Bij ons in het bos loopt een jonge Stafford reu. Een hartstikke leuk, speels beest. Komt als een echte puber aanrennen, allemaal zwieber poten en gekkigheid en klaar om te spelen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leuke Stafford... toch voorzichtig zijn?
Moderator: moderatorteam
-
Sil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
- Aantal honden: 2
Leuke Stafford... toch voorzichtig zijn?
Graag reakties van mensen die de Stafford kennen en liever geen drama verhalen
.
Bij ons in het bos loopt een jonge Stafford reu. Een hartstikke leuk, speels beest. Komt als een echte puber aanrennen, allemaal zwieber poten en gekkigheid en klaar om te spelen.
Nou heb ik nogal kleine hondjes die , zei het wat voorzichtig, toch best wel met hem willen spelen. Normaal gesproken laat ik dat ook gaan, als het leuk blijft, maar ik vroeg me toch af of je bij een Stafford op je hoede moet zijn? Ik lees hier zoveel dat ik alles een beetje door elkaar zit te halen. Is een Stafford nou het ras wat op een gegeven moment niet meer met andere honden kan? Zou het beter zijn als ik die hond nu alvast uit de weg ging, zeker omdat mijn hondjes klein zijn en een serieuze aanval niet makkelijk overleven of is dat zwaar overdreven? De eigenaresse laat de hond gewoon los, ver voor zich uit rennen, dus zij heeft er alle vertrouwen in dat alles goed gaat blijkbaar. De andere hondeneigenaren waar ik mee liep wisten niet dat het een Stafford was en ook niet wat voor soort hond het was. Als er voorzichtigheid geboden is dan wil ik hen dat ook wel graag laten weten.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Leuke Stafford... toch voorzichtig zijn?
Hm...
Ik zou dat ook heel erg af laten hangen van de baas! Erg genoeg waarschijnlijk , maar "dit soort honden" kijk ik mee uit en laat mij daarbij niet alleen leiden door het gedrag van de hond, maar ook van de baas. Ik ken staffs waar ik zonder aarzelen mijn honden, zelfs Merlijn zou brengen als ze onderdak moeten omdat ik de bazen ken en weet dat ze ze uit elkaar houden, signalen zien e.d.
Ik ken ook staffs waar ik voor rondloop.
Kijk, observeer!
Een staff is in sommige opzichten vergelijkbaar met een labrador in spel: onbehouwen
En dat alleen al kan bij kleinere hondjes een probleem zijn
Kijk wat je eigen honden aankunnen, hoe de staf speelt, hoe jouw eigen honden reageren. Blijf het volgen, ook als "Staffie" ouder wordt. Zodra het niet meer leuk is op welke leeftijd dan ook, contact verbreken. Niet op voorhand het contact "verbieden" omdat je "het ras" niet vertrouwd.
Maar, dat gezegd hebbende; ik snap die redenering
want ik ben met grote, stevige, druk-doende, "gevaarlijke" honden ook iets voorzichtiger.
Suzanne
Ik zou dat ook heel erg af laten hangen van de baas! Erg genoeg waarschijnlijk , maar "dit soort honden" kijk ik mee uit en laat mij daarbij niet alleen leiden door het gedrag van de hond, maar ook van de baas. Ik ken staffs waar ik zonder aarzelen mijn honden, zelfs Merlijn zou brengen als ze onderdak moeten omdat ik de bazen ken en weet dat ze ze uit elkaar houden, signalen zien e.d.
Ik ken ook staffs waar ik voor rondloop.
Kijk, observeer!
Een staff is in sommige opzichten vergelijkbaar met een labrador in spel: onbehouwen
En dat alleen al kan bij kleinere hondjes een probleem zijn
Kijk wat je eigen honden aankunnen, hoe de staf speelt, hoe jouw eigen honden reageren. Blijf het volgen, ook als "Staffie" ouder wordt. Zodra het niet meer leuk is op welke leeftijd dan ook, contact verbreken. Niet op voorhand het contact "verbieden" omdat je "het ras" niet vertrouwd.
Maar, dat gezegd hebbende; ik snap die redenering
Suzanne
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Mijn Staffordpup (reu) van 6 maanden is ook (nog) lief naar alles wat beweegt.
Dat kan veranderen en daar hou ik rekening mee.
Onze andere puppy reu (logé) is 10 weken en wil nu al alles domineren wat hij ziet.
Die laat ik dus niet met alles loslopen als hij 6 maanden is.
