Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
loopse teven
Moderator: moderatorteam
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
loopse teven
kayla is voor mij de eerste teef. hoe doen jullie het wanneer de teef loops is? doen jullie zo'n speciaal broekje bij de hond aan? de hoeveelheid bloedverlies verschilt bij mijn weten ook per hond? borders worden gemiddeld de eerste keer tussen de 6de en 8ste maand loops? de eerste en de laatste week laten de teven doorgaans geen reuen toe? oftewel, alles over loopsheid
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: loopse teven
Geen broekje aan, ze houden zichzelf wel schoon.
Jules is 2x per jaar loops, maar de afgelopen keer was de laatste keer
En Jazz is bijna 2 en pas 1x loops geweest.
En ze laten echt wel reuen toe hoor, Jazz niet..maar Jules wel vanaf dag 1. En die reuen gaan er ook wel op als ze erbij kunnen.
Jules is 2x per jaar loops, maar de afgelopen keer was de laatste keer
En ze laten echt wel reuen toe hoor, Jazz niet..maar Jules wel vanaf dag 1. En die reuen gaan er ook wel op als ze erbij kunnen.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik doe geen broekje aan;veel teven houden zichzelf goed schoon en vooral langharige honden krijgen ontzettend veel last van klitten door zo'n ding.
Sommige honden staan vanaf dag 1 tot het eind en sommige niet.Verder zijn die 3 weken per keer soms ook nogal rekbaar en moet je vooral oppassen als de uitvloeiing helder wordt omdat een hond dan het vruchtbaarst is.
Sommige honden staan vanaf dag 1 tot het eind en sommige niet.Verder zijn die 3 weken per keer soms ook nogal rekbaar en moet je vooral oppassen als de uitvloeiing helder wordt omdat een hond dan het vruchtbaarst is.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
domme vraag misschien maar hebben jullie dan geen last van bloed op de vloer etc? houden jullie reu en teef constant gescheiden tijdens de loopsheid?
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Toevallig is mijn logeetje vanmorgen ook loops geworden
Ben benieuwd hoe het gaat met mn reu := [edit] vandaag is overigens voor het eerst, madam is inmiddels bijna 16 maanden 
Heb haar trouwens wel een broekje aangedaan, omdat m'n halve bed vol met rooie vlekken zat vanmorgen, brrrr
Heb haar trouwens wel een broekje aangedaan, omdat m'n halve bed vol met rooie vlekken zat vanmorgen, brrrr
Laatst gewijzigd door grover op 10 jul 2011 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Iedere hond maar ook iedere loopsheid is anders.
Ik doe niet aan broekjes omdat mijn teef de broekjes niet heel houdt. De huidige loopsheid verloor ze langer bloed dan anders. Normaal verliest mijn teef de eerste week bloed, de week erop is ze erg geil en dat neemt die week daarna af tot een niveau van pure chagrijnigheid naar iedere reu die het ook maar waagt aan haar te snuffelen.
Waar ze normaal erg zelfstandig is zoekt ze in haar loopsheid intensiever contact met mensen.
De periode vooraf aan haar loopsheid heeft ze ook een soort PMS...andere honden moeten haar vooral niet irriteren.
De meeste teven beginnen zo tussen een leeftijd van 6 maanden tot een jaar en hebben het vervolgens eens per halfjaar, maar ook honden hebben niet altijd een regelmatige cyclus...
Ik doe niet aan broekjes omdat mijn teef de broekjes niet heel houdt. De huidige loopsheid verloor ze langer bloed dan anders. Normaal verliest mijn teef de eerste week bloed, de week erop is ze erg geil en dat neemt die week daarna af tot een niveau van pure chagrijnigheid naar iedere reu die het ook maar waagt aan haar te snuffelen.
Waar ze normaal erg zelfstandig is zoekt ze in haar loopsheid intensiever contact met mensen.
De periode vooraf aan haar loopsheid heeft ze ook een soort PMS...andere honden moeten haar vooral niet irriteren.
