Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
uitlaat service.
Moderator: moderatorteam
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
- Aantal honden: 1
uitlaat service.
Er zijn uitlaat services, ook bij ons in de omgeving.
Nu begrijp ik dat het per hond verschilt, maar zou een hond mee kunnen met een uitlaat service voor slechts 3 x per maand vraag ik mezelf af?
Is het nodig dat honden van een uitlaatservice, die uiteindelijk een roedel gaan vormen, bijna elke dag met elkaar lopen, of zal het geen probleem hoeven te zijn als een hond maar 3 x per maand meeloopt?
ALS mijn vrouw wel gaat werken, dan is onze hond (die er nog niet is trouwens) 3 dagen per maand, voor mijn gevoel, te lang alleen thuis dus ik dacht aan een uitlaatservice. Ik weet dat mijn schoonzusje het ook graag zou doen, maar we moeten dus eerst afwachten wat zij van de hond gaat vinden, maar ook hoe de hond zometeen in huis is, zonder ons erbij.
Ik heb mijn broer en mijn buurman wel eens ingeschakeld in de tijd dat we King en Hayleigh hadden, maar die kwamen dus mooi niet naar binnen toe, wat ze ook deden.
Mijn schoonzus daarentegen wel, op 1 of andere manier vertrouwen ze die, maar schoonzus moet het wel willen uiteraard, dus dit is, zeg maar, een alternatief plan/idee.
Zou het mogelijk zijn? Iemand ervaring mee?
Nu begrijp ik dat het per hond verschilt, maar zou een hond mee kunnen met een uitlaat service voor slechts 3 x per maand vraag ik mezelf af?
Is het nodig dat honden van een uitlaatservice, die uiteindelijk een roedel gaan vormen, bijna elke dag met elkaar lopen, of zal het geen probleem hoeven te zijn als een hond maar 3 x per maand meeloopt?
ALS mijn vrouw wel gaat werken, dan is onze hond (die er nog niet is trouwens) 3 dagen per maand, voor mijn gevoel, te lang alleen thuis dus ik dacht aan een uitlaatservice. Ik weet dat mijn schoonzusje het ook graag zou doen, maar we moeten dus eerst afwachten wat zij van de hond gaat vinden, maar ook hoe de hond zometeen in huis is, zonder ons erbij.
Ik heb mijn broer en mijn buurman wel eens ingeschakeld in de tijd dat we King en Hayleigh hadden, maar die kwamen dus mooi niet naar binnen toe, wat ze ook deden.
Mijn schoonzus daarentegen wel, op 1 of andere manier vertrouwen ze die, maar schoonzus moet het wel willen uiteraard, dus dit is, zeg maar, een alternatief plan/idee.
Zou het mogelijk zijn? Iemand ervaring mee?
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Re: uitlaat service.
Volgens mij is dat per uitlaatservice verschillend, maar volgens mij kan je gewoon je hond 1 keer in de week of 3 keer per maand mee laten gaan met de uitlaatservice. Maar beste is dat je dan de uitlaatservice in je buurt belt om te informeren of zij daar ook voor open staan. 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Niet te voorspellen omdat je ook nog niet weet hoe jouw toekomstig hond is qua karakter.
En net als dat bepaalde mensen jouw huis niet binnen kwamen is ook een HUS vrouwtje/mannetje niet altijd evenwichting en doortastend genoeg.
Ik persoonlijk heb het niet zo op al dat gehus gedoe.
Zie veel teveel onkunde en laat maar waaien instelling met meer dan 10 honden met die hussels..
En net als dat bepaalde mensen jouw huis niet binnen kwamen is ook een HUS vrouwtje/mannetje niet altijd evenwichting en doortastend genoeg.
Ik persoonlijk heb het niet zo op al dat gehus gedoe.
Zie veel teveel onkunde en laat maar waaien instelling met meer dan 10 honden met die hussels..
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het is zo afhankelijk van je hond.
Mijn honden gaan voor de momenten dat het hier niet anders gaat een dagje naar de dagopvang. Niets geen geHUS voor mij.
Ik vind de dagopvang prettiger, wel heel de dag spelen en rennen, maar niet het gedoe van iemand uitleggen waar hij allemaal op moet letten als hij wil gaan wandelen met mijn honden, met het risico dat hij/zij ze kwijtraakt....
Mijn honden gaan voor de momenten dat het hier niet anders gaat een dagje naar de dagopvang. Niets geen geHUS voor mij.
Ik vind de dagopvang prettiger, wel heel de dag spelen en rennen, maar niet het gedoe van iemand uitleggen waar hij allemaal op moet letten als hij wil gaan wandelen met mijn honden, met het risico dat hij/zij ze kwijtraakt....
Met uitlaatservices is het net als met alles in de hondenwereld ,je hebt er goede tussen ,minder goede en ronduit slechte.
Uiteraard behoor ik tot de eerste categorie
Het hangt ook heel erg van je hond af ,hoe leuk vind zij het als het op een zeer onregelmatige basis voorkomt.
Sommigen honden hebben daar totaal geen moeite mee,daar is het altijd lang leve de lol en andere hebben daar wel meer moeite mee.
Ik zou dus eerst rustig kijken wie en hoe je toekomstige hond wordt ,en dan een beslissing nemen.
Dat kan dan een uitlaatservice zijn maar ook iemand die apart met jullie hond een wandeling doet als dat beter zou aansluiten bij de hond
Uiteraard behoor ik tot de eerste categorie

