede keurverslagen gekregen, bij de selectie van de laatste 4 stonden er nog 2 LongFieldsjes en het beste teefje in de klasse 3 tot 6 maanden werd........ LongFields Morning Dew, ofte wel Bakush!
Ik werd tussendoor nog even aangesproken door iemand van de agilitycommissie die tussen de middag een demo gaven, of ik ook mee wilde doen met de demonstratie, want dan hadden ze van alle variëteiten minimaal 1 hond. Nou, dat wilde ik wel want dat was een mooie oefening voor Tapas! Op 1 keer na toen Tapas ineens Sjefke en Nozem in het publiek zag en daar tussendoor even tussenin ging staan alsof dát de bedoeling was en niet het parcours gewoon vervolgen, heeft ze het hartstikke goed gedaan.
De nestkeuring was aan het einde van de dag, tussendoor hebben we heerlijk met elkaar gekletst, hebben de pups met elkaar gespeeld en hebben Eric en ik genoten van de pups en hun enthousiasme richting ons. Er waren nog 2 LongFields honden aanwezig, allebei nestgenoten van Tapas: Sjupi en Milow. Heel leuk om hen ook weer terug te zien. Sjupi was zoals altijd weer hélemaal dol op Eric, dat is echt heel grappig.
Bij de nestkeuring was ook de vaderhond aanwezig (Hoi Sil of the Border River ofte wel Zidane), zijn eigenaren waren puur voor deze nestkeuring, én om de pups te kunnen zien, helemaal vanuit Maastricht naar Arnhem gereden, wat ook superleuk was!
Het verslag van de nestkeuring:
Vader, moeder en 5 puppen aanwezig.
Alle pups hebben prima rastype. Korte lichaamsbouw, mooie vachtkleur en -kwaliteit. Allemaal een masker. Fijne karakters en open gedrag. Een zeer geslaagde combinatie, zowel qua uiterlijk als gedrag. De goede kwaliteiten van de ouders komen samen in de pups.
Nou, daar zijn zowel ik als de eigenaren van de reu natuurlijk enorm trots op!
Aan het einde van de dag werd nog de beste Laekense puppy gekozen, en dat werd onze eigen Morning Dew/Bakush! Haar eigenaar hélemaal trots natuurlijk! En terecht.
Ik heb nog foto's van vandaag, die komen denk ik morgen want nu ben ik zo gaar als een pakje boter!
Er waren 4 LongFields pups ingeschreven, de vijfde was niet op de juiste manier aangemeld (Duitse eigenaren die de Nederlandse inschrijvingsprocedure niet goed hadden begrepen helaas) maar hij is wel gekomen met zijn eigenaren uit Duitsland en kon in de middag meedoen met de nestkeuring.
In de klasse teefjes van 3 tot 6 maanden stonden 9 pups, en de keurmeester heeft ze per 2 in de ring gevraagd om zo meer ruimte te hebben.
Alle 4 de pups van Nozem hebben hele goede keurverslagen gekregen, bij de selectie van de laatste 4 stonden er nog 2 LongFieldsjes en het beste teefje in de klasse 3 tot 6 maanden werd........ LongFields Morning Dew, ofte wel Bakush!

