Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Paardenmest eten
Moderator: moderatorteam
- Franky's Boxer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Paardenmest eten
Branco is gek op mijn paard, maar net zo gek op zijn mest.
Hij eet 3 of 4 mestballen en dat zo'n 2x per week (dan zit hij in de box als ik ga rijden).
Mensen zeggen laat hem maar eten, hij wordt vanzelf een keer misselijk en er op uitgekeken. Maar dat is natuurlijk niet Boxer-like!!!
Nou ontworm ik hem regelmatig, maar hoe slecht is het eten van paardenmest nou eigenlijk?
(Hij mag niet mee als het paard zelf ontwormd is, want dat is vragen om drama)
Hij eet 3 of 4 mestballen en dat zo'n 2x per week (dan zit hij in de box als ik ga rijden).
Mensen zeggen laat hem maar eten, hij wordt vanzelf een keer misselijk en er op uitgekeken. Maar dat is natuurlijk niet Boxer-like!!!
Nou ontworm ik hem regelmatig, maar hoe slecht is het eten van paardenmest nou eigenlijk?
(Hij mag niet mee als het paard zelf ontwormd is, want dat is vragen om drama)

..:: Branco de Boxer::..
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Paardenmest eten
gewoon, voorverteerd gras. Niks slechts aan. Dat wij mensen dit nu smerig vinden ligt geheel aan ons. Wormen krijgt je hond er ook niet van.
- Franky's Boxer
- Vaste gebruiker
Ik vind het niet goor, al verwacht hij wel dat ik er mee ga gooien met zo'n mestbal (niet dus! flauw hè!?Rosita Compagner schreef:gewoon, voorverteerd gras. Niks slechts aan. Dat wij mensen dit nu smerig vinden ligt geheel aan ons. Wormen krijgt je hond er ook niet van.
Hij doet zijn best maar, hij krijgt er super "mooie" ontlasting van.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Van de week hadden ze paardenmest op de moestuin gebracht. Vond Otto ook zeer smakelijk 

Groetjes,
Sandra
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
het komt er gewoon aan de achterkant weer uit, worden dan wel grotere hopen, tenminste dat was heir altijd zo. Soms werd het ook wel weer uitgekotst. Genoeg heeft ze er nooit van gekregen, onweerstaanbare snack.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ja, dát vind ik wel flauwFranky's Boxer schreef:Ik vind het niet goor, al verwacht hij wel dat ik er mee ga gooien met zo'n mestbal (niet dus! flauw hè!?Rosita Compagner schreef:gewoon, voorverteerd gras. Niks slechts aan. Dat wij mensen dit nu smerig vinden ligt geheel aan ons. Wormen krijgt je hond er ook niet van.)
Hij doet zijn best maar, hij krijgt er super "mooie" ontlasting van.
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
hier ook paardemest vreters,, Ik let er eigenlijk niet eens meer op. Wat ze ook heerlijk vinden is als de hoefsmid is geweest.
Liggen ze te kouwen op afgeknipte hoeven.
Liggen ze te kouwen op afgeknipte hoeven.
- deesjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox/jack russels
- Aantal honden: 3
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
hier ook af en toe een snack van de paardenmest. Geen probleem mee.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
Kimmie
hier eten de honden ook al jaren paardenmest...zal vast wel lekker zijn,haha zeker de verse hopen doen het goed...
-
koentje
Dan kennen jullie honden vast de delicatesse van een ganzepoepje niet 
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Hier ook een paardenmestfangirl. Liefst ergens stiekem gaan staan waar ze denkt dat ik het niet zie hahaha. En als ik dan roep komt ze aandenderen en laat de brokken onder het rennen uit dr bek vallen, echt een heel charmant gezicht 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
die van mij vinden het ook heerlijk, maar ze mogen het niet.
ik probeer ze het meteen af te leren en dat helpt wel alleen soms lukt het ze toch nog stiekummet uitlaten.
als een paard net ontwormd is zit je met de ellende dan kan je beter maar meteen afleren dat het niet mag.
ik probeer ze het meteen af te leren en dat helpt wel alleen soms lukt het ze toch nog stiekummet uitlaten.
als een paard net ontwormd is zit je met de ellende dan kan je beter maar meteen afleren dat het niet mag.
- Van
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
- Contacteer:
hier staan de paarden in de tuin dus tegen houden kan ik toch niet, laat maar lekker eten 
inderdaad afgeknipte hoefstukjes nadat de hoefsmid is geweest is ook heeeeeeeeeerlijk
inderdaad afgeknipte hoefstukjes nadat de hoefsmid is geweest is ook heeeeeeeeeerlijk

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
de hond van de trimsalon waar ik weleens kwam vrat de nagels van honden op die daar geknipt worden. Als ze die tang maar hoorde kwam ze meteen aangedraafd hahaha
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou er iig niet op rekenen dat ie er op uitgekeken raakt, bij de manege waar ik vroeger paardreed hadden ze 2 boxers en die vraten het jaar in, jaar uit. Ik denk ook niet dat het echt slecht is, ik zou er zelf alleen niet zo op zitten wachten - maar gelukkig is mijn hond geen mesteter
Hij vreet dan wel weer gemorste bietenpulp, maismeel en paardenbrokjes...
- Franky's Boxer
- Vaste gebruiker
Zit te denken om met die ontwormingsdagen maar een muilkorf om te doen, die van mij leert het niet af...jessica74 schreef:
Net als dat hij denkt dat hij de zee leeg kan drinken (met alle spuitpoep tot gevolg)
Iemand zei probeer het met een shockcollar, als hij al naar de mesthoop kijkt dan krijgt ie een schok(je). Werkte bij haar hond goed en 1x was genoeg.

