Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Patienten gezocht voor student natuurgeneeskunde
Moderator: moderatorteam
-
Beesteboelmona
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco x Bardino
- Aantal honden: 1
Patienten gezocht voor student natuurgeneeskunde
Voor mijn studie natuurgeneeskunde ben ik op zoek naar patienten dit mogen honden, katten en paarden zijn.
De klacht mag zowel lichamelijk als geestelijk zijn en mag ook voeding gerelateerd zijn of een ernstige aandoening of geneesbare zoals kanker of artrose waarbij ondersteuning gewenst is.
Hoe werkt dit nu precies.
Ik kom bij je langs om een anamnese af te nemen dit bestaat uit een vraaggesprek van ongeveer 30 tot 45 minuten en een lichamelijk onderzoek van ongeveer 15 minuten.
Alle informatie schrijf ik op en stuur ik naar een docent waarbij dit probleem het meest aansluit.
Vervolgens krijg ik hier binnen 24 uur feedback op en zal ik aan de hand hiervan een behandelplan opstellen welke ik weer ter controle aanbied aan de docent.
Indien het behandelplan goedkeur krijg dan neem ik contact met de eigenaar op om het plan door te spreken.
Deze beslist dan uiteraard zelf over het wel of niet starten met het behandelplan.
Indien de eigenaar besluit hiermee te starten zal het middel binnen 24 uur geleverd worden en aan de hand van het behandelplan na een bepaalde periode terug koppeling gevraagd worden indien er intussen tijd problemen ontstaan kan er uiteraard direct contact opgenomen worden ook in de weekenden en avond uren en in spoedgevallen ook snachts.
Uiteraard zijn er geen kosten aan de anamnese hiermee ben ik tenslotte ook geholpen.
Alleen indien de eigenaar besluit het behandelplan te volgen en het middel wat hier eventueel bij hoort aan te schaven dan zijn de kosten van het middel voor de eigenaar.
Hierbij praat ik niet over grote bedragen maar over enkele euro`s.
Ik kom vanuit Vriescheloo te Groningen en reis in een straal van 30 km.
Voor bepaalde zeer interessante en weinig voorkomende gevallen reis ik in een straal van 40km
En daarnaast reis ik vrij vaak door Nederland dus de meeste plaatsten zijn wel ergens in te passen.
Alleen Zeeland kom ik eigenlijk nooit.
De klacht mag zowel lichamelijk als geestelijk zijn en mag ook voeding gerelateerd zijn of een ernstige aandoening of geneesbare zoals kanker of artrose waarbij ondersteuning gewenst is.
Hoe werkt dit nu precies.
Ik kom bij je langs om een anamnese af te nemen dit bestaat uit een vraaggesprek van ongeveer 30 tot 45 minuten en een lichamelijk onderzoek van ongeveer 15 minuten.
Alle informatie schrijf ik op en stuur ik naar een docent waarbij dit probleem het meest aansluit.
Vervolgens krijg ik hier binnen 24 uur feedback op en zal ik aan de hand hiervan een behandelplan opstellen welke ik weer ter controle aanbied aan de docent.
Indien het behandelplan goedkeur krijg dan neem ik contact met de eigenaar op om het plan door te spreken.
Deze beslist dan uiteraard zelf over het wel of niet starten met het behandelplan.
Indien de eigenaar besluit hiermee te starten zal het middel binnen 24 uur geleverd worden en aan de hand van het behandelplan na een bepaalde periode terug koppeling gevraagd worden indien er intussen tijd problemen ontstaan kan er uiteraard direct contact opgenomen worden ook in de weekenden en avond uren en in spoedgevallen ook snachts.
Uiteraard zijn er geen kosten aan de anamnese hiermee ben ik tenslotte ook geholpen.
Alleen indien de eigenaar besluit het behandelplan te volgen en het middel wat hier eventueel bij hoort aan te schaven dan zijn de kosten van het middel voor de eigenaar.
Hierbij praat ik niet over grote bedragen maar over enkele euro`s.
Ik kom vanuit Vriescheloo te Groningen en reis in een straal van 30 km.
Voor bepaalde zeer interessante en weinig voorkomende gevallen reis ik in een straal van 40km
En daarnaast reis ik vrij vaak door Nederland dus de meeste plaatsten zijn wel ergens in te passen.
Alleen Zeeland kom ik eigenlijk nooit.
Laatst gewijzigd door Beesteboelmona op 07 sep 2011 13:52, 5 keer totaal gewijzigd.
-
lila660
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Proefpatienten gezocht
Jammer te ver weg, had wel een interessante patient voor je gehad denk ik........