De meeste teven beginnen zo tussen een leeftijd van 6 maanden tot een jaar en hebben het vervolgens eens per halfjaar, maar ook honden hebben niet altijd een regelmatige cyclus...
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Toen ik nog 2 honden had hield Max de vloer "schoon" dus dat was makkelijk.Max was overigens gecastreerd (al lang voordat er sprake van was dat er een teefje kwam).Nu heb ik alleen Kiki en die is nog niet loops geweest,maar ik maak gewoon schoon waar iets gevallen is.Op een kurkvloer is dat geen probleem.aman.en.don schreef:domme vraag misschien maar hebben jullie dan geen last van bloed op de vloer etc? houden jullie reu en teef constant gescheiden tijdens de loopsheid?
Verder mag ze vanwege de loopsheid sowieso niet op de stoelen enz.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
_Jules_
- Zeer actief
Nee bij Jazz vond ik nooit rode plekken, bij Jules alleen in het begin. Maar goed, boeiend. Ik hield de reu en teef alleen gescheiden als ik weg was..Maar nu is die reu overleden en heb ik alleen nog een gecastreerde reu en een reutje van 18 weken. Dus had er niet echt veel last van de afgelopen keer. En als die pup ouder is heb ik alleen nog Jazz die loops word en die is daar heel makkelijk mee. Die is in een week klaar en geen gezeik erbij. Jules is altijd vanaf dag 1 een sletje, lange loopsheid en word ook nog eens nogal heftig schijnzwanger en dat 2x per jaar.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Mijn vorige teef hield zichzelf keurig schoon. En snauwde alle reuen bij zich weg, ook op de hoogtijdagen.
Skadi houdt zichzelf ook goed schoon, maar vlak voor de hoogtijdagen (en vlak erna) bloedde ze als een rúnd.
Toen heb ik haar maar een broekje aangetrokken, ze vond het zelf ook niet leuk meer.
Dat broekje ervaarde ze zelf ook als een opluchting, trouwens.
Die heeft ze in totaal een dag of vijf gedragen, denk ik.
Paar uur per dag. Na de nacht, als ze in beweging kwam, en vlak na de grote wandelingen.
Skadi was de hele loopsheid door klaar voor actie. Nee, dat lieg ik. De eerste week niet. Ze wist niet wat haar overkwam. Maar daarna was het bal.
Pup van negen weken die tegen haar op ging staan uit speelsigheid? Madam deed haar staart opzij
Allebei hielden ze de vloer trouwens keurig schoon. Soms hadden ze een aanwijzing nodig. 'Kijk eens' en dan op een bloedvlekje wijzen. Dan werd dat ook opgeruimd.
Ze hadden trouwens allebei écht zwaar behoefte aan TLC.
Die geef ik dan ook in overvloed. Lekker knuffelen als daar behoefte aan is.
Chagerijnige buien ken ik eigenlijk niet, maar die schijnen ook voor te kunnen komen.
Skadi houdt zichzelf ook goed schoon, maar vlak voor de hoogtijdagen (en vlak erna) bloedde ze als een rúnd.
Toen heb ik haar maar een broekje aangetrokken, ze vond het zelf ook niet leuk meer.
Dat broekje ervaarde ze zelf ook als een opluchting, trouwens.
Die heeft ze in totaal een dag of vijf gedragen, denk ik.
Paar uur per dag. Na de nacht, als ze in beweging kwam, en vlak na de grote wandelingen.
Skadi was de hele loopsheid door klaar voor actie. Nee, dat lieg ik. De eerste week niet. Ze wist niet wat haar overkwam. Maar daarna was het bal.
Pup van negen weken die tegen haar op ging staan uit speelsigheid? Madam deed haar staart opzij
Allebei hielden ze de vloer trouwens keurig schoon. Soms hadden ze een aanwijzing nodig. 'Kijk eens' en dan op een bloedvlekje wijzen. Dan werd dat ook opgeruimd.
Ze hadden trouwens allebei écht zwaar behoefte aan TLC.
Die geef ik dan ook in overvloed. Lekker knuffelen als daar behoefte aan is.
