Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beetje vreemd.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Beetje vreemd.

Ongelezen bericht door ArCee »

Omdat vele van jullie weten dat wij afgelopen maandag afscheid hebben moeten nemen van onze rottweister Hayleigh, probeer ik mezelf wat af te leiden door een beetje naar honden te kijken, en eventueel (vrijblijvende) info te verkrijgen.

Nu informeerde ik naar een spaanse hond, en vroeg of deze bij katten kon.
Dat wisten ze niet.
Toen vroeg ik of er een kattentest mogelijk was, dat zie en hoor je immers veel vaker.
Krijg ik dit antwoord: Indien katten en hond niet goed met elkaar overweg kunnen en hoe zou u dat dan gaan oplossen want wij laten Tarkka uit Spanje overkomen en kunnen haar natuurlijk niet terug sturen.

Of ze vraag mij hoe ik dat zou gaan oplossen, of ze zegt, dat ik dat dan maar moet gaan oplossen, niet helemaal duidelijk. In ieder geval lijkt het op mij over te komen dat zij de hond laten overkomen uit Spanje, en daarna is alles mijn probleem.
Dat is toch een rare manier van werken of ben ik nou gek? :80:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Re: Beetje vreemd.

Ongelezen bericht door Jaap* »

Tja, ik kan het me wel een beetje voorstellen. Niemand gaat je garanderen dat de hond met alle katten overweg kan denk ik :wink:
En dus willen ze waarschijnlijk weten wat je gaat doen als blijkt dat de hond niet met je katten overweg kan.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Jaap* schreef:Tja, ik kan het me wel een beetje voorstellen. Niemand gaat je garanderen dat de hond met alle katten overweg kan denk ik :wink:
En dus willen ze waarschijnlijk weten wat je gaat doen als blijkt dat de hond niet met je katten overweg kan.
Maar zijn vraag was of de hond een kattentest kon ondergaan. Dat wordt beantwoord met een wedervraag :mrgreen: toch?
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

alm@ schreef:
Jaap* schreef:Tja, ik kan het me wel een beetje voorstellen. Niemand gaat je garanderen dat de hond met alle katten overweg kan denk ik :wink:
Maar zijn vraag was of de hond een kattentest kon ondergaan. Dat wordt beantwoord met een wedervraag :mrgreen: toch?
Ja, dat is wel een beetje vreemd idd :scratch:
Maar ik kan me die wedervraag, op zich, wel voorstellen :wink:
Aan de andere kant, het lijkt me voor de stichting ook niet echt moeilijk om uit te vinden of je met een echte kattenkiller van doen hebt. En dan is dat maar duidelijk.
Ik denk eigenlijk dat de stichting liever zelf bepaald of ze gaan plaatsen dan die inschatting aan de adoptant over te laten. Ze houden in ieder geval graag een slag om de arm blijkbaar. Tenminste, die indruk krijg ik door de wedervraag :mrgreen: :wink:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Nee, je bent niet echt gek... :flower:
Of de hond kan overkomen en in opvang bij katten geplaatst worden of is beter ze kunnen een simpele interesse test doen.
Jou vragen wat je met de hond zou doen als hij niet bij katten kan is flauwekul als je zelf die vraag al stelt, geen adoptie dus.
Honden die echt fel zijn op katten haal je er dan al uit bij die test, gebeurt in NL ook.

Ik heb zelf al 2x interesse getoond in een labkruising, maar mijn katten en mijn hondjes zijn mij lieffff :lief:
Die stichting kan niet eens antwoord geven op de vraag of betreffende hond bij hondjes en katten kan.
Er staat alleen als omschrijving is vriendelijk....voor wie??? Ik heb gevraagd of ze dan extra in Spanje willen informeren, nada.
Ik had een reuze klik met zijn foto en kruising, maar het is van adopteren en van het vliegveld plukken :neenee: :neenee:
ArCee
Zeer actief

Weet je, ALS ik een hond zou adopteren uit Spanje, WIL ik zeker weten dat het een blijvertje is. Geen enkele hond heeft er iets aan om vanuit Spanje vervolgens een nieuw sleep project te worden in Nederland.
Vandaar dat ik zaken ZEKER wil weten voor ik eventuele vervolgstappen zet.

