Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Operatie keeshond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kathleen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): laza aphso
Aantal honden: 1

Operatie keeshond

Ongelezen bericht door kathleen »

Hallo allemaal,
Enkele maanden geleden is mijn hond Cassey van de zetel gevallen.Ze leed veel pijn en heb DA laten komen.
Die gaf haar pijnstillers ondanks haar buik blauw en gezwollen was. Zijn diagnose; Spierscheuring. Hij wou ze laten inslapen.
Enkele maanden later ( ondanks pijnstillers ) was haar toestand verslechterd .
Heb bloed laten trekken. Uitslag ; NIERFALEN ; Ik geloofde dit niet en ben met de bloedresultaten naar een kliniek gegaan.
Daar weerlegden ze Nierfalen . Heb dan een echografie genomen . Uitslag was tumor aan de milt die gescheurd was .
Cassey was heel slecht . Een operatie drong zich op en werd uitgevoerd.
Cassey was de oude niet meer .Ze heeft nog vier weken geleefd .
Dierenarts en kliniek hebben van de situatie misbruik gemaakt .Ze hebben me niet op de hoogte gebracht dat na de operatie
de overlevingskansen en verlenging miniem waren .
Dat het veel geld gekost heeft is niet zo erg, maar dat Cassey zo lang moeten lijden heeft ,maakt me boos .
Dit is geen alleenstaand geval bij mij .
IK MIS HAAR.
Heeft iemand iets gelijkaardigs meegemaakt?

Afbeelding
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Re: Operatie keeshond

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

ik begrijp dat je haar erg mist.
maar wat heb je aan vergelijkbare berichten??

wens je sterkte!!!!
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ja dat heb ik. van zeer nabij meegemaakt met de duitse herder van de buren. met spoed geopereerd in utrecht a 4750 euro en 3 weken later een dode herder want de tumor was zeer agressief en was via de bloedbaan verspreid door het hele lichaam.
ellen
Afbeelding
kathleen
Vaste gebruiker

He daar ,
Het is inderdaad een materie daar van DA ( ondanks ze de gevolgen weten ) toch nog een operatie uitvoeren ,
het dier heeft erna nog veel pijn . :(:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dus je geeft de DA's de schuld terwijl jezelf die hond ook nog maanden hebt door laten lopen.??
En ONDANKS de pijnstillers niet opknapte ,maar erger werd en meer pijn had.??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
kathleen
Vaste gebruiker

Aan Tollerlover ,
Het is inderdaad een materie daar van DA ( ondanks ze gevolgen weten ) toch nog een operatie uitvoeren ,het dier heeft daarna nog veel pijn .
Kathleen, :(:
kathleen
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Dus je geeft de DA's de schuld terwijl jezelf die hond ook nog maanden hebt door laten lopen.??
En ONDANKS de pijnstillers niet opknapte ,maar erger werd en meer pijn had.??

Wat zou jij doen ? Het is aan de DA's om te doen wat het beste is . Zij hebben universiteit gelopen.
Ik verwacht dan ook dat zij een volwaardige en correcte opleiding hebben genoten .
Een garagist zal ook geen band van je auto gaan vervangen als de motor stuk is ??
Diagnose van DA was in 't begin ' Spierscheuring ' . Dit heeft weken nodig om te genezen .
Daarom is er zoveel tijd verloren .
De kliniek heeft de oorzaak gevonden ,maar te laat .
Heb mezelf helemaal niets te verwijten .K'heb mijn plicht gedaan .
Kathleen :(:
ellen en de birmanen
Zeer actief

kathleen schreef:Aan Tollerlover ,
Het is inderdaad een materie daar van DA ( ondanks ze gevolgen weten ) toch nog een operatie uitvoeren ,het dier heeft daarna nog veel pijn .
ja en, je bent er als eigenaar toch zelf bij om de operatie te laten doen of niet? mijn buren hadden de keus ondanks dat ze zeiden in utrecht dat ze maar een kans had van 40% die kans hebben ze genomen. toen wisten ze nog niet, ook utrecht niet, om wat voor soort tumor het ging.
ik snap niet wat jij wil, wil je de dierenartsen in een kwaad daglicht stellen of wil je je eigen schuldgevoel weg praten?
ellen
Afbeelding
kathleen
Vaste gebruiker

