Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pittige hond en loslopers

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Pittige hond en loslopers

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik lees regelmatig dat loslopende honden naar aangelijnde pittige honden gaan om te etteren. Zelfs naar roedels aangelijnde pittige honden. Die mensen met de aangelijnde honden moeten vervolgens voorkomen dat de losloper gewond raakt.

Als ik met onze drie honden loop heb ik eigenlijk nooit last van loslopende etterbakkies (van alle soorten en formaten). Ze lopen er wel maar gaan met een grote boog om mij heen. Zonder aanwijzingen van hun baas. Heel handig dus. :wink:
Honden die gemoedelijk komen buurten worden overigens vriendelijk onthaald door mijn heren en dame.

Nu vraag ik me af: hoe kan het dat de ene eigenaar met een pittige hond continu loslopende honden van zich af moet slaan en de andere eigenaar met een pittige hond nooit ergens last van heeft?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Pittige hond en loslopers

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb geen idee. Jigzy heeft een hele overheersende dominante uitstraling en met haar heb ik eigenlijk nooit problemen met andere honden :19:
Het ligt er ook aan waar je loopt, ik heb heel zelden een kamikaze hond weg moeten schoppen maar dat zijn honden die een grote plaat voor hun kop hebben. Waar ik nu loop heb ik daar ook geen last van.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb geen idee, maar met DuCain had ik het regelmatig, die liep ze uit te dagen van kom maar op, dan zal ik je even vertellen wat ik van je vind.
en Met Van Gils komt er nooit eentje om te zieken hooguit een over enthousiastling soms.
Gil daagt ze ook niet uit om ze op te kunnen :goeie: vreten
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik weet niet hoe dat komt. Heb er ook niet zo veel last van als ik met de meiden aan de lijn loop, af en toe komt er wel een tussendoor lopen, maar het gaat altijd best wel goed.
Nikkie loopt dan af en toe wel te grommen maar bjten doet ze dan gelukkig niet.
En de meesten gaan er met een grote bocht om heen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Valerie schreef:Ik heb geen idee. Jigzy heeft een hele overheersende dominante uitstraling en met haar heb ik eigenlijk nooit problemen met andere honden :19:
Het ligt er ook aan waar je loopt, ik heb heel zelden een kamikaze hond weg moeten schoppen maar dat zijn honden die een grote plaat voor hun kop hebben. Waar ik nu loop heb ik daar ook geen last van.
Zelfde hier.

Denk dat het vooral ligt aan omgeving, drukte, mentaliteit...
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Bij mij denk ik dat het vooral door de aanwezigheid van Iarik komt dat honden niet komen etteren. Maar ik weet het niet zeker.
dagmar88 schreef:

Dat weet ik niet zo zeker. Sandra geeft bijvoorbeeld aan dat ze bij DuCain er vaker last van had dan bij Van Gils.
dagmar88
Zeer actief

EstherK schreef:Bij mij denk ik dat het vooral door de aanwezigheid van Iarik komt dat honden niet komen etteren. Maar ik weet het niet zeker.
dagmar88 schreef:

Dat weet ik niet zo zeker. Sandra geeft bijvoorbeeld aan dat ze bij DuCain er vaker last van had dan bij Van Gils.
:denken: geloof ook dat van gils een tikkie minder 'pittig' is?
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik denk dat het met de uitstraling van de hond te maken heeft. Als ik met Rhodin loop gaan de meeste honden hem wel uit de weg. Soms komt er zo'n jolige labrador of boxer aan gerend en die komt vrolijk op ons af, ziet Rhodin, slikt even en loopt dan maar snel door. In riembereik van Rhodin komen ze eigenlijk nooit, behalve pups, die moeten altijd even bij hem in het gevlei komen, maar dat is ook geen enkel probleem. Vroeger had ik daar wel meer last van, dat was voor hij gecastreerd was, dan kwamen er loslopende reuen op ons af, echt om even te knokken. Dan moest ik er tussen in gaan staan en ze weg sturen. Dat doe ik nu nog steeds mocht het nodig zijn. Rhodin is nu een stuk zekerder van zichzelf. Daarvoor was het zo'n opgeschoten maar onzeker ventje, oudere reuen vonden dat ze hem even een lesje moesten leren leek het wel. Ook reuen waarvan de baasjes erg verbaasd waren, want 'dat deed hij anders nooit'.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik weet het niet ;-(

Ik denk echter dat veel afhangt ook van de interpretatie van het gedrag tussen de honden. Eh.. ik bedoel; ik beschouw Merlijn als "reu-angst-agressief" en vind elke grom en grauw "not done". Zou hij bij een andere baas zitten, zou die het gedrag wellicht interpreteren als "vervelend, maar typisch reu". Weer een ander wellicht zou het "volstrekt ontoelaatbaar" noemen.

Het kan dus prima dat als er 3 mensen wandelen en een "incidentje" / "gebeurtenis tussen 2 honden" waarnemen, zij dat elk heel anders benoemen. En daar dus ook zelf heel anders mee omgaan.

Wat ik "een incident" noem, vindt een ander wellicht "niets" en weer een ander "een gevecht".

Als ik een hond van een ander storend vind, vind de baas wellicht "komt alleen maar kijken".

Dan krijg je dus ook veel verschillende verhalen, ook op een forum, over een gebeurtenis.
Let wel: elke partij heeft "gelijk"... vanuit diens gezichtspunt, maar dat hoeft niet noodzakelijkerwijs het gezichtspunt van anderen te zijn.

Suzanne
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Het ligt aan de hond. Als die een uitstraling heeft van kom maar op ik bijt je kapot zal dat veel meer honden triggeren om er es effe op af te steerten en het daadwerkelijk uit te zoeken.
Ik heb met mijn vredelievende meute iig zelden of nooit last van patsende honden, een enkele ontspoorde debiel buiten beschouwing gelaten. Waarom zouden ze ook? :19:
Klopt hoor, maar een dwergschnauzertje dat het dan eens even uit gaat zoeken spoort natuurlijk ook totaal niet :wink:
Wat op een aangelijnde Charlie af komt (gebeurt ook zeer weinig) zijn zeg maar zelf geen sociale wondertjes.

En zij heeft niet zozeer iets uitdagends; maar wel een 'je houdt je bek een loopt door' uitstraling.
Dus geen kom maar op, ze ontwijkt veel liever en is op haar eigen activiteiten gericht.
S@ndr@
Zeer actief

dagmar88 schreef:
EstherK schreef:Bij mij denk ik dat het vooral door de aanwezigheid van Iarik komt dat honden niet komen etteren. Maar ik weet het niet zeker.
dagmar88 schreef:

