Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Renske

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Renske

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Omdat de dierenwinkel geen Rodi verkoopt en ik Smuldier te waterig vind heb ik nu voor een keer een paar pakken Renske gekocht. Best prijzig maar de honden vinden het heerlijk.Voordeel is dat het niet in de diepvries hoeft dus makkelijk voor noodgevallen.
Ik had er nog nooit van gehoord maar het ziet er goed uit.
Iemand daar ervaring mee?
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Re: Renske

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik gebruik het bij wedstrijden als ik geen brok in huis heb of wanneer ik niet weet wanneer ik moet starten. Licht verteerbaar goedje
Ik persoonlijk zou het niet volledig als enige voeding geven, honden van mijn vriendin raakten ervan aan de diarree na 1x eten.
Dana heeft het op vakantie gegeten omdat zij een glutenallergie heeft en dit een prima vervanging leek. Na verloop van tijd moest ik steeds meer en meer geven en ze poepte er ook weer heel veel van uit maar kwam geen gram aan maar viel wel af! En ze is al geen dik hondje plus haar anaalklieren waren dus weer overvuld erna
Geen superervaringen hier dus
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Renske is gestoomd en dus niet echt KVV. Welke had je van smuldier? Ik vind dat alles behalve waterig.
Marie-Josée
Erelid

Ik heb van Smuldier alles geprobeerd, ben daar niet kapot van temeer omdat Sancho er erg dunne ontlasting van kreeg en bij zo'n langharig hondje is dat een ramp.
Ik hoop dan maar niet dat hij dat hier ook van krijgt.
Rodi verteert prima, weinig en stevige ontlasting.
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

is duck eventueel te verkrijgen? Daar ben ik zelf niet zo kapot van maar misschien een optie?
Lotgering?
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Hier krijgen de honden ook af en toe Renske (vooral de vis variant vinden ze erg lekker). Maar ik vind het ook prijzig dus ze krijgen het alleen als ik vergeten ben om lotgering of duck uit de vriezer te halen. Aan verschil in ontlasting merk ik niks.
Marie-Josée
Erelid

EschaenStefanie schreef:is duck eventueel te verkrijgen? Daar ben ik zelf niet zo kapot van maar misschien een optie?
Lotgering?
De dierenwinkels hebben hier bedroevend weinig. Duck in elk geval niet. Lotgering moet je toch bestellen? Leveren die ook in het uiterste zuiden?
Mijn diepvries is niet groot genoeg om grote voorraden aan te leggen. Normaal gaat het prima met Rodi omdat AH en Jan Linders die voldoende op voorraad hebben.
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

Een vriendin van me voert het soms. Het is een noodvoedsel, voor vakantie ed. Zij is erover te spreken. Ze voert brok, maar wel aangevuld met div. KVV merken.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik heb toevallig laatst mijn hond Renske gegeven omdat ze ging logeren bij mijn moeder die walgt van echt rauw voer. Dushi vond het net zo lekker als al het andere maar ging wel meer en zachter poepen. Als vakantie- of noodvoer ga ik het wel gebruiken, maar niet structureel (tip het is nu in de aanbieding bij de Boerenbond 3 halen 2 betalen)
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Ik vind de samenstelling wel goed dus ik zal zeker zorgen dat ik voor nood een aantal pakken in huis haal. Sancho is maar een uk dus die heeft aan een half pak al genoeg.
Bedankt voor de BB tip :ok:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

1 van mijn honden heeft het heel lang gegeten en deed het er prima op. Ik voer nu al weer een tijd rodi, van smuldier raken ze aan de race.
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Ik neem het altijd mee op lange vakantie's, voor als ik niets kan vinden ofzo.
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

lotgering levert overal, misschien een oproepje doen of iemand 'samen' wil bestellen?
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

EschaenStefanie schreef:lotgering levert overal, misschien een oproepje doen of iemand 'samen' wil bestellen?
Nee toch maar niet, ik heb net het andere topic over de leveringen al gelezen :wink:
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:
EschaenStefanie schreef:lotgering levert overal, misschien een oproepje doen of iemand 'samen' wil bestellen?
Nee toch maar niet, ik heb net het andere topic over de leveringen al gelezen :wink:
linkje?
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

EschaenStefanie schreef:
Marie-Josée schreef:
linkje?
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 4&t=217048
Ik heb geen ruimte voor grote partijen en geen zin om op een levering te gaan zitten wachten.
En dat hoeft ook niet want Rodi is volop verkrijgbaar.
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

oh heb je een nieuwe winkel gevonden voor je rodi? :ok:

is trouwens ook de reden waarom een vriendin van mij is gestopt met lotgering, vaak ook een verkeerde levering, dingen die er niet bij zaten
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Voor mij valt Renske gewoon onder blikvoer, wel het gezondere blikvoer. Lotje krijgt 1 x per week blikvoer, heel soms Renske, maar meestal van Applaws, daar zie je echt stukken vlees en groenten zitten en is niet zo'n prakje zoals Renske. Zijn ofwel deze:
http://www.dierentoebehoren.com/img/16/2491/1.jpg
of deze dat ze krijgt:
http://www.produkt-suchmaschine.com/ima ... 297074.jpg
Heel soms van Rinti, ik heb nu kip met kwartelei, maar ze eet liever van Applaws.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik heb het een aantal keer gegeven toen ik zoekende was naar ander voer voor Bo. Ze vond het echt heerlijk en verder heb ik niets anders dan anders aan haar gemerkt. Maar om het nu altijd te geven, dan zijn er naar mijn idee betere oplossingen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik neem het altijd mee op vakantie, voor het geval ik geen vers kan vinden, of niet genoeg vers. Perry weigert alle brokken. :mep: En hij vindt het heerlijk. Hij doet het er ook goed op dus ik ben er wel over te spreken over Renske.
Gr. Aniek

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

EschaenStefanie schreef:oh heb je een nieuwe winkel gevonden voor je rodi? :ok:

is trouwens ook de reden waarom een vriendin van mij is gestopt met lotgering, vaak ook een verkeerde levering, dingen die er niet bij zaten
Nee Rodi is normaal volop te krijgen de Appie en Jan Linders maar ik had zelf niets meer en was toch in de dierenwinkel, maar die bleken dus niet te hebben wat ik zocht. De volgende dierenwinkel had zijn diepvries al maanden leeg...Daarom kwam ik op Renske, dat hadden ze wel en de samenstelling zag er goed uit, vandaar mijn vraag.
Ik zal het niet altijd geven maar het lijkt me handig om achter de hand te hebben als de vriezer leeg is of als we ergens naar toe gaan.Sancho is een hopeloze brokkeneter.
Vandaag ga ik naar Appie om de Rodi aan te vullen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

renske is een voer wat sam heel vaak langere periodes krijgt en hij doet het er perfect op.

ik vind het echt heel goede voeding :ok:
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Hier lust ze het maar krijgt er verschrikkelijke jeuk van. Volgens mij de rijst die er in zit.
Hier krijgt ze ook jeuk van Carnibest, ook alweer met rijst, dus volgens mij kan ik gewoon beter geen rijst geven. We weten dat ze allergisch is aan granen, maar rijst? :19:

Ik dacht iets goeds gevonden te hebben om mee te geven als ze op logement gaat eind deze maand, maar 't zal dan toch barf worden.
sandra&sammy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu/Malteser

Ongelezen bericht door sandra&sammy »

Ik ben heel lang met Sammy aan het tobben geweest met eten. De laatste twee maanden gaat het super met hem en het eten. Hij krijgt 's morgens een Renske variant (hij smult van de kip, eend/konijn, kalkoen/eend en vis) en 's avonds een KVV (Smuldier of Duck of Energique). Sammy heeft eindelijk binnen een minuut zijn bordje leeg en daar wordt het vrouwtje erg blij van. Dus ik ben blij met Renske dit eet hij geweldig en doordat zij zoveel verschillende smaken hebben kan ik lekker afwisselen. Ik moet zeggen dat ik zelf ook echt lekker vind ruiken en ik vind het er goed uitzien. Voordeel is dat het buiten de vriezer bewaard kan blijven en wanneer open kan de rest in porties verdeeld worden en ingevroren worden. Ideaal!!!
Afbeelding
Sammy 31-08-2010
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”