- Annestiekje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Het is idd iets waar de meeste honden gek van zijn....;-( ik niet echt.
Men zegt dat er een bepaalde voedingsstof in de mest zit die ze op dat moment missen in hun eigen voeding. Maar of dit waar is weet ik ook niet.
Hier loopt in ieder geval ook zo'n draak die als hij de kans krijgt er heerlijk van gaat staan smullen
Men zegt dat er een bepaalde voedingsstof in de mest zit die ze op dat moment missen in hun eigen voeding. Maar of dit waar is weet ik ook niet.
Hier loopt in ieder geval ook zo'n draak die als hij de kans krijgt er heerlijk van gaat staan smullen

My home is .... where my dog is..........
Wat missen we je lieve kleine brompot.... 20-12-2002 - 22-09-2011
- Franky's Boxer
- Vaste gebruiker
Het klopt wel hoor, in paardenmest zitten bepaalde vitaminen en mineralen. Dus vandaar dat ik denk je gaat je gang maar!Annerieke schreef:Men zegt dat er een bepaalde voedingsstof in de mest zit die ze op dat moment missen in hun eigen voeding.

- Franky's Boxer
- Vaste gebruiker
Ja hij eet idd niet alles.Inge O schreef: ook echt kieskeurig geworden zijn : dit balletje wel, dit balletje....hmmm, nee, toch niet![]()
Tenzij er andere honden in de buurt zijn, dan probeerd hij wel de hele stal leeg te eten. Met als gevolg dat hij alles thuis in zijn mand uitkotst en het dan gaat "begraven" onder allemaal speeltjes om het later weer op te eten....
bah bah...

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik had begrepen dat paardenmest gevaarlijk kan zijn als paarden net zijn ontwormd. Heeft te maken met ivermectine.
Maar dan moet een hond zich wel helemaal klem vreten aan mest en honden met blue-merle gen schijnen er vooral gevoelig voor te kunnen zijn.
Maar dan moet een hond zich wel helemaal klem vreten aan mest en honden met blue-merle gen schijnen er vooral gevoelig voor te kunnen zijn.
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Ik corrigeer het als het te gek wordt en als ik er bij ben zullen ze het niet zo snel doen of het moet een heel onweerstaanbaar stukje zijn. Er zijn dagen dat ze er totaal niet naar om kijken.
En soms staan ze in een onbewaakt ogenblik samen uit de kruiwagen net geraapte mest uitgebreid te snacken, maar ja dan had ik maar niet zo lui moeten zijn die te laten staan waar ze erbij konden
En soms staan ze in een onbewaakt ogenblik samen uit de kruiwagen net geraapte mest uitgebreid te snacken, maar ja dan had ik maar niet zo lui moeten zijn die te laten staan waar ze erbij konden
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Mila eet ook paardenmest. Maar ze mag het van mij helemaal niet, want de paardenmest die ze eet vindt ze in het bos of op het hondenlosloopveld hier in de buurt. Ik weet dan ook niet of de paarden wel of niet ontwormd zijn. Anders vind ik het niet zo'n probleem.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
als een paard ontwormt is zou ik hem 3 dagen niet mee nemen . als een paard antibiotica heeft gehad of andere medicijnen ook 3 dagen niet.
paardenmest zonder chemische stoffen kan geen kwaad.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Maar doet iedereen dat ook? Of ben jij dan een uitzondering op de regel? Wel heel verstandig trouwens!toots schreef:als een paard ontwormt is zou ik hem 3 dagen niet mee nemen . als een paard antibiotica heeft gehad of andere medicijnen ook 3 dagen niet.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
ik bedoel meer dat ik dan de hond niet zou mee nemen .
in de regel kun je je paard gewoon mee nemen je hoeft er niet van uit te gaan dat een ander zijn hond poep laat eten
maar als je weet dat je je paar dat gegeven hebt en je hond wil dan dat poep eten kun je hem beter thuis houden.
je hond kan er flink ziek van worden.
in de regel kun je je paard gewoon mee nemen je hoeft er niet van uit te gaan dat een ander zijn hond poep laat eten
maar als je weet dat je je paar dat gegeven hebt en je hond wil dan dat poep eten kun je hem beter thuis houden.
je hond kan er flink ziek van worden.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Oh dus wat happen kan eigenlijk geen kwaad? Lotus eet de poep van 'wilde' paarden hier in de Gelderse Poort. Ik weet niet of die ontwormd worden eigenlijk...Branka schreef:Ik had begrepen dat paardenmest gevaarlijk kan zijn als paarden net zijn ontwormd. Heeft te maken met ivermectine.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
maneges die buiten ritten maken doen dit eigenlijk ook niet als ze zijn ontwormt en houden dan ook wel 2 tot 3 dagen aan .
een paard kan er ook ziek van zijn op de dag van ontwormen dus dat is vaak zoizo een rustdag .
In principe zou ik er dus niet zo bang voor zijn . alleen als je weet dat je paard dit heeft gehad is het niet handig als je hond de poep eet
een paard kan er ook ziek van zijn op de dag van ontwormen dus dat is vaak zoizo een rustdag .
In principe zou ik er dus niet zo bang voor zijn . alleen als je weet dat je paard dit heeft gehad is het niet handig als je hond de poep eet
- Franky's Boxer
- Vaste gebruiker
Ik heb een muilkorf voor hem gehaald, want de ontwormings en entdagen komen er weer aan.toots schreef:als een paard ontwormt is zou ik hem 3 dagen niet mee nemen . als een paard antibiotica heeft gehad of andere medicijnen ook 3 dagen niet.
En ik kan het niet maken en ook niet tegen dat sneue koppetje als ik mijn rijlaarzen aantrek en hij niet mee mag
VOORBEELD: