Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Creme fraiche

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Creme fraiche

Ongelezen bericht door Lin-C »

Is dat slecht voor honden?

Als wij een gerecht eten waar Creme Fraiche in moet koop ik meestal iets meer omdat Semmy het erg lekker vind. Hij mag dan het bekertje uitlikken. Omdat hij dit zo lekker vind en ik weet dat een beetje yoghurt wel goed voor honden is heb ik geprobeerd hem dat te geven. Dit vindt hij helaas veel minder lekker dan creme fraiche en eet het ook niet op. :roll:

Is het erg om hem af en toe een beetje te geven? Ik merk voor de rest niets aan zijn ontlasting o.i.d.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Creme fraiche

Ongelezen bericht door yamie »

nee hoor, lekker doen :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Moet je zelf weten. Ik zie er het nut totaal niet van in en ik geef mijn honden dus nooit wat. Ze worden er alleen maar kritisch van op hun eten en ik denk dat een bak vlees er ook wel prima in zal gaan zolang ze geen Creme Fraiche gewend zijn tenminste :oohja:
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief

laeken schreef:Moet je zelf weten. Ik zie er het nut totaal niet van in en ik geef mijn honden dus nooit wat. Ze worden er alleen maar kritisch van op hun eten en ik denk dat een bak vlees er ook wel prima in zal gaan zolang ze geen Creme Fraiche gewend zijn tenminste :oohja:

Hij krijgt elke dag vlees en dat gaat er prima in ondanks dat hij af en toe een beetje creme fraiche krijgt. :wink:
Lin-C
Zeer actief

yamie schreef:nee hoor, lekker doen :wink:
Dankje, dat wou ik weten. :ok:
laeken
Zeer actief

Lin-C schreef:
laeken schreef:Moet je zelf weten. Ik zie er het nut totaal niet van in en ik geef mijn honden dus nooit wat. Ze worden er alleen maar kritisch van op hun eten en ik denk dat een bak vlees er ook wel prima in zal gaan zolang ze geen Creme Fraiche gewend zijn tenminste :oohja:

Hij krijgt elke dag vlees en dat gaat er prima in ondanks dat hij af en toe een beetje creme fraiche krijgt. :wink:
Nog wel ja. Je weekt een kritische eter, geloof me maar. Mijn honden waren ook dol op buffelhuid voor ze een oor kregen. Mijn honden aten ook met smaak brokken voor ze Rodi proefden en nu is Rodi ook al te min als ze daarvoor vaak pens van smuldier gegeten hebben. Een jonge hond vreet alles. Later wordt hij kritisch. Mijn oudere teef eet veel dingen niet en mijn jongere teef begint nu brokjes en simpel honden-kauwspul te min te vinden. Brokken eet ze ook al niet meer graag. De oudere teef laat rustig 2 dagen haar eten staan als de smaak niet bevalt. Zij wil altijd ons bord uitlikken en dat mag omdat ze al erg oud is. Maar dat heeft dus wel consequenties voor haar eetgedrag. En hoe meer smaakjes je hem nu geeft hoe vaker je hem later de volle bak voer in de prullenbak kan smijten.

Hoeft natuurlijk niet hoor, maar er is echt een kans dat je een moeilijke eter gaat krijgen als je nu lekker veel smaakjes geeft. Als je eens wist hoeveel honden eerst jus op de brokken moeten, wat avondeten door het eten eisen en geen normaal hondenvoer meer lusten dan kijk je wel 3 keer uit :engel: :E:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

mijn honden krijgen van alles, ook als snackjes, of als er iets over is, of bord of bakje uitlikken en geen enkele kritische eter hoor, zal wel toeval zijn dan, dat ze dat alle 7 niet zijn :mrgreen:
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mim »

Mijn oude hond eet ook alles en heeft ook altijd alles gegeten. De jongere 2 trouwens ook ( tot nu toe). Ik zou het lekker geven!
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Lin-C
Zeer actief

laeken schreef:
Lin-C schreef:

