Maar hij zal er vast de enige niet mee zijn
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Miepen
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Miepen
Zo noem ik het maar. Lopen we ergens, zit er ineens iets vast in de vacht op zijn pootje. Een takje of een blaadje. Mijnheer ploft dan neer, desnoods midden op straat en verzet geen stap tot ik het 'ding' heb weggehaald. Ik kan er altijd wel om glimlachen.

Groetjes,
Sandra
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
Re: Miepen
nee, niet de enigste.
sjaak gaat wapperen met zijn achterpoot als daar een stukkie blad of stokkie aan zit,
reageer ik daar niet gelijk op gaat hij venijnig staat loeren naar dat stukkie.
sjaak gaat wapperen met zijn achterpoot als daar een stukkie blad of stokkie aan zit,
reageer ik daar niet gelijk op gaat hij venijnig staat loeren naar dat stukkie.

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
wacht maar tot de ijsbollen tijd weer aanbreekt
dan lach je wat minder.
roxy kan het ook heel goed, het 'pootje' gaat dan de lucht in en de boosdoener moet er uitgeplukt worden
roxy kan het ook heel goed, het 'pootje' gaat dan de lucht in en de boosdoener moet er uitgeplukt worden
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Fien plukt het er zelf uit 
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
De ijsbolletjestijd is helemaal erg. Dan is het manken geblazenStormenRoxy schreef:wacht maar tot de ijsbollen tijd weer aanbreektdan lach je wat minder.
Edit: dat deed ie van de week ook toen er een grasaar tussen zijn teentjes zat. En dan na het terug naar huis tillen - nee, al tijdens - met zijn pootje zo vooruit gestoken zitten van 'Ogot. Ik heb er wat an. Ben helemaal gehandicapt.'

Groetjes,
Sandra
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat gaan ze meestal doen als baasje ze niet over al mee helpt.Marjoleine schreef:Fien plukt het er zelf uit
Wat je zegt ben je zelfffff 

- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Giorgio wordt gek van grasaren, hij probeert ze er zelf uit te halen maar als zijn vacht lang is lukt dat niet...hij wacht wel héél geduldig als we aan hem aan het prutsen zijn om zo'n onding weg te krijgen...takjes die blijven hangen is ook goed om met schuddende poten rond te lopen, maar als er iets pijn doet heeft hij ernstige last van het Middelandse Zee Syndroom
(zuiderse mannen die een pijntje hebben gaan zowat dood)...
Juno is zo mogelijk nog erger, die wordt hysterisch als er iets in haar vacht hangt (tenzij ze zelf in de rotzooi is gaan liggen), ze baggert door alle plassen heen en geeft er niet om dat haar permanent in de war is maar o wee als de dame in de regen heeft gelopen of, nog erger, ze gewassen is...ze zit dan als een gek te wassen en te rollen...voor het minste piept ze (is dus écht kleinzerig)...
Juno is zo mogelijk nog erger, die wordt hysterisch als er iets in haar vacht hangt (tenzij ze zelf in de rotzooi is gaan liggen), ze baggert door alle plassen heen en geeft er niet om dat haar permanent in de war is maar o wee als de dame in de regen heeft gelopen of, nog erger, ze gewassen is...ze zit dan als een gek te wassen en te rollen...voor het minste piept ze (is dus écht kleinzerig)...
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
- krullie
- Zeer actief
mika loopt gewoon soicijns door.
en bob staat stil met het betreffende pootje omhoog.
of je hem even wilt helpen graag.
en bob staat stil met het betreffende pootje omhoog.
of je hem even wilt helpen graag.
- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Loekie is er ook erg goed in, vooral met sneeuw en ijs. Die gaat het liefst heel demonstratief met z'n pootje omhoog staan, bij voorkeur met z'n zieligste koppie erbij, tot je hem van het 'kwaad' verlost. En als dat te lang duurt gaat ie demonstratief hinken en met de poot schudden in de hoop dat het er vanzelf afvalt, of dat je hem dan zo zielig vindt dat je het er alsnog af haalt. 

