Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Enting met 14-15 maanden
Moderator: moderatorteam
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Enting met 14-15 maanden
Ushi moet deze week opnieuw geënt worden. Maar ik weet niet of ik haar nou de grote coctail laat geven of de kleine? Zowiezo ent ik hierna pas over drie jaar.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Enting met 14-15 maanden
volgens mij is de richtlijn de grote cocktail maar pin me er niet op vast. Er zijn mensen die titeren en er zijn mensen die alleen de kleine laten zetten. Ik zette altijd de grote maar ik moet eerlijk bekennen dat ik me er nog niet goed in heb verdiept

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dat hangt ervan af wat er eerder geent is en met welk merk.
Er zijn maar 2 merken (waaronder Nobivac / Intervet) die een 3-jaarsgeldigheid hebben; dus daar goed op letten.
Twijfel je dan zou ik geloof ik nu de "grote cocktail" laten eten van nobivac (of dat andere merk waar die 3-jaarsgeldigheid voor geldt). Vraag dat eerst na, want niet elke DA zet die!!
En dan moet je over 1 jaar weil laten enten, het jaar daaorp weer en dan pas weer grote cocktail.
Suzanne
Er zijn maar 2 merken (waaronder Nobivac / Intervet) die een 3-jaarsgeldigheid hebben; dus daar goed op letten.
Twijfel je dan zou ik geloof ik nu de "grote cocktail" laten eten van nobivac (of dat andere merk waar die 3-jaarsgeldigheid voor geldt). Vraag dat eerst na, want niet elke DA zet die!!
En dan moet je over 1 jaar weil laten enten, het jaar daaorp weer en dan pas weer grote cocktail.
Suzanne
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik heb expres een dierenarts gezocht die met nobivac ent. Ushi is met 6 weken geënt met Nobivac (puppy DP). Met 9 weken weer met nobivac (lepto en parvo-c) en met 12 weken weer met Nobivac (DHPPi, Lepto en KC). Met 16 weken heeft de rabiës enting gekregen(deze staat wel voor 3 jaar in het boekje.)Suzanne123 schreef:Dat hangt ervan af wat er eerder geent is en met welk merk.
Suzanne

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
je "moet" natuurlijk helemaal geen weil laten entenSuzanne123 schreef:Dat hangt ervan af wat er eerder geent is en met welk merk.
Suzanne

-
~Suzanne~
- Zeer actief
DAt is het idd nu weer "groot" en dan het schema in: weil-weil-groot-weil-weil-groot
En Rabies, maar die staat er los van. Laat die aub NOOIT gelijk met de andere enting zetten; veel te belastend!
Suzanne
En Rabies, maar die staat er los van. Laat die aub NOOIT gelijk met de andere enting zetten; veel te belastend!
Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
dat ligt maar helemaal aan de hond.Suzanne123 schreef:DAt is het idd nu weer "groot" en dan het schema in: weil-weil-groot-weil-weil-groot
Suzanne
Ik heb Xavi paar weken geleden laten enten, incl. rabies geen centje pijn gehad, nog nooit overigens gehad met mijn honden. Rabies wordt hier altijd gelijkertijd met de rest gegeven.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Wellicht heb je gelijk; en is het hond afhankelijk maar ik vind Rabies te belastend en laat die dus onder geen voorwaarde gelijk met de rest zetten. Dan maar een keertje extra naar de DA.
Suzanne
Suzanne
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
Ook mijn dames hebben van jongs af aan de Rabies tegelijk gekregen met een normale enting.
Nergens geen last van gehad.
Nergens geen last van gehad.

-
lila660
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Het is ook hond/ras afhankelijk, maar om de goden niet te verzoeken laten wij ook rabies altijd apart enten.
Volgens het schema van nobivac moet je nu een keer de cocktail (DHP) enten en vanaf dan kan je de cocktail eens in de drie jaar doen.
Volgens het schema van nobivac moet je nu een keer de cocktail (DHP) enten en vanaf dan kan je de cocktail eens in de drie jaar doen.
Groetjes Linda