Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een vrouw uit Leeuwarden was in recreatiegebied Groene Ster aan het wandelen met haar puppy toen ze een gruwelijke vondst deed.
In het groen lag een zwarte puppy met een doorgesneden keel. Het beestje was op het moment dat het gevonden werd nog warm. Uit onderzoek blijkt dat het dier pas twee weken oud was, en vreselijk is mishandeld. De politie heeft de jacht op de dader of daders geopend, ook wordt gezocht naar de eigenaar.
Weet u meer? Bel dan met Meld Misdaad Anoniem op 0800 7000.
Dat staartje is niet te lang, is dat kleine stukje dat tussen de 2 poten ligt.
Dit is echt geen pup. Ik vind dat vrij belangrijk dat dit een konijn of haas blijkt te zijn, want dat geeft voor mij toch grote vraagtekens bij dat onderzoek, als men al niet kan zien dat het geen pup is, wat is er dan waar van al de andere dingen.
dagmar88 schreef: Misschien ben ik gek aan het worden, maar ik zie op de foto's een konijntje
Dacht dat ik al bezoekje aan Hans moest brengen, maar gelukkig ben ik niet de enige
hehe, ik dacht al dat ik niet helemaal lekker in de bovenkamer aan het worden was...
Onyx schreef:Dat staartje is toch veel te lang voor een konijn of haas?
Maar konijn of pup.. de keel doorsnijden is
Nou, als pup en konijn al door elkaar gehaald wordt durf ik het waarheidsgehalte van dit artikel met een berg zout te nemen
En een wild dier kan net zo goed door ma zijn afgemaakt vanwege een afwijking of door een roofdier zijn gepakt dat verstoord is.
Daar zie ik ook eerder een hazenjong in dan een pup...
anyway, als de keel effectief is doorgesneden blijft het een afschuwelijk iets om te doen, gelijk wat voor dier het ook mag zijn!
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...
het was gisteravond weer in hart van Nederland het was akelig om te zien maar wat het nou precies is
ik weet het ook niet het zag er vreemd uit ik dacht even aan een stafferd terriër pupje ze hadden het ook
over een hondje het waren beelden die de mevrouw had gemaakt want toen ze de politie en dierenambulance
gewaarschuwd had en zij daar terug kwamen was het pupje zullen we maar zeggen verdwenen ,
heel vreemd allemaal , maar fijt blijft zoiets doe je niet zo ga je niet met dieren om het is afschuwelijk .
ik vind het veel meer op een chinchilla lijken met een zeer korte vacht maar een pup kan ik er niet in herkennen of het neusje moet er ook afgesneden zijn, het moet ernstig verminkt zijn volgens berichten (DNA maar testen?) maar de oren lijken wel dicht
Wat het is maakt helemaal niet uit. Het beestje is gruwlijk mishandeld en daarna de keel doorgesneden.
Wat dacht je van de peuter van 3 die met spoed afgevoerd moest worden naar het ziekenhuis en worstelt voor zijn jonge leventje. Verdachten zijn mams en vriend.
Nederland is gewoonweg gestoord aan het worden. Het is toch niet gezond meer wat er allemaal gebeurt. beesten die mishandeld en afgeslacht worden. Kinderen die de dupe worden van geweldpleging en verkrachting.
Wat het is maakt helemaal niet uit. Het beestje is gruwlijk mishandeld en daarna de keel doorgesneden.
Wat dacht je van de peuter van 3 die met spoed afgevoerd moest worden naar het ziekenhuis en worstelt voor zijn jonge leventje. Verdachten zijn mams en vriend.
Nederland is gewoonweg gestoord aan het worden. Het is toch niet gezond meer wat er allemaal gebeurt. beesten die mishandeld en afgeslacht worden. Kinderen die de dupe worden van geweldpleging en verkrachting.
Dat is geen pup inderdaad. Ik snap niet dat mensen zoiets vinden en dan laten liggen trouwens, maar het lijkt me dat er al een roofvogel of zo mee vandoor is.
Maar hoe dan ook, het kan door willekeurig welk roofdier ook gedaan zijn.
Misschien is het wel gestoorder als niet meer wordt herkend wat iets is wat in de natuur gebeurt en wat door mensenhanden wordt gedaan?
We staan zover van de natuur af dat een dier niet meer als zodanig wordt herkend.
Dianavdberkt schreef:Wat het is maakt helemaal niet uit. Het beestje is gruwlijk mishandeld en daarna de keel doorgesneden.
Volgens mij is het beestje gewoon gepakt door een ander roofdier (roofvogel ofzo) en gevallen of achtergelaten. Ik zie helemaal geen gruwelijk mishandeld beest. Volgens mij klopt er helemaal geen ene reet van dit verhaal.
Alleen al "een zwarte puppy" maakt dat ik "die hele artikel" niet meer serieus kan nemen. Je weet toch...
Als het dier in een strik is gelopen kan de keel ook perfect doorgesneden zijn dacht ik.
Er wordt veel gestroopt dus wie weet wat er is gebeurd (op een ander forum kreeg iemand een reekalfkop die ook kaarsrecht afgesneden was).
Het dier op de foto is in elk geval geen pup.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ik zie er ook een konijn-achtig beest in, lijkt niet op een puppy, de kop klopt niet. Dan alsnog gruwelijk dat iemand dat zo'n jong dier aandoet.. maar het zou net zo goed een kat geweest kunnen zijn, die grijpen ook naar de keel.
Marjoleine schreef:Dat is geen pup inderdaad. Ik snap niet dat mensen zoiets vinden en dan laten liggen trouwens,
ik zou het juíst laten liggen, het is toch al dood en zijn enige nut bestaat dan nog in het leven brengen voor andere dieren/jongen die voer nodig hebben.
O jawel, ik ook, maar ik zou het niet als pup betitelen.
Ik zou denken dat het een konijn was dat in een strik had gezeten of door een roofdier was gepakt of zo.
Maar als je zo zeker denkt te weten dat het een pup is neem je het beest dus mee als bewijs, bedoelde ik.
En anders ben je een
ja, vind het ook zo raar dat in het eerste bericht gezegd wordt dat het na onderzoek om een 2 weken oude, zwaar mishandelde pup zou gaan en dat dan later blijkt dat het hele beestje alleen door de vinder gezien is en daarna weg was. Wie heeft dan dat onderzoek gedaan . Veel dus.
bedankt voor het niet waarschuwen voor de foto ;-(
1 dingen:
- da's in mijn ogen meer een haas / konijn dan een pup
- als het dier is blijven liggen, WAAR komt dan die foto vandaan? Wie heeft die gemaakt? De vinder?