Mijn Staffordteef kan met niks, maar wél met de hond waar ze als pup zijnde mee speelde
Is wel een reu overigens, een Flatcoated Retriever en hij woont bij de buren.
Dat kan veranderen en daar hou ik rekening mee.
Onze andere puppy reu (logé) is 10 weken en wil nu al alles domineren wat hij ziet.
Die laat ik dus niet met alles loslopen als hij 6 maanden is.
Mijn Staffordteef kan met niks, maar wél met de hond waar ze als pup zijnde mee speelde
Is wel een reu overigens, een Flatcoated Retriever en hij woont bij de buren.

- Ody
- Zeer actief
Ik zou ze gewoon lekker laten spelen hoor, maar houdt het wel in de gaten. Al vind ik dat je spel met iedere hond in de gaten moet houden, de stemming kan altijd omslaan.
Ik weet niet hoe klein je hondjes zijn, maar staffies kunnen nogal eens lomp zijn. Als je echt hele breekbare hondjes hebt (denk formaatje Chihuahua) zou ik daar wel voorzichtig mee zijn.
Ik weet niet hoe klein je hondjes zijn, maar staffies kunnen nogal eens lomp zijn. Als je echt hele breekbare hondjes hebt (denk formaatje Chihuahua) zou ik daar wel voorzichtig mee zijn.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Ik heb groterds, maar heb ze ook wel eens weggehaald bij een stafford waar de grens tussen spelen en te ver gaan niet door de baas werd bewaakt. Toen was Shadow nog maar een paar weken oud. De hond ging steeds verder en Shadow verdedigde zich niet...ik weet zeker dat Misty het zat was geworden en het bij haar ingrijpen ellende was geworden.
Hier loopt ook een staffordteefje die heel leuk speelt met andere honden en waar de baas als een havik bovenop zit om omslaan te voorkomen. Daar heb ik dan geen problemen mee. Daar wordt druk mee gespeeld.
Kortom:let op de hond zelf en let op de baas en dan hoeft het geen probleem te zijn.
Hier loopt ook een staffordteefje die heel leuk speelt met andere honden en waar de baas als een havik bovenop zit om omslaan te voorkomen. Daar heb ik dan geen problemen mee. Daar wordt druk mee gespeeld.
Kortom:let op de hond zelf en let op de baas en dan hoeft het geen probleem te zijn.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wij hebben ook zo'n leuke Stafford reu in de buurt, echt een schat van een hond (nog?) met andere honden. Maar met Puchu kijk ik wel uit,
het zijn 2 reuen en Puchu zelf kan ook lelijk doen tegen een reu en dan heb ik liever niet dat een Stafford een grom
afstraft
Toen de hond nog echt jong was, liet ik ze wel bij elkaar, mede ook omdat Puchu zelf ook met nog jonge reuen kan, maar nu durf ik het eerlijk gezegd niet meer.
Met een mix Stafford teef in de buurt, zie ik weinig problemen gezien de combinatie teef/reu en dat laat ik gewoon gaan.
Ik zou het laten afhangen van baas, de hond én de combinatie of het reu/teef is of reu/reu teef/teef.
het zijn 2 reuen en Puchu zelf kan ook lelijk doen tegen een reu en dan heb ik liever niet dat een Stafford een grom
afstraft
Toen de hond nog echt jong was, liet ik ze wel bij elkaar, mede ook omdat Puchu zelf ook met nog jonge reuen kan, maar nu durf ik het eerlijk gezegd niet meer.
Met een mix Stafford teef in de buurt, zie ik weinig problemen gezien de combinatie teef/reu en dat laat ik gewoon gaan.
Ik zou het laten afhangen van baas, de hond én de combinatie of het reu/teef is of reu/reu teef/teef.
- herejede
- Zeer actief
lekker laten spelen, je ziet vanzelf of het een verantwoordelijke baas is of niet
mijn bindi speelt ook vaak met de staffords hier in de straat, stuk voor stuk leuke honden, met verantwoordelijke bazen
mijn bindi speelt ook vaak met de staffords hier in de straat, stuk voor stuk leuke honden, met verantwoordelijke bazen
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Als het leuk gaat zou ik ze gewoon laten spelen hoor. Het is nou niet zo dat een staffordpup een verscheurend monster is
Hier in de buurt loopt een Staffordteefje waar mijn honden gewoon contact mee mogen maken omdat ik het hondje kèn. En dat vind ik cruciaal, dat je de hond kènt.
