Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond moet weg (MP)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Hond moet weg (MP)

Ongelezen bericht door Mojuan »

http://link.marktplaats.nl/477810248

Dit snap ik echt niet hoor.
Zijn die mensen nou echt zo dom?
Nooit gehoord van apart voeren in een eigen bak????
Ik snap hier helemaal niets van. :boos:

Wegens het echt niet samen gaan met onze andere honden zijn we genoodzaakt om voor daisy(catje) een ander thuis te zoeken,ze ligt dag en nacht voor de voerbak en de andere hond van ons mag er niet bijkomen en durft dat ook niet en valt aanzienlijk af.

Dit heeft bij ons de doorslag gegeven dat het zo niet langer kan,ik zal wat eigenschappen geven van daisy

:Rustig karakter

geen blaffertje(als de bel gaat is het woe woef en dan is ze stil

Zindelijk en kan met kinderen en katten

Andere honden kan ze af en toe lelijk tegen doen niet altijd

Is in het bezit van f.c.i. stamboom

niet gesteraliseert

deze franse bullen zijn gefokt op normale luchtwegen,dus geen knorrers of hijgers(kennel the golden bull

)je kan gewoon lange wandelingen maken

Daisy word in oktober 4 jaar

je krijgt er ook een dieren paspoort bij incl fci stamboom

Ze gaat niet zomaar met iemand mee,alleen als wij er een goed gevoel bij hebben.

Hopende daar begrip voor te hebben.

Het liefst willen we dat ze in een stabiel gezin of ouder echtpaar geplaatst kan worden,het liefst zonder honden omdat ze af en toe lelijk kan doen.

Met katten is het geen probleem ook al weet ik niet hoe ze op andere vreemde katten reageert,buiten laat ze vreemde katten met rust.

gr
Laatst gewijzigd door Mojuan op 27 aug 2011 16:24, 2 keer totaal gewijzigd.
:zweep:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Hond moet weg

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Schijnbaar érg moeilijk om na te denken voor sommige mensen.
Of het is een handige reden waarom dat het wijffie weg moet, je moet toch soms wát verzinnen hé.
Mojuan
Zeer actief

Dan zijn ze dus nog altijd ontzettend dom.
Want als dit een smoes is hebben ze duidelijk niet door hoe dom het overkomt.
Dus hoe dan ook: dom
Hopelijk vindt dat hondje snel een beter thuis.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Die is snel weg zeg :=
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

pff, arm ding.. inderdaad, volgens mij hebben die mensen niet eens de moeite genomen om uberhaupt iets aan de gedragsproblemen te doen...

een tuigje fatsoenlijk omdoen kunnen ze ook niet aan de foto te zien.. :P

en er dan ook nog 500,- voor vragen, nouja dan gaat ie gelukkig niet meteen naar jan en alleman, maar nog.. was hier ook laatst, mensen moesten pérsee met spoed van een hondje af want de oudste dochter ging naar stage in het buitenland en de moeder wilde er niet voor zorgen, maar dan wel even 650,- willen vangen..?
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Dat is ook snel
dancingdaydream
Zeer actief

huh? hier kan ik hem nog openen..
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Volgende keer zal ik de tekst wel even kopiëren, is wat handiger.
dancingdaydream
Zeer actief

* Wegens het echt niet samen gaan met onze andere honden zijn we genoodzaakt om voor daisy(catje) een ander thuis te zoeken,ze ligt dag en nacht voor de voerbak en de andere hond van ons mag er niet bijkomen en durft dat ook niet en valt aanzienlijk af.
* Dit heeft bij ons de doorslag gegeven dat het zo niet langer kan,ik zal wat eigenschappen geven van daisy
* :Rustig karakter
* geen blaffertje(als de bel gaat is het woe woef en dan is ze stil
* Zindelijk en kan met kinderen en katten
* Andere honden kan ze af en toe lelijk tegen doen niet altijd
* Is in het bezit van f.c.i. stamboom
* niet gesteraliseert
* deze franse bullen zijn gefokt op normale luchtwegen,dus geen knorrers of hijgers(kennel the golden bull
* )je kan gewoon lange wandelingen maken
* Daisy word in oktober 4 jaar
* je krijgt er ook een dieren paspoort bij incl fci stamboom
* Ze gaat niet zomaar met iemand mee,alleen als wij er een goed gevoel bij hebben.
* Hopende daar begrip voor te hebben.
* Het liefst willen we dat ze in een stabiel gezin of ouder echtpaar geplaatst kan worden,het liefst zonder honden omdat ze af en toe lelijk kan doen.
* Met katten is het geen probleem ook al weet ik niet hoe ze op andere vreemde katten reageert,buiten laat ze vreemde katten met rust.
* gr