Daarbij, omdat onze katten honden gewend zijn in huis, en er zonder al teveel problemen vrij vlot op afstappen is de kans op ongelukken vrij groot, als het een verkeerde hond mocht blijken te zijn.
Ik bedoel, je gaat je eigen katten toch niet inzetten om er achter te komen dat een hond opeens niet met katten blijkt te kunnen omgaan?
Deze hond komt inderdaad erg vriendelijk over, maar ik ken er meer die vriendelijk reageren op mens en hond, maar waarbij de knop omgaat met katten.

Als laatste, ik zou denken dat je als organisatie toch zou moeten begrijpen dat mensen dit willen weten, dus ik zou er als organisatie iets aan doen om dit te testen.
Ik bedoel, een hond uit een ander land halen brengt meer met zich mee als een hond hier uit een asiel halen. Vandaar dat ik ook zaken wil weten, voor ik mij aan zo'n avontuur zou wagen.

Daarbij, je kunt ook anders reageren zoals deze mevrouw doet:

Goedendag Rene.

ik heb naar de collega´s in bulgarije de mail gestuurd
als het goed is heb ik met 2 dagen antwoord

en dan hoort u van ons

met vriendelijke groet

Naam weg gelaten uit privacy oogpunt.

dat komt dan op mij toch lekkerder over hoor. :roll:
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Ik heb over die stichting niet zulke goede dingen gehoord. Zelf overigens geen ervaring mee, alleen van "horen zeggen" op een ander forum. Ik denk dat er zat hele goede stichtingen zijn waar je een hond kunt vinden naar je zin. Ik heb ook 1 hond via een zeer goede stichting, maar dat is niet een stichting die bemiddelt in het soort honden wat je zoekt :wink: Gewoon op je gemak kijken en meld je anders eens bij het buitenlandse hondenforum, daar staan de goede stichtingen vermeld. Weet je ook zeker dat je een vangnet hebt, mocht het mis gaan. Succes met je zoektocht in ieder geval! Er komt vast wel weer een kanjer op je pad :ok:
Jaap*
Zeer actief

doggielover schreef:Ik heb over die stichting niet zulke goede dingen gehoord.
Welke stichting? :denken:
(Of mis ik iets?)
doggielover

Jaap* schreef:
doggielover schreef:Ik heb over die stichting niet zulke goede dingen gehoord.
Welke stichting? :denken:
(Of mis ik iets?)
Ga geen namen noemen, denk dat dat niet mag, maar ik heb even ge-googled op de naam van de hond en dan kom je via MP bij de stichting :wink:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Er zijn ook stichtingen die de dieren eerst naar nederland laten komen en in een gastgezin plaatsen. Dan is er in ieder geval al meer over het karakter bekent. Misschien is het een optie om met zo'n stichting kontact op te nemen?
ArCee
Zeer actief

Naam van de stichting maakt niet zoveel uit maar kan via pb wel verteld worden, voor mensen die ook met een idee lopen om een buitenlandse hond te adopteren.
Weinig zinvol om op een openbaar forum met modder te gaan gooien en "van horen zeggen" dat zegt mij dan weer niets. Ondanks dat het met informatie opvragen naar deze hond niet zo ging als ik gedacht, verwacht en gtehoopt had. Ik had wel wat meer aandacht voor de dieren verwacht, want meer aandacht betekend voor mij meer liefde en meer oprechtheid. :wink:

Ik ben nu inderdaad in gesprek met een andere stichting waarbij de hond al even op een opvangadres zit hier in ons Nederland kikkerland met een mooie takkezomer :cry: , dus zij hebben de hond prima kunnen observeren en gezien hoe het dier is.
Deze hond waar ik het nu over heb (ik zeg nog even niets) heeft in ieder geval geen prooi of achtervolgings drift naar katten toe die op straat lopen, dus dat klinkt hoopvol?
Ik doe nog geen salto mortale van blijdschap, vind me rug ook niet fijn, maar het oude hart deed een klein sprongetje van hoop?