Nog wel ja. Je weekt een kritische eter, geloof me maar. Mijn honden waren ook dol op buffelhuid voor ze een oor kregen. Mijn honden aten ook met smaak brokken voor ze Rodi proefden en nu is Rodi ook al te min als ze daarvoor vaak pens van smuldier gegeten hebben. Een jonge hond vreet alles. Later wordt hij kritisch. Mijn oudere teef eet veel dingen niet en mijn jongere teef begint nu brokjes en simpel honden-kauwspul te min te vinden. Brokken eet ze ook al niet meer graag. De oudere teef laat rustig 2 dagen haar eten staan als de smaak niet bevalt. Zij wil altijd ons bord uitlikken en dat mag omdat ze al erg oud is. Maar dat heeft dus wel consequenties voor haar eetgedrag. En hoe meer smaakjes je hem nu geeft hoe vaker je hem later de volle bak voer in de prullenbak kan smijten.

Hoeft natuurlijk niet hoor, maar er is echt een kans dat je een moeilijke eter gaat krijgen als je nu lekker veel smaakjes geeft. Als je eens wist hoeveel honden eerst jus op de brokken moeten, wat avondeten door het eten eisen en geen normaal hondenvoer meer lusten dan kijk je wel 3 keer uit :engel: :E:
Ik snap wat je bedoelt en bedankt voor je advies. Toch vrees ik er niet zo voor dat hij een moeilijke eter wordt, hij krijgt zelden 'mensen eten' en als hij al iets krijgt wat wij eten is het zeker geen avondeten of vette troep. Daar komt bij dat hij gerust zijn eten mag laten staan en ik het gerust weg wil gooien, op een gegeven moment krijgt hij toch honger en wil hij maar al te graag die bak vlees weer. :engel:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

yamie schreef:mijn honden krijgen van alles, ook als snackjes, of als er iets over is, of bord of bakje uitlikken en geen enkele kritische eter hoor, zal wel toeval zijn dan, dat ze dat alle 7 niet zijn :mrgreen:
de mijne ook niet hoor, die vreet alles inclusief tafelrestjes (heb ik nooit veel :mrgreen: ) en halflege yoghurtbakjes enz.
en alles vindt ze even lekker :love:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Lin-C
Zeer actief

yamie schreef:mijn honden krijgen van alles, ook als snackjes, of als er iets over is, of bord of bakje uitlikken en geen enkele kritische eter hoor, zal wel toeval zijn dan, dat ze dat alle 7 niet zijn :mrgreen:
Jahoor, Semmy ook als het maar niet heel vet en/of heel ongezond. Tot nu toe ook nog niet gemerkt dat hij zijn eten hierdoor laat staan ofzo. Maar hij is nog maar 2, alles kan nog komen.... :idea:
laeken
Zeer actief

Hier zal het wel toeval zijn dat ze allebei geen buffelstaven meer eten, geen brokken meer eten en geen hondensnoep eten dat niet goed geurt en smaakt. Dat terwijl mijn honden heel schraal zijn. Zodra die een varkensoor of pensstaaf gewend zijn eten ze geen buffelhuid meer. Dat zal wel toeval zijn als jij 7 van die alleseters hebt toch?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:
Hier zal het wel toeval zijn dat ze allebei geen buffelstaven meer eten, geen brokken meer eten en geen hondensnoep eten dat niet goed geurt en smaakt. Dat terwijl mijn honden heel schraal zijn. Zodra die een varkensoor of pensstaaf gewend zijn eten ze geen buffelhuid meer. Dat zal wel toeval zijn als jij 7 van die alleseters hebt toch?
ja dat zal het zijn :ok:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Precies, daarom zit Nolan nog regelmatig aan de enveloppen, lege pakken, stofzuigerzakken en het wasgoed. dan vindt ie zn eten tenminste lekker :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

yamie schreef:
laeken schreef:
ja dat zal het zijn :ok:
Zal wel aan het ras liggen, en aan jou.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Wat een onzin dat een hond daar kritisch van wordt. Mijn honden vreten alles, zelfs Pasha die toch al 10 jaar is. O, wacht! Zelfs Bowie at op het laatst nog alles, terwijl die toch bijna 16 geworden is.

