Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loopsheidbroekje tegen drachtig raken?
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Re: Loopsheidbroekje tegen drachtig raken?
Nee hoor, die broekjes zijn tegen het lekken, niet tegen dekkingen 
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou ja, een reu zal het er wel wat moeilijker mee kunnen hebben, zeker als het broekje goed strak aan sluit, maar nee een 100 % garantie geeft het niet, dus niet op vertrouwen hoor 
- Henriette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso
- Aantal honden: 2
Ben bang dat ze broekjes gemakkelijk uit kunnen krijgen.
Zelf ben ik in het bezit van een medical petshirt,een soort rompertje,gekocht ivm met operatie.
Blijft perfect zitten en wordt ook gebruikt bij loopsheid.
Kost ongeveer 22 euro voor formaatje dwergteckel.
Zelf ben ik in het bezit van een medical petshirt,een soort rompertje,gekocht ivm met operatie.
Blijft perfect zitten en wordt ook gebruikt bij loopsheid.
Kost ongeveer 22 euro voor formaatje dwergteckel.

-
blondie
- Zeer actief
Ik zou het er in ieder geval niet op gokken
Spannend he als je dat de eerste keer hebt, loopse teef en reu in 1 huis. Ik vond het in ieder geval de 1ste keer best vreemd ook dat nagaan wanneer ze écht niet meer alleen bij elkaar konden blijven zonder toezicht etc.
Finn is ook redelijk makkelijk gelukkig en pas als de dekrijpe dagen kwamen werd het wat lastiger. Ook omdat zij hem dan ging uitnodigen/uitdagen
Succes de komende weken
Spannend he als je dat de eerste keer hebt, loopse teef en reu in 1 huis. Ik vond het in ieder geval de 1ste keer best vreemd ook dat nagaan wanneer ze écht niet meer alleen bij elkaar konden blijven zonder toezicht etc.
Finn is ook redelijk makkelijk gelukkig en pas als de dekrijpe dagen kwamen werd het wat lastiger. Ook omdat zij hem dan ging uitnodigen/uitdagen
Succes de komende weken
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Hij wurmt hem er gewoon door hoor, zo zijn hier in de buurt pups verwekt namelijk. Teef was loops en er zat wel een nest in de planning, maar nog niet op dat moment. Reu dacht daar anders over. 
-
Telgter Toller
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tollers
- Contacteer:
De naam zegt het eigenlijk al, het is een broekje om te gebruiken bij loopsheid en het heet geen anti-conceptiebroekje.
Sommige mensen geloven daadwerkelijk, dat zo'n broekje een effectieve manier is om drachtigheid te voorkomen. Realiteit is, dat als reu en teef echt wat samen willen, ze zich zeker niet tegen laten houden door zo'n stukje textiel. Het bewijs daarvan zat een paar weken geleden naast me in de wachtkamer van de DA. Een ongewenste dekking en wat vonden de baasjes het toch raar, want hun teefje had toch een broekje aangehad??
Ik heb zelf ook van die broekjes in huis, maar kies er meestal voor om mijn plavuizen wat vaker te dweilen en gelukkig vloeien mijn teefjes niet hevig. Mocht het wel nodig zijn, om de dames een broekje aan te doen, dan willen ze daar beslist geen inlegkruisje o.i.d. in, dat wordt al la minute verwijderd en versnipperd. Ik heb daarom meerdere broekjes en verwissel die dan een aantal keren per dag. Na gebruik uitspoelen, even laten drogen en klaar voor volgend gebruik
Sommige mensen geloven daadwerkelijk, dat zo'n broekje een effectieve manier is om drachtigheid te voorkomen. Realiteit is, dat als reu en teef echt wat samen willen, ze zich zeker niet tegen laten houden door zo'n stukje textiel. Het bewijs daarvan zat een paar weken geleden naast me in de wachtkamer van de DA. Een ongewenste dekking en wat vonden de baasjes het toch raar, want hun teefje had toch een broekje aangehad??
Ik heb zelf ook van die broekjes in huis, maar kies er meestal voor om mijn plavuizen wat vaker te dweilen en gelukkig vloeien mijn teefjes niet hevig. Mocht het wel nodig zijn, om de dames een broekje aan te doen, dan willen ze daar beslist geen inlegkruisje o.i.d. in, dat wordt al la minute verwijderd en versnipperd. Ik heb daarom meerdere broekjes en verwissel die dan een aantal keren per dag. Na gebruik uitspoelen, even laten drogen en klaar voor volgend gebruik
Laatst gewijzigd door Telgter Toller op 27 aug 2011 14:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
-
yvonne dl
- Zeer actief
nou reken er maar niet op hoor,dat broekje hebben ze zo uitgetrokken.
ik heb teefjes die niet geholpen zijn,daar waren ze al te oud voor toen ze bij mij kwamen,en reutjes die wel geholpen zijn,maar 1 die wil er gewoon op en heb een keer gehad dat ze vast zaten en dan ook nog in de tuin,,,,,mensen... en een gegil.. ik schaamde me kapot.
maar ik kocht dus van die rompertjes met drukkertjes.
maar mooi dat winmpie zijn pielemuis er door stak hoor.
kan er dus gewoon tussen door.
toen ook een baby broekje gebruikt maar dat trekt ze uit.. of hij ik heb het niet gezien,maar niet veilig
ik heb teefjes die niet geholpen zijn,daar waren ze al te oud voor toen ze bij mij kwamen,en reutjes die wel geholpen zijn,maar 1 die wil er gewoon op en heb een keer gehad dat ze vast zaten en dan ook nog in de tuin,,,,,mensen... en een gegil.. ik schaamde me kapot.
maar ik kocht dus van die rompertjes met drukkertjes.
maar mooi dat winmpie zijn pielemuis er door stak hoor.
kan er dus gewoon tussen door.
toen ook een baby broekje gebruikt maar dat trekt ze uit.. of hij ik heb het niet gezien,maar niet veilig
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- Smooth Criminal
- Actief
- Mijn ras(sen): Smooth Fox Terrier, Dwergschnauzers zwart-zilver, Jack mix en een Duitse Herder.
- Contacteer:
Ik gebruik een kinderzwembroekje met koordjes voor onze foxen. Werkt geweldig maatje 92 bij de zeeman voor maar 2,99. Andere loopsheidbroekjes hebben de dames zo uit.
Groetjes Rianne
"A dog is the only thing on Earth that loves you more than he loves himself."
Kennel Smooth Criminal

met dank aan _Inge_ !
"A dog is the only thing on Earth that loves you more than he loves himself."
Kennel Smooth Criminal

met dank aan _Inge_ !
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Een loopsheid broekje is te vergelijken met een aspirientje tussen je knieën.
Werken voor geen meter tegen ongewenste zwangerschappen.
Werken voor geen meter tegen ongewenste zwangerschappen.

-
hercujess
Scheiden dat is de enige garantie.
Toen Sterre voor het eerst loops was en Jip nog intact, heb ik ze beide een rompertje aangedaan. Hij bleef het uiteraard elke keer gewoon proberen en fietste zich een ongeluk, dus na een kwartier heb ik toch maar een logeeradres voor hem geregeld. Ik werd er stapeldol van en Jip zelf ook.
Toen Sterre voor het eerst loops was en Jip nog intact, heb ik ze beide een rompertje aangedaan. Hij bleef het uiteraard elke keer gewoon proberen en fietste zich een ongeluk, dus na een kwartier heb ik toch maar een logeeradres voor hem geregeld. Ik werd er stapeldol van en Jip zelf ook.