Nanna schreef:Tsja, hier mag door mijn honden NIET gespeeld worden met Staffords.
Negen van de tien keer worden die alhier uitgelaten door huppelkutten wiens keuze zo'n hond ook niet was maar die "fan me frient". Die dus geen idéé hebben wat te doen als Taison zich opeens woedend vastbijt in de hond waar hij zo even nog leuk mee speelde. Niet verder komen dan wat dom met de hippe paarsgelakte nageltjes wapperen en "oe oe wat noe" roepen. Dát dee Taison eerder noooooit.![]()
Mag ik hartelijk bedanken?
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Buren van ons hebben 2 staffords en 1 staf mix. De jongste van het stel (een echte staf) is een paar weken ouder dan Jamie.
Een echte schat, thuis duidelijk de laagste in de roedel. Super lief. Wil ook altijd met Jamie spelen, en dat laten we vaak ook gewoon toe.
Die andere 2 kijken niet naar Jamie, maar daar laat ik hem ook niet zomaar mee spelen. Die zijn een stuk feller, hoewel er nog nooit iets gebeurd is.
Een echte schat, thuis duidelijk de laagste in de roedel. Super lief. Wil ook altijd met Jamie spelen, en dat laten we vaak ook gewoon toe.
Die andere 2 kijken niet naar Jamie, maar daar laat ik hem ook niet zomaar mee spelen. Die zijn een stuk feller, hoewel er nog nooit iets gebeurd is.

-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik zou me met zo'n flierefluiter nog geen zorgen maken om eventuele agressie. Waar ik me eerder zorgen om zou maken is het lompe spel. Staffords zijn heel vaak lompe sukkels in het spel. Spelen vaak ook nog met een hoop geluid en bek gescherm. En dat vinden niet alle honden leuk of niet alle honden kunnen dat hebben. Is dit hondje wel zacht dan zie ik niet in waarom je het niet zo laten spelen. Als je de hond regelmatig ziet, zie je vanzelf of de hond zich anders gaat gedragen (dominanter met meer bewijs drang). Zodra het spel niet meer leuk wordt, breek je het gewoon af. Bij Staffs zie je het als het spel zich ombuigt naar irritatie. Het spel wordt harder en het geluid wordt harder. Dat is een moment van ingrijpen. Bij gelijk ingrijpen heb je alles in de hand.
En het ligt ook aan de baas achter de hond. Kan ze haar hond lezen en grijpt dan ook tijdig in bij ongewenst gedrag. Voor mij is het hond en baas afhankelijk.
En het ligt ook aan de baas achter de hond. Kan ze haar hond lezen en grijpt dan ook tijdig in bij ongewenst gedrag. Voor mij is het hond en baas afhankelijk.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als ik de hond ken, mogen mijn honden er contact mee maken en mee spelen. Als ik een staff (of ander wat "agressiever" ras) tegenkom en die honden lopen los, dan lijn ik de mijne aan. Het is eigenlijk te erg, maar ik ben dus ook voorzichter met dat "soort" honden, terwijl ik er verder geen vooroordelen over heb hoor 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik heb zelf wel Staffs maar ik ben ook voorzichtig met andere Staffs of aanverwanten. Ik zie het niet zitten dat mijn kleine Pebbles (Patterdale) te grazen wordt genomen door een ongeleid projectiel met een baas er achter die alles maar laat gaan. En ik heb ook geen zin in knokpartijen. Ik weet wel hoe te handelen en ook hoe snel te handelen maar ik wil dat gewoon niet.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Ik kom zelden staffords tegen hier, maar als het gebeurt, kijk ik gewoon naar hond en baas en het samenspel om te beoordelen of ze mogen spelen. Boyke lijn ik sowieso aan als ik andere honden zie, omdat ik nu eenmaal niet van een km afstand kan zien of het een reu of een teef is. Sidney is blij met alles en die laat ik dribbelen als de andere hond ontspannen los loopt. Vertrouw ik het niet om wat voor reden dan ook, dan roep ik ze beiden bij me en gaan ze aan de lijn. Toch een beetje een gevoels kwestie. Deze jonge staf klinkt nog lekker speels, dus lekker laten spelen zou ik zeggen als hij niet al te lomp is
Bij volwassen worden, kun je altijd nog verder kijken, toch?
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Hier laat ik mn honden ook niet zomaar naar andere honden toegaan.
Staffs of geen staffs..
