Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Samen stoeien aan de lijn

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Samen stoeien aan de lijn

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Het gaat heel gezellig en leuk met logeerhond Shadow. Ik laat ze meestal apart uit, ik heb ze een enkele keer tegelijk uitgelaten, alleen de kortere poep en piesrondjes. Aan een lijn met twee haakjes aan beide uiteinden. Vindt Shadow onderweg een tak, gaan ze daarmee lopen kötten. Op het veldje vind ik dat niet heel erg, maar op de stoep heb ik graag dat het duo netjes samen mee loopt. Of tijdens het oversteken. Okee, koekje erin en doorlopen. Gaan ze met elkaar lopen stoeien ineens :boos:
Hoe kan ik ze zover krijgen dat ze dat tijdens het uitlaten laten?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Samen stoeien aan de lijn

Ongelezen bericht door alm@ »

Door de lijnen kort te houden en de honden strak naast je te laten lopen.
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

1 hond links, 1 hond rechts van je.
en doorlopen geblazen. :mrgreen:
[Sandra]
Zeer actief

krullie schreef: en doorlopen geblazen. :mrgreen:
Nou, zeg dat wel :mrgreen: Dat werkte ook, gelukkig. Zooitje ongeregeld :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

gewoon ieder een eigen lijn, zodat je ze makkelijk uit elkaar kunt trekken, en dan ieder aan een kant
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief

Ze hebben beiden lijnen van ca 2 meter. Daarom leek de lijn met twee haakjes aan beide uiteinden me een slimme oplossing.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

[Sandra] schreef:Ze hebben beiden lijnen van ca 2 meter. Daarom leek de lijn met twee haakjes aan beide uiteinden me een slimme oplossing.
maar nu gaan ze aan de lijn lopen kloten en kan je ze moeilijk uit elkaar halen, is het dus toch niet zo'n handige oplossing
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief

Jeannettebo schreef:
[Sandra] schreef:Ze hebben beiden lijnen van ca 2 meter. Daarom leek de lijn met twee haakjes aan beide uiteinden me een slimme oplossing.
maar nu gaan ze aan de lijn lopen kloten en kan je ze moeilijk uit elkaar halen, is het dus toch niet zo'n handige oplossing
Zou dat anders werken als ze ieder aan hun eigen lijn lopen? Ik heb het gevoel dat ik het probleem dan twee meter verplaats :denken: Ik hou de lijn nu in het midden vast, geef ze ruimte wanneer de een meer ruimte neemt, en kan ze wel kort nemen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

De basis is dat je ze allebei aan een eigen kant laat lopen, naast je.
Af en toe laat je dan de een of ander langer snuffelen of hun behoefte doen, 1 lijn lang.
Anders breek je je nek over de honden of doe je de hondjesdans :LOL:
Spelen aan de lijn mag bij mij in ieder geval nooit.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Haha die fout heb ik gemaakt toen ik Bluf kreeg, beiden aan de lange politielijn van twee meter, aan de zelfde lijn uiteraard, lekker makkelijk en handig de ene musketon aan de halsband van hond 1 de ander aan de andere hond. :blont: Ik heb de stoeptegels van dichtbij mogen bekijken :vaag:
Ze lopen hier of aan aparte lijnen, geen gekloot aan de lijn en beiden gewoon links van me. De ene hond rechts en de ander links doe ik ook niet aan, weet niet waarom maar ik vind dat onhandig, allebei lopen links van me.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja die lange lijnen kune je toch ook kort vasthouden? Ik heb altijd lange lijnen, maar dat zegt niet dat ze die lange lijn ook altijd maar helemaal krijgen. Als ik door wil lopen en geen zin in gezeur heb, neem ik ze kort naast me en loop ik door. Maar uiteindelijk is de wandeling voor de honden en tja in huis mogen ze bij mij niet spelen (gladde vloer, maakt nogal lawaai op die vloer)(Wel in de tuin) en tja soms zijn ze in begin van wandeling wel eens gek en spelen ze aan de lijn met elkaar. Tja ik vind dat geen probleem (en zoals iemand hier zegt, aan de lijn mogen ze niet spelen, dat geld bij mij niet voor honden die ook met elkaar samenleven, alleen voor honden die ik tegenkom op straat) en dus soms mogen ze van mij ook even spelen en als ik gelegenheid heb, loop ik snel naar gelegenheid waar ze kunnen spelen. Maar als ik er geen zin in heb dan is het gewoon klaar en doorlopen en je ding doen, maar kap het dus niet altijd af.

Dat bereiken is wel het makkelijkst door ze eerst aan aparte lijnen te houden ja. Als ze continue naast elkaar moeten lopen dan is dat voor honden die nog niet zo lang bij elkaar zijn zeker nog wel eens moeilijk. Dus eerst aanleren wat je wil, wat je bedoeling is. Daarna kan je denk ik wel zo'n lijn met 2 haken gebruiken.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

blondie schreef:
Haha die fout heb ik gemaakt toen ik Bluf kreeg, beiden aan de lange politielijn van twee meter, aan de zelfde lijn uiteraard, lekker makkelijk en handig de ene musketon aan de halsband van hond 1 de ander aan de andere hond. :blont: Ik heb de stoeptegels van dichtbij mogen bekijken :vaag:
Oh, dat werkt bij die 2 van hier dus heel goed juist. :mrgreen:
Maargoed, dat is dan ook wel voor korte stukjes, als ik op veel overzichtelijke plekken loop en daar Shib dus weer los kan gooien. :wink:

Op de gewone rondjes hebben ze hier allebei een politielijn op de halve stand en lopen ze allebei aan 1 kant.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
[Sandra]
Zeer actief

Ik ga het in elk geval vanmiddag proberen met hun twee eigen lijnen (waarvan 1 politielijn).
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

er was vroeger een versje wat wij zongen:
alles wat voor mijn voeten loopt krijgt een schop en een klap voor zijn kop. dan ben ik nog niet klaar want dan trek ik aan het haar :mrgreen:

dus gewoon doorlopen JIJ bepaalt wat de honden moeten doen en niet de honden.
ellen
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

bij mij loopt remy aan de linkerkant en solo aan de rechterkant..alleen als ik op pad ben met 1 van de 2 lopen ze links...zodra ze allebei meegaan hebben ze elk hun eigen kant..

zowiezo mag er aan de riem niet gestoeit worden :wink:
groetjes Tamara
[Sandra]
Zeer actief

Ik heb het een paar keer geprobeerd, kortere stukjes en wat langere, maar het werkt niet echt lekker met kort nemen en houden. Logeerhond is onzeker in een vreemde omgeving, waar het wat drukker is dan hij gewend is. Hij blaft snel naar andere honden en als ik alleen met hem loop kan ik dat wat beter opvangen. 's Avonds het laatste korte rondje in de berm beiden aan 1 lijn werkt okee. Het is nog maar een paar dagen en ik vind het ook wel leuk om beiden hun portie me-time te geven.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Dogs4Walk.nl
Actief
Mijn ras(sen): Teckel x chihuahua
Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dogs4Walk.nl »

2 korte lijnen?riemen

deze ongeveer 50 cm laten vieren en stevig vasthouden.
1 link en 1 rechts van je, en steeds als je merkt dat ze trekken een kort rukje geven met het bekende commando dat ze naast je moeten lopen! dit consequent volhouden en je zult op korte termein verbetering zien!
Http://www.Dogs4Walk.nl - Bij elk kakje, hoort een zakje! :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”