Het hangt ook heel erg van je hond af ,hoe leuk vind zij het als het op een zeer onregelmatige basis voorkomt.
Sommigen honden hebben daar totaal geen moeite mee,daar is het altijd lang leve de lol en andere hebben daar wel meer moeite mee.
Ik zou dus eerst rustig kijken wie en hoe je toekomstige hond wordt ,en dan een beslissing nemen.
Dat kan dan een uitlaatservice zijn maar ook iemand die apart met jullie hond een wandeling doet als dat beter zou aansluiten bij de hond

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor mij zou het absoluut geen optie zijn, ten eerste heb ik de honden er niet voor, als je makkelijke honden hebt dan is het ws wel goed tedoen maar zijn ze iets moeilijker dan zou ik het al niet doen.
Tevaak lees en hoor en zie ik honden die teveel achterblijven, honden die zoek zijn... ik heb er geen vertrouwen in.. ik zou liever via familie of vrienden iemand zoeken die die 3 dagen zou willen doen tegen een vergoeding.
Tevaak lees en hoor en zie ik honden die teveel achterblijven, honden die zoek zijn... ik heb er geen vertrouwen in.. ik zou liever via familie of vrienden iemand zoeken die die 3 dagen zou willen doen tegen een vergoeding.
- ArCee
- Zeer actief
Nou, ik heb hier een paar uitlaatservices rond lopen en die ik heb ik door de jaren heen goed kunnen bekijken en beoordelen om het kaft van het koren te scheiden.
Ik denk dat er van de 6 (of zo) die ik ken, er slechts 1 goed bezig is, een vrouwtje die heel liefdevol met ALLE honden bezig is, en ook NIET met te grote groepen loopt. Niet groter als dat zij zelf aankan, dat is een principeel ding van haar. Als je haar hoort praten en spreken over, en met de honden, alsof ze helemaal gek op elke hond is. Groot en klein.
Kijk, die zou ik wel vertrouwen denk ik??
Of het een oplossing is voor de eventuele 4voeter is die ons komt verblijden, dat is vooralsnog even afwachten.
Ik denk dat er van de 6 (of zo) die ik ken, er slechts 1 goed bezig is, een vrouwtje die heel liefdevol met ALLE honden bezig is, en ook NIET met te grote groepen loopt. Niet groter als dat zij zelf aankan, dat is een principeel ding van haar. Als je haar hoort praten en spreken over, en met de honden, alsof ze helemaal gek op elke hond is. Groot en klein.
Kijk, die zou ik wel vertrouwen denk ik??
Of het een oplossing is voor de eventuele 4voeter is die ons komt verblijden, dat is vooralsnog even afwachten.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
ik zie hier 2 uitlaat cervices lopen , en nee dat word niks zou daar niet mijn dierbare hondje aan mee willen geven hoor .
al bedoelen ze het heel goed met de hondjes .
eentje heeft veel te veel honden bij is er regelmatig een paar kwijt nioet kwijt maar die lopen dan overal en nergens en ze krijgt ze niet terug , heeft tot nu toe gelukkig wel hulp van omstanders. maar zie wel dat ze hart voor dieren heeft leuke meid.
die ander dat is er 1 die zegt leuk te zijn en het voor haar plezier te doen , maar ze klaagt altijd over het weer , over de honden etc . ik heb het gevoel dat zij het echt voor het geld doet.
al bedoelen ze het heel goed met de hondjes .
eentje heeft veel te veel honden bij is er regelmatig een paar kwijt nioet kwijt maar die lopen dan overal en nergens en ze krijgt ze niet terug , heeft tot nu toe gelukkig wel hulp van omstanders. maar zie wel dat ze hart voor dieren heeft leuke meid.
die ander dat is er 1 die zegt leuk te zijn en het voor haar plezier te doen , maar ze klaagt altijd over het weer , over de honden etc . ik heb het gevoel dat zij het echt voor het geld doet.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Lindy&Kaylee
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bordercollie
Mijn hond gaat af en toe een keertje mee... dat gaat altijd heel goed.
Dan moet ik wel zeggen dat het een erg makkelijk hondje is en wij ook elke week bij dat pension/hondenschool/uitlaatservice komen voor behendigheid, dus eigenlijk kent ze al die honden wel.
Het ligt indd heel erg aan het karakter van je hond en aan de uitlaatservice... goed informeren en keertje kijken hoe het gaat
veel suc6
Dan moet ik wel zeggen dat het een erg makkelijk hondje is en wij ook elke week bij dat pension/hondenschool/uitlaatservice komen voor behendigheid, dus eigenlijk kent ze al die honden wel.
Het ligt indd heel erg aan het karakter van je hond en aan de uitlaatservice... goed informeren en keertje kijken hoe het gaat
veel suc6