Gewoon lekker die creme fraiche geven! Hier mogen ze ook altijd het bakje leeglikken!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

laeken schreef:
Nou, de dag dat mijn vuilnisbakken ein-de-lijk eens wat kritischer worden met eten, is de dag dat ik een feestje ga bouwen :mrgreen:

Overigens, mogen ze van mij ook tafelrestjes, yoghurt- en creme fraichebakjes uitlikken, eten ze mee als ik aardbeien met slagroom eet en krijgen ze één keer per jaar ook een kleine portie gekookte asperges met roomboter en een hardgekookt ei. Eigengemaakte vlaai en appeltaart vinden ze ook errug lekker. En als ik pannenkoeken bak, bak ik er altijd drie extra want ik krijg zo'n enorm schuldgevoel als ik die verwijtende hongerige oogies zie terwijl ik een pannenkoek verorber. :oeps:

Ik snap alleen niet waarom ze zo schooien, ik doe zo mijn best om ze het af te leren.... :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dan maakt het toch niks uit. Mij maakt het sowieso niks uit wat andere mensen aan hun honden geven. Ga me wel wat kritischer opstellen bij de topics over honden die niet graag hun eten eten. Immers, dat moet dan ergens anders aan liggen toch? :wink: En de mensen die blik door hun hond zijn brokken roeren omdat hij ze anders niet vreet doen dat omdat brokken alleen al goed is en ze geen blik gegeven hebben? Nee, ik ga er gewoon niet in mee. Gecastreerde honden tellen niet overigens. Die vreten alles en altijd vaak. Wuilus vrat alles want die had altijd honger omdat ze gecastreerd was. Dapper en Eva niet. Die eten dus ook niet alles. Cleo inmiddels meer. Die krijgt nu ook de eeuwige honger al laat ze toch soms haar eten nog staan. :denken: Iets wat Eva nooit doet.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Onze honden krijgen regelmatig wat tafelrestjes en zijn er totaal niet kieskeurig van geworden. ;) Ze krijgen pensstaafjes, varkensoren, buffelhuidstaven, extra lekkere koekjes en gewone Aldikoekjes, ze krijgen dentasticks van Pedigree en neppers van het kruidvat, ze krijgen brokken en soms eens Rodi, en ze eten het allemaal. ;) Kwestie van verder geen keuze bieden. Ik geef ze iets, en ze krijgen niks anders. En dat weten ze hier prima. :) Nooit problemen gehad; als hier een hond niet eet, dan zijn ze ziek.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

nathalie schreef:Wat een onzin dat een hond daar kritisch van wordt. Mijn honden vreten alles, zelfs Pasha die toch al 10 jaar is. O, wacht! Zelfs Bowie at op het laatst nog alles, terwijl die toch bijna 16 geworden is.

Gewoon lekker die creme fraiche geven! Hier mogen ze ook altijd het bakje leeglikken!
Die van mij vreten ook van alles, maar buffelhuiden en varkensoren belieft Finn niet. Bluf vreet bijna alles. oh nee, die moet geen zalmkop, en dat vindt Finn weer smullen :19:
En yoghurt gaat er wel in, maar creme freche of slagroom is natuurlijk veeeeeel lekkerder, ze weten best wel wat lekker is.
Maar of je daar moeilijke eters van maakt, een hond die al kieskeurig is en vaak brokken of vlees laat staan, daarbij moet je natuurlijk wel mee uitkijken dat je die teveel lekkere dingen geeft ter compensatie. In zoverre ben ik het wel eens met Laeken. Maar een hond die nooit zo moeilijk doet met het hondenvoer dat hij voorgeschoteld krijgt daar ben ik minder moeilijk mee eerlijk gezegd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, stabijs, wetterhounen en havanezers worden er ook niet kritisch van.

Ik kiep d'r alles in wat ze blieven en er is eigenlijk domweg niets dat ze niet blieven.
Ze vreten hier alles, kvv, nrv, brok, koekjes, pensstaven, oren, tafelresten...

Als ze hier niet eten doen ze het niet meer, volgens mij.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lin-C
Zeer actief

Inge O schreef: moraal van het verhaal : een jr mag slagroom eten en een herder en huskykruising liefst niet :ok: .

gezien het hondje van lin-c erg op een jr lijkt is er dus geen probleem :cheer: .

