Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dag lieve Nicky 23-1-1997/1-6-2011
Moderator: moderatorteam
- Henriette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso
- Aantal honden: 2
Dag lieve Nicky 23-1-1997/1-6-2011
Afgelopen woensdag 1 juni is mijn lieve kleine grootse Yorkshire Nicky overleden.
Ze is 14 jaar en 4 maanden geworden,maar ik had haar nog lang niet kwijt gewild.
Goed,ze werd het laatste jaar duidelijk ouder,kon niet meer op de bank springen,dus haar er maar optillen.
Op 20 december 2007 is ze geopereerd aan tumoren bij de melkkliertjes en het ging al snel weer goed met haar.
Wel had ze weer een aantal kleine tumoren bij de overige tepeltjes,maar we wilde haar ivm haar leeftijd toch niet weer laten opereren en volgens de dierenarts hele grote kans dat het goedaardig was.
Afgelopen 9 mei zijn we een midweekje naar de Ardennen gegaan,ze hield helemaal niet van vakantie,maar de Ardennen kon ze wel waarderen altijd.
Zoon ging haar en teckeltje Lara uitlaten en vond haar heel erg trekken,ze droeg daar al lang geen riempje meer voor,maar zo'n ander gevalletje,zodat ze geen last van het strottehoofdje kon krijgen,dat is een zwak punt bij Yorkshires.
Bij binnenkomst maakte ze een erg snurkend geluid,wat niet overging,dus mss toch het strottehoofdje,als ze sliep had ze er geen last van.
12 mei gingen we weer naar huis en ik heb nog nooit zo'n blije hond gezien toen de achterdeur openging en ze in haar geliefde tuin kon.
Ze nam een sprong van 3 meter,leek wel te vliegen,van de deur over het terras het gras op.
Daar ging ze weer rondjes rennen en op haar rug liggen rollen.....zooooo enorm blij.
We waren blij dat we thuis waren.
Ook leek het gesnurk over te zijn,dus ik gooide het op zenuwen,door die vakantie.
We zouden binnenkort naar de dierenarts gaan voor de inentingen,maar ik wilde even wachten omdat ze allebei loops waren....had ik maar nooit gewacht en meteen met het kleine popje naar de dokter gegaan.
Anderhalve week geleden wilde ze haar voer niet meer,dus puppyvoer gekocht,ook omdat ze erg mager werd.
Ook dat wilde ze niet.
Wel het eten van onze borden ging er nog in,het was een kei in bedelen en ik was allang blij dat ze iets at.
Af en toe een beetje brintapap en een knakworstje wist ze ook wel raad mee.
Het is altijd al een kritisch dametje geweest wat eten aangaat.
Woensdagmorgen toen ik uit bed kwam zei mijn man dat het helemaal niet goed ging,dat ze heel snel ademde en veel overgaf.
Ze stond in haar geliefde tuin en toen ik haar zag wist ik dat het goed mis was.
Proestend kwam er roze vocht uit het bekje,dan ging het een paar minuten iets beter en kwam er weer een aanval,zo ging het maar door.
Meteen de dierenarts gebeld en afgesproken dat we om 10 over 3 zouden komen,ook met Lara gelijk,voor de prikken.
De rest van de dag was vreselijk en ik maar op de klok kijken tot we naar de DA konden.
Ben geen moment van haar zijde geweken,ze wilde maar in die tuin blijven staan,hijgen,braken en keek constant met hele vreemde oogjes rond,alsof ze afscheid van de zon en van de tuin nam.
Ze probeerde om onder de buxus te gaan liggen,maar dat lukte niet.
Op wankele pootjes liep ze naar binnen,naar het harige kleedje,waar ze haar kluifjes altijd at,wiebelt even heen en weer en valt om,terwijl er een grote golf bloederig vocht naar buiten komt.
Meteen mijn zoon van boven geroepen,zodat hij afscheid kon nemen en de dierenarts gebeld,het was inmiddels kwart voor 3.
Moesten meteen komen,dit was een spoedgeval!
Nicky lag stil,maar kreeg nog een aantal stuiptrekkingen,waardoor we dachten dat ze nog leefde.
Achteraf besef ik dat ze al overleden is toen ze omviel.
Onder de handen van mijn zoon,we hadden haar 14 jaar terug voor hem genomen,hij heeft autisme en was doodsbang voor honden.
Toen was hij 9 jaar en Nicky heeft hem binnen 2 dagen van zijn angst af geholpen,zo klein als ze was...kon op je hand zitten.
Hebben haar in een handdoek gerold en naar de dierenarts geraced....die kon alleen de dood vaststellen.
Dit is vreselijk,ik mis haar zo enorm veel en kan al dagen alleen maar huilen.