Morgen even bellen en de opvangster persoonlijk spreken en wie weet, daarna eens zien wie, wat, waar, hoe, waarom, saldo, pincode, eeeh, eeeh van de hond bekijken? :mrgreen:
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Zowel Boris, mijn eerste hond, als Madison nu zijn op straat gericht op katten. Maar onze eigen katten, dat gaat altijd goed. Ik vraag me dus af hoe betrouwbaar zo'n test is. Maar dat je het risico niet wil nemen snap ik...
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
doggielover

ArCee schreef:Naam van de stichting maakt niet zoveel uit maar kan via pb wel verteld worden, voor mensen die ook met een idee lopen om een buitenlandse hond te adopteren.
Weinig zinvol om op een openbaar forum met modder te gaan gooien en "van horen zeggen" dat zegt mij dan weer niets. Ondanks dat het met informatie opvragen naar deze hond niet zo ging als ik gedacht, verwacht en gtehoopt had. Ik had wel wat meer aandacht voor de dieren verwacht, want meer aandacht betekend voor mij meer liefde en meer oprechtheid. :wink:

Ik ben nu inderdaad in gesprek met een andere stichting waarbij de hond al even op een opvangadres zit hier in ons Nederland kikkerland met een mooie takkezomer :cry: , dus zij hebben de hond prima kunnen observeren en gezien hoe het dier is.
Deze hond waar ik het nu over heb (ik zeg nog even niets) heeft in ieder geval geen prooi of achtervolgings drift naar katten toe die op straat lopen, dus dat klinkt hoopvol?
Ik doe nog geen salto mortale van blijdschap, vind me rug ook niet fijn, maar het oude hart deed een klein sprongetje van hoop?

Morgen even bellen en de opvangster persoonlijk spreken en wie weet, daarna eens zien wie, wat, waar, hoe, waarom, saldo, pincode, eeeh, eeeh van de hond bekijken? :mrgreen:
Prima joh! Ik gooi niet met modder, noem geen namen, wil je alleen waarschuwen, maar je ziet maar!
ArCee
Zeer actief

Doggielover. Als ik kijk hoe ze met mijn mail om gingen denk ik dat een waarschuwing zowat niet meer nodig is?
Ik knap tenminste meteen af na zoiets, maar ik weet dat je het goed bedoeld :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Vind ik inderdaad een beetje een raar antwoord :19:
Maar er kan vaak wel een kattentest gedaan worden alleen geeft die test geen garantie dat het bij jullie thuis ook goed gaat.
Zekerheid heb je ook nooit helaas maar als ik katten zou hebben dan zou ik voor een hond kiezen die al echt met katten samen zit dus uit een gezinsopvang....en zeker niet rechtstreeks uit een asiel....
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ArCee schreef:Naam van de stichting maakt niet zoveel uit maar kan via pb wel verteld worden, voor mensen die ook met een idee lopen om een buitenlandse hond te adopteren.

Noem die naam ook maar niet in je topic, verleden heeft wel bewezen dat zowat ieder topic dat op een normale manier begint met de naam van deze stichting uitloopt op een enorme rel.
Zoek eens op Douce zou ik zeggen...

Verder inderdaad verstandig dat je gaat voor een stichting met gastgezinnen :ok:

:E: Ik duim voor je mee dat je weer snel zo'n geweldige hond in huis hebt!
Lillith
Zeer actief

:LOL: Tarkka is al verdwenen van MP.
TS het is dezelfde stichting als van mijn hondje..... :cool2:
Betekend dus niet kletsen maar in het blinde adopteren. :boos:
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Ik heb mijn hond ( die ik vorige week maandag heb moeten laten inslapen naar nog 9 jaar lief en leed te hebben gedeeld) gekregen via de nederlands greyhound rescue. Ze werd bemiddelt via www.tiervermittlung.org.
Een duitse organisatie die al sinds jaar en dag honden opvangt en bemiddelt. Niet alleen galga's maar ook andere rassen of rasloze honden.
De honden worden binnen de stichting eerst opgevangen en gesocialieerd. Als ze op de site staan, staat er vaak al achter of ze goed met katten kunnen. Dat wordt getest. Staat het er niet bij, krijg je in ieder geval een eerlijk en duidelijk antwoord waar je ook wat aan hebt.
Mocht je zover zijn dat je naar een ander hondje wilt kijken is deze stichting een aanrader. Ze hebben ook enkele links naar zusterorganisaties die wel serieus bezig zijn. En waar het om het dier gaat en niet om de inkomsten.
Succes :ok:
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

ArCee schreef:Weet je, ALS ik een hond zou adopteren uit Spanje, WIL ik zeker weten dat het een blijvertje is. Geen enkele hond heeft er iets aan om vanuit Spanje vervolgens een nieuw sleep project te worden in Nederland.

== respectvol even geknipt ==

Toch.. toch vraag ik me hier wat bij af.

