Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer heb je een IPO hond?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Wanneer heb je een IPO hond?

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Jip schreef:Het valt me op dat sommige mensen gaan stijgeren bij het woordje IPO hond...... :mrgreen:

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik dat woord zelf nooit gebruik.....we hebben 2 werkhondjes en met 1 wordt gesport..... :mann:

Maar wanneer is een hond een IPO hond volgens jullie.......

Als hij in opleiding is voor IPO?
Als hij gefokt is om IPO mee te kunnen doen?
Als hij zijn IPO examen heeft gehaald?
Zelfde vraag erbij voor politiehond :mrgreen:
Jan
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Jip schreef:oh dat antwoord kan ik je wel geven.........ik had laatst wat foto's van hond op mouw op hyves gezet en ja hoor.........ik heb een politiehond....... :piew:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Jip schreef:oh dat antwoord kan ik je wel geven.........ik had laatst wat foto's van hond op mouw op hyves gezet en ja hoor.........ik heb een politiehond....... :piew:
Ik heb zo al een politie hond, zonder dat er een mouw aan te pas komt :lol1: :lol1: (aldus heel wat kinderen)
Perry en Noah

Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ow dat roepen ze hier ook al over die kleine.

Kijk dat is nou een politiehond ....

Ja met zn 14 wkn istie heel gevaarlijk, hij knuffelt je bijna dood :roll:

Maar ook als ik met de grote honden loop hoor ik dat er mensen dat zeggen.

Ff ontopic weer, ik vind dat een hond een IPO hond is als hij die sport ook echt beoefent.
Zo had ik een IPO hond, ze deed alle 3 de onderdelen. Nu alleen nog maar speuren.
Dus is ze in mijn ogen geen IPO hond meer

Wel een Flyballhond ,want dat doen we erg actief :mrgreen:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Dianavdberkt
Zeer actief

blijft natuurlik altijd een lastige vraag. Hier fok ik honden die een bepaald karakter hebben geschikt voor KNPV of IPO sport. Dus karakter heb je altijd nodig. een stukje moed, open voor het appel, de juiste driften om te bijten en te bewaken.

Maar heb je dan een IPO hond Nee dus.

dan ga je met je hond naar een IPO vereniging om het programma te leren. je slaagt en haalt je VZH en je IPO diploma's . Heb je dan een IPO hond. Nee dus.

Je hebt een hond die een bepaald spelletje heel erg leuk vind. Deze hond kan daarnaast bv ook behendigheid doen. Dan zeg je ook niet dat je een IPO en behendigheids hond hebt.

je beoefent dan wel de IPO sport maar je hebt geen IPO hond. Je hebt een werkhond. inzetbaar voor de sport naar je keuze.

politie hond is een heel ander verhaal. Deze honden worden in het dagelijks leven in de praktijk ingezet. Je zou nog kunnen zeggen, zoekhonden, narcoticahonden, bewaings honden en ga maar door. Voor deze honden is het geen spelletje.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jip schreef:ik had laatst wat foto's van hond op mouw op hyves gezet en ja hoor.........ik heb een politiehond....... :piew:
Ach ja, en hoe vaak ik niet gehoord heb als ik met een groep mensen met honden die aan een tuig in de bergen lopen dat we zeker reddingshonden hadden.... :mrgreen:

Ik vind zelf dat je een IPO hond hebt als je met deze hond de IPO-sport beoefend, ofte wel voor 1 van de IPO-diploma's traint. Zelf gebruik ik die term eigenlijk niet, ik zie het eerder (ook al trap ik daarmee ongetwijfeld tegen enkele zere schenen) als "gewoon" een sporthond.
Dianavdberkt
Zeer actief

LongFields schreef:
Jip schreef:ik had laatst wat foto's van hond op mouw op hyves gezet en ja hoor.........ik heb een politiehond....... :piew:
Ach ja, en hoe vaak ik niet gehoord heb als ik met een groep mensen met honden die aan een tuig in de bergen lopen dat we zeker reddingshonden hadden.... :mrgreen:

Ik vind zelf dat je een IPO hond hebt als je met deze hond de IPO-sport beoefend, ofte wel voor 1 van de IPO-diploma's traint. Zelf gebruik ik die term eigenlijk niet, ik zie het eerder (ook al trap ik daarmee ongetwijfeld tegen enkele zere schenen) als "gewoon" een sporthond.
Daar ben ik het helemaal mee eens. je hebt een sporthond ongeacht welke tak van sport.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Als mensen vragen of het "politiehonden" zijn zeg ik nee. Soms vragen ze gericht of het "getrainde" honden zijn zeg ik dat er wel mee getraind is en indien geïnteresseerd leg ik uit wat ze zoal gedaan hebben aan appél, speuren en manwerk.
Vaak (sorry :roos: ) komt er ook nog een opmerking over de bouw van de honden "de meeste duitse herders die we zien hebben allemaal van die aflopende ruggen, die van jou niet hoe kan dat?" . Dan kom je dus al snel op het begrip werkhond gefokt of showhond in mijn geval. Ik heb voor mijn gevoel heerlijke maatjes die toevallig IPO-sport hebben bedreven. Maar Finn heeft ook agility gedaan :wink: een blauwe maandag maar goed.
Schutz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Schutz »

IPO VPG KNPV..en andere takken van africhting..voor mij kun je spreken van ik heb...als je ook daadwerkelijk diverse examens met een positief resultaat hebt afgesloten op een redelijk niveau.
In de praktijk kom ik liever een goed getrainde hond tegen dan een ongeleid projectiel.
Je kent het wel, je loopt in de stad, komt een andere hond tegen met een persoon aan de lijn.
Die met zijn hakken in het straatwerk alles moet doen om de hond onder controle te houden.
Heerlijk is het dan als je zegt...Voet en je hond loopt opgewekt met een vrolijk zwaaiend staartje naast je, zonder ook maar een blik in de richting van de druktemaker te werpen..gevaarlijk is zo'n getrainde hond wel hoor, hij doet wat je zegt.!!
Afbeelding
Amy von Alhambra HD-ED- BH-AD-ZTP-VGP1-Wesentest Multi V1 Vorderpfalz JugendSiegerin 2010
1x Helper Seminar.
Boyke VT-BH-SCH3-VPG3-FH1-FH2-Wesentest-Multi V1-4x ProbeZTP-2x IFR Helper Seminar
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”