Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ga dan lekker ander werk doen ofzo!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Ga dan lekker ander werk doen ofzo!

Ongelezen bericht door Mojuan »

http://link.marktplaats.nl/457566921
:jank:
Dit vind ik dus écht om te janken!!
Zo'n oud lieverdje, even aan de kant schuiven vanwege je werk.

Misschien denk ik wel te makkelijk ofzo hoor, maar echt waar: al zou ik een uitkering moeten trekken zodat mijn hond nog een paar maanden/jaartjes bij me kan blijven, dan zou ik dat verkiezen boven die baan in het buitenland.
:zweep:
koentje

Re: Ga dan lekker ander werk doen ofzo!

Ongelezen bericht door koentje »

Ja, vind ik ook. Snap ik niet. Zouden ze dat met hun partner ook doen als ie te oud wordt?
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xAmberx »

Werk mijn reet, een vakantie zullen ze wel bedoelen :ugh:
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ach gut dat oude mannetje.
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

aaaah wat sneu :boos:
al moest ik gaan putjes scheppen bij mij om de hoek maar mooi dat ik mijn oudje niet afdankte....gatver hoe harteloos!!
Groetjes Belinda
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Harteloos is precies het juiste woord hiervoor... kan het gewoon echt niet begrijpen HOE mensen zoiets kunnen...
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het zal ongetwijfeld ooit voorkomen dat je door omstandigheden gedwongen afstand moet doen van je honden, oud of jong. En dan bedoel ik ook echt "door omstandigheden". Stel dat ik morgen 100% invalide ben, mijn man doodgaat en ik dus absoluut en letterlijk niet meer in staat ben mij honden te houden.

Maar goed, laten we aannemen dat dit niet aan de hand is...
waar haal je dan het lef vandaan om een oude hond zo aan de kant te schuiven. Nou ja, hopelijk vind het dier een liefdevolle plek om in vrede nog wat ouder te mogen worden en in liefde te sterven.

Suzanne
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Lekker lullig dit.
Te oud om mee te gaan.
Ga dan niet.
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeffy »

Ik weet het niet hoor, misschien hebben die mensen helemaal geen mogelijkheid om in Nederland te blijven om wat voor reden dan ook. Misschien vinden ze het wel het ergste wat ze ooit hebben moeten doen, de hond achter laten. Misschien denken ze juist wel in het belang van het dier door het niet mee te nemen. Misschien was de opvang/overplaatsing al lang geregeld, hebben ze toen de verhuizing naar het buitenland geregeld en was het adres plots toch niet beschikbaar :19:
En als dat allemaal niet zo is, dan kunnen ze maar beter herplaatsen denk ik. Als je je hond niet meer wil dan zoek je een andere baas. Voor zo'n oude hond lijkt het me ook niet fijn om ergens ongewenst te moeten zitten :cry:
Oordelen is altijd zo makkelijk.
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Geen idee wat ik hier van moet vinden. De vorige baas van Carlos heeft hetzelfde gedaan. Al was Carlos nog gezond maar wel 7 jaar. Hij ging verhuizen naar brazilie, en Carlos kon daar niet mee naartoe. Nu kon ik hem gelukkig overnemen maar anders had ie ook voor een andere oplossing moeten zoeken.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

:jank: Ik kan dat ook niet begrijpen hoor... ben je oud, wordt je afgedankt..... :jank:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

13 jaar en kijk dat koppie dan! :cry:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Laat hem dan inslapen :19:
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Je hart draait om inderdaad :(:
Ik ga geen oordeel vellen, geen idee van de achtergronden en zo. Maar ik zou deze oude dibbes in laten slapen in plaats van het risico te lopen dat er nog mee rondgezeuld gaat worden. Lekker eten, veel knuffels en inslapen in de armen van het baasje...
Gr. Marijke
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik vind dat er hier nu wel gemakkelijk geoordeeld wordt hoor.
Dus je moet werk maar laten schieten voor je hond? En dan lekker fijn ene uitkering gaan trekken? Wat is dat nou weer voor iets raars? Mag hopen dat je mooi bij de instanties een schop onder je reet krijgt zeg....
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Arme hond :(
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

Ach gut, "hij hoort en ziet niet meer goed" staat er in de advertentie..... :jank:
Wat sneu dat hij het veld moet ruimen......
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Moon schreef:Je hart draait om inderdaad :(:
Ik ga geen oordeel vellen, geen idee van de achtergronden en zo. Maar ik zou deze oude dibbes in laten slapen in plaats van het risico te lopen dat er nog mee rondgezeuld gaat worden. Lekker eten, veel knuffels en inslapen in de armen van het baasje...
Ja, of je moet echt iemand weten (goed kennen / vertrouwen) die zo'n ouwetje nog een een paar fijne laatste maanden geeft, die weet waar een oudere hond van kan genieten, wat hij of zij nodig heeft.
Als ik zie hoe dik tevreden Billy is met zijn dagelijkse rondjes door de polder, de interactie met Silka, een lekker dik kussen in zijn mand, heel veel tijd met de baasjes doorbrengen en bovenal lekkere maaltjes pens, kippennekken, panharing, haas etc., dan zou ik 'm dat niet willen ontnemen. Zo'n oude hond kan nog zo enorm genieten. Soms denk ik zelfs meer dan vroeger, Bill is echt helemaal zijn eigenwijze zelf zonder zich druk te maken, echt een relaxte hond. :D
Maar goed, ik zou 'm ook voor geen goud willen missen, in die zin lijkt het me een ondoenlijke beslissing mocht ik in de schoenen van baasjes van die bruine lab op MP staan.
Afbeelding
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

En voor hetzelfde geld is het wel echt waar :19:

Als ik een oude hond had zou ik die ook niet meegenomen hebben waar ik nu woon. Van het koude kikkerlandje naar 40 graden+. Plus een lange vliegreis als je niet meer goed kan zien en horen, is ook geen pretje.