Stel nou dat je een "wereldhond" bij de buren tegenkomt ;-) die je zou willen adopteren of in een asiel bij jou in de woonplaats.
Zou je dan hoe dan ook niet eerst de hond willen zien / meemaken voordat je definitief besluit hem/haar in huis te nemen? Een soort "proefkennismaking" eventueel gevold door een wandeling en een "logeerpartij van een week" voordat je definitief besluit de hond te adopteren.

Natuurlijk is "een klik met een foto" hebben stap 1, maar zou je niet hoe dan ook de hond eerst willen zien?

Dus, ik stel toch de vraag en ik bedoel dat dus uit PURE nieuwsgierigheid / belangstlling, niet aanvallend in welke zin dan ook..
Wat nou als de hond uit het buitenland bij aankomst niet blijkt te zijn wat jij hoopt / gedacht had, en je blijkt er ofwel totaal geen klik mee te hebben of de hond blijkt iets te mankeren wat men even vergeten was of wat dan ook... dan moet je toch met opgeheven hoofd kunnen zeggen "sorry, nee"?
Want om dan de hond toch in huis te nemen, als je daar niet 100% achter staat is toch ook niet eerlijk?

Dat je niet wilt dat een hond een sleepproject wordt, DAAR kan ik me in vinden; maar de klik moet er toch ook 'in real life' zijn?

Suzanne
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat een geklik, ik krijg vanzelf wel een klik met een hond die ik aanschaf, vind gelukkig de meeste honden leuk.

Als je bij sommige fokkers een hond haalt krijg je soms ook gewoon een pup toegewezen en kan je er geen een kiezen die je zelf het meest ziet zitten.
Bijou kreeg ik ook toegewezen, nou maakt mij dat niks uit, krijg zoals ik al zei vanzelf wel een klik met een hond die ik in huis heb.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

gonnie schreef:Wat een geklik, ik krijg vanzelf wel een klik met een hond die ik aanschaf, vind gelukkig de meeste honden leuk.

Als je bij sommige fokkers een hond haalt krijg je soms ook gewoon een pup toegewezen en kan je er geen een kiezen die je zelf het meest ziet zitten.
Bijou kreeg ik ook toegewezen, nou maakt mij dat niks uit, krijg zoals ik al zei vanzelf wel een klik met een hond die ik in huis heb.
Wat fijn dat dat voor jou zo werkt!!
En daar is geen woord sarcasme bij!

Ikzelf heb dat niet, of, eigenlijk, juist wel :mrgreen:

Ik vind het belangrijk "een klik" te hebben met een dier. Mocht ik van een fokker begrijpen dat hij pups zelf toewijst is de kans groot dat ik daar niet verder mee in zee ga. De fokker is niet fout! Maar het past niet bij mij; ik wil zelf kunnen kiezen. Dat ik dat in overleg doe met een fokker, natuurljik, afhankelijk van mijn "wensen" met pup, maar puur toewijzen...? Nee, dat is niets voor mij.

Vandaar dus dat ik me afvraag hoe TS dat ziet!

Suzanne
Lillith
Zeer actief

gonnie schreef:Wat een geklik, ik krijg vanzelf wel een klik met een hond die ik aanschaf, vind gelukkig de meeste honden leuk.

Klik is alleen de foto, de rest moet nog komen...ik hou persoonlijk niet van alle honden.
Een puppie is een heel ander verhaal die kan je aan katten wennen.
Toegewezen pups, overleg ja, die moet je nemen nooit. Dan maar verder zoeken :19:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Suzanne123@

Ik liet mensen ook zelf kiezen is toch leuker voor de mensen als ze zelf kiezen, al kunnen degene die het laatst op de lijst staan niet kiezen die moeten dan toch voor de pups gaan die nog over zijn.
Maar goed dat is altijd goed gegaan.

Ik heb je antwoord ook niet sarcastisch opgevat hoor. Iedereen is verschillend en dat is maar goed ook want anders zou het knap saai zijn.

Maar ik zit nu eenmaal zo in elkaar dat ik van elke hond houd en ik houd ook heel makkelijk van kinderen ook al zijn ze niet van mezelf. Niet dat ik kinderen heb die niet van mezelf zijn, dat zou mijn man niet willen dat ik kinderen in huis opneem die niet van ons zelf zijn, maar ik zou best nog wel een paar kinderen willen hebben, heb pas een kleindochter en kan er zo lekker van genieten, heerlijk zo hummeltje.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

voor mij toch een reden om niet naar zo een fokker te gaan.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Met Jack is destijds netjes een kattentest gedaan, en bij Lilo waren asiel en stichting er van overtuigd dat ze met de eigen katten geen probleem zou hebben, en dat klopte ook.