Ik kijk hier vooruit uit met jack russels , beagles en de retrievers ( bepaalde soorten )
Maar dat is puur alleen omdat ze altijd mn honden grijpen.
En mn jongste pikt dat niet meer.
Maar je kan je hondjes er zeker wel ( nog ) mee laten spelen.
maar soms zijn ze zoooooo lomp.
De pup ( border collie ) van mn moeder rolt en duikeld soms ook alle kanten op
Staffs of geen staffs..
Ik kijk hier vooruit uit met jack russels , beagles en de retrievers ( bepaalde soorten )

-
Sil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
wenmart20 schreef:Hier laat ik mn honden ook niet zomaar naar andere honden toegaan.
Staffs of geen staffs..
Deze Stafford is ook lekker lomp. Meer poten dan coordinatie:-)). Daarom schrijf ik ook dat mijn hondjes "zei het wat voorzichtig, toch wel met hem willen spelen". Ze duiken wel steeds verschrikt weg maar huppelen toch weer terug met kwispelstaarten van "ooooh wat eng maar toch wel leuk!" Er viel trouwens geen enkele piep dus ik volg jullie raad maar op en laat het lekker gaan terwijl ik het wel goed in de gaten houd. 'Tis trouwens ook wel sneu, er kwam iemand anders aan en die lijnde haar hond al op flinke afstand aan. Later bleek het een andere reden te hebben, maar de Stafford bazin dacht direkt dat het aan haar ras lag. Ook knullig als je trots bent (zoals iedere andere hondeneigenaar) op je hartstikke leuke, gekke pup en mensen motten hem niet. Maar ja, dat moet je misschien incalculeren als je zo'n hond koopt. Toch vond ik het sneu.
- wenmart20
- Zeer actief
Ik heb me zoooo vaak verdedigd tegenover andere mensen.
Maar het schiet toch niet op.
Als je een staff neemt weet je toch dat je een vooroordeel krijgt.
En eerlijk gezegd doe ik er ook aan mee.

- Liesbeth
- Zeer actief
Dat heet realismewenmart20 schreef:Ik heb me zoooo vaak verdedigd tegenover andere mensen.
Veel mensen hebben een (voor)oordeel over Staffs, aanverwanten en hun eigenaren.
Net zo goed als kleine hondjes vaak het vooroordeel meekrijgen dat ze wel niet opgevoed zullen zijn
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- wenmart20
- Zeer actief
Ja maar daarom zeg ik ook.Liesbeth schreef:Dat heet realismewenmart20 schreef:Ik heb me zoooo vaak verdedigd tegenover andere mensen.
.
Veel mensen hebben een (voor)oordeel over Staffs, aanverwanten en hun eigenaren.
Net zo goed als kleine hondjes vaak het vooroordeel meekrijgen dat ze wel niet opgevoed zullen zijn.
Eerlijk gezegd doe ik er zelf ook aan mee..
dan zie ik om de hoek een staff aan komen hangend in de riem hijgend en wel en dan zeg ik ook meteen tegen mn vriend..
Sjah kijk maar weer wat er mee loopt.
En ik vind bepaalde rassen ook enorme k*t honden. En dat is dan meer op basis omdat ik van mn honden er wel eens door gebeten is.
Of meerdere keren
Dat ik ook gewoon 1 van de redenen dat ik uitkijk met welke hond ik mijn honden laat spelen.

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Cash heeft ook een stafford vriendinnetje. Hartstikke leuk beestje en heel erg sociaal.
Juist met dit hondje kan Cash uitstekend spelen omdat zij prima tegen een stootje kan. Cash mag nogal ruw en hard spelen en zij vindt dat ook enig.
Die 2 rennen en vliegen dus als gekken over het veld en knallen dan regelmatig tegen elkaar op. Aan het eind van het liedje liggen ze doodmoe naast elkaar uit te hijgen. Vaak met de voorpootjes over elkaar heen. Zo lief.
Juist met dit hondje kan Cash uitstekend spelen omdat zij prima tegen een stootje kan. Cash mag nogal ruw en hard spelen en zij vindt dat ook enig.
Die 2 rennen en vliegen dus als gekken over het veld en knallen dan regelmatig tegen elkaar op. Aan het eind van het liedje liggen ze doodmoe naast elkaar uit te hijgen. Vaak met de voorpootjes over elkaar heen. Zo lief.