Bof ik even met mn JR look-a-like! :LOL:
Lin-C
Zeer actief

lieke schreef:
laeken schreef:
Nou, de dag dat mijn vuilnisbakken ein-de-lijk eens wat kritischer worden met eten, is de dag dat ik een feestje ga bouwen :mrgreen:

Overigens, mogen ze van mij ook tafelrestjes, yoghurt- en creme fraichebakjes uitlikken, eten ze mee als ik aardbeien met slagroom eet en krijgen ze één keer per jaar ook een kleine portie gekookte asperges met roomboter en een hardgekookt ei. Eigengemaakte vlaai en appeltaart vinden ze ook errug lekker. En als ik pannenkoeken bak, bak ik er altijd drie extra want ik krijg zo'n enorm schuldgevoel als ik die verwijtende hongerige oogies zie terwijl ik een pannenkoek verorber. :oeps:

Ik snap alleen niet waarom ze zo schooien, ik doe zo mijn best om ze het af te leren.... :19:
:LOL: :LOL:
Lin-C
Zeer actief

sjaak-k schreef:
Precies, daarom zit Nolan nog regelmatig aan de enveloppen, lege pakken, stofzuigerzakken en het wasgoed. dan vindt ie zn eten tenminste lekker :mrgreen:
Arme beest, hij krijgt gewoon niét te eten Sjaak. Daarom vreet hij alles wat hij vinden kan. :pffff:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Marjoleine schreef: Ik kiep d'r alles in wat ze blieven en er is eigenlijk domweg niets dat ze niet blieven.

hier gaat het net zo en de dag dat er 1 kritisch is, is de dag dat ik bij de dierenarts zit om deze na te laten kijken :schrik:
Lin-C
Zeer actief

Tamara. schreef:
Marjoleine schreef: Ik kiep d'r alles in wat ze blieven en er is eigenlijk domweg niets dat ze niet blieven.

hier gaat het net zo en de dag dat er 1 kritisch is, is de dag dat ik bij de dierenarts zit om deze na te laten kijken :schrik:
Ik durf het bijna niet te zeggen.....maar ik geef Semmy als traktatie wel eens een bakje Cesar :F: . Dat vind hij heerlijk en eet daarna wel gewoon zn kvv. :19:
tkuijernl
Zeer actief

Ongelezen bericht door tkuijernl »

laeken schreef:Dan maakt het toch niks uit. Mij maakt het sowieso niks uit wat andere mensen aan hun honden geven. Ga me wel wat kritischer opstellen bij de topics over honden die niet graag hun eten eten. Immers, dat moet dan ergens anders aan liggen toch? :wink: En de mensen die blik door hun hond zijn brokken roeren omdat hij ze anders niet vreet doen dat omdat brokken alleen al goed is en ze geen blik gegeven hebben? Nee, ik ga er gewoon niet in mee. Gecastreerde honden tellen niet overigens. Die vreten alles en altijd vaak. Wuilus vrat alles want die had altijd honger omdat ze gecastreerd was. Dapper en Eva niet. Die eten dus ook niet alles. Cleo inmiddels meer. Die krijgt nu ook de eeuwige honger al laat ze toch soms haar eten nog staan. :denken: Iets wat Eva nooit doet.
toch raar dat ik genoeg castraten ken die geen veelvraten zijn waaronder die van mij :LOL:

en mijn vorige hond is 15 geworden en zij at ook altijd lekker de kliekjes op en likte de bakjes vla en dergelijke leeg....

denk toch dat het aan laeken zelf ligt dat zijn honden kieskeurig zijn, waarschijnlijk omdat hij het dus gewoon toestaat dat ze kieskeurig zijn :goeie:
groetjes Tamara
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Lin-C schreef:
Tamara. schreef:

Ik durf het bijna niet te zeggen.....maar ik geef Semmy als traktatie wel eens een bakje Cesar :F: . Dat vind hij heerlijk en eet daarna wel gewoon zn kvv. :19:
Da's niet normaal :pffff:
Lin-C
Zeer actief

Toch even naar de DA?! :Q:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër