Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een weekje Numa

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Een weekje Numa

Ongelezen bericht door Inge »

Een week is het mannetje alweer hier, wat gaat het hard!

Zaterdag heb ik hem opgehaald. Helaas moest ik alleen, waardoor hij de hele terugweg al in de autokennel moest liggen en niet op schoot kon zoals ik het bij al mijn eerdere honden gedaan heb.
De autokennel had ik zo comfortabel mogelijk gemaakt met een lekker zacht kussen en daaronder een handdoek tegen het schuiven. Van Sandra kreeg ik nog een vetbedje uit het nest mee met de vertrouwde geur, dus die er ook bijgelegd en op weg naar huis. De eerste 10 minuten piepte hij, daarna werd hij stil. Na een uurtje ben ik gestopt om hem uit te laten, ik moest hem daarvoor wakker maken. Na een kwartiertje pauze zijn we weer doorgeredn, weer 10 minuten piepen en daarna werd hij weer stil. Omdat hij het zo goed deed ben ik eerst even naar mijn ouders gereden om hem te laten zien en om koffie te drinken. Daarna naar huis waar ik hem eerst even in de bench heb gezet zodat Biène en Marouck door de tralies heen vast kennis konden maken en ik hen daarna eerst even kon uitlaten. Daarna hen even weggelegd, Numa eten gegeven, uitgelaten en het huis laten verkennen. Toen hij voor Biènes bench langs liep volgde er een fikse snauw, waar hij even van schrok. Hij had echter direct zijn veilige plekje ontdekt, onder de salontafel wel te verstaan.
De rest van de dag hebben we het rustig aan gedaan, lekker even wennen. 's Avonds heeft Marouck kennis gemaakt toen ik hem even op schoot had, daarna heeft Biène kennis gemaakt toen hij onder de tafel lag. Ze reageerde zo goed dat er gelijk wat spanning van me af viel.
De eerste avond heb ik hem mee naar boven genomen, waar hij in een bench naast mijn bed sliep. 's Nachts rond 3 uur maakte hij me wakker en 's ochtends rond half 8 weer.

Zondag was meteen een spannende dag, hij mocht mee naar de club. In eerste instantie vond ie het geblaf van de andere honden allemaal heel spannend, maar al snel voelde hij zich genoeg op zijn gemak om rustig op zijn kleedje te gaan liggen en in slaap te vallen. Tussendoor werd er lekker met hem geknuffeld, vooral Petra wierp zich op als puppyknuffelaar. :wink:
Toen we 's middags thuiskwamen was hij al snel in diepe rust en hij droomde flink.
Einde van de middag heeft hij een uurtje gewend aan de kennel.
's Avonds weer mee naar boven, weer om 3 uur even wakker en daarna doorgeslapen tot een uur of 8.

Maandag was het heet, heel heet...
Dus 's ochtends even naar het ven gereden om de meiden te laten zwemmen en Numa op zijn eigen tempo kennis te laten maken met het water. Hij durfde met zijn pootjes in een plasje water te stappen, veel verder ging hij nog niet.
's Middags ging hij weer even de kennel in waar hij eerst even speelde, toen 5 minuten in protest ging omdat hij merkte dat de deur dicht was en daarna in slaap viel. Na 2 uurtjes werd hij wakker en mocht hij weer vrij rondlopen.
Aan het einde van de middag zijn we naar mijn ouders gegaan waar mijn zusje met de kinderen kwam. Door de enorme warmte was Numa niet heel energiek, waardoor de kinderen het ook niet eng vonden om hem te aaien, zijn haaiebekje bleef keurig dicht.
's Avonds heeft hij nog een tijdje in de tuin gespeeld waarna hij onder de tafel weer in slaap viel.
Bij bedtijd weer mee naar boven, waar hij me nu pas rond 4 uur wakker maakte maar toen ook echt wakker was. :eek: Na een half uurtje keten werd hij weer moe en konden we weer naar bed.

Dinsdag was het zo mogelijk nog heter dan maandag. De hele dag heeft het trio hier voor pampus gelegen, Numa ook dus. 's Middags heb ik hem even in de met water gevulde schelp gezet wat hij wel prettig vond.
's Avonds weer naar de club, waar we na de honden gezwommen hadden ook Numa nog even in het water gezet hebben. Daarna begon het onweer, dus de kantine ingegaan waar hij lekker onder mijn stoel heeft liggen slapen. Tussendoor netjes naar buiten voor een plasje en gewoon weer verder slapen. Het onweer en de regen deden hem niets.

