Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diarrhee

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Diarrhee

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Beide mannen zijn hier flink aan de diarrhee. Tomas kan het nog steeds ophouden tot buiten,maar bij Sancho is het na drie dagen een vieze boel aan het worden, zijn haren zitten steeds vol , hij loopt het overal rond en de poep zat vanmorgen tegen de muren :ugh:
Echt ziek lijken ze me niet, maar het wordt tijd voor iets wat stopt. Gisteren heb ik kip/rijst gegeven maar dat hielp duidelijk niet.
Bij Sancho zou het door het wisselen kunnen komen maar dan had Tomas het niet ook gehad.
Halen jullie in zo'n geval een pilletje bij de da?
Ik heb -gelukkig- weinig ervaring met hardnekkige diarrhee.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Diarrhee

Ongelezen bericht door gonnie »

Als het erg lang duurt ga ik inderdaad naar de dierenarts. Kijk het eerst altijd een poosje aan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

2 van de 3 hebben het hier gehad, duurde een dag of 4. Ze maakten geen zieke indruk. Ik heb ze Okugest gegeven.
Als ze goed eten en drinken ga ik niet direct naar de da.
Afbeelding
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Youra heeft het een paar maand geleden ook gehad, wij zijn toen wel naar de dierenarts gegaan toen het na een paar dagen nog niet beter was, daarna was het vrij snel weer over.
Groetjes Eva
Marie-Josée
Erelid

Ik heb Sancho grondig gewassen en zijn vacht is brandschoon maar hij heeft nog een rotte lucht bij zich, dat wil je niet weten :schrik:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als je het niet vertrouwd dan natuurlijk naar de DA maar als het "normale diarhee" is, ga ik niet meteen de 1-e dag daarheen. Okugest in huis en probiotica. Als hij verder levendig is, drinkt (!) en zich verder normaal gedraagt zonder tekenen van pijn of ongemak bij het ontlasten...

Suzanne
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

mijn honden hebben laatst beide een zware darminfectie gehad, het leek wel alsof de diarree nooit zou stoppen. :ugh: toch maar even bij de DA langs geweest en toen kreeg ik wel wat medicijnen mee. Toch denk ik dat ze het zonder ook wel gered zouden hebben, maar na vier dagen diarree durf ik geen risico meer te nemen. Ze kregen geen diarreeremmer trouwens, wel AB en een pilletje die het darmvlies weer rustig zou maken (of zoiets)
Marie-Josée
Erelid

Ik ga ook zelden meteen naar de da, omdat je er vaak weinig mee opschiet.Tomas is levendig genoeg en kan wel een pondje missen, dat zit er zo weer aan.Maar Sancho is natuurlijk pas een half jaar en weegt toch al weinig.Hij is echter ook levendig genoeg, daar kunnen mijn tenen over meepraten :mrgreen:
Okugest ken ik niet, haal je dat bij de da of een speciaalzaak?
Ik heb nu rijst gekookt met veel vocht en een stukje bouillontablet, dat was in seconden op.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Beanie had het afgelopen weekend, man wat was dat arme ding ziek, het spoot er uit en ze kon het niet meer houden, naar de DA geweest, ze heeft 2 prikjes gehad, pilletjes, darmflorapasta en een zakje voer....

( Volgens mij heeft de Da er red bull ingespoten ofzo, ze is compleet gek :80: )
omafia
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Lasa Apsho

Ongelezen bericht door omafia »

Zitten de anaalklieren niet verstopt, dat gebeurd nogal eens na diaree, en dan ruikt de hond ook niet lekker
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”