Chagerijnige buien ken ik eigenlijk niet, maar die schijnen ook voor te kunnen komen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Toya was 13 maanden voordat ze voor het eerst loops werd.
de eerste twee keer vond ik regelmatig bloed. Een keer meer dweilen en het is weer schoon
zojuist voor de derde keer loops en nu vind ik niks. Houd zichzelf goed schoon en anders Harley wel
reu en teef scheid ik niet maar goed Harley is gecastereerd.
de eerste twee keer vond ik regelmatig bloed. Een keer meer dweilen en het is weer schoon
zojuist voor de derde keer loops en nu vind ik niks. Houd zichzelf goed schoon en anders Harley wel
reu en teef scheid ik niet maar goed Harley is gecastereerd.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ziva is een week na haar eerste verjaardag loops geworden. Zij kreeg wel een broekje aan als ze op de bank wilde enzo. In haar bench deden we hem uit. Ze had er geen problemen mee en tijd genoeg om zich schoon te houden 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
Ziva was voor mij ook de eerste en vroeg me dat dus ook af.
Toen ze dan eindelijk op 16mnd eindelijk loops werd, viel alles super mee!
Ziv houd zich van pup af aan al super schoon, dus ook tijdens de loopsheid!
Het bloed verlies viel mij erg mee, ik wist ook totaal niet wat ik daar van kon verwachten.
Af en toe vond ik een druppeltje op de vloer, maar even aanwijzen op op vegen en een keer extra dweilen, dat is alles.
Ik had voor de zekerheid een broekje gekocht, die heeft ze 5 min omgehad en toen was zij hem niet beu maar ik!!
Wat een ondingen zeg! Dus hier gewoon zonder broekje! Lekker laten luchten die hap! En in der mand een handdoek gelegd.
Mocht je hond zichzelf niet goed schoonhouden gewoon even der pruim aanwijzen, das al.
Ze mag ook gewoon los, alleen als er anders honden aan kwamen ging ze vast, maar ik woon ook in een dorp dus iedereen wist dat ze loops was.
Ik had haar wel iets vaker aan de lijn.
Succes!
Toen ze dan eindelijk op 16mnd eindelijk loops werd, viel alles super mee!
Ziv houd zich van pup af aan al super schoon, dus ook tijdens de loopsheid!
Het bloed verlies viel mij erg mee, ik wist ook totaal niet wat ik daar van kon verwachten.
Af en toe vond ik een druppeltje op de vloer, maar even aanwijzen op op vegen en een keer extra dweilen, dat is alles.
Ik had voor de zekerheid een broekje gekocht, die heeft ze 5 min omgehad en toen was zij hem niet beu maar ik!!
Wat een ondingen zeg! Dus hier gewoon zonder broekje! Lekker laten luchten die hap! En in der mand een handdoek gelegd.
Mocht je hond zichzelf niet goed schoonhouden gewoon even der pruim aanwijzen, das al.
Ze mag ook gewoon los, alleen als er anders honden aan kwamen ging ze vast, maar ik woon ook in een dorp dus iedereen wist dat ze loops was.
Ik had haar wel iets vaker aan de lijn.
Succes!
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
mijn pleegpup summer was precies 10 maanden toen ze loops werd. gilly was 11 maanden toen ze loops werd. kaylee, gilly dr dochter, is nu 11 maanden en nog niet loops.
gilly dr cyclus is om de 8 maanden en ik doe nooit een broek aan. ze houdt het keurig schoon. ik hou de reuen niet apart maar mijn reuen zijn wel gecastreerd, hoewel bo er nog weleens bovenop wil duiken.
bij iedere teef is de loopsheid weer anders. bij tollers komt ook nog wel eens een gespleten loopsheid voor.
ellen
gilly dr cyclus is om de 8 maanden en ik doe nooit een broek aan. ze houdt het keurig schoon. ik hou de reuen niet apart maar mijn reuen zijn wel gecastreerd, hoewel bo er nog weleens bovenop wil duiken.
bij iedere teef is de loopsheid weer anders. bij tollers komt ook nog wel eens een gespleten loopsheid voor.
ellen
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Hier hebben/hadden ze een broekje aan
Shanai was heeel erg loops.. Gypsi daarintegen bloed heel weinig.
