Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaring met Web Master Harness?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

MarliesR
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane corso
Aantal honden: 2

Ervaring met Web Master Harness?

Ongelezen bericht door MarliesR »

Hallo allemaal,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het Web Master Harness van Ruffwear?
Mijn honden hebben nu halsbanden om, maar ik wil eigenlijk graag overstappen (deels) op een tuig. En voornamelijk dan als ik met ze ga fietsen en hopelijk straks ook mee te paard. Ik wil dan met name een harnas voor het geval er toch een keer iets gebeurd, dat ze dan niet direct een enorme spanning op hun nek krijgen, maar iets meer verdeeld over het lichaam.

Als je ervaring hebt, bevalt hij dan goed? Of is er wellicht een ander tuig wat jullie hiervoor zouden aanraden?
En ventileert het goed? Ik kan me voorstellen dat het toch wel warm is namelijk. Is het goed als hij gewoon nat wordt?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Ervaring met Web Master Harness?

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb er inmiddels 2, eentje voorzien van het Palisades pack, een hondenrugzak, en mij bevallen ze heel erg goed.
Ik gebruik hem voor het steppen, fietse en vooral bij bergwandelingen in Oostenrijk, als wij daar zijn.
MarliesR
Vaste gebruiker

Heel erg bedankt voor je reactie! Het is inderdaad wel erg gaaf dat je er eventueel ook nog een rugzak aan kan hangen ook.
En fijn om te horen dat ze zo goed bevallen dat je er inmiddels twee hebt.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

MarliesR schreef:Heel erg bedankt voor je reactie! Het is inderdaad wel erg gaaf dat je er eventueel ook nog een rugzak aan kan hangen ook.
En fijn om te horen dat ze zo goed bevallen dat je er inmiddels twee hebt.
Ik heb ze ook en ben ook erg tevreden. Tuig kan je heel goed aanpassen aan de hond, waardoor het eigenlijk altijd goed zit. Heel stevig ook.

De rugzak kan je niet gebruiken bij een standaard web master tuig. De rugzak bestaat uit een aangepast web master tuig en de rugzak.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Binnekort krijg ik er ook 1 voor Bo. Ik heb er al ene keer 1 voor Diva gebruikt in Oostenrijk en zie ze daa rnatuurlijk ook veel gebruikt worden bij DWT. Bij de dogtrail lopen al onze honden in een ruffwear tuig
Afbeelding
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Ik heb ze ook voor dames als ze aan boord van onze zeilboot zijn. Er zit nl ook een goed handvat bovenop de rug, zodat je in noodgevallen houvast hebt om er eentje uit het water te vissen (nog nooit nodig gehad, maar je weet t niet).
Saar vindt het ding overigens drie keer niks. Ze is ervan overtuigd dat ze met zo'n tuig om niet kan lopen :roll: . Zelfs als na een paar stappen blijkt dat dat toch echt wèl kan blijft ze het een stom ding vinden :lol1:
Sofie heeft er geen enkel probleem mee.
MarliesR
Vaste gebruiker

Sita schreef: Ik heb ze ook en ben ook erg tevreden. Tuig kan je heel goed aanpassen aan de hond, waardoor het eigenlijk altijd goed zit. Heel stevig ook.

De rugzak kan je niet gebruiken bij een standaard web master tuig. De rugzak bestaat uit een aangepast web master tuig en de rugzak.
Bedankt voor je input! Dat wist ik dus niet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Yep, ik heb er ook eentje, voor het fietsen.
Ik vind het een ideaal tuig, blijft goed op zn plek zitten en stevig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”