Kees
Moderator: moderatorteam
Dankje,crutz schreef:@Judith, dit is Franse Ring, dat wordt in NL niet gedaan. Het was haar eerste grote wedstrijd in de laagste klasse. Het programma zelf heeft Kees mee verstand van & waar hij de punten kwijt was heeft de eigenaar ook niet gezegd.
Dit is zijn eigen website www.USAmalinois.com
Selena schreef:Kees, Car heeft nog meer om op te scheppen, zoals het er nu uitziet doet ze mee met NK object met een eigengefokte hond.
Haha, mag je ook over opscheppen..ik zei toch:"zoals het er nu uitziet", had een voorbehoud ingebouwd.crutz schreef:Selena schreef:Kees, Car heeft nog meer om op te scheppen, zoals het er nu uitziet doet ze mee met NK object met een eigengefokte hond.
Hou stil jij, eerst die brief binnen...
Trouwens leuk detail voor Kees, eigenlijk was Bau verkocht naar MexicoSelena schreef:Haha, mag je ook over opscheppen..ik zei toch:"zoals het er nu uitziet", had een voorbehoud ingebouwd.crutz schreef:Selena schreef:Kees, Car heeft nog meer om op te scheppen, zoals het er nu uitziet doet ze mee met NK object met een eigengefokte hond.
Hou stil jij, eerst die brief binnen...
das idd heel anders, oa omdat ze dus uit mogen stappen om de hond bewust te proberen te laten missen, ittt de Belgische Ring wordt in de Franse Ring dan ook de beet niet beoordeeld (als ik me zo goed verwoord, hellup Kees....)daywalker schreef:Mooi programma, prima hond, alleen het pakwerk vind ik niet erg geweldig, maar dat is omdat ik het pakwerk van de KNPV gewend ben denk ik.
crutz schreef:ze doen ook samen een biertje drinken![]()
foto is van afgelopen november toen we daar op vakantie waren en lekker in de bossen kampeerden tijdens gunshot season....
deze foto hangt inmiddels groot op canvas in zijn woonkamer
je hebt dat prima uitgelegd hoorcrutz schreef:das idd heel anders, oa omdat ze dus uit mogen stappen om de hond bewust te proberen te laten missen, ittt de Belgische Ring wordt in de Franse Ring dan ook de beet niet beoordeeld (als ik me zo goed verwoord, hellup Kees....)daywalker schreef:Mooi programma, prima hond, alleen het pakwerk vind ik niet erg geweldig, maar dat is omdat ik het pakwerk van de KNPV gewend ben denk ik.
Dit gaat uit zichzelf: de hond mag bijten op het moment dat de pakwerker op 1 meter afstand is of het moment dat de handler door de pakwerker geslagen wordt. Niet op commando: dan ben je tien punten kwijt geloof ik.Judith-Diesel schreef:Op een gegeven moment loopt die pakwerker (heet toch zo?) met het rode pak achter de handler aan en de hond achterste voren. Als de pakwerker heel dichtbij is pakt de hond. Was dit op commando van de handler of uit zichzelf? Moet het op commando? ook al "ziet" de handler de pakwerker niet naderen?
Moet niet, bij het bewaken van de handler mag hij lopen war die wil als ie maar pas bijt als de pakwerker bij de handler isWaarom moet de hond echt tegen de handler aanlopen?
Is één van de oefeningen: volgen met muilkorf. Hond moet acepteren dat de muilkorf wordt omgedaan, kop wegtrekken = punt verlies.En halverwege het filmpje krijg de hond een muilkorf om? Zo ja waarom?
Ik ookEdit: moet ik je natuurlijk wel feliciteren![]()
Ja dit klopt, het pakwerk bij FR is inderdaad veel dynamischer dan bij KNPV. Ik vind KNPV geweldig gaaf hoor maar je kunt de twee sporten niet vergelijken. Als je een KNPV hond FR laat doen komt hij er bij de eerste face-attack pas driehonderd meter verderop in het bos pas achter dat hij de pw gemist heeftcrutz schreef:das idd heel anders, oa omdat ze dus uit mogen stappen om de hond bewust te proberen te laten missen, ittt de Belgische Ring wordt in de Franse Ring dan ook de beet niet beoordeeld (als ik me zo goed verwoord, hellup Kees....)daywalker schreef:Mooi programma, prima hond, alleen het pakwerk vind ik niet erg geweldig, maar dat is omdat ik het pakwerk van de KNPV gewend ben denk ik.
