Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
iedere tip is welkom voor onze oude jongen
Moderator: moderatorteam
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
iedere tip is welkom voor onze oude jongen
Beste mensen,
Onze Bo is een Duitse staande (langhaar) van 15 jaar.
Hij heeft last van een decompensatie van het hart maar krijgt harttabl. en plastabl.
We weten echter dat deze klacht steeds erger zal worden. Hij heeft 2 weekenden geleden toen het bijna 30 graden was al een "dreun" gekregen (nu zijn de plastablet. ook verhoogd) ondanks dat we het hem zo koel mogelijk proberen te houden. Wij vrezen echt voor die zomerdagen die nog komen gaan.
Enfin, hij maakt zich zelf vaak ook zo druk, denkt zich met iedereen en alles te moeten "bemoeien" dus vliegt hij de tuin door als er iemand door de poort loopt of ziet opeens weer zo'n vreselijke ballon overkomen die hij denkt te moeten verjagen. Jullie zullen dit vast wel herkennen. Het blaffen gaat dan al snel over in hoesten etc. etc. Probleem is dat hij alles nog goed in de gaten heeft dus je kunt hem niet altijd voor zijn/afleiden. Aan de andere kant willen we hem ook niet "opsluiten". Veel van die "kijk-mij-eens" dingen zijn ook voor hem een groot spel, hij is vol trots als de ballon uiteindelijk achter de huizen verdwijnt zal ik maar zeggen.
Maar m.n. van ongeveer 16.30 tot 21.00 is hij zo druk bezig met zijn activiteiten. 'Tuin in, tuin uit, continu op en neer lopen, spelen, ff kijken misschien valt er nog wat te eten, ben je aan het koken ff kijken misschien valt er wel wat van het aanrecht, oh hoor ik daar niet iemand door de poort lopen ik ga ff kijken, gaan we nu de plantjes water geven dan help ik ff mee, zal ik hier gaan liggen of toch maar daar, oh hier, oh nee toch maar daar, wat ben je aan het doen vrouw ik kijk even mee'. Het gaat aan 1 stuk door en als er dan nog een ballon overkomt dan is het hek helemaal van de dam.
Gelukkig vind hij het ook prettig om op die warme dagen in huis voor de ventilator te liggen dus in iedere hoek van de kamer staat er wel 1 voor hem klaar. Dit doet hij dan voor 16.30 en na 21.00 u Verder gaan we liever 10 x per dag 10 min. wandelen dan 4 x normaal en dan proberen we de warmste uren te vermijden. Kiezen ook de meest beschaduwde routes.
Wat doen jullie om jullie hond(en) wat in te tomen en/of af te koelen als ze oud en/of ziek zijn ? Probleem is dat ik op den duur hierin ook wat gespannen ga worden, bang dat hij juist in die tijd dat hij zo actief is door zijn gedoe een keer instort. Maar om nou als een opgedraaide zenuwpil achter hem aan te rennen heeft voor hem ook geen zin. Hij snapt het natuurlijk ook niet als ik hem sommeer op zijn plaats te gaan. In die tijd is het voor hem nu eenmaal "actie tijd" dat is altijd al zo geweest, al 15 jaar lang.
Op andere tijden is hij actief als wij er om vragen zoals wandelen maar als er even niet gewandeld word dan ligt hij te slapen ook dat is al 15 jaar lang zo.
Ach, hij lijkt maar niet te snappen dat hij "een dagje ouder is" en het rustig aan mag doen.
Dus nogmaals de vraag; wat doen jullie om jullie hond(en) wat in te tomen en/of af te koelen als ze oud en/of ziek zijn ?
Onze Bo is een Duitse staande (langhaar) van 15 jaar.
Hij heeft last van een decompensatie van het hart maar krijgt harttabl. en plastabl.
We weten echter dat deze klacht steeds erger zal worden. Hij heeft 2 weekenden geleden toen het bijna 30 graden was al een "dreun" gekregen (nu zijn de plastablet. ook verhoogd) ondanks dat we het hem zo koel mogelijk proberen te houden. Wij vrezen echt voor die zomerdagen die nog komen gaan.
