Gisteren hebben we tijdens training besproken dat ik graag wil dat Jamey me op commando uit een drukte gaat leiden als ik overprikkeld ben, naar een rustigere plek.
Nou weet ik wel hoe ik Jamey aan zou moeten leren om naar een uitgang te gaan (simpelweg iedere keer bij een uitgang het commando zeggen en voertjes erin proppen en de link wordt op een gegeven moment gelegd), hetzelfde bij de auto zoeken, maar ik denk dat dit een heel stuk lastiger is in het geval van 'uit de drukte gaan en een rustige plek zoeken'.
Ten eerste omdat het veel moeilijker is om een goede trainingssituatie te creëren, ten tweede omdat het me een heel ongrijpbaar principe lijkt voor een hond. Uitgang = buiten. Auto = auto. Maar 'rustige omgeving'?
Iemand inspiratie over hoe dit aan te leren is? Overigens verwacht ik van Jamey geen perfecte uitvoering hiervan. Natuurlijk ga ik serieus proberen het aan te leren, maar het is ook een soort van experimenteren, zodat Cara het straks echt goed aan kan leren, omdat ik een idee heb van wat ik aan het doen ben.
Mijn trainster denkt er ook overna en overlegt met haar medetrainers en we hebben afgesproken dat we over 2 weken een plan de campagne gaan maken, dus dan moeten alle trainingsideeën binnen zijn