Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

smuldier blijven geven?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

smuldier blijven geven?

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Bumba krijgt eigenlijk altijd rodi.
Nu hadden ze laatst in de supermarkt geen rodi dus heb ik smuldier mee genomen, dit keer geen hart want daarvan kon hij niet meer poepen.
Nu gewoon pens/vlees en vlees compleet sinds 3 dagen, 2 dagen aan de schijt geweest en vannacht flinke spuitpoep, vandaag gelukkig niet meer echt diaree maar nog wel wat dun.
Zijn darmen waren er duidelijk een beetje van overstuur maar nu wil ik toch overstappen op smuldier omdat ik hem 150 gram smorgens wil geven ipv 100 gram dus dan is smuldier makkelijker.
Maar ivm de diaree zit ik in dubio... nog even aankijken hoe hij morgen poept? en anders toch weer overstappen op rodi?
Ben namelijk bang als ik dan weer terug ga naar rodi dat zijn darmen weer overstuur raken.
Heb het weekend ook 2 kilo duck gekocht maar dat durf ik hem niet te geven aangezien hij gevoelig lijkt te zijn voor verandering kwa eten.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: smuldier blijven geven?

Ongelezen bericht door Kristina »

Ik heb het even aan Taiga gegeven en zij ging ook ontzettend aan de diarree. Vooral bij de pens variant. Ik heb het even aangekeken of het door de wisseling van het voer kwam, of door het voer zelf. Ik ben gestopt met het geven ervan want de diarree bleef. Nu krijgt ze Lotgering naar volle tevredenheid.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

misschien dat hij zo gevoelig reageert op de pens, omdat dat laxerend kan werken voor sommige honden..
meerdere honden hebben even last van de overstap op smuldier dat de darmen moeten wennen, of sommige honden gaan dan in het begin veel gras eten..

ik zou het even de tijd gunnen :ok:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Mijn honden raken ook aan de spuitpoep van smuldier, met rodi en duck geen last.
Sommigen kunnen er dus blijkbaar niet tegen.
Afbeelding
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Ik zou even alleen de vlees compleet proberen en misschien een kippenekje erbij zodat de ontlasting harder wordt.
Van enkelvoudige pens gaan ze hier trouwens ook aan de schijt, van alle enkelvoudige versies trouwens, behalve kip. Dat is dan ook de enige enkelvoudige die ik erbij geef.
Duck ben ik zelf niet kapot van, heeft erg weinig weg van rauw vlees vind ik, nog minder als rodi.
Lisette1985
Zeer actief

Ik heb nog 1 bakje pens/vlees en nog 2 bakjes vlees, ik kijk even hoe hij morgen poept.
Best kans dat zijn ontlasting morgen weer een stuk beter is aangezien het vandaag alweer een stuk dikker was dan vannacht, arme hond... spoot zo zijn kont uit, op een kleedje dus heb nog een wasje gedraaid vannacht ook.
Ontlasting zag er net wel weer uit als een normale drol alleen dan wat minder stevig zeg maar.

Edit: Ik was blij dat hij het op tijd aan voelde komen vannacht en van mijn bed af sprong :mrgreen:
Groeit met een kus,
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Bij die van mij raken hun darmen van de pens compleet versie ook in de war.
Pluis krijgt inderdaad spuitpoep, en met 50 kilo hond is dat niet leuk... :schrik:
Deur, muur en keukenkastjes hoogte :kotz: :kotz: :kotz:

Ik zou even alleen de vlees compleet glutenvrij versie en de kip versie half om half geven.
De kip versie werkt vaak goed bij diarree.

Maar goed, vorig jaar deed charlie het heel goed op de vlees compleet, later werd de ontlasting van allebei heel wisselend.
Denk dat de samenstelling wat betreft het percentage orgaan omhoog is gegaan en daar zijn de hondjes hier erg gevoelig voor...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier nergens last van op smuldier, heb ze hier ruim alleen een jaar op smuldier pens/vlees gehad, nu krijgen ze er ook 1 x per dag lotgering bij.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Hier geen diarree. Ze krijgen nu even de kvv versie's van Herby waar ze eigenlijk TE stevig van poepen maar dat los ik dan weer op met wat extra smuldier hart of enkelvoudige pens.

ze hebben hier van alles al gegeten. Zelf samengesteld ( ga ik zo weer doen tot aan de volgende echte zomer) , smuldier, herby mixen, Carnibest, duck, lupus worsten, Tinlo maar geen spuitpoep of dunne poep.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik heb vooral met Ollie die vreet het, totaal geen last met beide compleet soorten.
Bij Lillith valt het ook prima, juist stevige en minder ontlasting.
Ze krijgen wel s'morgens nog brokjes.
Lisette1985
Zeer actief

Ik las ook dat smuldier kip voor wat hardere ontlasting zorgt?
Groeit met een kus,
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lisette1985 schreef:Ik las ook dat smuldier kip voor wat hardere ontlasting zorgt?
Klopt.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Lillith schreef:Ik heb vooral met Ollie die vreet het, totaal geen last met beide compleet soorten.
Bij Lillith valt het ook prima, juist stevige en minder ontlasting.
Ze krijgen wel s'morgens nog brokjes.
Ze krijgen wel elke morgen, wat rechtsom gedraaide yoghurt :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”