Kan niet meer slapen,niet meer eten en ben heel somber,zie steeds dat beestje voor me die zo stond te lijden.
Heb ook last van een schuldgevoel,we hadden eerder naar de DA moeten gaan,zodat het niet zo,n martelgang was geworden die dag.
We hebben haar zelf naar het crematorium gebracht en zijn daar goed opgevangen.
Het achterlaten van Nicky was ook heel erg naar.
Vrijdag is ze gecremeerd en ik heb net op het nippertje nog een plukje haar af laten knippen,dat was ik vergeten en had daar zo'n spijt van.
Even later zijn we het urntje en plukje haar op gaan halen en toen ik in de auto met het plukje en urntje in mijn hand zat had ik ven het gevoel dat ik haar weer een beetje terug had en ze weer thuis kwam.
Lara aan het zakje haar en urntje laten snuffelen en ze gaf een klein likje over het urntje.
Urntje heeft een mooi plekje bij haar foto en elke keer als ik er voorbij loop aai ik met mijn vinger over het potje.
Ook nog 2 kleine aardewerken hartjes voor zoon en dochter bij het crematorium besteld om over een paar weken een beetje as in te doen.
Dochter heeft geen afscheid kunnen nemen...het ging veel te snel allemaal...jaren te snel!
Dit alles valt me heel zwaar tegen.
Ik heb veel meer verdriet van dit hondje dan dat ik ooit voor het verlies van een mens heb gehad.
Gaat dit nog over?
Zou ik ooit weer kunnen lachen?
Teckeltje Lara van 7 jaar heeft ook verdriet kan ik merken.
We hebben haar genomen als maatje voor Nicky,toen dochter het huis uitging.
Nick sliep altijd bij Samantha en vanaf dat we Lara hadden sliepen zij vaak tegen elkaar aan.
Ze deed niets zonder Nicky,ze ging Nicky uit haar mand of van buiten halen als er gebedeld moest worden.
Ook buiten had ze meer lef,nu is ze bang als ze in het donker uit moet.
Ze wil niet met de bal spelen in de tuin,dat is niet leuk als je er alleen op af moet rennen.
Als ze nu in de keuken een zakje hoort ritselen,loopt ze naar de tuin of het lege plekje waar Nicky's mand stond,draait zichzelf dan snel om en duikt in haar mand.
Gisteren heb ik mezelf er moeten dwingen om het badje voor Lara neer te zetten,water is de lust in haar leven,pas nog probeerde ze of ze in het vogeldrinkbakje paste...dus niet,toen is ze maar in het kleine terrasvijvertje gesprongen.
Gelukkig was Lara blij in het badje,maar ik kon er niet van genieten,zie steeds Nicky in die tuin voor me.
Lieve lieve Nicky
Je blijft in ons hart,
daar waar je hoort!!!
Ze is 14 jaar en 4 maanden geworden,maar ik had haar nog lang niet kwijt gewild.
Goed,ze werd het laatste jaar duidelijk ouder,kon niet meer op de bank springen,dus haar er maar optillen.
Op 20 december 2007 is ze geopereerd aan tumoren bij de melkkliertjes en het ging al snel weer goed met haar.
Wel had ze weer een aantal kleine tumoren bij de overige tepeltjes,maar we wilde haar ivm haar leeftijd toch niet weer laten opereren en volgens de dierenarts hele grote kans dat het goedaardig was.
Afgelopen 9 mei zijn we een midweekje naar de Ardennen gegaan,ze hield helemaal niet van vakantie,maar de Ardennen kon ze wel waarderen altijd.
Zoon ging haar en teckeltje Lara uitlaten en vond haar heel erg trekken,ze droeg daar al lang geen riempje meer voor,maar zo'n ander gevalletje,zodat ze geen last van het strottehoofdje kon krijgen,dat is een zwak punt bij Yorkshires.
Bij binnenkomst maakte ze een erg snurkend geluid,wat niet overging,dus mss toch het strottehoofdje,als ze sliep had ze er geen last van.
12 mei gingen we weer naar huis en ik heb nog nooit zo'n blije hond gezien toen de achterdeur openging en ze in haar geliefde tuin kon.
Ze nam een sprong van 3 meter,leek wel te vliegen,van de deur over het terras het gras op.
Daar ging ze weer rondjes rennen en op haar rug liggen rollen.....zooooo enorm blij.
We waren blij dat we thuis waren.
Ook leek het gesnurk over te zijn,dus ik gooide het op zenuwen,door die vakantie.
We zouden binnenkort naar de dierenarts gaan voor de inentingen,maar ik wilde even wachten omdat ze allebei loops waren....had ik maar nooit gewacht en meteen met het kleine popje naar de dokter gegaan.
