Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reinigen oren

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

dyna
Actief
Mijn ras(sen): tibetaanse terrier
Aantal honden: 1

reinigen oren

Ongelezen bericht door dyna »

ze is lief, slim ,aardig en laat alles toe .... behalve als ik aan de oortjes kom !!
het enige dat ze toelaat is in ieder oor ,een druppeltje oorreinigingsmiddel en de oormassage nadien. maar die verdomde haren die aan de ooringang groeien moeten soms ook verwijderd worden en dat laat ze niet toe.normaal doe ik dit met een pincetje,maar ik denk dat ik haar daarmee pijn doe. weet jij soms nog een ander middeltje om die haren te verwijderen ???
en hoe kan ik ze kalm houden als ik aan de oortjes kom?
alvast bedankt voor je aandacht hierover

Afbeelding
Afbeelding
I love my tibetaanse terrier dyna
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: reinigen oren

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik zou de haren lekker laten zitten, ze krijgen hier pas last van de oren als ik er haren uitgetrokken heb. Dat doe ik dus niet meer.
Afbeelding
dyna
Actief

ja dat zou wel gemakkelijker zijn als ik dat zou kunnen laten groeien ,maar de dierenarts vertelde me omdat ze aan één oor altijd veel oorsmeer had ,dat het beter was om die haren voor die ingang te verwijderen. hebben jullie honden dat niet? ze heeft namelijk al eens een oorontsteking gehad en heb bang dat ze dat weer zal terug krijgen.???

Afbeelding
Afbeelding
MrsKaia
Actief
Mijn ras(sen): grote poedel

Ongelezen bericht door MrsKaia »

Mijn hond is ook gevoelig voor ontstekingen. Met name zijn linkeroor is er gevoelig voor. Op zo'n moment zitten er grote, vieze klonten oorsmeer in zijn oor, en als je een oorflap optilt, stinkt het een uur in de wind. Ik hou de opening naar de gehoorgang zo veel mogelijk vrij van haar. Aan de binnenkant van de oorflap scheer ik regelmatig haar weg met een mini-tondeuse (officieel voor bakkebaarden). Waar ik niet goed met de tondeuse bij kan, gebruik ik een schaar met een botte punt. Ik check zijn oren iedere dag. Kwestie van oorflap optillen, ruiken, en kijken of ik al moet plukken. Als het nodig is om haren weg te plukken gebruik ik een tang (zo'n ding: »klik«). Eén keer in de maand spoel ik zijn oren schoon (onderhoud).
Misschien dat je met klikkertraining iets kan bereiken? Of een speeltje waar ze gek op is? En dan iedere dag niet meer dan een plukje weghalen, om haar te laten wennen. Een pincet heb ik ook ooit geprobeerd om mee te plukken, maar die dingen zijn inderdaad scherp, en ronduit onhandig. Je kan ook plukken met je vingers als je dat durft. Evt. met gebruik van een speciaal oorpoeder. Heb je ook wat meer 'grip'.
dyna
Actief

:E: :E: dank je wel voor de heel interresante tip, ik ga het zeker eens uitproberen
alvast bedankt voor je reaktie

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”