Woensdag was het een wat koelere dag. 's Ochtends is hij voor het eerst mee geweest naar het bos waar we op een rustig tempo een kwartiertje gewandeld hebben.
Verder gewoon een rommeldagje, oefenen in de kennel, veel uitlaatrondjes etc.
's Avonds heeft hij voor het eerst beneden geslapen. Dat leverde een protest op van 5 minuten maar daarna mocht ik slapen tot 6 uur.

Donderdagochtend moest de buitendeur dichtblijven omdat er schilders bezig waren. Numa speelt graag buiten in zijn eentje, dus dat was wel jammer.
's Avonds zijn we weer naar de club gegaan. Hij voelt zich daar al prima op zijn gemak, gaat rustig op zijn kleedje liggen, kijkt wat, slaapt wat, kroelt wat...

Vrijdag zijn we weer naar het bos gegaan. Hij rende soms al een stukje achter de meiden aan, maar bijhouden kan hij ze nog lang niet natuurlijk.
's Middags heeft hij weer geoefend in de kennel en daarna heeft hij nog een hele tijd buiten gespeeld. Zijn de meiden altijd bij mij in de buurt, hij gaat gewoon zijn eigen gang en maalt er niet om dat ik binnen ben als hij buiten is. Als hij heel moe wordt wordt hij enorm bijterig, dan is het een kwestie van afleiden en als dat niet lukt hem in zijn bench leggen waar hij dan na een paar minuten in een diepe slaap valt. Het is dan net zo'n jengelend kind. :engel:
Toen ik naar boven ging vannacht en hem in zijn bench legde was er geen protest dit keer. Hij sliep tot 4 uur, daarna was hij weer om 7 uur wakker.

En dan vandaag...
Numa was dus om 7 uur wakker en heeft tot 9 uur aan een stuk door gespeeld, zowel buiten als binnen.
Om 9 uur stortte hij in dus hem in zijn bench gelegd, waar hij direct in slaap viel. Ik ben maar op de bank gaan liggen en ben ook in slaap gevallen tot ik om 11 uur wakker gebeld werd.
Na de meiden te hebben uitgelaten en Numa zijn tweede maaltje van de dag te hebben gegeven ben ik rond half 1 naar het dorp gereden om een nieuwe telefoon te halen. Numa stapte dapper mee tussen de mensen, werd af en toe even aangehaald en ging regelmatig even op zijn kontje zitten om de boel rustig te bekijken. Op de terugweg even naar de dierenwinkel gereden om wat kluifjes te halen. Rond een uur of 1 waren we weer thuis en viel hij al snel weer in slaap. Een uurtje later was hij weer wakker en na een half uurtje gespeeld te hebben heb ik hem met het kluifje in de kennel gezet. Ik moest even het botje vasthouden tot hij begreep wat hij er mee moest doen en heb daarna de kennel afgesloten en ben naar binnen gegaan. Dat leverde wel weer even wat protest op maar na een paar minuutjes was hij stil en lag hij op de pallet op het botje te kluiven. Rond 5 uur hoorde ik hem pas weer en heb ik hem eruit gelaten. Hij heeft tot een uur of 6 buiten gespeeld en viel toen weer in slaap. Tegen 7 uur heb ik de honden eten gegeven, de meiden uitgelaten en daarna hem. Hij kreeg weer aandacht onderweg van een wat ouder stel die hem leuk vonden. Bij thuiskomst heeft hij weer een klein uurtje buiten gespeeld, tegen kwart over 8 kwam hij naar binnen en is hij weer in slaap gevallen. Hij ligt nu onder mijn voeten.

Morgen weer een dagje naar de club en dan heel misschien 's middags nog even voor op de stoep zitten, er is hier een rommelmarkt voor de deur dus er zal genoeg te zien zijn.

Het mannetje doet het heel goed hier en ik geniet :ok:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Re: Een weekje Numa

Ongelezen bericht door Naima »

Wat leuk dat je een weekje beschrijft op deze manier. Komt er volgende week weer een udate :engel:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Wie weet :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Leuke beschrijving :ok: Klinkt als een heerlijke pup :mrgreen:
Afbeelding
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Oh, ik heb helemaal gemist dat je een puppie hebt. Fijn dat hij het al zo goed doet. Veel plezier met hem :cheer:
monique16
Zeer actief

Ongelezen bericht door monique16 »

foto's :lol1:
Sparrow
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell

Ongelezen bericht door Sparrow »

Ik mis de foto's ook een beetje, al niet-regelmatige forumbezoeker.
Wel een erg leuk verslag om te lezen, klinkt erg positief allemaal!
Afbeelding

It's much bigger up close - Captain Jack Sparrow
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Wat een heerlijk verslag :I:

Geniet maar lekker van de puppentijd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”