Anderhalve week geleden wilde ze haar voer niet meer,dus puppyvoer gekocht,ook omdat ze erg mager werd.
Ook dat wilde ze niet.
Wel het eten van onze borden ging er nog in,het was een kei in bedelen en ik was allang blij dat ze iets at.
Af en toe een beetje brintapap en een knakworstje wist ze ook wel raad mee.
Het is altijd al een kritisch dametje geweest wat eten aangaat.
Woensdagmorgen toen ik uit bed kwam zei mijn man dat het helemaal niet goed ging,dat ze heel snel ademde en veel overgaf.
Ze stond in haar geliefde tuin en toen ik haar zag wist ik dat het goed mis was.
Proestend kwam er roze vocht uit het bekje,dan ging het een paar minuten iets beter en kwam er weer een aanval,zo ging het maar door.
Meteen de dierenarts gebeld en afgesproken dat we om 10 over 3 zouden komen,ook met Lara gelijk,voor de prikken.
De rest van de dag was vreselijk en ik maar op de klok kijken tot we naar de DA konden.
Ben geen moment van haar zijde geweken,ze wilde maar in die tuin blijven staan,hijgen,braken en keek constant met hele vreemde oogjes rond,alsof ze afscheid van de zon en van de tuin nam.
Ze probeerde om onder de buxus te gaan liggen,maar dat lukte niet.
Op wankele pootjes liep ze naar binnen,naar het harige kleedje,waar ze haar kluifjes altijd at,wiebelt even heen en weer en valt om,terwijl er een grote golf bloederig vocht naar buiten komt.
Meteen mijn zoon van boven geroepen,zodat hij afscheid kon nemen en de dierenarts gebeld,het was inmiddels kwart voor 3.
Moesten meteen komen,dit was een spoedgeval!
Nicky lag stil,maar kreeg nog een aantal stuiptrekkingen,waardoor we dachten dat ze nog leefde.
Achteraf besef ik dat ze al overleden is toen ze omviel.
Onder de handen van mijn zoon,we hadden haar 14 jaar terug voor hem genomen,hij heeft autisme en was doodsbang voor honden.
Toen was hij 9 jaar en Nicky heeft hem binnen 2 dagen van zijn angst af geholpen,zo klein als ze was...kon op je hand zitten.
Hebben haar in een handdoek gerold en naar de dierenarts geraced....die kon alleen de dood vaststellen.
Dit is vreselijk,ik mis haar zo enorm veel en kan al dagen alleen maar huilen.
Kan niet meer slapen,niet meer eten en ben heel somber,zie steeds dat beestje voor me die zo stond te lijden.
Heb ook last van een schuldgevoel,we hadden eerder naar de DA moeten gaan,zodat het niet zo,n martelgang was geworden die dag.
We hebben haar zelf naar het crematorium gebracht en zijn daar goed opgevangen.
Het achterlaten van Nicky was ook heel erg naar.
Vrijdag is ze gecremeerd en ik heb net op het nippertje nog een plukje haar af laten knippen,dat was ik vergeten en had daar zo'n spijt van.
Even later zijn we het urntje en plukje haar op gaan halen en toen ik in de auto met het plukje en urntje in mijn hand zat had ik ven het gevoel dat ik haar weer een beetje terug had en ze weer thuis kwam.
Lara aan het zakje haar en urntje laten snuffelen en ze gaf een klein likje over het urntje.
Urntje heeft een mooi plekje bij haar foto en elke keer als ik er voorbij loop aai ik met mijn vinger over het potje.
Ook nog 2 kleine aardewerken hartjes voor zoon en dochter bij het crematorium besteld om over een paar weken een beetje as in te doen.
Dochter heeft geen afscheid kunnen nemen...het ging veel te snel allemaal...jaren te snel!
Dit alles valt me heel zwaar tegen.
Ik heb veel meer verdriet van dit hondje dan dat ik ooit voor het verlies van een mens heb gehad.
Gaat dit nog over?
Zou ik ooit weer kunnen lachen?
Teckeltje Lara van 7 jaar heeft ook verdriet kan ik merken.
We hebben haar genomen als maatje voor Nicky,toen dochter het huis uitging.
Nick sliep altijd bij Samantha en vanaf dat we Lara hadden sliepen zij vaak tegen elkaar aan.
Ze deed niets zonder Nicky,ze ging Nicky uit haar mand of van buiten halen als er gebedeld moest worden.
Ook buiten had ze meer lef,nu is ze bang als ze in het donker uit moet.
Ze wil niet met de bal spelen in de tuin,dat is niet leuk als je er alleen op af moet rennen.
Als ze nu in de keuken een zakje hoort ritselen,loopt ze naar de tuin of het lege plekje waar Nicky's mand stond,draait zichzelf dan snel om en duikt in haar mand.
