Hera neem ik altijd mee naar boven als ik naar bed ga. Ze gaat dan altijd op bed liggen.
Dat deed ze nu ook maar na een paar tellen kwam ze al kwispelend de badkamer binnen gelopen.
Nu komt ze een heel enkele keer weleens in de badkamer dus vreemd vond ik het nog niet.
Tot ze mij duidelijk begon te maken dat ze iets wilde.
Hera kan namelijk min of meer 'aanwijzen' wat ze wil.
Zo wijst ze haar waterbak aan als deze leeg is en ze water wil. Als ik dan vraag 'waar is het water dan?" springt ze zelfs tegen het aanrecht aan en 'wijst' ze naar de kraan.
Met haar voer net zo. Ze probeert weleens extra voer te scoren door de voerton aan te wijzen.
Nou ja, nu dus in de badkamer. Alleen begreep ik haar verwijzing niet. Ze leek naar de wastafel te wijzen. Waarop ik de kraan nog open doe om te kijken of dat het is. Meestal geeft ze een blaf als ik begrijp wat ze verwijst. Maar geen blaf, dat water was het niet.
Ze probeert duidelijker te verwijzen en ineens begreep ik hem.
Ze verwees naar de prullenbak. Maar die staat achter de deur naast de wastafel. lastig dus om te verwijzen.
En ja hoor, ik doe de prullenbak open en wat ligt daar?????
Een halve boterham met pindakaas.
Toch vind ik dat knap dat ze dat dus vanuit de slaapkamer geroken heeft dat daar iets eetbaars lag.