Zo heeft elk programma zijn leuke bijzonderheden.Casey schreef:Dit gaat uit zichzelf: de hond mag bijten op het moment dat de pakwerker op 1 meter afstand is of het moment dat de handler door de pakwerker geslagen wordt. Niet op commando: dan ben je tien punten kwijt geloof ik.Judith-Diesel schreef:Op een gegeven moment loopt die pakwerker (heet toch zo?) met het rode pak achter de handler aan en de hond achterste voren. Als de pakwerker heel dichtbij is pakt de hond. Was dit op commando van de handler of uit zichzelf? Moet het op commando? ook al "ziet" de handler de pakwerker niet naderen?Moet niet, bij het bewaken van de handler mag hij lopen war die wil als ie maar pas bijt als de pakwerker bij de handler isWaarom moet de hond echt tegen de handler aanlopen?Maar om te voorkomen dat ie te vroeg bij train je natuurlijk op tegen de handler aanlopen.
Of bedoel je bij de gehoorzaamheid? Dan is de toegestande afstand 20 cm. Koko loopt meestal op een afstandje van zeg 18, 19 cm maar daardoor raak ik natuurlijk altijd punten kwijt, had veel liever dat ze liep zoals Chaya
Is één van de oefeningen: volgen met muilkorf. Hond moet acepteren dat de muilkorf wordt omgedaan, kop wegtrekken = punt verlies.En halverwege het filmpje krijg de hond een muilkorf om? Zo ja waarom?
Ik ookEdit: moet ik je natuurlijk wel feliciteren![]()
![]()
Ja dit klopt, het pakwerk bij FR is inderdaad veel dynamischer dan bij KNPV. Ik vind KNPV geweldig gaaf hoor maar je kunt de twee sporten niet vergelijken. Als je een KNPV hond FR laat doen komt hij er bij de eerste face-attack pas driehonderd meter verderop in het bos pas achter dat hij de pw gemist heeftcrutz schreef:das idd heel anders, oa omdat ze dus uit mogen stappen om de hond bewust te proberen te laten missen, ittt de Belgische Ring wordt in de Franse Ring dan ook de beet niet beoordeeld (als ik me zo goed verwoord, hellup Kees....)daywalker schreef:Mooi programma, prima hond, alleen het pakwerk vind ik niet erg geweldig, maar dat is omdat ik het pakwerk van de KNPV gewend ben denk ik.De pakwerker mag bij FR alles doen om punten te jatten van de hond: de hond moet 20 secondes bijten en de pakwerker mag ontwijken, bewegen, slaan met de stok etc etc om de hond later te laten bijten of te laten lossen.
Kees
alleen met 2X CL de degene er boven staat had het niet (Goedhart)Selena schreef:Carmen staat zaterdags op Eindhoven! Weet niet of je al eenn brief heb, car, maar staat op de knpv site;-)
Huh? Je bent weer raadselachtig...janinca2002 schreef:alleen met 2X CL de degene er boven staat had het niet (Goedhart)Selena schreef:Carmen staat zaterdags op Eindhoven! Weet niet of je al eenn brief heb, car, maar staat op de knpv site;-)
De combinatie moet tijdens de in dat jaar gehouden voorjaars-, zomer- of de voorgaandeSelena schreef:Huh? Je bent weer raadselachtig...janinca2002 schreef:alleen met 2X CL de degene er boven staat had het niet (Goedhart)Selena schreef:Carmen staat zaterdags op Eindhoven! Weet niet of je al eenn brief heb, car, maar staat op de knpv site;-)
Indeling staat online: http://www.knpv.nl/landelijk/newsitem/1 ... -2011.html