-
- geregistreerd lid
Vraag altijd of je eens een keer zelf mee mag met de uitlaatservice. Zeer zeker als je twijfelt.
Kijk ook dat de groepen niet te groot zijn. 1 persoon met 15 honden is niet te behappen, en gaat een keer fout. Bij mij gaan maximaal 5 of 6 honden mee en dan hangt het er ook nog vanaf hoe de honden zijn.
En of de hond maar 1 keer per maand mee gaat of elke dag maakt niks uit. Wel merk ik dat de honden er socialer en rustiger van worden.
Kijk ook dat de groepen niet te groot zijn. 1 persoon met 15 honden is niet te behappen, en gaat een keer fout. Bij mij gaan maximaal 5 of 6 honden mee en dan hangt het er ook nog vanaf hoe de honden zijn.
En of de hond maar 1 keer per maand mee gaat of elke dag maakt niks uit. Wel merk ik dat de honden er socialer en rustiger van worden.
http://www.theo-s-hondenuitlaatcentrale.nl
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
Ik zou er nooit voor kiezen, om mijn hond uit te laten door een uitlaatservice. Daar zijn verschillende redenen voor:
1/ er zijn altijd wel kennissen en/of familieleden, zelfs buren die je hond best even willen uitlaten
2/ je hond komt in een groep (roedel) honden terecht en dat blijft onvoorspelbaar.
3/ een hondenservice moet bestaan uit mensen met een degelijke kennis betreffende hondengedrag en dat is helaas niet altijd het geval.
Maar dat is mijn mening, je kan je ook terdege laten informeren door zo,n service en alles tegenover elkaar afwegen. De keuze moet je uiteindelijk zelf maken.
1/ er zijn altijd wel kennissen en/of familieleden, zelfs buren die je hond best even willen uitlaten
2/ je hond komt in een groep (roedel) honden terecht en dat blijft onvoorspelbaar.
3/ een hondenservice moet bestaan uit mensen met een degelijke kennis betreffende hondengedrag en dat is helaas niet altijd het geval.
Maar dat is mijn mening, je kan je ook terdege laten informeren door zo,n service en alles tegenover elkaar afwegen. De keuze moet je uiteindelijk zelf maken.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- ArCee
- Zeer actief
Gelukkig kom ik deze diverse uitlaat servericen al jaren tegen, dus heb ze de afgelopen jaren vrij goed kunnen observeren, en een mening kunnen vormen, en een gevoel kunnen krijgen over welke wel, welke niet.
Daar kan geen gegeven info tegenop, toch?

- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
nope!!ArCee schreef:Gelukkig kom ik deze diverse uitlaat servericen al jaren tegen, dus heb ze de afgelopen jaren vrij goed kunnen observeren, en een mening kunnen vormen, en een gevoel kunnen krijgen over welke wel, welke niet.

mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik ben niet zo van de uitlaatservice. Ik ben meer van de dagopvang. is dat er niet bij jullie?
Mika hier is wel eens naar de dagopvang geweest. Groot stuk bos, met verschillende groepen honden waar toezicht op is zodat jouw hond bij de best passende groep komt. Hele dag spelen met andere honden.
Geen kans op ontsnappen en een vermoeide maar voldane hond terug. Da's mijn ervaring dus
Mika hier is wel eens naar de dagopvang geweest. Groot stuk bos, met verschillende groepen honden waar toezicht op is zodat jouw hond bij de best passende groep komt. Hele dag spelen met andere honden.
Geen kans op ontsnappen en een vermoeide maar voldane hond terug. Da's mijn ervaring dus

-
- Zeer actief
Ik keek er nog wel eens naar, en hier in de buurt zit ook een goede ook met een dagopvang. Maar ongecastreerde/gesteriliseerde honden willen ze niet in de roedel, dus dan houdt het al op