Cash v Heiligental en Flow.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik vind honden van bepaalde rassen geen k*thonden ik vind k*thonden k*thonden. Dan zou ik Newfoundlanders rothonden moeten vinden omdat zo'n klotebeest, een paar keer, echt uit het niets, bovenop mijn vorige hond is geklapt. Ik heb nog nooit een hond zo ontzettend in paniek gezien als Kevin toen.wenmart20 schreef:Ja maar daarom zeg ik ook.Liesbeth schreef:Dat heet realismewenmart20 schreef:Ik heb me zoooo vaak verdedigd tegenover andere mensen.
.
Net zo goed als kleine hondjes vaak het vooroordeel meekrijgen dat ze wel niet opgevoed zullen zijn.
Eerlijk gezegd doe ik er zelf ook aan mee..
dan zie ik om de hoek een staff aan komen hangend in de riem hijgend en wel en dan zeg ik ook meteen tegen mn vriend..
Sjah kijk maar weer wat er mee loopt.
En ik vind bepaalde rassen ook enorme k*t honden. En dat is dan meer op basis omdat ik van mn honden er wel eens door gebeten is.
Of meerdere keren
Dat ik ook gewoon 1 van de redenen dat ik uitkijk met welke hond ik mijn honden laat spelen.
Maar ik heb niks tegen Newfy's hoor, alleen tegen die ene (en vooral zijn bazen).
Uiteraard zijn er wel honden van bepaalde rassen waar ik iets beter bij uitkijk.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Robin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Ja, ik ben voorzichtiger met honden als staffords. Niet omdat het staffords zijn, maar omdat er nu eenmaal veel stomme mensen een stafford met de verkeerde reden aanschaffen en ze dus niet lekker opgevoed zijn. En staffords hebben nu eenmaal ontzettend sterke kaken, dus 1 keer een hap op de verkeerde plek en het is afgelopen met mijn truttekuthondjes.
Ik laat Robin en Mikai wel spelen met opgevoede staffords. Ze moeten geen angst ontwikkelen voor een ras omdat ik extra voorzichtig ben en ze erbij weghaal.
Ik laat Robin en Mikai wel spelen met opgevoede staffords. Ze moeten geen angst ontwikkelen voor een ras omdat ik extra voorzichtig ben en ze erbij weghaal.
- Saskia241
- Zeer actief
Mijn broer heeft een staffordteefje, ze is lief en voorzichtig met Oscar en ook met onze Wetterhoun is ze lief. Sommige honden moet ze niet en die negeert ze.
Nu ken ik haar heel goed (ze logeert wel eens bij ons) en vertrouw ik haar maar met een vreemde stafford die ik niet ken zou ik het niet weten.
Nu ken ik haar heel goed (ze logeert wel eens bij ons) en vertrouw ik haar maar met een vreemde stafford die ik niet ken zou ik het niet weten.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
ik vond het niet gepast om in het andere topic te zetten maar ik was in het begin niet zo voorzichtig met staffs..
Escha was 4 maanden en toen was er een leeftijdsgenootje, ze speelden altijd hardstikke leuk. Een maand later ging dit niet zo leuk meer en op ten duur waren ze aan een tak aan het trekken met zijn 2-en. Escha verliest de aandacht voor de tak en loopt verder. Op dat moment klapt die evenoude AM stafford recht op haar en begint te vechten. Escha verdedigde zichzelf maar ik heb nog nooit zulke jonge honden zien vechten. Dus tja beetje verbouwereerd heeft die jongen zijn excuses aangeboden en zei dat hij zijn handen nog vol aan deze hond zou krijgen. Heb hem nooit meer gezien. Vanaf dat moment werd ik al iets voorzichtiger. Nog geen 5 maanden erna klapt er weer een AMstaff op mijn hond (een andere) en toen kwamen er heel veel jongeren met staffs (pits) die ze in bomen enzo lieten hangen. In totaal heeft ze zo'n 4 negatieve ervaringen met een staff (of pit, sorry ik zie het verschil niet) gehad
Vorig jaar kwam ik een blauw pupje tegen, prachtig beest. Escha maakte een speelbuiging en ze speelde heel voorzichtig met dit pupje, deze vond ze wel errug leuk! Maar baas wilde dit niet en pakte zijn pup op en liep verder. Daar heb ik alleen maar respect voor.
2 jaar geleden liep er een witte staff los en kwam op Escha af stormen, ik hield mijn hart vast want ze had alleen maar nare ervaringen met staffs maar deze plofte voor haar poten neer op zijn rug. Deze vond ze ook wel ok.