Gisteren heb ik mezelf er moeten dwingen om het badje voor Lara neer te zetten,water is de lust in haar leven,pas nog probeerde ze of ze in het vogeldrinkbakje paste...dus niet,toen is ze maar in het kleine terrasvijvertje gesprongen.
Gelukkig was Lara blij in het badje,maar ik kon er niet van genieten,zie steeds Nicky in die tuin voor me.
Lieve lieve Nicky
Je blijft in ons hart,
daar waar je hoort!!!

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Dag lieve Nicky 23-1-1997/1-6-2011
Sterkte 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
mooie leeftijd, 14 jaar. jammer dat ze zo akelig is gestorven
sterkte!
sterkte!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Marina
- Zeer actief
Heel erg veel sterkte

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Anniek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Sterkte 
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
-
Syllvero
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heel veel sterkte 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Heel veel sterkte met het verlies van Nicky 
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
oh wat een kippenvel verhaal... 14 jaar liefde gekregen en gegeven.. en haar dan nu , op deze manier, los moeten laten...dat is moeilijk.. sterkte....zij heeft een mooi en goed leven gehad zo te lezen en veel betekenis gehad in het gezin...een kleine hond van grote betekenis..
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies 
- Simy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Contacteer:
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Henriette
- Zeer actief
Bedankt voor de lieve reacties.
Ik wacht af tot de tijd dat ik met plezier aan haar terug kan denken en zonder huilbui over haar kan praten.
Dit opschrijven deed me wel goed,dat had me een paar dagen terug nog niet gelukt.
Dit prachtige forum blijf ik op lezen en reageren.
De laatste paar dagen veel gelezen hier.
En ik heb Lara nog,dat is ook een stunthond die van alles en nog wat uithaalt.
Ik hoop dat zij ook weer snel een vrolijke boef wordt en daar moet ik haar bij helpen.
Ik wacht af tot de tijd dat ik met plezier aan haar terug kan denken en zonder huilbui over haar kan praten.
Dit opschrijven deed me wel goed,dat had me een paar dagen terug nog niet gelukt.
Dit prachtige forum blijf ik op lezen en reageren.
De laatste paar dagen veel gelezen hier.
En ik heb Lara nog,dat is ook een stunthond die van alles en nog wat uithaalt.
Ik hoop dat zij ook weer snel een vrolijke boef wordt en daar moet ik haar bij helpen.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van Nicky. Ruim 14 jaar lief en leed gedeeld, dat gaat je aan je hart. Nogmaals heel veel sterkte. 
Gr. Aniek

- Toontje
- Zeer actief
Heel veel sterkte 
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
heel veel sterkte met het verlies van Nicky
Nicky rust zacht
Nicky rust zacht
-
29996D
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ach, wat naar om zo te moeten aanzien hoe je lieve maatje het leven laat
Hele veel sterkte met het verlies van Nicky

Groetjes,
Sandra
- Rikoy
- Zeer actief
- Henriette
- Zeer actief
Die vreselijke nare beelden raak ik ook niet kwijt en dat vind ik zo erg.[Sandra] schreef:Ach, wat naar om zo te moeten aanzien hoe je lieve maatje het leven laat![]()
Had toch liever als het op een mildere manier was gegaan.
Maar dat is achteraf gelul.
Terwijl mijn man er juist blij mee is dat ze op een natuurlijke manier is gestorven,zo gebeurt het in de natuur ook,zegt hij.
Is ergens ook wel zo,voor hem fijn,maar voor mij behoorlijk traumatisch.

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
in de natuur was ze vier jaar geleden al aan haar mammatumoren gestorvenHenriette schreef: Terwijl mijn man er juist blij mee is dat ze op een natuurlijke manier is gestorven,zo gebeurt het in de natuur ook,zegt hij.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Lillith
- Zeer actief
- Henriette
- Zeer actief
Helemaal waar!tekkel schreef:in de natuur was ze vier jaar geleden al aan haar mammatumoren gestorvenHenriette schreef: Terwijl mijn man er juist blij mee is dat ze op een natuurlijke manier is gestorven,zo gebeurt het in de natuur ook,zegt hij.
Nogmaals,iedereen bedankt voor de reacties.

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Heel veel sterkte, wat verdrietig om zo je lieve maatje te moeten verliezen.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Sterkte...
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Heel erg veel sterkte, heb met tranen in mijn ogen je verhaal zitten lezen.
Je moet jezelf echt niets kwalijk nemen, je hebt gedaan wat je kon doen!
Je moet jezelf echt niets kwalijk nemen, je hebt gedaan wat je kon doen!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
-
joline
- Zeer actief
Heel veel sterkte