dat dus.. raar, misschien omdat ie nog in mijn pc-geheugen staat? *edit:* Ja, inderdaad, Nú is ie ook weg hier!
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Hij is iig van mp af.
Fijn dat je de tekst even hebt gekopieerd!
Nu weten anderen tenminste ook waar het over gaat.
Ik zal het er even bij zetten in mijn openingspost.
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Waarschijnlijk.. Ik kan hem ook niet meer openen... Mooi dat de tekst nu nog wel gekopieerd kon worden! :)
Heel apart dit weer.. Kan toch bijna niet serieus de reden zijn..?
Ook vreemd dat de advertentie nu weg is, misschien hebben ze hier het topic gezien? (Lid hier?) Anders hebben
ze wel heel vlug een "goede" plek voor haar gevonden... (Is niet onmogelijk natuurlijk.)
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Mojuan
Zeer actief

Ja wie weet zijn ze lid hier.
En zetten ze nu twee voerbakken neer en voeren ze apart en mag het hondje blijven.
dancingdaydream
Zeer actief

Ik mag het hopen! Ik hoop in ieder geval niet dat er een of andere eikel haar als goedkope fokteef heeft overgenomen :(
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Er zijn mensen genoeg die bij bepaalde spanningen in huis een hond herplaatsen.
Je kunt ze dom noemen, je kunt ze makkelijk noemen (in de zin van gaat het niet zoals ik wil in een huishouden/roedel dan zoek ik een fijne andere plek), je kunt als baas proberen andere mogelijkheden te zoeken om het wel samen te houden met elkaar etc. etc.
Als mijn honden en katten écht niet overeen zouden komen zou laatst gekomen dier ook echt weer na proefperiode teruggegaan zijn. En overigens sluit ik mezelf daar ook niet bij uit, had ik het echt niet zien zitten dan had laatst gekomene ook teruggegaan. Het is dat ze mijn hart stal af en toe :engel:
Zonder dollen je kiest voor een dier erbij maar het moet wel allemaal samen gaan en als het anders gaat dan dat je had gedacht moet je of er wat aan doen als het je lukt of je moet aan herplaatsen gaan denken.
Mojuan
Zeer actief

Met een goede reden snap ik dat ja.
Maar niet als je de honden uit 1 voerbak laat eten en die altijd laat staan en de nieuwe hond de bak bewaakt en daardoor je andere hond vermagert.
Kom op zeg, dat is gewoon dom, een ander woord heb ik er niet voor.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Of het nu wel of geen goede reden is, als de mensen die hond niet meer willen, is deze toch beter af in een ander huis?
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Neeltje schreef:Of het nu wel of geen goede reden is, als de mensen die hond niet meer willen, is deze toch beter af in een ander huis?
Daar schijnt Paula nogal moeite mee te hebben, aangezien ze vaker zulke topics opent. Kijk dan niet op marktplaats, het zal de hond niets boeien waarom hij weg moet
Perry en Noah

Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Neeltje schreef:Of het nu wel of geen goede reden is, als de mensen die hond niet meer willen, is deze toch beter af in een ander huis?

Ja natuurlijk, ben ik met je eens.
Vandaar dat ik eerder ook dit schreef:
Paulala schreef: Hopelijk vindt dat hondje snel een beter thuis.
Mojuan
Zeer actief

duitse herder schreef:
Daar schijnt Paula nogal moeite mee te hebben, aangezien ze vaker zulke topics opent. Kijk dan niet op marktplaats, het zal de hond niets boeien waarom hij weg moet
Nee, ik heb moeite met de dommigheid waarmee mensen een adv plaatsen.
En ik bepaal zelf wel of ik kijk op mp.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Paulala schreef:
duitse herder schreef:
Nee, ik heb moeite met de dommigheid waarmee mensen een adv plaatsen.
En ik bepaal zelf wel of ik kijk op mp.
Waarom dan steeds hier plaatsen? :hmmm:
Perry en Noah

Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

duitse herder schreef: Waarom dan steeds hier plaatsen? :hmmm:
Gewoon, omdat ik me verbaas over de redenen die mensen geven.
Daarom dus.
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

ik moet eerlijk zeggen dat ik dit dus ook niet begrijp. Ik denk dan dat ik een topic open van iemand die iets kwijt wil in persoonlijke zin en dan krijg je een MP advertentie. Kijk, soms is het ook shokkend of bizar wat ik dan lees en kan ik iets ook logisch vinden dat het onder de aandacht gebracht wordt, maar zoiets als dit...tja. Wat moet men daar nou over zeggen?!
Ik heb via MP ook leden van dit forum op mijn nek gehad. Kreeg de mafste mailtjes met zaken die er niets toe deden en die ook gewoon niet waar waren en mij verteld werden wat ik allemaal wel niet moest doen (ik bedoel, waar bemoeit men zich mee?!). Hierna ben ik pas lid geworden, overigens. Als ik dan zie hoe sommige hier van de toren blazen met een topic als deze omdat ze zogenaamd 'actie' hebben ondernomen, vraag ik me echt af of men niets beters te doen heeft.

Wees blij dat ze een nieuw baasje zoeken.
Mojuan
Zeer actief

Huh? Waar héb je het over?
Wie blaast van de toren?
En wie heeft er zogenaamd actie ondernomen?

Ik weet niet hoor, maar het lijkt wel of het ineens heel ergens anders over gaat hier.

Nogmaals, ik verbaas me gewoon over de domheid van deze adv.tekst.
Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Jij kan toch ook wel lezen dat het belachelijk is om een hondje weg te doen vanwege een voerbak die bewaakt wordt en waardoor de andere hond mager wordt.
Gewoon een tweede voerbak gebruiken en de honden apart voeren, probleem opgelost.
Die reden is gewoon verbazingwekkend en dat soort dingen plaats ik hier graag om er over te praten.
Dat mag, en dat doe ik dus ook gewoon.
Als het je niet boeit, dan sla je het toch fijn over?
amber81

Paulala schreef:Huh? Waar héb je het over?
Wie blaast van de toren?
En wie heeft er zogenaamd actie ondernomen?

Ik weet niet hoor, maar het lijkt wel of het ineens heel ergens anders over gaat hier.

Nogmaals, ik verbaas me gewoon over de domheid van deze adv.tekst.
Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Jij kan toch ook wel lezen dat het belachelijk is om een hondje weg te doen vanwege een voerbak die bewaakt wordt en waardoor de andere hond mager wordt.
Gewoon een tweede voerbak gebruiken en de honden apart voeren, probleem opgelost.
Die reden is gewoon verbazingwekkend en dat soort dingen plaats ik hier graag om er over te praten.
Dat mag, en dat doe ik dus ook gewoon.
Als het je niet boeit, dan sla je het toch fijn over?
Volgens mij lees jij niet wat ik heb neergezet, iig is dit niet als persoonlijke aanval naar jou neergezet. En net als jij mag ik helemaal zelluf weten waar ik op klik en in dit geval werd niet van tevoren gezegd dat het weer eens over MP ging, of wel?! Wel een beetje overdreven hoor, deze reactie.
Maar goed, jij mag je prima verbazen over de domheid. Persoonlijk denk ik met zoiets dat er veel meer aan de hand is. En dat wordt pas duidelijk voor de volgende eigenaar. Echter, dat kan ik ook niet met zekerheid zeggen, of wel? Je kan er over speculeren en thats it. Wat ik niet begrijp is dat ophitsen. Het is geen vreselijke adv., er wordt niemand mishandeld, voor zover bekend, iemand doet zijn hond weg. Tja, MP staat er vol mee. Jij vind het genoemde probleem zo opgelost, en als het echt alleen zoiets zou zijn, zou het voor mij ook zo opgelost zijn, maar goed, je weet er verder niets vanaf. En met mijn voorbeeld erbij gaf ik alleen maar aan dat hier sommigen daar een klein beetje heel erg te ver in gaan en daar heb ik zelf dus ervaring mee en als ik dan weleens zie hoe hier opgeschept wordt over de ondernomen acties, ppfff.
En dat MAG ik weer zeggen. Beetje raar om het te herhalen maar goed, dat moet hier wel vaker.