Ik werd tussendoor nog even aangesproken door iemand van de agilitycommissie die tussen de middag een demo gaven, of ik ook mee wilde doen met de demonstratie, want dan hadden ze van alle variëteiten minimaal 1 hond. Nou, dat wilde ik wel want dat was een mooie oefening voor Tapas! Op 1 keer na toen Tapas ineens Sjefke en Nozem in het publiek zag en daar tussendoor even tussenin ging staan alsof dát de bedoeling was en niet het parcours gewoon vervolgen, heeft ze het hartstikke goed gedaan.
De nestkeuring was aan het einde van de dag, tussendoor hebben we heerlijk met elkaar gekletst, hebben de pups met elkaar gespeeld en hebben Eric en ik genoten van de pups en hun enthousiasme richting ons. Er waren nog 2 LongFields honden aanwezig, allebei nestgenoten van Tapas: Sjupi en Milow. Heel leuk om hen ook weer terug te zien. Sjupi was zoals altijd weer hélemaal dol op Eric, dat is echt heel grappig.
Bij de nestkeuring was ook de vaderhond aanwezig (Hoi Sil of the Border River ofte wel Zidane), zijn eigenaren waren puur voor deze nestkeuring, én om de pups te kunnen zien, helemaal vanuit Maastricht naar Arnhem gereden, wat ook superleuk was!
Het verslag van de nestkeuring:
Vader, moeder en 5 puppen aanwezig.
Alle pups hebben prima rastype. Korte lichaamsbouw, mooie vachtkleur en -kwaliteit. Allemaal een masker. Fijne karakters en open gedrag. Een zeer geslaagde combinatie, zowel qua uiterlijk als gedrag. De goede kwaliteiten van de ouders komen samen in de pups.
Nou, daar zijn zowel ik als de eigenaren van de reu natuurlijk enorm trots op!
Aan het einde van de dag werd nog de beste Laekense puppy gekozen, en dat werd onze eigen Morning Dew/Bakush! Haar eigenaar hélemaal trots natuurlijk! En terecht.
Ik heb nog foto's van vandaag, die komen denk ik morgen want nu ben ik zo gaar als een pakje boter!
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Re: Overdosis krullenbollen op de Jonge Hondendag *update!
Dank je! Het was echt geweldig om de pups weer terug te zien. De meesten herkenden Sjefke, Nozem en Tapas eerder dan dat ze ons herkenden, alleen Rudi en Bakush (die zijn ook het langst gebleven) hadden het direct door. De anderen ook al heel snel trouwens.
Sjefke, Nozem en Tapas zijn ook nog volop geknuffeld door het dochtertje van de eigenaren van True Spirit/Noortje. Dat vonden ze totaal geen probleem dus ze bleven superlief staan om geknuffeld te worden. Het meiske was helemaal verliefd op de oma en mama van Noortje, en haar halfzus.
Sjefke, Nozem en Tapas zijn ook nog volop geknuffeld door het dochtertje van de eigenaren van True Spirit/Noortje. Dat vonden ze totaal geen probleem dus ze bleven superlief staan om geknuffeld te worden. Het meiske was helemaal verliefd op de oma en mama van Noortje, en haar halfzus.
-
- Zeer actief
Ik heb genoten van je nest Suzanne! Ik ben 's morgens nog even een stukje wezen wandelen met Faiza, en Sil plus de eigenaresse, dat was gezellig. Al je pups hadden trouwens erg aardige eigenaars En ik blijf verliefd op Bakush, grappig te zien hoe Faiza en zij elkaar herkenden en onophoudelijk aan de rol wilden blijven met elkaar.
Ik ben nog niet helemaal bekomen van de schrik van het winnen van de eerste plaats bij de mechelteefjes van 3-6 maanden hahaha. Haar concurrente was te klein, Faiza te groot, maar won op karakter
Ik ben nog niet helemaal bekomen van de schrik van het winnen van de eerste plaats bij de mechelteefjes van 3-6 maanden hahaha. Haar concurrente was te klein, Faiza te groot, maar won op karakter

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hoe treffend geschreven!Gos schreef: Ik ben nog niet helemaal bekomen van de schrik van het winnen van de eerste plaats bij de mechelteefjes van 3-6 maanden hahaha. Haar concurrente was te klein, Faiza te groot, maar won op karakter

-
- Zeer actief
Ja netjes he?LongFields schreef:Hoe treffend geschreven!Gos schreef: Ik ben nog niet helemaal bekomen van de schrik van het winnen van de eerste plaats bij de mechelteefjes van 3-6 maanden hahaha. Haar concurrente was te klein, Faiza te groot, maar won op karakter

En dit stond er op papier over m'n flinke werklijnmecheltje:
6 mnd. Forse teef van goede verhoudingen. Passend hoofd, mooi parallel. Wat wijd geplaatst groot oor. Goed masker. Fraai oog. Schaargebit. Goed gehoekt voor en achter. Goed ontwikkeld lichaam. Goede benen en voeten. Vlot en regelmatig gangwerk. Open en vriendelijk gedrag. Prima vacht.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Prima veralag, maar wel lullig dat ze je daarzo lang op hebben laten wachten.
-
- Zeer actief
Best wel. Wel goedkoop, ik heb ook niks gegeten of gedronken 's middags omdat ik dacht dat ik zo weer aan de beurt zou zijnLongFields schreef:Prima veralag, maar wel lullig dat ze je daarzo lang op hebben laten wachten.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Anders had je een half uur in de rij moeten staan waarschijnlijk, dat was heel normaal. Een van de puppy-eigenaren had een half uur staan wachten, nog steeds niets gehad, en toen werd hij in de ring verwacht... Vijf minuten later was hij de ring al weer uit omdat niet alle honden tegelijk in de ring hoefden te blijven, maar toen was zijn beurt natuurlijk al weer voorbij.