Als een stichting mij niet kan vertellen of hun honden wel of niet met katten kunnen, ga ik wel naar een andere stichting.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

jacq1970 schreef:Vind ik inderdaad een beetje een raar antwoord :19:
Maar er kan vaak wel een kattentest gedaan worden alleen geeft die test geen garantie dat het bij jullie thuis ook goed gaat.
Zekerheid heb je ook nooit helaas maar als ik katten zou hebben dan zou ik voor een hond kiezen die al echt met katten samen zit dus uit een gezinsopvang....en zeker niet rechtstreeks uit een asiel....
Een kattentest zegt niet alles, want als een hond katten straal negeert weet je eigenlijk nog niks. Maar bij een hond die wel interesse toont in katten zie je toch snel genoeg of dat vriendelijk bedoeld is of niet.
Hanneke2
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
ArCee schreef:Weet je, ALS ik een hond zou adopteren uit Spanje, WIL ik zeker weten dat het een blijvertje is. Geen enkele hond heeft er iets aan om vanuit Spanje vervolgens een nieuw sleep project te worden in Nederland.

Stel nou dat je een "wereldhond" bij de buren tegenkomt ;-) die je zou willen adopteren of in een asiel bij jou in de woonplaats.
Zou je dan hoe dan ook niet eerst de hond willen zien / meemaken voordat je definitief besluit hem/haar in huis te nemen? Een soort "proefkennismaking" eventueel gevold door een wandeling en een "logeerpartij van een week" voordat je definitief besluit de hond te adopteren.

Natuurlijk is "een klik met een foto" hebben stap 1, maar zou je niet hoe dan ook de hond eerst willen zien?

Dus, ik stel toch de vraag en ik bedoel dat dus uit PURE nieuwsgierigheid / belangstlling, niet aanvallend in welke zin dan ook..
Wat nou als de hond uit het buitenland bij aankomst niet blijkt te zijn wat jij hoopt / gedacht had, en je blijkt er ofwel totaal geen klik mee te hebben of de hond blijkt iets te mankeren wat men even vergeten was of wat dan ook... dan moet je toch met opgeheven hoofd kunnen zeggen "sorry, nee"?
Want om dan de hond toch in huis te nemen, als je daar niet 100% achter staat is toch ook niet eerlijk?

Dat je niet wilt dat een hond een sleepproject wordt, DAAR kan ik me in vinden; maar de klik moet er toch ook 'in real life' zijn?

Suzanne
Als je heel veel informatie hebt gekregen over een hond en zijn/haar achtergrond en verleden, en een berg foto's, kan het al helemaal jouw hondje zijn voordat de eerste kennismaking plaatsvindt.

Rare vergelijking misschien: mensen die een buitenlands kindje adopteren gaan ook niet eerst effe kijken of het wel 'klikt' in real life.

Maar daarom moet je ook alleen met goeie stichtingen in zee gaan. Ik ken gruwelverhalen van mensen die bij de aankomst op Schiphol een klein zwart hondje kregen wat NIET het kleine zwarte hondje was dat ze wilden adopteren. Foutje, verkeerde hoknummer. Nou, dat moet je niet willen.

Een goeie stichting plaatst met beleid, maakt goeie matches en heeft backup voor als het op de een of andere manier toch niet goed gaat.
ArCee
Zeer actief

Suzanne123 schreef:

Suzanne

Suzanne.
Op een foto kijken mijn vrouw en ik juist op hoe een hond uit zijn ogen kijkt, dat zegt ons al heel veel, of laat ik het anders zeggen, daar kun je veel uithalen.
Natuurlijk blijft zoiets, op zich, een groter risico als een hond in levende lijve uitkiezen in een asiel of zo.