Is ook maar max 2 weken loops.
Shanai is inmiddels geholpen
Shanai was heeel erg loops.. Gypsi daarintegen bloed heel weinig.
Is ook maar max 2 weken loops.
Shanai is inmiddels geholpen

- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
Toen Tessa voor het eerst loops werd wisten wij ook niet zo goed of we nu een broekje moesten kopen of niet. We hebben het een paar dagen aangezien maar ze hield zichzelf keurig schoon. Ze verloor ook heel weinig bloed, dus veel drupjes bloed waren er niet te zien op de vloer. Inmiddels hebben we Max erbij en word ze nu nóg schoner gehouden incl. de vloer 
Tessa is een aparte wat de reuen betreft. Van Max moet ze niks hebben, daar gromt ze zelf op als hij wat probeert. Zelfs in de dagen dat het haar tijd is. In die dagen probeert ze naar buiten te vluchten door met haar poten tegen de voordeur aan te springen en te klauwen. Ik laat haar dus ook niet los als ze loops is want dan peert ze hem echt.
Ik vermijd de meeste honden ook. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren.
Na Tessa haar eerste loopsheid heeft ze een piep speeltje van ons gekregen. Achteraf heel dom natuurlijk want ze is dat piep beest als haar pup gaan zien.
Toen wisten we nog niet dat zo'n pieppeding niet goed is na de loopsheid, nu hebben we ervan geleerd.
Tessa is een aparte wat de reuen betreft. Van Max moet ze niks hebben, daar gromt ze zelf op als hij wat probeert. Zelfs in de dagen dat het haar tijd is. In die dagen probeert ze naar buiten te vluchten door met haar poten tegen de voordeur aan te springen en te klauwen. Ik laat haar dus ook niet los als ze loops is want dan peert ze hem echt.
Na Tessa haar eerste loopsheid heeft ze een piep speeltje van ons gekregen. Achteraf heel dom natuurlijk want ze is dat piep beest als haar pup gaan zien.

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- Amy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 7
Teven hier krijgen alleen een broekje aan als ze 's avonds bij ons op bed mogen kruipen als we nog even tv kijken.. Verder houden ze zichzelf inderdaad schoon genoeg dat er niet overal bloed ligt 
-
Marion.
Geen broekjes hier, en ze mogen ook gewoon op bed. Ik mag gelukkig ook gewoon in bed als ik loops ben
De oudste hond hier houdt alles schoon trouwens, zichzelf en de kleine en de vloer.
De oudste hond hier houdt alles schoon trouwens, zichzelf en de kleine en de vloer.
-
bianca83
- Zeer actief
Jara is toevallig nu weer loops. Ze houdt zichzelf goed schoon. Heel af en toe vind ik op de vloer eens een druppeltje bloed maar dat is het dan ook. Spelen met andere honden wil ze nu nog wel erg graag maar zolang ze niet op haar top zit laat ze nu geen enkele reu toe om te snuffelen.

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Sidney is twee weken geleden voor het eerst loops geworden, ze is 8 maanden. Het is mijn eerste teefje en ik heb meteen een broekje gekocht, die zij vervolgens op dag 2 al aan flarden had
Het bloedverlies viel mij heel erg mee, maar dat zal ongetwijfeld per hond verschillen. Ik heb maar geen broekje meer gehaald, zeker toen ik hier las dat ze zichzelf wel schoonhouden en dat doet ze ook netjes
De eerste paar dagen moesten er af en toe een paar druppeltjes opgeveegd worden en mocht ze niet op de bank of het bed. Na een week was het bloedverlies vrijwel over en toen zij en Boyke elkaar weer zagen (ze waren een weekje apart door vakantie) was het meteen bal+ ze ging helemaal klaarstaan
Ik heb toen Boyke een weekje uit logeren gedaan. Komende week is Boyke bij zijn co-baas, dus zijn ze nog apart en daarna hoop ik dat het weer samen gaat! Ze is qua gedrag niet erg anders nu, alleen slaapt ze overdag wat meer. Al met al is het mij erg meegevallen hoor!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Osa had vroeger wel een broekje aan, maar dat was vooral omdat ze zichzelf totaal niet schoon hielt, en het ook een groot huis was, dus dan vond je echt overal wel wat.