Enfin, hij maakt zich zelf vaak ook zo druk, denkt zich met iedereen en alles te moeten "bemoeien" dus vliegt hij de tuin door als er iemand door de poort loopt of ziet opeens weer zo'n vreselijke ballon overkomen die hij denkt te moeten verjagen. Jullie zullen dit vast wel herkennen. Het blaffen gaat dan al snel over in hoesten etc. etc. Probleem is dat hij alles nog goed in de gaten heeft dus je kunt hem niet altijd voor zijn/afleiden. Aan de andere kant willen we hem ook niet "opsluiten". Veel van die "kijk-mij-eens" dingen zijn ook voor hem een groot spel, hij is vol trots als de ballon uiteindelijk achter de huizen verdwijnt zal ik maar zeggen.
Maar m.n. van ongeveer 16.30 tot 21.00 is hij zo druk bezig met zijn activiteiten. 'Tuin in, tuin uit, continu op en neer lopen, spelen, ff kijken misschien valt er nog wat te eten, ben je aan het koken ff kijken misschien valt er wel wat van het aanrecht, oh hoor ik daar niet iemand door de poort lopen ik ga ff kijken, gaan we nu de plantjes water geven dan help ik ff mee, zal ik hier gaan liggen of toch maar daar, oh hier, oh nee toch maar daar, wat ben je aan het doen vrouw ik kijk even mee'. Het gaat aan 1 stuk door en als er dan nog een ballon overkomt dan is het hek helemaal van de dam.
Gelukkig vind hij het ook prettig om op die warme dagen in huis voor de ventilator te liggen dus in iedere hoek van de kamer staat er wel 1 voor hem klaar. Dit doet hij dan voor 16.30 en na 21.00 u Verder gaan we liever 10 x per dag 10 min. wandelen dan 4 x normaal en dan proberen we de warmste uren te vermijden. Kiezen ook de meest beschaduwde routes.
Wat doen jullie om jullie hond(en) wat in te tomen en/of af te koelen als ze oud en/of ziek zijn ? Probleem is dat ik op den duur hierin ook wat gespannen ga worden, bang dat hij juist in die tijd dat hij zo actief is door zijn gedoe een keer instort. Maar om nou als een opgedraaide zenuwpil achter hem aan te rennen heeft voor hem ook geen zin. Hij snapt het natuurlijk ook niet als ik hem sommeer op zijn plaats te gaan. In die tijd is het voor hem nu eenmaal "actie tijd" dat is altijd al zo geweest, al 15 jaar lang.
Op andere tijden is hij actief als wij er om vragen zoals wandelen maar als er even niet gewandeld word dan ligt hij te slapen ook dat is al 15 jaar lang zo.
Ach, hij lijkt maar niet te snappen dat hij "een dagje ouder is" en het rustig aan mag doen.
Dus nogmaals de vraag; wat doen jullie om jullie hond(en) wat in te tomen en/of af te koelen als ze oud en/of ziek zijn ?
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Re: iedere tip is welkom voor onze oude jongen
Komt dat hele drukke niet door medicatie? Het klinkt nogal buitensporig.
Onze senior van 13,5 kan ook nog steeds tekeer gaan als 'ie zijn bui heeft (zwemmen, spelen, hollen, blaffen), maar dat laat ik gewoon gaan. Dat is lol en levensvreugd. Mocht 'ie er in blijven dan is dat heel erg (voor mij, uiteraard!) maar ik ga hem niet beletten de hondse dingen te doen die hij zijn hele leven heeft gedaan.
Onze senior van 13,5 kan ook nog steeds tekeer gaan als 'ie zijn bui heeft (zwemmen, spelen, hollen, blaffen), maar dat laat ik gewoon gaan. Dat is lol en levensvreugd. Mocht 'ie er in blijven dan is dat heel erg (voor mij, uiteraard!) maar ik ga hem niet beletten de hondse dingen te doen die hij zijn hele leven heeft gedaan.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik laat ze ook hun gang gaan als ze oud zijn, als het op is is het op. Gewoon lekker laten genieten.

- vivke1965
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)
Mijn vorige hond van 20j die vond het heerlijk om op een natte handdoek te liggen....als het warm was dan ging ik die regelmatig onder de koude kraan uitwringen..