Misschien is het een smoes, misschien ook niet.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

De gekste redenen komen voorbij.

Laatst werd een malamute ter herplaatsing gezet omdat zijn roedelmaatje was overleden en hij er zo'n verdriet over had.
Die mensen wilden dus een rouwende hond van 11 jaar kwijt!

Tuurlijk wil die hond een maatje, maar een heel andere baas en omgeving is voor zo'n hond een hele ommezwaai.

Ik snap best dat je soms een hond niet kunt houden (geen geld, gevechten thuis, kind allergisch, scheiding etc), maar soms wordt wel heel snel gedacht aan herplaatsen in plaats van even zoeken naar een andere oplossing.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Cash schreef:Ik vind dat er hier nu wel gemakkelijk geoordeeld wordt hoor.
Dus je moet werk maar laten schieten voor je hond? En dan lekker fijn ene uitkering gaan trekken? Wat is dat nou weer voor iets raars? Mag hopen dat je mooi bij de instanties een schop onder je reet krijgt zeg....
Mijn honden gaan voor mijn werk ja. En dat weet mijn baas ook en die accepteerd dat. Ik ben wel vaker thuis gebleven toen Bowie op z'n eind liep. En dat zal ik met deze 2 honden ook doen. Echt wel. En als hij moeilijk gaat doen neem ik acuut ontslag.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Nou inderdaad :schrik: Het is een hond, geen kind!
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

nathalie schreef:
Mijn honden gaan voor mijn werk ja. En dat weet mijn baas ook en die accepteerd dat. Ik ben wel vaker thuis gebleven toen Bowie op z'n eind liep. En dat zal ik met deze 2 honden ook doen. Echt wel. En als hij moeilijk gaat doen neem ik acuut ontslag.
Maar dan krijg jij echt niet zomaar een uitkering hoor ! Dus zal je zonder inkomsten zitten tot je een nieuwe baan hebt gevonden......
En je centen heb je toch nodig om van te leven én je honden te verzorgen, dus ik zou maar zuinig zijn op je baan en je huidige baas.
Sandra
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

empyree schreef:
nathalie schreef:
Maar dan krijg jij echt niet zomaar een uitkering hoor ! Dus zal je zonder inkomsten zitten tot je een nieuwe baan hebt gevonden......
En je centen heb je toch nodig om van te leven én je honden te verzorgen, dus ik zou maar zuinig zijn op je baan en je huidige baas.
Ik heb die uitkering niet nodig, daarom heb ik zo makkelijk praten. Als ik alleen zou zijn, en mijn salaris echt nodig had omdat mijn honden en ik dan zouden verhongeren, dan zou ik wel anders piepen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Riguus
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duiste herder, jack russels, Bull terriërs
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Riguus »

sjees mn honden gaan voor mn werk en dan ga ik wel in de uitkering...??? kom op zeg.

Mensen kunnen ook de hond aan een boom knuppen of over het hek van het asiel mikken, verzuipen of op straat mikken. deze mensen kiezen voor een advertentie op marktplaats.

Haal m op zou ik zeggen, echt schandalig dat je die zileige oude hond daar bij die mensen laat zitten....
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Paulala schreef:al zou ik een uitkering moeten trekken zodat mijn hond nog een paar maanden/jaartjes bij me kan blijven, dan zou ik dat verkiezen boven die baan in het buitenland.

En dat moet je dan vooral hier ook vermelden als je het doet :goeie:

Alle gekheid op een stokje:arme hond :jank:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Mojuan
Zeer actief

Misschien moet je eerst eens beter lezen voor je zo reageert.
Ik zeg nml helemaal nergens dat iemand anders dat moet, ik zeg dat ik dat zelf zou doen.
Af en toe is het zo moeilijk om woorden niet te verdraaien.
Je ziet toch zelf ook wel dat ik helemaal niet makkelijk oordeel, in alles dat ik schrijf valt te lezen dat ik juist niet wil oordelen over de situatie van deze mensen, maar dat ik het vreselijk sneu vind voor de hond, en dat ik het niet kan begrijpen.
Thats all :19:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik mag toch hopen dat mensen geen uitkering krijgen als ze niet meer werken omdat hun hond te oud/ziek of weet ik wat is. Ik ken meer dan genoeg mensen die voor hun werk een paar jaar naar het buitenland gaan en zelfs van land naar land gaan. Je weet natuurlijk nooit wanneer je zo'n kans krijgt, maar omdat dan voor een hond te laten schieten als dat je toekomst is? Als de hond toch goed wordt herplaatst, waar is dan het probleem??
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Neeltje schreef:Ik mag toch hopen dat mensen geen uitkering krijgen als ze niet meer werken omdat hun hond te oud/ziek of weet ik wat is. Ik ken meer dan genoeg mensen die voor hun werk een paar jaar naar het buitenland gaan en zelfs van land naar land gaan. Je weet natuurlijk nooit wanneer je zo'n kans krijgt, maar omdat dan voor een hond te laten schieten als dat je toekomst is? Als de hond toch goed wordt herplaatst, waar is dan het probleem??
:ok:

Als je het weet is anders, krijg je opeens zo'n kans ben ik het echt met het bovenstaande eens.
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Wat de reden ook is, ik vind het sneu voor die hond :( . Jammer dat een hond niet altijd vanzelfsprekend blijft/ meegaat, ongeacht situatie of omstandigheden. Onvoorwaardelijkheid mag van twee kanten komen. Ik zou altijd een oplossing bedenken waarin mijn hond een plaats heeft, hoe dan ook.
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”