tollerlover
Hebben jullie zoiets al zelf meegemaakt ?
Je bent een dierenvriend of je bent het niet !!!!!!
Da was direkt na haar val thuis gekomen ! Wat heb ik dan tegen DA's ?
Pijnstillers gegeven en wachten op herstel . Aan de buitenkant zie je niet wat er binnenin gaande is !!!
Schuldgevoel ? Dat zeg jij !!! Foutieve diagnose JA !!!
Een echo had direkt moeten gebeuren , maar DA zei dat het niet nodig was !! Ik stond er nochtans op !!
Uw hond zo verliezen is niet plezierig .
Kathleen
kathleen
Vaste gebruiker

tollerlover schreef:
ja en, je bent er als eigenaar toch zelf bij om de operatie te laten doen of niet? mijn buren hadden de keus ondanks dat ze zeiden in utrecht dat ze maar een kans had van 40% die kans hebben ze genomen. toen wisten ze nog niet, ook utrecht niet, om wat voor soort tumor het ging.
ik snap niet wat jij wil, wil je de dierenartsen in een kwaad daglicht stellen of wil je je eigen schuldgevoel weg praten?
ellen
Aan Tollerlover :
Ga eens op internet kijken en zoek Hond milt tumor , verwijderen.
Kathleen
bouvierpoedel
Zeer actief

kathleen schreef:
tollerlover schreef:
ellen
Aan Tollerlover :
Ga eens op internet kijken en zoek Hond milt tumor , verwijderen.
Kathleen
Kom je nu mee aanzeiken. :blah: :blah:
Had je toen toch ook kunnen vragen of opzoeken. :19:
Jammer en sneu dat je hond dood is maar je bent er zelf toch ook bij geweest.?
En DA's zijn ook gewoon mensen net als jij . :19:
kathleen
Vaste gebruiker

Aan bouvierpoedel
Komen aanzeiken en blabla en het ligt aan DA'S ???? :hmmm: :mep:
Voor een spoed operatie ga je niet eerst opzoeken wat dat gaat inhouden !!!!!!
Spierscheuring als diagnose door de DA !!! Was de diagnose juist of niet ????
DA's zouden toch geweten hebben wat de gevolgen gingen zijn na de operatie ????
Hebben ze mij dat verteld ??? NEEN!!!!!!!
Ik vermoed dat je nog jong bent en onervaren in zulke materies :tong: of dat je zelf ( of kennissen ,aanverwanten,...) DA bent of is.
:S: :devil:
Kathleen
ellen en de birmanen
Zeer actief

ik vind dat je wel wat in mag dimmen jongedame. ik ben niet je moeder en heb niet met je op school gezeten. dat je kwaad bent is oke maar reageer dat niet op mij af.
ellen
Afbeelding
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

kathleen schreef:Ik vermoed dat je nog jong bent en onervaren in zulke materies
Goh, zou eerst maar even kijken naar wie je dat schrijft, hoewel ik denk dat bouvierpoedel er wel mee eens is dat hij nog jong is.

Aan ts, ja een da kan fouten maken maar jij als eigenaar kan ook dingen eerder onderzoeken en iets eisen. Wil je da dat niet zoek je een andere. Ook had je zelf kunnen vragen na de prognoses van de operatie. Heel erg voor je wat er met je hond is gebeurd, maar hier mensen afblaffen helpt daar niks aan.
bouvierpoedel
Zeer actief

kathleen schreef:Aan bouvierpoedel
Komen aanzeiken en blabla en het ligt aan DA'S ???? :hmmm: :mep:
Voor een spoed operatie ga je niet eerst opzoeken wat dat gaat inhouden !!!!!!
Spierscheuring als diagnose door de DA !!! Was de diagnose juist of niet ????
DA's zouden toch geweten hebben wat de gevolgen gingen zijn na de operatie ????
Hebben ze mij dat verteld ??? NEEN!!!!!!!
Ik vermoed dat je nog jong bent en onervaren in zulke materies :tong: of dat je zelf ( of kennissen ,aanverwanten,...) DA bent of is.
:S: :devil:
Kathleen
Ben 52 . :engel:
En dat heeft niets met onervaren te maken of met leeftijd.
Ken zat jonge mensen hier op het forum en omgeving die realistischer zijn dan jij die alles lekker op een ander afschuift.
Die spoedoperatie zat er niet in ene aan te komen want je hebt dat beest eerst een paar maanden door laten lopen.
Kom zeg jouw hond jouw verantwoordelijkheid.
Dus ga lekker ergens anders lopen zeuren over hoe gemeen en slecht DA's wel niet zijn.
Misschien vinden ze op hondenpage wel heel leuk en aardig ,zit het zelfde allooi. :cheer: :wink:
kathleen
Vaste gebruiker

