Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verschil reaktie na incident

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

verschil reaktie na incident

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Wat ik nou niet begrijp.... en wat me dus bezig blijft houden...

Op het forum zijn recent 2 incidenten besproken:
- dat geval met 6 Berners op het strand
- dat geval met hond bijt meisje op strand

Maar, er zijn ook vrij recent incidenten geweest waarbij volwassenen zijn gebeten / aangevallen.

Er lijkt mij een zo onwijs groot verschil te zitten in de reaktie van de politie / wetgeving... en dat snap ik niet.
Tenminste 1 van de volwassenen was flink toegetakelt maar aangifte doen kon niet; er gebeurt dus niets met de hond. Niet dat ik bedoel dat de hond meteen moet worden ingeslapen! Maar de eigenaren krijgen geen boete, er komt geen muilkorfgebod of wat ook.

Het kind "met de 6 Berners" was flink toegetakelt (lijkt het verhaal te zijn) maar de eigenaar komt ervanaf met een boete van 100 euro

Het "meisje op strand" lijkt duidelijk minder zwaar getroffen en de hond is in beslag genomen.

Natuurlijk horen we alle verhalen (vaak) maar van 1 kant... maar dan nog....

Hoe kan het dat in het ene geval aangifte niet eens mogelijk lijkt en in het andere geval (zoals het lijkt (!) minder ernstig) de hond acuut in beslag genomen wordt. Klopt dat conform de wetgeving? Mag dat dus wel?!

Suzanne
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: verschil reaktie na incident

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Niet alleen in dit soort gevallenn is hett verwarrend.
Maar het ligt er misschien ook wel aan met wat voor soort agenten je te maken hebt .
Die vullen het plaatje ook in naar hun eigen beoordeling en kennis van de wet.
En datt zit niet altijd op 1 lijn bij ieder korps/agent.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ja het verhaal van geen aangifte kunnen doen vind ik raar, de politie is verplicht een aangifte op te nemen!

Maar ik ben het helemaal met je eens, eenheid van beleid is heel erg ver te zoeken. Maar ik denk zomaar dat dat op heel veel gebieden zo is, niet alleen met betrekking tot hondenbeten. En ik denk dat je dit landelijk zou moeten coordineren wil je eenheid van beleid krijgen, maar ja, dat kost geld en dat zie ik met dit kabinet toch echt niet gebeuren. Want ja, ambtenaren - die kosten toch alleen maar geld?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Suzanne123 schreef:Wat ik nou niet begrijp.... en wat me dus bezig blijft houden...

Op het forum zijn recent 2 incidenten besproken:
- dat geval met 6 Berners op het strand
- dat geval met hond bijt meisje op strand

Maar, er zijn ook vrij recent incidenten geweest waarbij volwassenen zijn gebeten / aangevallen.

Er lijkt mij een zo onwijs groot verschil te zitten in de reaktie van de politie / wetgeving... en dat snap ik niet.
Tenminste 1 van de volwassenen was flink toegetakelt maar aangifte doen kon niet; er gebeurt dus niets met de hond. Niet dat ik bedoel dat de hond meteen moet worden ingeslapen! Maar de eigenaren krijgen geen boete, er komt geen muilkorfgebod of wat ook.

Het kind "met de 6 Berners" was flink toegetakelt (lijkt het verhaal te zijn) maar de eigenaar komt ervanaf met een boete van 100 euro

Het "meisje op strand" lijkt duidelijk minder zwaar getroffen en de hond is in beslag genomen.

Natuurlijk horen we alle verhalen (vaak) maar van 1 kant... maar dan nog....

Hoe kan het dat in het ene geval aangifte niet eens mogelijk lijkt en in het andere geval (zoals het lijkt (!) minder ernstig) de hond acuut in beslag genomen wordt. Klopt dat conform de wetgeving? Mag dat dus wel?!

Suzanne
De regels zijn vrij ruim te intepreteren dus je bent afhankelijk van de agent, het slachtoffer en de bui van de burgemeester.
Tijdje geleden is er een bulldog van 6 maanden bijna in beslag genomen. Vrouw liep met de hond aan de lijn, jongetjes van ongv 9 jaar oud fiets er langsheen, hond sprong richting het kind maar raakte het niet maar het kindje schrok waardoor hij viel en zich bezeerde.
De eigenaren van de bulldog hadden de vorige dag de wijkagent om te bekijken hoe gevaarlijk de hond was. De agent zag dat het een jonge hond was en heeft het erbij laten zitten maar het kan ook anders lopen.

Mocht je zoiets krijgen met een hond die niet aan te halen is door vreemden dan ben je je hond kwijt ook al is er geen incident geweest.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”