Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
alle 8 de pups ineens diarree na ontwormen, wat nu?
Moderator: moderatorteam
- amandiej
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): border collie
alle 8 de pups ineens diarree na ontwormen, wat nu?
onze pups zijn al weer 7 weken oud en zullen bijna uitvliegen.
vanmorgen heb ik ze voor de 3e keer ontwormt.
vorige 2 keren had ik middel van die dierenarts. deze was nu met vakantie dus ik had bij de welkoop exil no worm gehaald.
vanmorgen gegeven en nu zijn dus ineens alle pups aan de diarree terwijl dat voor het ontwormen niet zo was.
bij de andere 2 x ontwormen heb ik nergens last van gehad. kan dit nu wel door het ontwormen komen?
vanmorgen heb ik ze voor de 3e keer ontwormt.
vorige 2 keren had ik middel van die dierenarts. deze was nu met vakantie dus ik had bij de welkoop exil no worm gehaald.
vanmorgen gegeven en nu zijn dus ineens alle pups aan de diarree terwijl dat voor het ontwormen niet zo was.
bij de andere 2 x ontwormen heb ik nergens last van gehad. kan dit nu wel door het ontwormen komen?

- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
Re: alle 8 de pups ineens diarree na ontwormen, wat nu?
Yup, Exil is een veel heftiger ontwormingsmiddel (bij volwassen honden komt het wel eens voor dat ze echt 1 á 2 dagen ziek ervan worden en dat het er zowel voor als achter tegelijk uit komt) maar is niks om je druk over te maken 
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Ja dat kan, helaas had ik het bij de tweede keer ontwormen van de pups ook. Hopelijk gaat het snel beter want pups die een paar dagen diarree hebben leveren veel in.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Tesslys
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): BC's.
- Contacteer:
Je kunt ze pro (en pre) biotica geven zoals Canipur of Finidiar. Dat brengt de darmflora weer op orde.
-
falkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Ik vind 3 x ontwormen voor ze het huis uitgaan behoorlijk veel zeg. Ik persoonlijk had liever niet ontwormd dan ontwormings middel te halen bij de welkoop.
hier ontworm ik ze met 4-5 weken en de tweede keer krijgen de pupkopers het spul mee naar huis om ze rond de 8e week nogmaals te ontwormen.
hier ontworm ik ze met 4-5 weken en de tweede keer krijgen de pupkopers het spul mee naar huis om ze rond de 8e week nogmaals te ontwormen.
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Volgens dierenarts schema's en dergelijke moet het ook op 2, 4, 6, 8, 10 en 12 weken, daarna elke maand tot een half jaar
en van dan af elk half jaar. Dus als je dat zou volgen zou je ook 3 of zelfs 4 keer ontwormen voor je pups weggaan.
Maar over Exil hoor ik eigenlijk nooit iets positiefs, dus ik had ook liever niet ontwormd dan met dat spul eigenlijk. Vervelend
dat ze allemaal aan de diarree zijn geraakt. Gaat het inmiddels beter?
en van dan af elk half jaar. Dus als je dat zou volgen zou je ook 3 of zelfs 4 keer ontwormen voor je pups weggaan.
Maar over Exil hoor ik eigenlijk nooit iets positiefs, dus ik had ook liever niet ontwormd dan met dat spul eigenlijk. Vervelend
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Linx schreef:Volgens dierenarts schema's en dergelijke moet het ook op 2, 4, 6, 8, 10 en 12 weken, daarna elke maand tot een half jaar
sorry hoor maar waarom zou je er zoveel gif in donderen als ze worm vrij zijn. Nooit gehoord van preventief ontwormen hoor. Zelfs het ontwormen van de moederhond voor de dekking is al naar het land van fabelen gewezen. Laatste keer een lang gesprek gehad met de fertiliteit afdeling van de Uithof hierover. Ook zij zeggen dat het pure nonsens is om zo vaak te ontwormen. Alleen ontwormen als ze echt wormen hebben is meer dan genoeg. Net zoals de puppen 2 x ontwormen in de begin fase en daarna niet meer.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Exil is een zootje bende, ik loop er altijd met een grote boog omheen.
maar goed daar heb je nu niets aan, ik zou inderdaad probiotica gaan geven
zodat ze snel weer opknappen
maar goed daar heb je nu niets aan, ik zou inderdaad probiotica gaan geven
zodat ze snel weer opknappen
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Oh ik heb nergens geschreven dat ik het eens ben met dat schema of dat ik het precies zo doe, ik probeer te verklarenDianavdberkt schreef:Linx schreef:Volgens dierenarts schema's en dergelijke moet het ook op 2, 4, 6, 8, 10 en 12 weken, daarna elke maand tot een half jaar
sorry hoor maar waarom zou je er zoveel gif in donderen als ze worm vrij zijn. Nooit gehoord van preventief ontwormen hoor. Zelfs het ontwormen van de moederhond voor de dekking is al naar het land van fabelen gewezen. Laatste keer een lang gesprek gehad met de fertiliteit afdeling van de Uithof hierover. Ook zij zeggen dat het pure nonsens is om zo vaak te ontwormen. Alleen ontwormen als ze echt wormen hebben is meer dan genoeg. Net zoals de puppen 2 x ontwormen in de begin fase en daarna niet meer.
waarom het prima mogelijk is dat er 3 à 4 keer is ontwormd voor de pups vertrekken.