Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

combineren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Aantal honden: 1
Contacteer:

combineren

Ongelezen bericht door Luckyday »

Hallo iedereen,

Weer even een vraag!
Mijn bordertje heeft nog al veel energie en beweegt dus graag heel veel. Geen probleem ik wandel de laatste tijd lekker met hem, rondje van 3 kwartier tot een uur en tussen door foto pauzes.
Maar ik vraag me af hoe iedereen het werk combineert met de hond. Ik vind het vrij lastig want ik kan niet op hem letten als ik bezig ben.
Dus de vraag hoe combineren jullie werk met het hebben van een hond. Hoe is jullie dag indeling?

Dankjewel alvast :D!!

:engel:
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
bianca83
Zeer actief

Re: combineren

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik werk niet dus ben zo goed als altijd bij de honden :mrgreen:
Afbeelding
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Ik heb pas een hond genomen toen ik niet meer werkte.....
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Trouwens, als ik wel weg moet zorg ik dat met name Jara lekker moe is en haar energie kwijt is voor ik weg ga. Ik gooi overal snoepjes neer en dan gaat dat prima tot ik terug ben. Zodra ik weer thuis ben gaan we gelijk weer lekker wandelen.
Afbeelding
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door meg1986 »

Ik werk fulltime en overdag. Soms overigens ook de avonden. Boomertje gaat 's morgens een flink eind wandelen met mij, soms wordt hij tussen de middag uitgelaten, en als ik thuis kom uit het werk weer.

Als ik vakantie heb, zo'n 10 weken per jaar of zo, dan doe ik op de uren van school dingen in en om huis, hij is overal bij maar krijgt niet constant aandacht... Nu loopt de zomervakantie ten einde, en gaan we weer langzaam het alleen blijven opbouwen...

Nu ziet het er wel naar uit dat dit op zeer korte termijn gaat veranderen, ik wil proberen van huis uit deels te gaan werken en ik ben in love met een jongen die een bedrijf aan huis heeft... Als dit doorgaat ziet het er naar uit dat Boom op korte termijn minder alleen hoeft te blijven....
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Ik werk 4 dagen per week 5 uur, één dag 8 uur, mijn vriend is een dag in de week vrij en mijn ouders passen een halve dag per week op de honden. Ze zijn dus 4 halve dagen per week alleen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik doe s morgens gelijk een grote wandeling met het stel. Daarna kunnen ze rustig een uurtje of 7 slapen. Bij thuiskomst gaan ze gelijk weer mee met een grote wandeling.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik werk gemiddeld 20 uur per week, meestal 2 dagen van 6 uur en 1 dag van 8 uur. De andere 4 dagen ben ik gewoon thuis. Mijn vriend werkt veel uren en vaak in het weekend en 's nachts dus hij is meestal wel thuis als ik overdag gaan werken ben. Diesel zit zelden alleen thuis, al kan ik hem gerust een hele dag alleen laten, maar dat doe ik niet. Het komt weleens voor dat mijn vriend opgeroepen word en dat Diesel dan wel een hele dag alleen is, maar het gebeurd heel weinig. En leuk is het niet maar het leven is niet altijd leuk.
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ik werk 24 uur per week (3 maal 8) mijn man fulltime maar met diensten...ik ga in de ochtend normaal al ruim een uur wandelen (met Pfaffke nu nog opbouwend 7 maanden) en ben dat uur echt met de honden bezig...beetje trainen balletjes gooien zoekspelletjes doen enz...bij thuiskomst krijgen ze eten en gaan ze slapen...ze zijn ook nog geregeld bij mijn ouders..(twee of drie dagen in de week) ..dus alleen zijn ze niet vaak(mag gaat s'middags weg of komt thuis)...Als ik thuiskom ga ik of wandelen/joggen met ze en 3 avonden in de week trainen we (gg,agility en ringtraining/flyball(als ringtraining zomer stop heeft doen we flyball)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

s.Morgensvroeg een wandeling van een uur.
Dan ga ik werken tot plm half twaalf / twaalf uur.
Dan even een klein rondje.
Eten.. en dan een grote ronde van plm 2 uur.
En dan later op de middag weer een kleintje en dan s,avonds nog iets van een uur.
Dat wil zeggen tot voor kort, want de afgelopen twee en een halve week ben ik niet echt mobiel.

Dus de honden worden door iemand anders uitgelaten en dat hoeft van mij niet zo lang.
Ik ben inmiddels weer begonnen met hele korte rondjes.. hopelijk ben ik weer snel op het niveau van voor de knie operatie. Maar ik zal dat ook weer moeten opbouwen...
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Roos, bedoel je dan werken op stal? Doe een heupgordel om, klik lucky daaraan? Of hang hem aan morris? Net als toen met jazzy?

als je een beetje gaat oefenen .. kan je hem zo gewoon de hele dag meenemen :)
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik werk aan huis. Tomas ligt dan altijd in een hoek of in huis te slapen maar Sancho steelt razendsnel mijn kwasten en poetsdoeken en alles wat los zit,en ligt bij voorkeur achter me waardoor ik vaak op hem trap :oeps:
Het begint nu beter te gaan, maar lastig is het nog wel.Maar goed, hij is ook pas 8 maanden :wink:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik werk veel thuis, zodat we de hele dag samen rond keutelen :wink: Als ik op pad moet voor het werk is dat hooguit een halve dag. Daarvoor laat ik ze flink uit en dan krijgen ze een kong of bot, zodat ze lekker bezig zijn. Als ik thuis kom, kunnen we dan naar het bos voor een uur of langer. Dan nog twee kortere rondjes en ze zijn helemaal tevreden :D De enkele keer dat ik een hele dag weg ben, laten mijn tieners de honden 's middags uit. Gelukkig heb ik geen honden die meteen gaan stuiteren als ze een dagje geen lange wandeling krijgen.
Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

heel erg bedankt voor alle reacties!

Ik ga ook proberen s'ochtends voordat ik de paarden voer met lucky te gaan wandelen.
Zodat als ik de paarden voer en de weides mest ik hem binnen kan laten slapen.

@ Yaika Als ik aan de stallen begin en ga vegen en nog wat rotzooi op het terrein opruim laat ik hem altijd buiten los lopen, dan ben ik niet in de weides en dan gaat het prima. Maar als ik de wei in wil gaan wilde hij eerst mee maar sinds een paard bijna bovenop hem is gaan staan en hij een tik van het stroom heeft gehad is het anders en dan kan ik niet goed op hem letten. Ik vind het overigens wel fijn dat hij de weides niet meer in gaat. Bij sommige paarden gaat het prima maar anderen .... En morris loopt weg en lucky is wil wel op het terrein blijven maar dan trekt morris zo hard dat wil ik niet voor lucks. Dat getrek aan zijn nek is denk ik niet goed en hij vindt er geen zak aan.
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik werk 2 á 3 dagen vanuit huis en heb dan een uur middagpauze, waarin ik lekker met Luna ga lopen. Dan begin ik om half 9 en werk ik tot half 6 ipv 5 uur. De dagen dat wij beiden buiten huis werken, regelen we oppas.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”