Pas wel op met TE koud ineens hoor !! daar kan hun hartje niet meer tegen dan. Spreek uit ervaring...toen ik hem in een koud badje een koekje wilde lieten snorkelen ging het fout en kreeg een soort toevalletje....dit is na een paar minuten goed gekomen maar heb daar wel een les uit getrokken toen.
Nog veel plezier met je oude jongen !!
Pas wel op met TE koud ineens hoor !! daar kan hun hartje niet meer tegen dan. Spreek uit ervaring...toen ik hem in een koud badje een koekje wilde lieten snorkelen ging het fout en kreeg een soort toevalletje....dit is na een paar minuten goed gekomen maar heb daar wel een les uit getrokken toen.
Nog veel plezier met je oude jongen !!
Groetjes, Viv

"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"

"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
- rex2008
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik me heel goed voorstellen dat je 'm het liefst behoed voor zijn "buitensporigheid", de kans bestaat dan dat hij langer in jullie midden zal blijven. Aan de andere kant kun je hem ook niet die dingen ontnemen die hem zo kenmerken, dat is nou eenmaal Bo en hij weet niet dat ie al 15 is.
Ik heb weleens gelezen (waar weet ik niet meer) dat je je hond goed kan koelen door 'm op een natte handdoek te leggen. Misschien heb je er iets aan.
Succes daar!
Ik heb weleens gelezen (waar weet ik niet meer) dat je je hond goed kan koelen door 'm op een natte handdoek te leggen. Misschien heb je er iets aan.
Succes daar!
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Zelfde hier. Lotje is 14 jaar en krijgt ook hartmedicatie omwille van lekkende kleppen. Ze is nog heel actief en vaak ook druk bezig in de tuin, op wandelingen gaat ze tot het uiterste en wilt altijd voorop lopen, altijd al zo geweest, ik laat haar gewoon doen. Moest ze zo een hartstilstand krijgen zou ik heel erg vinden, maar ik zou het erger vinden als ik haar nu moet belemmeren in hetgeen ze het liefste doet, ik denk dat als je dat begint te doen ze pas echt oud gaan worden.Pemba schreef:Ik laat ze ook hun gang gaan als ze oud zijn, als het op is is het op. Gewoon lekker laten genieten.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ik ben het met jullie eens hoor dat je hem gewoon zijn leven moet laten vieren zoals hij dat gewend is. Ik moet er ook niet aan denken hem op te sluiten. Dat zou trouwens niet lukken want als ik wel eens in de voortuin bezig ben zit hij achter de deur te miepen, hij wil er nou eenmaal altijd zo graag bij zijn. Ik wil hem trouwens wel een lijn geven dat hij ook voor mag komen want daar is het zomers wel lekker koel, dan kunnen we samen in de voortuin zijn.
Die tip van die handdoek ga ik zeker uitproberen. Misschien vind hij het ook wel fijn om met zo'n handdoek wat rond te lopen (hij heeft afgelopen winter "geleerd" om buiten met een regendekje aan rond te lopen tegen de kou)
Het is natuurlijk de schrik dat hij er straks niet meer is. We weten het perfect maar je wil er niet echt aan he'. Alleen er nu aan denkend is al genoeg om de tranen in mijn ogen te krijgen.
Die tip van die handdoek ga ik zeker uitproberen. Misschien vind hij het ook wel fijn om met zo'n handdoek wat rond te lopen (hij heeft afgelopen winter "geleerd" om buiten met een regendekje aan rond te lopen tegen de kou)
Het is natuurlijk de schrik dat hij er straks niet meer is. We weten het perfect maar je wil er niet echt aan he'. Alleen er nu aan denkend is al genoeg om de tranen in mijn ogen te krijgen.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Voor Shendor heb ik een cooling collar voor de warme dagen. Hij is trouwens een stuk relaxter sinds hij aan de hartmedicatie zit.
Hij is ook niet rustig te houden, we laten hem gewoon zijn gang gaan.
Hij is ook niet rustig te houden, we laten hem gewoon zijn gang gaan.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Misschien is dit wat om hem aan te doen.
Ik heb er ook 1 voor de oudste en het blijft lekker koel.
http://www.dursydog.nl/product/308/317/ ... er/244011/
Ik heb er ook 1 voor de oudste en het blijft lekker koel.
http://www.dursydog.nl/product/308/317/ ... er/244011/
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012