Het was vooral niet de bedoeling om het zoveelste tere zieltje te raken. Open dan niet steeds dit soort topics, zou ik zeggen. Maar ja, hebbie het weer: dat moet je natuurlijk zelf weten. Net als of ik dan reageer of niet, moet ik weten. Daar heb je net zo min mee te maken. Wat een gezeik zeg.
Mojuan
Zeer actief

Volgens mij begrijp je helemaal niet wat ik probeer te zeggen.
En ik snap ook vrij weinig van jouw teksten om eerlijk te zijn.
Dus ik denk dat we het hier maar bij moeten laten, want anders zijn we straks 10 pagina's bezig met uitleg geven over wat we bedoelen en komen we er uiteindelijk alsnog niet uit.
amber81

wat valt er niet te begrijpen?
Jij vind de zoveelste advertentie reden genoeg om het op een forum te kwakken om erover te praten. Ik heb gereageerd door te zeggen dat ik niet begrijp dat je dit zo'n heisa waardig vind en nogal overdreven vind. Ik geef een voorbeeld, waarmee ik verduidelijk dat een topic als dit van die rare wendingen krijgt en dat men hier vaak te ver gaat hierin. Jij voelt je persoonlijk aangevallen. Ik leg uit dat dit niet zo is en herhaal mijn voorbeeld.

IK ben niet DOM hoor. Ben heel duidelijk in wat ik zeg. Dat jij dit dan selectief leest, kan ik niets aan doen. Verder valt er niets te laten, ook dat maak ik zelf uit. Echt, ik heb wel wat beters te doen hoor.
Mojuan
Zeer actief

Zeg ik ergens dat jij dom bent?
Trek het je niet zo aan zeg.
Ik begrijp gewoon bepaalde dingen niet die je zegt, en snap niet helemaal hoe je het bedoelt.
En ik heb geen zin om daar een hele discussie aan te gaan verspillen, omdat ervaring leert dat dat uiteindelijk niets verbetert.
That's all :19:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

het maakt mij verder niks uit hoor, van mij mag iedereen hier neerzetten waar ie zin in heeft en wat voor hem/haar belangrijk is, alleen vind ik het wel fijn als je even MP in de titel verwerkt ;)
Ik schrok ervan nl, dacht jeetje wat is er aan de hand bij Paula :schrik: maar gelukkig ging het niet om jouw hondjes ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mojuan
Zeer actief

renee-uk schreef:het maakt mij verder niks uit hoor, van mij mag iedereen hier neerzetten waar ie zin in heeft en wat voor hem/haar belangrijk is, alleen vind ik het wel fijn als je even MP in de titel verwerkt ;)
Ik schrok ervan nl, dacht jeetje wat is er aan de hand bij Paula :schrik: maar gelukkig ging het niet om jouw hondjes ;)

Oh sorry!
Dat was niet de bedoeling. Ik zal mijn topictitel wel even veranderen.
amber81

Paulala schreef:Zeg ik ergens dat jij dom bent?
Trek het je niet zo aan zeg.
Ik begrijp gewoon bepaalde dingen niet die je zegt, en snap niet helemaal hoe je het bedoelt.
En ik heb geen zin om daar een hele discussie aan te gaan verspillen, omdat ervaring leert dat dat uiteindelijk niets verbetert.
That's all :19:
zucht...hoe ik het bedoel zo heb ik het neergezet, ik praat geen debielia ofzoiets. Ik trek het me niet aan hoor, jij noemde de mensen van de adv. dom en gaat daarna zitten doen of ik onzin zit te praten. Maar ik vind het best hoor, ik heb namelijk geen zin mijn mening te verdedigen. Ik volg met plezier de topics over je hondjes en dacht gewoon dat er iets misschien aan de hand was. Ik zal het voortaan alleen bij lezen houden, aangezien je geen reacties wilt.(?)
renee-uk schreef:het maakt mij verder niks uit hoor, van mij mag iedereen hier neerzetten waar ie zin in heeft en wat voor hem/haar belangrijk is, alleen vind ik het wel fijn als je even MP in de titel verwerkt ;)
nah, dit wilde ik dus zeggen: ik dacht dat er een probleem was met de hondjes en dus....en dan staat er iets van MP en....etc.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”