Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Revalidatie hond/gebroken poot

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

Revalidatie hond/gebroken poot

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Een kennis heeft een hond in de opvang die eind mei haar poot gebroken heeft gehad.
Ze heeft hier maar kort gips omgehad, daarna niks meer.
Nu zijn er laatst nieuwe foto's gemaakt en blijkt de poot redelijk goed te genezen. Er was alleen wat extra botweefsel te zien bij de beuk en er zat wat vocht in de knie.
Nu krijgt de hond medicatie (pijnstilling) en mag verder niet rennen en niet spelen met andere honden.
Lopen en draven mag wel.

Het is een jonge hond van een maand of 7/8, ws.Xborder collie
Ik heb mijn kennis dus ook aangeraden de hond "denkspelletjes" te laten doen omdat ze zich anders stierlijk gaat vervelen.
Verder denk ik dat zwemmen wel goed is voor haar poot, maar hoe pak je dat het beste aan zonder professionele middelen?
Volgende DA en een kennis mag ze wel stukjes mee aan de fiets, maar mag dat met zo'n jonge hond?
Heeft iemand nog meer tips ten bate de revalidatie van een gebroken poot?
Wat zijn de vooruitzichten na een dergelijk letsel?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Revalidatie hond/gebroken poot

Ongelezen bericht door crutz »

Bmamavan2 schreef:Een kennis heeft een hond in de opvang die eind mei haar poot gebroken heeft gehad.
Ze heeft hier maar kort gips omgehad, daarna niks meer.
Nu zijn er laatst nieuwe foto's gemaakt en blijkt de poot redelijk goed te genezen. Er was alleen wat extra botweefsel te zien bij de beuk en er zat wat vocht in de knie.
Nu krijgt de hond medicatie (pijnstilling) en mag verder niet rennen en niet spelen met andere honden.
Lopen en draven mag wel.
wat jammer dat er voor deze manier is gekozen, zeker bij zo'n jonge hond, maar goed, dat is niet meer te veranderen nu
waarom mag ze nog niet rennen als het al redelijk genezen is, belasting zorgt voor snellere en sterkere botopbouw, of bedoen je echt rennen met bochtenwerk etc
Het is een jonge hond van een maand of 7/8, ws.Xborder collie
Ik heb mijn kennis dus ook aangeraden de hond "denkspelletjes" te laten doen omdat ze zich anders stierlijk gaat vervelen.
idd, ze zou zich kunnen gaan verdiepen in bv sorteer spelletjes, zoekspelletjes, er zitten hier op het forum best veel mensen die zich daar actief mee bezig houden (Janinca2002; Sonnie1983; Gos; Aniek en nog veel meer) mss dat die tips hebben waar ze mee aan de slag kunnen, maar idd, geestelijke inspanning lijkt me wel het minste wat ze haar aan moeten bieden...
Verder denk ik dat zwemmen wel goed is voor haar poot, maar hoe pak je dat het beste aan zonder professionele middelen?
pupkoper van me (uit de VS) heeft een hond die alle pezen en bloedvaten in de achterpoot doorgesneden had door een bierflesje in het park, zij heeft een eigen aqua trainingsbak gemaakt met een (niet aangedreven, dus moet door de hond zelf in beweging gebracht worden) loopband, als je kennis handig is kan hij mss ook wel zoiets maken
Volgende DA en een kennis mag ze wel stukjes mee aan de fiets, maar mag dat met zo'n jonge hond?
ja hoor, dat kan prima, laag tempo, rustig aan leren (lopend langs de fiets) en rustig opbouwen, beter 5x per dag 2km dan 1x 10 :wink:
Heeft iemand nog meer tips ten bate de revalidatie van een gebroken poot?
Wat zijn de vooruitzichten na een dergelijk letsel?
wel ervaring (lelijke breuk bij aktieve herder van toen 2 jaar oud), maar gezet dmv pinnen en die "moest" ze direct belasten omdat dat dus beter was voor de botaangroei en het herstel, haar spieren hadden dan ook niet veel geleden in de 9 weken dat de pinnen er in zaten, enkel in de eerste week na het verwijderen was ze wat voorzichtig met het belasten van de poot (voelde natuurlijk anders dan bij de pennen er door), maar moest haar gewoon meenemen en laten lopen....is 100% goed gekomen...
poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

Re: Revalidatie hond/gebroken poot

Ongelezen bericht door poetin666 »

Vraag eens of er mensen zijn die een hondenrolstoel hebben in de maat van deze hond,.. ik heb er wel een, maar dat is maat chihuahua,... is wel super met revalidatie.
Ik had m voor een verlamde pup laten maken en een tijd uitgeleend aan een hondje met Legg Pertes, die moest revalideren na het verwijderen van de heup kop,.....

R.I.P JULES,......
Afbeelding
Afbeelding
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”