Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lezing en workshop: Hoe krijg ik een ontspannen hond.

Voor de evenementen die niet in de andere rubrieken passen.
Ook geschikt voor aankondigingen met betrekking tot workshops en lezingen.

Moderator: moderatorteam

Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Lezing en workshop: Hoe krijg ik een ontspannen hond.

Ongelezen bericht door Moniek B. »

In de omgeving van Nijmegen geeft TeamDier een lezing en een workshop-weekend met als thema: Hoe krijg ik een ontspannen hond?

De lezing is op woensdag 14 september in Leur. In deze lezing krijg je uitgebreide informatie over het effect van stress op een hondenlichaam. TeamDier laat je kennis maken met het fenomeen ”Ontspannen op commando”. De rol van de baas komt aan de orde, maar ook welke mogelijkheden een baas heeft om zijn of haar hond door middel van aanraking te laten ontspannen.
De lezing is interessant voor elke hondenbezitter, al dan niet met een nerveuze hond, want het geeft inzicht in gedrag en situaties die we allemaal kennen en meemaken. Hoe relaxt zou het zijn als we daar in konden sturen en begeleiden? Voor ons èn voor onze hond!

De workshops zijn op 8 en 9 oktober in de omgeving van Nijmegen. Met een goede opbouw kan je hond leren op jouw aanwijzingen te ontspannen. Ideaal in situaties waarvan je vooraf weet dat er spanning zal ontstaan bij je hond. Bij de workshop Ontspannen op commando wordt gebruik gemaakt van SATS technieken, zoals bridge&target.
De volgende dag is de workshop Ontspannen door aanraking. TeamDier laat je kennis maken met verschillende technieken, zoals massage en Ttouch. De workshop leert je spanning te herkennen en spanning te voelen bij jouw hond. Het is mogelijk om slechts 1 van de 2 dagen te volgen.

Meer informatie en aanmelding:
lezing: http://www.hondinzicht.nl/ontspannen-hond/
workshop: http://www.hondinzicht.nl/workshop-ontspannen-hond/
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”