Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
doggyride
Moderator: moderatorteam
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
doggyride
Ik ben van plan om over enige tijd een doggyride aan te schaffen. Ik twijfel alleen heel erg over de maat die ik nodig zal hebben.
Ik heb een Lagotto Romagnolo, een teefje. Als het goed is wordt ze nog geen 45 cm hoog (schofthoogte) en nog geen 15 kilo zwaar, een middenmaatje. Ze zou qua gewicht in een mini kunnen, die gaat nl tot 25 kilo maar ik vraag me af of het qua maat niet te krap is. Ik vind de kleinere maat bij het fietsen beslist een voordeel (voor mezelf dan) maar het moet uiteraard wel comfortabel genoeg zijn voor de hond. Ik wil er niet alleen mee fietsen maar hem ook, bijvoorbeeld in de vakantie, als bench gebruiken, dat maakt misschien ook nog verschil uit.
Iemand die me hierin kan adviseren?
Ik heb een Lagotto Romagnolo, een teefje. Als het goed is wordt ze nog geen 45 cm hoog (schofthoogte) en nog geen 15 kilo zwaar, een middenmaatje. Ze zou qua gewicht in een mini kunnen, die gaat nl tot 25 kilo maar ik vraag me af of het qua maat niet te krap is. Ik vind de kleinere maat bij het fietsen beslist een voordeel (voor mezelf dan) maar het moet uiteraard wel comfortabel genoeg zijn voor de hond. Ik wil er niet alleen mee fietsen maar hem ook, bijvoorbeeld in de vakantie, als bench gebruiken, dat maakt misschien ook nog verschil uit.
Iemand die me hierin kan adviseren?
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: doggyride
Mini past 1 mopshond in, met proppen 2. Ik heb hier de original en suki is 45 cm en 14 kg die past er in.
- Esther12
- Zeer actief
Bedankt, forestmeisje. Dan kan ik maar beter voor de original gaan.
-
Janie
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Mijn pup van 13,5 kilo past perfect in de original.
Lekker de ruimte, lekker liggen in de breedte of in de lengte.
Maarja hij zit dan ook pas op de helft van zijn gewicht.
Je zou de mini kunnen doen, die is ruim genoeg, maar de original is dan luxe ruim.
Ze heeft dan wel relatief veel loopruimte. Is ze onrustig in de doggyride (al eens geprobeerd)?
Net wat je zelf wilt!
Lekker de ruimte, lekker liggen in de breedte of in de lengte.
Maarja hij zit dan ook pas op de helft van zijn gewicht.
Je zou de mini kunnen doen, die is ruim genoeg, maar de original is dan luxe ruim.
Ze heeft dan wel relatief veel loopruimte. Is ze onrustig in de doggyride (al eens geprobeerd)?
Net wat je zelf wilt!
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Ik heb de mini op proef gehad, een schattig ding, mijn hond weegt 11,5 kg en ik vond het krap. Kan er dan niets naast of bijleggen bv.
Heb advies gevraagd en zij zeiden dat ie er net tussen in zit eigenlijk.
Dus, ik vond de mini ook handiger maar zou nu toch voor de original gaan omdat die meer mogelijkheden geeft.
Een hond vindt het soms prettig als het knus is/niet te groot maar als ik langer ga fietsen wil ik toch wel weer dat ie iets meer ruimte heeft.
En nu kan ie met zijn gewicht nog net in een mand achterop (grootste maat), dus dat doe ik nu maar wil wel een doggyride gaan aanschaffen voor langere tochten.
Ik zou dus zeker voor de Original gaan als je een hond van 14 kg hebt, al zou deze misschien ook wel qua gewicht in een mini kunnen...
Je kunt ze inklappen, dat scheelt.
Heb advies gevraagd en zij zeiden dat ie er net tussen in zit eigenlijk.
Dus, ik vond de mini ook handiger maar zou nu toch voor de original gaan omdat die meer mogelijkheden geeft.