Toen wij King namen namen we ook een risico, terwijl we die gewoon konden bekijken, mee konden lopen etc, maar daar konden we eerder uit halen wat we konden verwachten.
Toen we Hayleigh erbij namen zorgde King ervoor, uit een beschermingsdrang, dat Hayleigh van de katten afbleef. Die was haar aan het opvoeden zeg maar waardoor Hayleigh dit zeer snel oppakte en accepteerde.
Nu kijk ik naar buitenlandse honden omdat ik vind dat zij het nog veel slechter hebben als honden in de Nederlandse asielen.
Ik heb ooit eens gezegt dat ik er daar ooit 1 van wil redden, uit een soort van gevoel. Daarbij, de hond die ik graag wil zit nu niet in de Nederlandse asielen, daar is mijn eerste zoektocht uiteraard geweest.
Elke hond in een huishouden halen met katten is een risico nemen, maar bij een hond die je werkelijk ziet speelt je gevoel ook mee, dat mis je met slechts een foto van een hond. Daarom informeerde ik er ook naar. Dat ik dan een heel onduidelijk antwoord krijg zegt iets over de stichting en ik vind het jammer voor de hond waar ik interesse in toon. Met dit soort antwoorden stop ik verdere stappen en gaat een adoptie niet door. Juist doordat een hond ver weg zit, wil ik bepaalde antwoorden krijgen van de stichting die hem/haar aanbied.
Daar mogen zij, vind ik dan, ook best een beetje moeite voor doen als zij zo begaan zijn met deze dieren.

Door nu in gesprek te gaan met een andere stichting die honden eerst naar een gast gezin haalt krijg je veel meer info over een hond. Ze kunnen ze 1 op 1 observeren.
Van deze hond weet ik niet 100% zeker of hij katten accepteerd, maar zij kunnen mij wel vertellen dat met lopen de hond niet achter katten aangaat en geen interesse in ze heeft. Dat is hoopvol, dat is iets waar je mee aan de slag zou kunnen. Daarbij weet ik dat een (jonge) hond nog aan katten kan wennen.

De hond waar ik eerst over informeerde, hoeveel moeite is het om met de hond een rondje te lopen door een dorp/stad waar zwerfkatten lopen en om te kijken hoe de hond daarop reageert? Dat zegt namelijk niet alles, maar is wel een lijdraad?
Het is in ieder geval een teken over wat je kunt verwachten en een duidelijk teken over wel of niet te adopteren. Nu weet ik nog steeds niets, maar krijg alleen maar wedervragen.
Wat als?
Sorry hoor, maar zo werkt het bij mij niet.
doggielover

Ik denk dat iedereen, die een hondje adopteert uit het buitenland, wil dat het een blijvertje is. Maar het kan zomaar mis gaan. Hier is nog nooit iets weg gegaan anders dan indien overleden, maar heb helaas begin dit jaar een door ons geadopteerde Galga terug moeten geven aan de stichting. Dat ging na 1,5 jaar vreselijk mis met ons oudste hondje van bijna 14. En dan sta je met je rug tegen de muur. Gelukkig had ik een fantastische stichting achter me staan die mij en haar geholpen hebben, had anders niet geweten wat ik had moeten doen! En daarom vind ik het belangrijk dat er een goede stichting achter je staat. Niet om maar makkelijk te denken, dan gaat hij/zij maar weer terug, want dat wil volgens mij niemand, maar als het onverhoopt gebeurt dat je niet anders meer kan, dan heb je een vangnet. Ik lees dat je in onderhandeling bent met een stichting die werkt met pleeggezinnen. Dan mag je er van uitgaan dat er altijd zo’n opvangmogelijkheid is. Heel goed! :ok:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Suzanne123 schreef:

Suzanne
Ik heb Silka uit Turkije laten komen zonder dat ik eerst met haar heb kennis gemaakt in 'het echt'. Ik had wel een klik met de foto (het was een hond die me, qua uiterlijk en vooral oogopslag heel erg aansprak). Wat haar type betreft en het feit dat het een teefje was, zou ze goed passen bij Billy. Verder heb ik me uitgebreid geïnformeerd. Hoe haar karakter was, hoe ze omging met honden, andere dieren en mensen. En ik had vertrouwen in de stichting. :wink:
In het allerergste geval zou ze - als het echt niet zo gaan - terug gaan naar de stichting en herplaatst worden, maar daar ben ik nooit van uitgegaan.
Overigens zie ik ook voordelen in het feit dat Silka niet eerst naar een opvang-gezin is gegaan. Ze heeft bij ons kunnen wennen en ze heeft zich aan ons kunnen
hechten (en is dus niet 'herplaatst'). Bij een gevoelige hond als Silka is, heel fijn, denk ik.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”