tollerlover schreef:ik vind dat je wel wat in mag dimmen jongedame. ik ben niet je moeder en heb niet met je op school gezeten. dat je kwaad bent is oke maar reageer dat niet op mij af.
ellen

tollerlover
Het woord AANZEIKEN EN BLA BLA KAN IK NIET TOLEREREN.En dat ik eerst had moeten nagaan wat de operatie zou inhouden , kon ik of geen enkele dieren vriend weten.Ik reageer het niet op jouw af . Integendeel . Ik wenste met anderen daar ook over te kunnen praten. Lief en leed delen .
Zo kan dit niet lukken .
Ben in deze materie ervaren . Heb honderden dieren gehad ( katten,honden, ......)
Momenteel ; vissen , cavia's,vogels,sierkippen-eenden , schildpadden ,katten , hondje .Een andere dierenarts zoeken?
K'heb er al een tiental gehad .
Kathleen
kathleen
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
kathleen schreef:Ben in deze materie ervaren . Heb honderden dieren gehad ( katten,honden, ......)
Een andere dierenarts zoeken?
K'heb er al een tiental gehad .
Kathleen
Al tientallen dierenartsen versleten? Je zou het misschien dan ook eens bij jezelf kunnen zoeken. Misschien ben jij wel een onzettend lastig en (te)veeleisend kreng van een klant. Die bestaan nl. :engel: Wat introspectie misstaat af en toe niet.

En honderden katten en honden gehad? :denken:

Wie anderen krenkt moet eerst maar naar zichzelf kijken .
T' bewijs dat er verschillende DA's zijn geweest is dat ik het allerbeste wil en geef om mijn dieren en geld speelt geen rol.
En misschien weet ik waarom zulke negatieve reactie . In't profiel staat een paar maanden , dat is onjuist , het waren een paar weken bijna niet.
Tis te hopen dat jullie zoiets zal overkomen . Dan kunnen we er eens over praten.
kathleen
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
kathleen schreef: Uitslag was tumor aan de milt die gescheurd was .
Dierenarts en kliniek hebben van de situatie misbruik gemaakt .Ze hebben me niet op de hoogte gebracht dat na de operatie
Dat het veel geld gekost heeft is niet zo erg, maar dat Cassey zo lang moeten lijden heeft ,maakt me boos .
Paar dingen. Ik heb lang bij een DA gewerkt en meerdere malen meegemaakt dat een hond na verwijdering van de milt nog een relatief lang en prima leven heeft gehad. En sommigen ook niet. Maar ja, dat is de keus die je samen met je DA maakt want in koffiedik kijken kan nog niemand. Het blijven levende wezens waarop geen garanties gegeven kunnen worden.
Ik weiger te geloven dat de DA heeft geopereerd terwijl hij ondertussen dacht "die hond leeft nog maar een maand, maar ik kan lekker op vakantie". Hij mag trouwens pas opereren nadat JIJ toestemming hebt gegeven.
Ieder ander moment in het lijden van de hond had je voor euthanasie kunnen kiezen, om de hond rust te geven. Dat ze zo heeft moeten lijden vind ik dus mede jouw eigen schuld.
Het was een operatie of inslapen zeiden ze .NIET MEER OF NIET MINDER .
De dag erna heeft een medewerker( v/d kliniek) mij verteld dat de kans op uitzaaiing heel groot was en overleven klein.
Dat was de dag na de operatie .Dag en moment voor de operatie werd mij dat niet meegedeeld.
U mag van geluk spreken dat u een goede dierenarts had die direct was .
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

kathleen schreef:Het was een operatie of inslapen zeiden ze .NIET MEER OF NIET MINDER .De dag erna heeft een medewerker( v/d kliniek) mij verteld dat de kans op uitzaaiing heel groot was en overleven klein.Dat was de dag na de operatie .Dag en moment voor de operatie werd mij dat niet meegedeeld.
En toen zij de optie aangaven van inslapen of opereren heb je toen wel gevraagd wat de prognoses waren na de operatie of wilden ze je dat niet vertellen.
Als ik iets aan een da vraag waar hij me antwoord op weigert zegt me dat genoeg. Neem aan hier dat je niet verder hebt doorgevraagd.
Waarom heb je na de eerste diagnose geen scan geeist als je zoveel ervaring en da's verder ben waar je niet trevreden over was.
kathleen
Vaste gebruiker

