Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Amai
Moderator: moderatorteam
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Amai
Onze Amai is loops en is samen met mijn man Charles net terug van de faculteit voor de progesteron bepaling. zover de arts van de afdeling fertiliteit kan beoordelen kan ze dit weekend of net er na gedekt worden. We wachten met spanning af. Het is al weer 2 jaar geleden dat ze haar eerste nestje had.
foto van de reu en teef volgen nog. Het is in ieder geval een pikzwarte reu en een zeer donker wolfsgrauwe Amai. Ook pas na de dekking maak ik de naam van de reu bekend omdat het me al eerder is overkomen dat andere fokkers gauw de reu voor mn neus wegkapen. beetje vreemd maar het gebeurt.
foto van de reu en teef volgen nog. Het is in ieder geval een pikzwarte reu en een zeer donker wolfsgrauwe Amai. Ook pas na de dekking maak ik de naam van de reu bekend omdat het me al eerder is overkomen dat andere fokkers gauw de reu voor mn neus wegkapen. beetje vreemd maar het gebeurt.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Re: Amai
Nanna schreef:Hoe bedoel je dat? mag die reu maar 1x dekken dan?Dianavdberkt schreef:Ook pas na de dekking maak ik de naam van de reu bekend omdat het me al eerder is overkomen dat andere fokkers gauw de reu voor mn neus wegkapen. beetje vreemd maar het gebeurt.
Het is me een paar keer overkomen dat fokkers / aspirant fokkers me opbellen als ze weten dat ik een bepaalde reu heb bekeken tijdens zijn werken binnen de IPO of KNPV. In 2009/2010 heb ik werkelijk honderden kilometers gereden voor de juiste keus dekreu omdat ik een aanvulling op karakter net zo belangrijk vind als de gezondheid. De info geef ik graag door maar wel met de mededeling dat bv het karakter, bouw, werkvermogen hetgeen is wat ik heb gezien. Wat ik vind en zie hoeft een ander niet te zien of te vinden.
zodra men wist wat voor type reu het was werd deze reu al door hun als dekreu gebruikt zonder dat deze personen de dekreu ooit in levende lijve hadden gezien of hadden zien werken. ik blijf er bij dat niet elke reu voor elke teef geschikt is. als je informatie opvraagt moet je ook bij desbetreffende reu gaan kijken of deze wel toegevoegde waarde heeft voor je teef.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Nanna schreef:Hoe bedoel je dat? mag die reu maar 1x dekken dan?Dianavdberkt schreef:Ook pas na de dekking maak ik de naam van de reu bekend omdat het me al eerder is overkomen dat andere fokkers gauw de reu voor mn neus wegkapen. beetje vreemd maar het gebeurt.
Het is me een paar keer overkomen dat fokkers / aspirant fokkers me opbellen als ze weten dat ik een bepaalde reu heb bekeken tijdens zijn werken binnen de IPO of KNPV. In 2009/2010 heb ik werkelijk honderden kilometers gereden voor de juiste keus dekreu omdat ik een aanvulling op karakter net zo belangrijk vind als de gezondheid. De info geef ik graag door maar wel met de mededeling dat bv het karakter, bouw, werkvermogen hetgeen is wat ik heb gezien. Wat ik vind en zie hoeft een ander niet te zien of te vinden.
zodra men wist wat voor type reu het was werd deze reu al door hun als dekreu gebruikt zonder dat deze personen de dekreu ooit in levende lijve hadden gezien of hadden zien werken. ik blijf er bij dat niet elke reu voor elke teef geschikt is. als je informatie opvraagt moet je ook bij desbetreffende reu gaan kijken of deze wel toegevoegde waarde heeft voor je teef.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
- Tesslys
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): BC's.
- Contacteer:
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Spannend hoor, nu maar duimen voor een geslaagde dekking! leuke naam trouwens, Amai 
-
Chihuahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 8
Oh, da's nog niks..Dianavdberkt schreef:Nanna schreef:Hoe bedoel je dat? mag die reu maar 1x dekken dan?Dianavdberkt schreef:Ook pas na de dekking maak ik de naam van de reu bekend omdat het me al eerder is overkomen dat andere fokkers gauw de reu voor mn neus wegkapen. beetje vreemd maar het gebeurt.![]()
Ik had een reu uit buitenland op het oog, een andere beginnende fokster had contact opgenomen met de reu-eigenaar en allerlei onwaarheden over mij verteld.
Die dekking is dus niet door gegaan, maar ik kwam er later pas achter hoe het zat.
Dus ik maak het ook pas bekend als de teef pas drachtig is, behalve als het eigen reuen zijn.
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Noahtje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
- Aantal honden: 4
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
allemaal dank je wel. Ik hou jullie op de hoogte over een dag of 32 of ze drachtig is of niet
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik maak zoiets pas bekend na de echo.
Niet omdat ze de reu anders zouden wegkapen of zo, maar omdat ik bijgelovig ben
Niet omdat ze de reu anders zouden wegkapen of zo, maar omdat ik bijgelovig ben
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
jij mag door naar de volgende ronde hihihih. Nee nog niet aangekeurd maar gaat dit jaar wel gebeuren De clubmatch staat al vast en hij gaat met ons naar de fokgeschiktheids keuring dus niets staat meer in de weg.Mizzsylver schreef:spannend!
Ik dacht dat je hier al eens had laten vallen welke reu je wilde gebruiken, maar die was nog niet aangekeurd. Nu wel? Of is het toch een andere geworden?
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Amai wordt aanstaande zondag gedekt. vanochtend terug gekomen van de universiteit de Uithof voor een progesteron bepaling en inwendig onderzoek. Ze heeft alle symptonen plus bijna de juiste bloedwaarde die bij haar past. We gaan maandagochtend terug naar de Universiteit ( op verzoek) ook al slaagt deze eerste poging en dan wordt bepaald of we eventueel maandag voor een tweede dekking terug gaan of pas de dinsdag. de hulp die zij geven is grandioos. tot nu toe hebben ze het telkens weer correct bepaald.
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Amai ging al zo keurig staan voor onze eigen reuen dat we toch maar een dag eerder zijn gaan rijden en ook bij de voor haar gekozen reu bleef ze keurig staan.
De reu is trouwens Caro van Brandevoort, een nog jonge reu met die kort geleden het certificaat PH1 (Politie Hond) met lof heeft gehaald.
Binnenkort doet hij een clubmatch en gaat dit jaar ook nog naar de fokgeschiktheidskeuring.
http://www.working-dog.eu/dogs-details/ ... randevoort
http://www.youtube.com/watch?v=e1Wr5jEN ... ideo_title
http://www.youtube.com/watch?v=CSHeVbcc ... ideo_title
De reu is trouwens Caro van Brandevoort, een nog jonge reu met die kort geleden het certificaat PH1 (Politie Hond) met lof heeft gehaald.
Binnenkort doet hij een clubmatch en gaat dit jaar ook nog naar de fokgeschiktheidskeuring.
http://www.working-dog.eu/dogs-details/ ... randevoort
http://www.youtube.com/watch?v=e1Wr5jEN ... ideo_title
http://www.youtube.com/watch?v=CSHeVbcc ... ideo_title
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Noahtje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
- Aantal honden: 4
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
2 keer zelfs christiane. Afgelopen zaterdag en zondag. Vandaag wordt voor zekerheid nogmaals progesteron geprikt en vanmiddag horen we of alles correct is gegaan of dat we eventueel nog een keer moeten gaan dekken. Gezien de reacties van Amai en Caro lijkt mij dit persoonliljk niet nodig.christiane schreef:en is ze al gedekt