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
-
Marion.
Ik heb een Miep in het kwadraat (ze heet Miep en ze is een Miep)[Sandra] schreef:Zo noem ik het maar. Lopen we ergens, zit er ineens iets vast in de vacht op zijn pootje. Een takje of een blaadje. Mijnheer ploft dan neer, desnoods midden op straat en verzet geen stap tot ik het 'ding' heb weggehaald. Ik kan er altijd wel om glimlachen.
- dagmar88
- Zeer actief
Oh, ik heb een keihard hondje voor zichzelf, maar met kleine dingetjes is het een enorme miepert
Als ze bezig is met sporten, spelen of écht iets ernstigs heeft hoor ja haar niet.
Open voetzolen, grote ontsteking in haar hasl, diepe snee in een kussentje, zwemmen in water waar het ijs net vanaf is...
Ze geeft geen krimp.
Maar valt er een drúpje regen of zit er een flintertje sneeuw tussen haar tenen, dan kan ze écht niet verder lopen
Als ze bezig is met sporten, spelen of écht iets ernstigs heeft hoor ja haar niet.
Open voetzolen, grote ontsteking in haar hasl, diepe snee in een kussentje, zwemmen in water waar het ijs net vanaf is...
Ze geeft geen krimp.
Maar valt er een drúpje regen of zit er een flintertje sneeuw tussen haar tenen, dan kan ze écht niet verder lopen
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Fien doet het liever zelfbouvierpoedel schreef:Dat gaan ze meestal doen als baasje ze niet over al mee helpt.Marjoleine schreef:Fien plukt het er zelf uit
Als ik wil helpen loopt ze snel weg en doet ze het alsnog zelf
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Onze opvanger: een schotse collie is ook zo'n miepje. Springt in de lucht alsof ze door een wesp gestoken worden, kan in paniek wegrennen of stort volledig radeloos ter aarde. 

-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Does trekt de poot dan meteen op en gaat enorm hinkend doorlopen zodat hij er heuuuul zielig uitziet. Als je dan even over het zooltje aait en doet alsof je iets weghaalt, is het ineens weer goed
(tenzij er echt een doorntje inzit oid).
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zou ze net zo eigenwijs zijn als het vrouwtje.??Marjoleine schreef:Fien doet het liever zelfbouvierpoedel schreef:Dat gaan ze meestal doen als baasje ze niet over al mee helpt.Marjoleine schreef:Fien plukt het er zelf uit![]()
Als ik wil helpen loopt ze snel weg en doet ze het alsnog zelf
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Pepita en Reggy deert weinig. Reggy ziet er meestal uit als een versierde kerstboom als hij wat langer in vacht zit.
Thorben vind zo goed als alles vervelend wat in zijn vacht zit. Maar om de één of andere vreemde reden heeft hij in de winter met sneeuw er totaal geen probleem mee als hij onder de sneeuwkluiten zit
Pepita vind dat dus wel weer erg naar.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
gyanty schreef:Onze opvanger: een schotse collie is ook zo'n miepje. Springt in de lucht alsof ze door een wesp gestoken worden, kan in paniek wegrennen of stort volledig radeloos ter aarde.
Collies zijn altijd verschrikkelijke aanstellers
De enige collie die onvervaard door racede was mijn Gina, die was echt een bikkel. De rest miep(t)en wat af...

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Hier 2 miepen maar de oudste loopt lekker door. Bij hem vond ik pas een stuk dun ijzerdraad in zijn oksel terwijl hij netjes doorgelopen was 

-
Lillith
- Zeer actief
Toen ik Lille net had verzette ze geen poot met iets in der haar.
Nu rukt ze het eruit, en huppelt vrolijk verder...
Ollie loopt wat spastisch door, of valt om bij een poging het er zelf uit te peuteren.
Nu rukt ze het eruit, en huppelt vrolijk verder...
Ollie loopt wat spastisch door, of valt om bij een poging het er zelf uit te peuteren.