Groetjes Linda
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik vind het eerlijk gezegd wat vaag, die middelen zijn dat ook proefmedicijnen? zo ja, wat is het, wat zijn de risico's, is het voor alles hetzelfde?

-
~Suzanne~
- Zeer actief
sjips, je woont te ver weg, VEEL te ver weg 
(Noord-Brabant)
Suzanne
(Noord-Brabant)
Suzanne
-
Beesteboelmona
- Actief
Nee uiteraard niet.Jeannettebo schreef:Ik vind het eerlijk gezegd wat vaag, die middelen zijn dat ook proefmedicijnen? zo ja, wat is het, wat zijn de risico's, is het voor alles hetzelfde?
de middelen zijn gewoon dezelfde als waarmee andere natuurgeneeskundige ook werken en ze zijn ook absoluut veilig.
Ik ben dus student natuurgeneeskunde en moet voor mijn studie jaarlijks een aantal patienten behandelen.
Maar omdat ik dus student ben noemt men dat proefpatienten.
- Xena98
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Patienten gezocht voor student natuurgeneeskunde
Even een vraagje: bij welke instelling studeer je?
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
aparte gewaarwording; ik vind de omschrijving juist helemaal NIET vaag!Jeannettebo schreef:Ik vind het eerlijk gezegd wat vaag, die middelen zijn dat ook proefmedicijnen? zo ja, wat is het, wat zijn de risico's, is het voor alles hetzelfde?
Basis: ze komt langs, kijkt, luistert en observeert, gaat overleggen en komt met een (erkend) middel wat kan "helpen" en het is de baas die besluit om dat wel of niet te gaan doen; doet de baas het niet; even goede vrienden.
(Toch?)
Kosten van medicatie moeten wel worden betaald, er komen geen consultkosten.
Dat is zoals ik het begrijp.
Suzanne
-
Kimmie
heb je wat aan een oud paard met rugklachten??
- Nuran Gino
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
- Contacteer:
Ik woon in Lemmer, Friesland. Ik heb een paard wat zich in de lendenen vasthoud en hij heeft een verkramping in zijn achterbeen, als ik die hoef uitkrab...heb je hier iets aan?
- Erwina
- Zeer actief
Ik woon wel een eindje bij je vandaan (Wageningen), maar heb hier een kat die zichzelf kaal plukt. De ene keer is het heftiger dan de andere keer, het lijkt met vlagen te komen. Er hebben al meerdere dierenartsen (zowel regulier, als homeopathisch) naar gekeken, maar het is nog nooit opgelost. Ik dacht nu dat het door vachtmijt van de cavia's kwam, maar een behandeling met stronghold wil deze keer ook niet echt helpen. Toen ze een tijdje bij een vriend gelogeerd heeft, was het daar zo goed als helemaal weg, dus het zou toch iets hier moeten zijn. Maar wat...
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Ik heb hier een erg (mens) lieve, allerte en slimme hond die erg agressief/stressvol reageert op soortgenoten. Waarschijnlijk vanuit angst. Al veel gedaan, o.a. gedragsmedicatie en therapie.
We wonen wel op de grens achterhoek/twente. Misschien via SKYPE?
We wonen wel op de grens achterhoek/twente. Misschien via SKYPE?

- Amber & Lootah
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Jack Russel Terriër - Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Helaas te ver weg... ik heb een hond die een aantal keer peer jaar last heeft van zijn anaalklieren. Ondanks vers voer e.d. en hij heeft mooie stevige ontlasting.
If it's not an aussie it's just a dog.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
misschien een beetje gek van mij .
Maar ik zou mijn dieren enkel laten behandelen door een dierenarts .
natuurlijk moeten mensen dit leren , maar dat zou van mij alleen mogen onder toezicht van een da zelf .
Maar ik zou mijn dieren enkel laten behandelen door een dierenarts .
natuurlijk moeten mensen dit leren , maar dat zou van mij alleen mogen onder toezicht van een da zelf .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Marcel.s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Misschien wat ver maar ik heb hier een bejaarde atrose hond.
Een hond op 3 poten, die wat klachten begint te krijgen en erg last heeft van lipplooi eczeem.
Een Spaanse chihuahua met Leismanias.
En een stress herder, zeer snel spugen en enige agressie tegen andere honden (onzekerheid en dat gaat gelukkig de goed kant op).
En nog wat katten maar die gaan wel goed
Een hond op 3 poten, die wat klachten begint te krijgen en erg last heeft van lipplooi eczeem.
Een Spaanse chihuahua met Leismanias.