Zodra ze loops werd, ging ze uit logeren toen Ben er was.
Wilden simpelweg geen risico's nemen, ook omdat ze al een dagje ouder was toen Ben erbij kwam.
Apple moet denk ik er ook aan geloven als ze loops word ( niet aan logeren ) maar aan een broekje.
We hebben een vrij zachte vloer, waarbij je echt alles ziet. Bloed trekt er dus ook helemaal in.
Zodra ze loops werd, ging ze uit logeren toen Ben er was.
Wilden simpelweg geen risico's nemen, ook omdat ze al een dagje ouder was toen Ben erbij kwam.
Apple moet denk ik er ook aan geloven als ze loops word ( niet aan logeren ) maar aan een broekje.
We hebben een vrij zachte vloer, waarbij je echt alles ziet. Bloed trekt er dus ook helemaal in.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
ZaZa is nu weer loops (was pas 5 maanden geleden).
Ze mag alleen op bed met een broekje aan, maar die broekjes voor honden vind ik zo'n ondingen. Dus had ze een onderbroekje, maar die was te groot.
Toevallig zaterdag een andere oplossing gezocht en nu heeft ze een kinderzwembroekje (wel voor jongens, maar dat weet ze niet sst..). Past perfect en blijft goed zitten!
Ze mag alleen op bed met een broekje aan, maar die broekjes voor honden vind ik zo'n ondingen. Dus had ze een onderbroekje, maar die was te groot.
Toevallig zaterdag een andere oplossing gezocht en nu heeft ze een kinderzwembroekje (wel voor jongens, maar dat weet ze niet sst..). Past perfect en blijft goed zitten!
- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 3
Ze krijgen hier wel een broekje aan, want ze houden zichzelf niet zo goed schoon. Daar is de dweil geschikt voor vinden ze. Tisha is nou gesteriliseerd, dus dat scheelt. Ze vinden het overigens geen probleem hoor, moet alleen niet vergeten het broekje uit te doen voor de laatste wandeling 
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

- Robin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Geen broekje, extreem weinig bloed hier. Echt maar een druppie.
- Amy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 7
Zonder broekie?Marion. schreef:Ik mag gelukkig ook gewoon in bed als ik loops ben![]()
![]()
![]()
-
Inc
Ik vond het scheiden van reu/teef een ellende. Reu was constant over de zeik (piepen/janken, overdag EN 's nachts)...
Zitten er nu over na te denken om Sophie toch maar te laten castereren. Of de beide mannen, moeten we nog even zien.
Ik heb het iig zwaar onderschat.
Zitten er nu over na te denken om Sophie toch maar te laten castereren. Of de beide mannen, moeten we nog even zien.
Ik heb het iig zwaar onderschat.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Logeetje Tink zit hier momenteel op dag 4.. Vanmorgen was Ollie een piepkleinbeetje hitsig en voor de rest kijkt ie niet naar d'r om :+ Wat denken jullie, gaat dit nog komen of kan ik de komende 3 dagen nog even uitzingen zonder al te veel stress in huis?
-
Inc
Dat ligt maar net aan de hond denk ik....maar scheiden zou ik sowieso doen.
Sophie liet Diesel niet toe de eerste en laatste week maar om ze dan maar bij elkaar te laten is vragen om problemen....een teef die de hele dag aangerand word is ook niet prettig.
Ik werd gewoon compleet gestoord van het gejank en gedoe
Sophie liet Diesel niet toe de eerste en laatste week maar om ze dan maar bij elkaar te laten is vragen om problemen....een teef die de hele dag aangerand word is ook niet prettig.
Ik werd gewoon compleet gestoord van het gejank en gedoe