Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toppertje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Toppertje

Ongelezen bericht door Inge »

Vandaag had ik een lange werkdag omdat we een activiteitendag hadden op het werk. Op zo'n dag gaan we wat leuks doen en kinderen/jongeren kunnen zich daarop inschrijven.
Ik was vandaag ingedeeld bij de 12- groep met de activiteit koken en bakken en high tea
Dat betekende dat ik samen met 1 collega 10 kinderen tussen de 6 en 12 jaar een aantal kleine hapjes moest laten bereiden voor de high tea waar ouders bij mochten zijn.
Bijna allemaal kinderen met een vorm van autisme en daarnaast wat ADHD-ers en een jongen met een spierziekte...

Numa gaat mee naar het werk maar met zo'n grote groep (er had eigenlijk een 3e collega bijgemoeten) zou het betekenen dat ik niet de tijd zou hebben om hem ook nog in de gaten te houden, hij zou dus veel in zijn bench moeten liggen.

In de loop van de ochtend was er eindelijk tijd om hem even de pootjes te laten strekken en gelijk even brood te halen bij de bakker voor de lunch. Numa deed alles en viel na de wandeling in slaap.

Tijdens de lunch had ik de groep verteld dat Numa na het eten even goed uitgelaten zou gaan worden en dat iedereen die mee wilde met me mee mocht. Toen ik uiteindelijk wilde gaan stonden er 8 jongetjes bij de deur te wachten. :LOL:
Vooruit dan maar.... even wat regels doorgenomen (luisteren, niet te druk doen want dan wordt Numa ook druk en drukke pupjes bijten :wink: ) en uitgelegd dat ik een bijtrol in mijn zak had die ze aan Numa mochten geven als hij toch wat bijterig zou worden.
En toen op weg...
Wandelingetje van een kleine 10 minuten naar de plek waar ik naartoe wilde gaan ging al prima...de jongens verzamelden al takken die ze aan Numa gaven. :LOL:
Op de plek aangekomen mocht hij los....en daar drentelde mijn terrorpup braaf tussen 8 uitgelaten jongetjes (niet druk doen vergaten ze af en toe :mrgreen: ) die braaf stokken of de bijtrol aanboden als Numa wat drukker werd. Wat vooral het geval was toen ze nogal wild over de half pipe heen en weer renden.... Numa probeerde mee te doen maar kwam niet boven en dat frustreerde hem lichtelijk geloof ik. :engel:
Uiteindelijk zijn we zo'n drie kwartier weggeweest.
Numa was moe en wilde wel weer even zijn bench in en de kinderen waren vooral vuil. :mrgreen: :mrgreen: Gelukkig waren er later op de dag geen ouders die dat vervelend vonden (ze waren ook allemaal erg enthousiast over Numa aan het vertellen en ouders, opa's en oma's werden meegesleept om Numa te laten zien :pffff: )

Later die middag toen de bakactiviteit op het einde liep en de kinderen vooral aan het spelen waren in de recreatiezaal is Numa nog een tijd losgeweest, waarbij hij vooral aandacht kreeg van een autistische jongen van 11 jaar die heel leuk met hem omging (hij luisterde beter dan hun eigen hond Ami, zei hij hahaha)

Al met al was het een lange dag voor Numa, maar hij heeft zich gedragen als een toppertje! Ik geloof dat hij fans heeft nu. :cheer:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Toppertje

Ongelezen bericht door Machie »

En dit neemt hij mooi mee in de rest van zijn leven :ok:

Mooi verhaal! Kindjes en hond hebben genoten zo te lezen :cheer:
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Mooi verhaal, ach kinderen en honden :love:
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

knappe Numa :cheer: :ok:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat leuk om te lezen :ok: Voor kinderen en Numa een super goede ervaring :D
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wat leuk dat de kinderen en Numa er beide zoveel plezier aan beleefde :ok:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik was echt beretrots op mijn vent. 8 drukke jongetjes is wel een hele grote uitdaging natuurlijk (ik had verwacht dat er maar een paar mee zouden willen omdat het wat regende), vooral ook omdat hij af en toe zijn messcherpe tandjes nog in je been plant :O:
Maar hij deed het fantastisch! :cheer:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”