nusca schreef:
kathleen schreef:Het was een operatie of inslapen zeiden ze .NIET MEER OF NIET MINDER .De dag erna heeft een medewerker( v/d kliniek) mij verteld dat de kans op uitzaaiing heel groot was en overleven klein.Dat was de dag na de operatie .Dag en moment voor de operatie werd mij dat niet meegedeeld.
En toen zij de optie aangaven van inslapen of opereren heb je toen wel gevraagd wat de prognoses waren na de operatie of wilden ze je dat niet vertellen.
Als ik iets aan een da vraag waar hij me antwoord op weigert zegt me dat genoeg. Neem aan hier dat je niet verder hebt doorgevraagd.
Waarom heb je na de eerste diagnose geen scan geeist als je zoveel ervaring en da's verder ben waar je niet trevreden over was.

Ze hebben een scan gemaakt , maar stelden mij gewoonweg voor een feit . Het is de plicht om de eigenaar alles te vertellen . Het goede en het slechte.
Het was een spoedgeval.Ze hebben geen vragen gesteld.
En hadden ze me toen ingelicht, dan had ik ze niet laten opereren en ze veel pijn bespaard.
Achteraf na haar dood heeft de Da gezegd dat ze mij wilde sparen en toen niets verteld heeft.
En ik moest van Cassey nog elke dag genieten .
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door meg1986 »

Ik heb je hele topic gelezen en ik vraag me eerlijk waar af wat je hiermee wil bereiken. Ik snap dat je verhalen wil horen van anderen of dit ook zo is gebeurd, maar je gaat alleen maar in de aanval of zoals jij het zegt verdediging (niet met die woorden maar zo lees ik het).

Op deze manier zal je hier geen vrienden maken, en ik denk dat je ook geen serieuze reacties krijgt op gelijkwaardige verhalen. Ik zou mij niet te druk erover maken, accepteer dat het gebeurt is, verwerk alles en onthou de dingen die wel positief waren met je hondje. In je hart zit het verdriet, maar probeer dat aan de kant te schuiven en de mooie momenten naar boven te trekken.. Die hoop ik dat je het langste bij blijven... En als je maar over het geheel aan de gang blijft zal dat nooit gebeuren...

Sterkte met het verwerken!
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
bouvierpoedel
Zeer actief

kathleen schreef:
Nanna schreef:
kathleen schreef: Uitslag was tumor aan de milt die gescheurd was .
Paar dingen. Ik heb lang bij een DA gewerkt en meerdere malen meegemaakt dat een hond na verwijdering van de milt nog een relatief lang en prima leven heeft gehad. En sommigen ook niet. Maar ja, dat is de keus die je samen met je DA maakt want in koffiedik kijken kan nog niemand. Het blijven levende wezens waarop geen garanties gegeven kunnen worden.
Ik weiger te geloven dat de DA heeft geopereerd terwijl hij ondertussen dacht "die hond leeft nog maar een maand, maar ik kan lekker op vakantie". Hij mag trouwens pas opereren nadat JIJ toestemming hebt gegeven.
Ieder ander moment in het lijden van de hond had je voor euthanasie kunnen kiezen, om de hond rust te geven. Dat ze zo heeft moeten lijden vind ik dus mede jouw eigen schuld.
Het was een operatie of inslapen zeiden ze .NIET MEER OF NIET MINDER .
De dag erna heeft een medewerker( v/d kliniek) mij verteld dat de kans op uitzaaiing heel groot was en overleven klein.
Dat was de dag na de operatie .Dag en moment voor de operatie werd mij dat niet meegedeeld.
U mag van geluk spreken dat u een goede dierenarts had die direct was .
Je maakt het wel heel spannend hoor.
Nu ook al uitzaaiingen erbij en dat alleen omdat je hond van de zetel afgeflikkert was.
Wat een drama. :cry: .
kathleen
Vaste gebruiker

meg1986 schreef:Ik heb je hele topic gelezen en ik vraag me eerlijk waar af wat je hiermee wil bereiken. Ik snap dat je verhalen wil horen van anderen of dit ook zo is gebeurd, maar je gaat alleen maar in de aanval of zoals jij het zegt verdediging (niet met die woorden maar zo lees ik het).

Op deze manier zal je hier geen vrienden maken, en ik denk dat je ook geen serieuze reacties krijgt op gelijkwaardige verhalen. Ik zou mij niet te druk erover maken, accepteer dat het gebeurt is, verwerk alles en onthou de dingen die wel positief waren met je hondje. In je hart zit het verdriet, maar probeer dat aan de kant te schuiven en de mooie momenten naar boven te trekken.. Die hoop ik dat je het langste bij blijven... En als je maar over het geheel aan de gang blijft zal dat nooit gebeuren...