Verder had iemand ook een SBT die erg lief en onderdanig was, zat totaal geen kwaad in dat beestje, maar die hij erna nam was een stuk pittiger en hing binnen 1 kennismaking al in mijn hond.
Kortom zowel goede als slechte ervaringen. Ik heb al niet zo'n speelhond en ze houd niet van drukke honden. Nu zijn staffs dat over het algemeen en ik ben gewoon wat voorzichtiger omdat mijn ervaring is dat de meeste staffs een kort lontje hebben en dat het snel kan escaleren i.c.m. mijn hond. Ze is gewoon vrij dominant en een type apart.
Qua hond-hond contact is mijn hond al niet zo van 'jeej spelen' samen snuffelen op een veldje of wat rennen vind ze prima maar dat lompe gebeuk en gegrauw vind ze niets
Ik ben wel gek op staffs en pitjes.. ik ga ze wel altijd aaien en als ik zonder hond loop loop ik zeker niet om.
edit ik moet wel toegeven dat het rond de tijd van het gerommel van het RAD was, ik zie nu wel steeds meer sociale stafjes rondhupsen, en wel verantwoordelijke eigenaren..maar ook nog steeds het stereotype personen. Beetje 60-40 % verhouding
weer edit typo
Escha was 4 maanden en toen was er een leeftijdsgenootje, ze speelden altijd hardstikke leuk. Een maand later ging dit niet zo leuk meer en op ten duur waren ze aan een tak aan het trekken met zijn 2-en. Escha verliest de aandacht voor de tak en loopt verder. Op dat moment klapt die evenoude AM stafford recht op haar en begint te vechten. Escha verdedigde zichzelf maar ik heb nog nooit zulke jonge honden zien vechten. Dus tja beetje verbouwereerd heeft die jongen zijn excuses aangeboden en zei dat hij zijn handen nog vol aan deze hond zou krijgen. Heb hem nooit meer gezien. Vanaf dat moment werd ik al iets voorzichtiger. Nog geen 5 maanden erna klapt er weer een AMstaff op mijn hond (een andere) en toen kwamen er heel veel jongeren met staffs (pits) die ze in bomen enzo lieten hangen. In totaal heeft ze zo'n 4 negatieve ervaringen met een staff (of pit, sorry ik zie het verschil niet) gehad
Vorig jaar kwam ik een blauw pupje tegen, prachtig beest. Escha maakte een speelbuiging en ze speelde heel voorzichtig met dit pupje, deze vond ze wel errug leuk! Maar baas wilde dit niet en pakte zijn pup op en liep verder. Daar heb ik alleen maar respect voor.
2 jaar geleden liep er een witte staff los en kwam op Escha af stormen, ik hield mijn hart vast want ze had alleen maar nare ervaringen met staffs maar deze plofte voor haar poten neer op zijn rug. Deze vond ze ook wel ok.
Verder had iemand ook een SBT die erg lief en onderdanig was, zat totaal geen kwaad in dat beestje, maar die hij erna nam was een stuk pittiger en hing binnen 1 kennismaking al in mijn hond.
Kortom zowel goede als slechte ervaringen. Ik heb al niet zo'n speelhond en ze houd niet van drukke honden. Nu zijn staffs dat over het algemeen en ik ben gewoon wat voorzichtiger omdat mijn ervaring is dat de meeste staffs een kort lontje hebben en dat het snel kan escaleren i.c.m. mijn hond. Ze is gewoon vrij dominant en een type apart.
Qua hond-hond contact is mijn hond al niet zo van 'jeej spelen' samen snuffelen op een veldje of wat rennen vind ze prima maar dat lompe gebeuk en gegrauw vind ze niets
Ik ben wel gek op staffs en pitjes.. ik ga ze wel altijd aaien en als ik zonder hond loop loop ik zeker niet om.
edit ik moet wel toegeven dat het rond de tijd van het gerommel van het RAD was, ik zie nu wel steeds meer sociale stafjes rondhupsen, en wel verantwoordelijke eigenaren..maar ook nog steeds het stereotype personen. Beetje 60-40 % verhouding
weer edit typo
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 06 jul 2011 15:48, 3 keer totaal gewijzigd.

- Saskia241
- Zeer actief
Ik kwam laatst ook een visser tegen met een stafford, hij vertelde dat zijn hond agressief was naar andere (vreemde honden).
Ik heb er even mee staan kroelen terwijl Oscar bij vriend bleef.
Ik heb er even mee staan kroelen terwijl Oscar bij vriend bleef.