Moon schreef:Je hart draait om inderdaad
Ik ga geen oordeel vellen, geen idee van de achtergronden en zo. Maar ik zou deze oude dibbes in laten slapen in plaats van het risico te lopen dat er nog mee rondgezeuld gaat worden. Lekker eten, veel knuffels en inslapen in de armen van het baasje...
Ja, of je moet echt iemand weten (goed kennen / vertrouwen) die zo'n ouwetje nog een een paar fijne laatste maanden geeft, die weet waar een oudere hond van kan genieten, wat hij of zij nodig heeft.
Als ik zie hoe dik tevreden Billy is met zijn dagelijkse rondjes door de polder, de interactie met Silka, een lekker dik kussen in zijn mand, heel veel tijd met de baasjes doorbrengen en bovenal lekkere maaltjes pens, kippennekken, panharing, haas etc., dan zou ik 'm dat niet willen ontnemen. Zo'n oude hond kan nog zo enorm genieten. Soms denk ik zelfs meer dan vroeger, Bill is echt helemaal zijn eigenwijze zelf zonder zich druk te maken, echt een relaxte hond.
Maar goed, ik zou 'm ook voor geen goud willen missen, in die zin lijkt het me een ondoenlijke beslissing mocht ik in de schoenen van baasjes van die bruine lab op MP staan.