Had nooit gedacht dat het zo zou verlopen.Het enige dat ik wou was praten of schrijven met mensen die ook zoiets hebben meegemaakt .No more ,no less .
Lief en leed delen noemen ze dat.
Op dit forum zitten er rotte appelen in de mand die mensen met goede bedoelingen het spot mee drijven.
Bedankt MEG 1986
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door meg1986 »

kathleen schreef:
meg1986 schreef:Ik heb je hele topic gelezen en ik vraag me eerlijk waar af wat je hiermee wil bereiken. Ik snap dat je verhalen wil horen van anderen of dit ook zo is gebeurd, maar je gaat alleen maar in de aanval of zoals jij het zegt verdediging (niet met die woorden maar zo lees ik het).

Had nooit gedacht dat het zo zou verlopen.Het enige dat ik wou was praten of schrijven met mensen die ook zoiets hebben meegemaakt .No more ,no less .
Op dit forum zitten er rotte appelen in de mand die mensen met goede bedoelingen het spot mee drijven.
Bedankt MEG 1986
Die rotte appelen heb ik nog niet gemerkt, ja ik zie wel eens reacties, maar ik denk dan ook dat mensen dat over zich afroepen. Met het formuleren van zinnen kan je al heel veel maken of breken. Denk 2 keer na voor je iets plaatst, en dan niet over de inhoud maar de formulering van je zinnen. En ik denk niet dat iemand hier een spot wil drijven met iemand anders, maar meer gewoon dingen anders lezen en daar vanuit hun referentiekader naar kijken...

Iedereen kijkt anders naar dingen, maar iedereen lees dingen ook anders, dat krijg je op een forum, als je daar niet tegen kan zul je een normaal gesprek met iemand buiten het forum aan moeten gaan. Ik ben er dan ook overtuigd van dat je hier op het forum een schat van informatie van schatten van mensen kan krijgen maar het grotendeels ligt aan hoe je er zelf mee omgaat.....
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
bouvierpoedel
Zeer actief

kathleen schreef:

Bedankt MEG 1986
Ja als je mensen voor rotte appels uit gaat maken dan zullen ze ook weinig compassie hebben voor mensen die hun hond van de bank flikkeren. :lekkerpuh:
Evengoed zielig voor je hondje dat hij zoveel pijn heeft gehad. :flower:
kathleen
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:
kathleen schreef:

Bedankt MEG 1986
Ja als je mensen voor rotte appels uit gaat maken dan zullen ze ook weinig compassie hebben voor mensen die hun hond van de bank flikkeren. :lekkerpuh:
Evengoed zielig voor je hondje dat hij zoveel pijn heeft gehad. :flower:

HEY bouvierstukskepoedel
Je denkt dat je taai bent ,hé. Compassie met u heb ik niet .En velen op dit forum wensen dat je je smoel houdt .(een bakkes zonder verstand heb jij )
Dat ik geen vrienden zou maken ,heb je mis . Velen wensen dat je uit dit Forum wordt gekieperd.
DIT IS EEN fORUM VOOR ECHTE DIERENVRIENDEN !!NIET VOOR FLAPUITEN !!
Dit moet je in dat domme kopke van je inprenten . IK ben de TAAISTE ....... :zweep:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Zeg euh....het mag wat minder misschien.
En beter is het om voor jezelf te praten ipv voor anderen. :hmmm:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MJ schreef:Zeg euh....het mag wat minder misschien.
En beter is het om voor jezelf te praten ipv voor anderen. :hmmm:
:ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief

Natuurlijk willen sommige dat.
Anderen weer niet en zo hoord het nu eenmaal lieverd.
Over rotte appels gesproken. :LOL: :LOL:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

allemachtig we hebben er weer een superaanwinst bij zeg :ok:

TS al eens van een second opinion gehoord?
Al eens van teruggaan naar de DA gehoord als je hond pijn blijft lijden?
Al eens van hand in eigen boezem steken gehoord als blijkt dat je zelf fouten gemaakt hebt?

De enige waar ik hier meelij mee heb is dat hondje, dat heeft onnodig een afgrijselijke lijdensweg ondergaan, het beestje zal wel erg blij geweest zijn met zo'n bezorgd baasje :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”