En een stress herder, zeer snel spugen en enige agressie tegen andere honden (onzekerheid en dat gaat gelukkig de goed kant op).
En nog wat katten maar die gaan wel goed
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
De topicstarter staat onder toezicht van een DA, te weten zijn leraar
Maar ik zou zelf ook de medicijnen die geadviseerd worden eerst Googlen voor ik ze toedien. Een eigen third opinion kan geen kwaad en bij twijfel hou je het gewoon op wat je eigen DA al doet.
Als je vast zit met een 'irritant' medisch feitje waar je DA niet mee verder komt, wat is er dan mis met een meedenkende leerling? Toen mijn Moefasa zich kaal likte en de bloedtesten + echo's etc niks opleverden, had ik absoluut ook hierop gereageerd! Bij hem bleek het overgens de schildklier te zijn, ondanks ca 5 jaar lang geen verhoogde hormoonwaarde in het bloed. Hij is nu een prachtig behaard kitten van 16 jaar oud.
Maar ik zou zelf ook de medicijnen die geadviseerd worden eerst Googlen voor ik ze toedien. Een eigen third opinion kan geen kwaad en bij twijfel hou je het gewoon op wat je eigen DA al doet.
Als je vast zit met een 'irritant' medisch feitje waar je DA niet mee verder komt, wat is er dan mis met een meedenkende leerling? Toen mijn Moefasa zich kaal likte en de bloedtesten + echo's etc niks opleverden, had ik absoluut ook hierop gereageerd! Bij hem bleek het overgens de schildklier te zijn, ondanks ca 5 jaar lang geen verhoogde hormoonwaarde in het bloed. Hij is nu een prachtig behaard kitten van 16 jaar oud.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Het gaat volgens mij om natuurgeneeskunde en geen diergeneeskunde dus zal de begeleider ook een natuurgeneeskundige zijn en geen dierenarts, denk ik. 
Groetjes, Marjan
-
Beesteboelmona
- Actief
Wat je zegt klopt helemaal.Nawosh schreef:Het gaat volgens mij om natuurgeneeskunde en geen diergeneeskunde dus zal de begeleider ook een natuurgeneeskundige zijn en geen dierenarts, denk ik.
Het gaat inderdaad om natuurgeneeskunde en de begeleider wisseld per anamnese maar is altijd of een natuurgeneeskundige of een dierenarts die daarnaast ook natuurgeneeskundige is.
(ik moet even mijn agenda bijwerken en alle anamnese formulieren van degene die ik al heb gesproken ik orde maken. Dus als je nog geen reactie hebt gehad krijg je dat vanavond)
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
er zijn dierenartsen die aan natuurgeneeskunde doen hoor 
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
Beesteboelmona
- Actief
Is dit naar mij?toots schreef:er zijn dierenartsen die aan natuurgeneeskunde doen hoor
Want dat zeg ik namelijk in mijn post hierboven.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
Erwina schreef:Ik woon wel een eindje bij je vandaan (Wageningen), maar heb hier een kat die zichzelf kaal plukt. De ene keer is het heftiger dan de andere keer, het lijkt met vlagen te komen. Er hebben al meerdere dierenartsen (zowel regulier, als homeopathisch) naar gekeken, maar het is nog nooit opgelost. Ik dacht nu dat het door vachtmijt van de cavia's kwam, maar een behandeling met stronghold wil deze keer ook niet echt helpen. Toen ze een tijdje bij een vriend gelogeerd heeft, was het daar zo goed als helemaal weg, dus het zou toch iets hier moeten zijn. Maar wat...
als ik dit zo lees is het stress heb je wel eens een feliway spray/verdamper geprobeerd en anders zylkene?
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Denkt heel hard na over haar dieren, maar komt tot de conclusie dat ik volgens mij geen ongezonde dieren heb, of iets waar je iets mee kan. Kat heeft blaasproblemen, gerelateerd aan stress, maar met stressreducerend voer zijn we inmiddels toch een woelige periode zonder problemen doorgekomen. Dus geen verschijnselen meer. De hond reageert om medicatie en is waarschijnlijk leider van een defect gen, maar is daarbuitenom gezond. Heb wel een paard met een gekke bult op kaak, wat volgens dierenarts geen kwaad kan, maar die bij tijd en wijlen wel gevoelig lijkt....

-
De3staffies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
Ik zit in Leeuwarden en heb Candy van 10 en half, waar ik geen idee van heb wat haar allemaal mankeert. Ze heeft schildklier problemen en andere vage klachten...
Dus als je wat aan ons hebt hoor ik het wel!!
Dus als je wat aan ons hebt hoor ik het wel!!

Twinkeltje bedankt!!!