Ik heb twee lieve sportieve honden, beide teefjes, beide geholpen en in principe gaan ze altijd mee op vakantie (op midweekje Disneyland na

)en ik verdeel mijn uren werk zo dat ze nooit te lang alleen thuis zijn. Maar soms gebeurt het nog wel eens dat ik een dagje weg wil en dat te lang is om ze alleen thuis te laten. Het zou heel fijn zijn als ik een betrouwbare hondenoppas heb die het leuk vind om met de dames bezig te zijn en op stap te gaan. Enige ervaring met honden is wel nodig.
Het gaat om 2 aussies, ze zijn vroeger katten gewend, maar kunnen alleen bij katten die honden gewend zijn (lees: geen aanvallende of wegrennende katten

). Het zijn allermansvriendjes, blaffen zelden, luisteren goed, kunnen met kinderen (niet te klein, omdat vooral de jongste lomp kan zijn en de oudste zich onder laat sneeuwen door kinderen die aan oren en staarten trekken

). De oudste kan met alle honden (is wel snel bang als een hond opdringerig of dominant doet, maar zou zelf nooit wat doen) de jongste kan niet met dominante teven, opdringerige honden (van die buikenspringers die na 3 waarschuwingen blijven doorgaan) en erg angstige honden. Het beste zou ze kunnen met een redelijk dominante zelfbewuste reu die laat zien dat hij dominant is zonder te vechten.
In huis zijn ze rustig (mits ze voldoende beweging krijgen), verharen wel (iets om rekening mee te houden

) en blaffen niet als de bel gaat (en wil ik graag zo houden

)
Ik zoek een hondenoppas die op zichzelf woont (dus niet bij de ouders thuis), het leuk vind om met honden bezig te zijn (ze zijn gehoorzaam, kennen de clicker, doggydance, flyball, behendigheid, maar goed, dat hoeft natuurlijk niet achter in de tuin te gebeuren, maar gewoon sportieve hondjes) en die af en toe een dagje kan oppassen. Zal niet zo vaak voorkomen, maar het is fijn als ik de mogelijkheid heb. Ook zou het fijn zijn als ze eens een paar daagjes terecht kunnen als ik ergens heen ga waar ze niet mee mogen.
Ik zoek niet iemand die het commercieel doet en waar ik bij wijze van spreken van te voren moet boeken omdat ze zo vaak honden in huis hebben

Dan zou ik ze net zo goed in een pension kunnen doen.