Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

9 weken controle dierenarts.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sandra 1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
Aantal honden: 1

9 weken controle dierenarts.

Ongelezen bericht door Sandra 1970 »

Ik weet niet of het wel hier hoort Maar goed.

Gisteren ben ik met Djiny bij de dierenarts geweest en ze is goed onderzocht en gewogen, alles is in orde en het gewicht is 5 kilogram, was goed in orde.
Ik heb ook een wormenkuur meegevraagd en vanochtend gegeven, helaas heb ik rond vijf uur een levende worm gezien, dus over twee weken weer een kuur doen.

De kat geef ik morgen een pilletje. Maar dat is niet zo gemakkelijk want ze is een wilde. Dat zal ik samen met m'n man doen en dan (doet hij zo'n pakwerkerspak aan en een masker :LOL: op) is echt wel nodig. En dan zien we wel

Ik heb hierover nog 1 vraagje:
Ik zal wel een hele erge :blont: hebben maar; hoe zijn de wormen overdraagbaar van kat naar hond? Is dat via uitwerpselen? Of anders?

Als het via uitwerpselen is dan kan ik zeggen dat de kattenbak op zolder staat en daar komt de hond echt nooit en de kat komt nooit buiten.

Groetjes

Sandra
Groetjes van Sandra
van het Spechthorst
Zeer actief

Re: 9 weken controle dierenarts.

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Van het overdraagbare kan ik je niets vertellen.
Maar mijn kat is normaal ook niet zo gek op het geworstel voor de wormkuur. Nu had ik een tabletje milbemax voor haar en de DA zei dat ze het soms ook zo wel opeten. Ik dacht,.. das het proberen waard. Ik bood het haar aan als zijnde een snoepje.. et voila,.. ze at hem zo op. Scheelt een hoop gedoe!
Succes met ontwormen.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Als de poes zich zit te wassen, wast ze ook rond haar anus, daar zitten ook eitjes en die smeert ze zo over heel haar vachtje. Als de hond dan de poes likt, of tegen haar aan slaapt en dan zichzelf likt/wast, kan hij eitjes van haar overnemen.
Bovendien is het maar de vraag of de hond het van de poes krijgt, hij kan ook buiten wormen opdoen, snuffelend/likkend waar andere honden hun boodschap hebben achtergelaten. Wormeitjes blijven nog heel lang in de omgeving, als de drol allang is weggespoelt/vergaan.
edit
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Antwoorden heb je hierboven al gehad maar wist je dat je voor katten ook pipetjes in de nek hebt tegen wormen? Dat heet Profender. Werkt precies hetzelfde als tabletten maar dan in pipet vorm.

Is misschien wat makkelijker in te geven dan die tabletten.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ehm, sorry, maar het gewicht van 5 kg bij 9 weken voor een kruising DH-HH goed in orde???? dan is ze wel heel klein van stuk als ze bij dat gewicht op die leeftijd niet mager is...
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Wormen kunnen inderdaad worden overgebracht door eitjes op te likken (van de huid van de kat bijv. of andersom), maar een spoelwormen kunnen ook komen door besmet vlees geloof ik?

Wat betreft het ontwormen van de kat: wij hebben van de DA een poeder gekregen voor het ontwormen. Ik heb namelijk één schijtlijster en die wil ik niet onder dwang zo'n pipetje in haar nek drukken. Die poeder doe ik door het vlees dat ze krijgt, dat is ideaal. Geen stress voor de kat, geen uitgespuugde pilletjes, geen open armen en toch ontwormd!
Rria
nieuw lid
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Rria »

Helemaal geen blond moment. Ze kunnen op verschillende manieren wormen krijgen. Zoals boven al besproken wordt maar vergeet niet de lintworm die veroorzaakt wordt door de vlo.
En een vlo pik je overal op.
Groet
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”