-
- Zeer actief
Je kunt bij je volgende nest beter een cateringservice bestellen of het zelf meenemenLongFields schreef:Anders had je een half uur in de rij moeten staan waarschijnlijk, dat was heel normaal. Een van de puppy-eigenaren had een half uur staan wachten, nog steeds niets gehad, en toen werd hij in de ring verwacht... Vijf minuten later was hij de ring al weer uit omdat niet alle honden tegelijk in de ring hoefden te blijven, maar toen was zijn beurt natuurlijk al weer voorbij.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hier alvast de foto van de aanwezige pups van het nest (5 van de 7) en beide ouders:

Pups van links naar rechts: Brilliant Bliss (Bliss), True Spirit (Noortje), Pure Zen (Rudi), Morning Dew (Bakush) en Sweet Sensation (Sil).
De rest van de foto's volgt morgen, vandaag gaat het niet meer lukken alles online te krijgen.

Pups van links naar rechts: Brilliant Bliss (Bliss), True Spirit (Noortje), Pure Zen (Rudi), Morning Dew (Bakush) en Sweet Sensation (Sil).
De rest van de foto's volgt morgen, vandaag gaat het niet meer lukken alles online te krijgen.
-
- Zeer actief
GefeliciteerdLongFields schreef:Hier alvast de foto van de aanwezige pups van het nest (5 van de 7) en beide ouders:

Wat een leuke familie foto, paps is een flinke jongen zo te zien....
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Re: Overdosis krullenbollen op de Jonge Hondendag +GROEPSFO
De reu is een echte reu en mooi fors, maar niet enorm hoog hoor. Hij is wel geweldog, met name vanwege zijn heerlijke karakter.
-
- Zeer actief
Hij is mooiLongFields schreef:De reu is een echte reu en mooi fors, maar niet enorm hoog hoor. Hij is wel geweldog, met name vanwege zijn heerlijke karakter.

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
inderdaad, leuke familie foto 

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
UPDATE:
Keurverslag LongFields Brilliant Bliss (Bliss):
4 maanden. Aantrekkelijke teef van een goed type. Prima lengte/hoogteverhouding. Vrouwelijk hoofd. Fraai, donker oog. Goed geplaatst en gedragen oor. Schaargebit. Tikje teruglopende schedel. Fraaie boven- en onderbelijning. Al heel behoorlijk ontwikkeld lichaam. Evenredige hoekingen. Voor leeftijd al heel behoorlijk gangwerk. Goede benen, compacte voeten. Prachtige jeugdvacht met fraaie kleur. Plezierig gedrag. Aantrekkelijke verschijning.
Bliss werd geselecteerd bij de beste 3 teefjes uit haar klasse (van 9 teefjes), maar moest de overwinning laten aan haar zusje Morning Dew.
Ik hoop de andere keurverslagen vandaag of morgen nog te ontvangen, dan plaats ik die uiteraard hier ook nog even, voor wie het leuk vindt ze te lezen.
Keurverslag LongFields Brilliant Bliss (Bliss):
4 maanden. Aantrekkelijke teef van een goed type. Prima lengte/hoogteverhouding. Vrouwelijk hoofd. Fraai, donker oog. Goed geplaatst en gedragen oor. Schaargebit. Tikje teruglopende schedel. Fraaie boven- en onderbelijning. Al heel behoorlijk ontwikkeld lichaam. Evenredige hoekingen. Voor leeftijd al heel behoorlijk gangwerk. Goede benen, compacte voeten. Prachtige jeugdvacht met fraaie kleur. Plezierig gedrag. Aantrekkelijke verschijning.
Bliss werd geselecteerd bij de beste 3 teefjes uit haar klasse (van 9 teefjes), maar moest de overwinning laten aan haar zusje Morning Dew.
Ik hoop de andere keurverslagen vandaag of morgen nog te ontvangen, dan plaats ik die uiteraard hier ook nog even, voor wie het leuk vindt ze te lezen.
Laatst gewijzigd door LongFields op 11 okt 2011 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.