Een hond vindt het soms prettig als het knus is/niet te groot maar als ik langer ga fietsen wil ik toch wel weer dat ie iets meer ruimte heeft.
En nu kan ie met zijn gewicht nog net in een mand achterop (grootste maat), dus dat doe ik nu maar wil wel een doggyride gaan aanschaffen voor langere tochten.
Ik zou dus zeker voor de Original gaan als je een hond van 14 kg hebt, al zou deze misschien ook wel qua gewicht in een mini kunnen...
Je kunt ze inklappen, dat scheelt.
-
Wilm@
Ik zou gewoon voor de originele gaan welke tot 45 kilo kan dragen. Die DoggyRide is helemaal niet groot. Zet je zo in elkaar of klap je in en zet je weg in bv je schuur.
Besef dat als je bv gaat wandelen en je doet het gaas omhoog, dat ze met haar kopje naar buiten kan. Ik heb een voedingskussen erin gelegd, kon hij zo naar buiten kijken en zijn hoofdje lekker laten rusten. Zich ertegenaan nestelen enz. Nu lukt dat natuurlijk niet meer maar hij is dan ook volgroeid. Bij die van jou zou dit wel kunnen. Het voorkomt (die voedingskussen) dat ze eruit kukkelen als je het gaas omhoog hebt gehaald.
Denk erom, joggingswiel is zeer beslist geen wandelwiel. Als er een wandelwiel bijgeleverd wordt of je hebt de mogelijkheid om die erbij te kopen dan zou ik dit zeker niet laten.
Besef dat als je bv gaat wandelen en je doet het gaas omhoog, dat ze met haar kopje naar buiten kan. Ik heb een voedingskussen erin gelegd, kon hij zo naar buiten kijken en zijn hoofdje lekker laten rusten. Zich ertegenaan nestelen enz. Nu lukt dat natuurlijk niet meer maar hij is dan ook volgroeid. Bij die van jou zou dit wel kunnen. Het voorkomt (die voedingskussen) dat ze eruit kukkelen als je het gaas omhoog hebt gehaald.
Denk erom, joggingswiel is zeer beslist geen wandelwiel. Als er een wandelwiel bijgeleverd wordt of je hebt de mogelijkheid om die erbij te kopen dan zou ik dit zeker niet laten.
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Ik weet niet waar je woont, maar als je in de buurt woont kun je wel eens langskomen om te kijken of het wat is?
- Esther12
- Zeer actief
Dat zou heel fijn zijn, Forestmeisje. Maar ik woon op Voorne-Putten (dat ligt bijna tegen Zeeland aan) dus dat is volgens mij een heel eind bij jou vandaan. Ik stond onlangs op de camping naast mensen die er één hadden maar daar kwam ik pas achter toen ze weggingen, jammer hoor. Maar nu ik daaraan terugdenk, haar hond had ongeveer dezelfde maat als de onze en als ik het me goed herinner had ook zij de original.
En dat tesamen met jullie tips (waarvoor dank!) denk ik dat ik er verstandig aan doe om voor de original te gaan.
Maar ik denk niet dat ik hem online ga bestellen want ik wil het op z'n minst bekijken en misschien zelfs even uitproberen.
En dat tesamen met jullie tips (waarvoor dank!) denk ik dat ik er verstandig aan doe om voor de original te gaan.
Maar ik denk niet dat ik hem online ga bestellen want ik wil het op z'n minst bekijken en misschien zelfs even uitproberen.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Heb dan wel geen doggyride maar een bakfiets, het is inderdaad wel fijn als ze kunnen liggen als ze moe zijn na een lange wandeling of als je een lange rit hebt en wie weet koop je ooit een 2e hond erbij dan heb je nog plaats 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik heb de orginal maar hij past net door de deuren heen als je er mee naar binnen moet krijg je wel beschadigde deurposten.
Maar misschien woon je in een laag huis en kan hij in de schuur. Ik woon in een flat dus vind hem een beetje te breed.
Maar misschien woon je in een laag huis en kan hij in de schuur. Ik woon in een flat dus vind hem een beetje te breed.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.