:denken: geloof ook dat van gils een tikkie minder 'pittig' is?
Gil is een heel tikkie minder pittig, maar als er meerdere honden zijn houd ik hem wel aan de lijn
want hij wil nog wel eens dingen gaan lopen regelen, en hij laat echt het kaas niet van zijn brood afvreten.
Bijten doet hij niet, hoor, maar je hebt er niets aan.
Toch als hij dan aan de lijn loopt, kun je rustig honden tegen komen, ze komen niet zieken dan, 1 blik is genoeg
terwijl bij DuCain waren ze er groepsgewijs op afgestormd waarschijnlijk :schrik:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:Het ligt aan de hond. Als die een uitstraling heeft van kom maar op ik bijt je kapot zal dat veel meer honden triggeren om er es effe op af te steerten en het daadwerkelijk uit te zoeken.
Ik heb met mijn vredelievende meute iig zelden of nooit last van patsende honden, een enkele ontspoorde debiel buiten beschouwing gelaten. Waarom zouden ze ook? :19:
Ik denk dat het juist andersom is :wink:
Orson had zelden last van opdringerige honden ,daar maakte hij in de regel ook direct korte metten mee :mrgreen:
Rio heeft er wel vaker last van maar daar is ook een succesje te behalen ,als het er echt op aan komt knokt hij liever niet ,terwijl Orson niets liever deed.
Kortom bij Orson kon je een pak slaag komen halen bij Rio een succesje :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:
tineke schreef:
Orson had zelden last van opdringerige honden ,daar maakte hij in de regel ook direct korte metten mee :mrgreen:
Rio heeft er wel vaker last van maar daar is ook een succesje te behalen ,als het er echt op aan komt knokt hij liever niet ,terwijl Orson niets liever deed.
Ik denk dat veel honden helemaal niet opzien tegen dat pak slaag ;-) Zeker niet als dat van zichzelf overtuigde dominante etterbakken zijn, die er blind van uit gaan dat zij dit gaan winnen.
Ik denk dat dat soort honden juist feilloos aanvoelt waar de klappen en waar het succesje te behalen is.
Ik heb er met mijn honden die daar ook naar handelde in de regel weinig last van gehad,terwijl de wat softere types vaker de bok waren/zijn.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Nanna schreef:
tineke schreef:
Ik denk dat veel honden helemaal niet opzien tegen dat pak slaag ;-) Zeker niet als dat van zichzelf overtuigde dominante etterbakken zijn, die er blind van uit gaan dat zij dit gaan winnen.
Ik ga hierin mee met Ineke, dat het uitmaakt of de loslopende hond denkt een succesje te kunnen behalen of niet. En dat leest hij af aan de uitstraling van de aangelijnde hond. Rhodin was minder stabiel en onzekerder dan nu en toen was het vaker hommeles. Nu heeft hij een andere uitstraling, rustig en zelfverzekerd en als hij aangelijnd is lopen loslopende reuen met een boog om hem heen. Hij valt niet uit o.i.d. Hij is een van zichzelf overtuigd dominant stuk vreten, dat weet ik ook wel, maar als hij los loopt en we komen een aangelijnde hond tegen gaat hij daar niet op af. Hij is daarin ook veranderd, alsof hij nu denkt dat hij de sterkste is en hij zichzelf niet meer zo hoeft te bewijzen. Tegenwoordig vecht hij zelden, maar als het een keer gebeurt dan is het wel heftiger dan voorheen.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Imense

Ongelezen bericht door Imense »

EstherK schreef: Nu vraag ik me af: hoe kan het dat de ene eigenaar met een pittige hond continu loslopende honden van zich af moet slaan en de andere eigenaar met een pittige hond nooit ergens last van heeft?
Dan denk ik dat jou honden dat niet uitstralen of geen diepgewortelde frustratie hebben ontwikkeld door ervaringen met loslopende bijtende en grommende keffers.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik moet zeggen dat het bij Bo ook erg meevalt. Ik denk dat het ook de houding/uitstraling van de hond is.
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

Bij Fritz komen honden vaak nieuwsgierig kijken wat er nou daadwerkelijk aan de hand is en waarom hij zich zo aanstelt...
Maar ook als hij niet uitvalt trekt hij andere hondjes aan.. Op het trainingsveld als er een hond losrent komen ze direct op Fritz af :schrik:

De meeste honden werpen zich ook verbaasd direct op hun rug als hij er bovenop duikt, ze verwachten het ergens niet dat ie ook daadwerkelijk wat doet (al maakt hij niet direct gaten)
Een enkeling pikt het niet :ugh:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

dagmar88 schreef: Wat op een aangelijnde Charlie af komt (gebeurt ook zeer weinig) zijn zeg maar zelf geen sociale wondertjes.
Hier met Kenzo net zo. Honden die op hem af komen zijn labradors, kleine hondjes met Napoleon syndroom of honden die even willen komen matten.
De laatste tijd gebeurd dat wel minder vaak, eigenlijk sinds Kenzo zelf veel relaxter is buiten.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Misschien dat het met stabiliteit te maken heeft van de aangelijnde hond. Shendor is erg bang van andere honden, en straalt dat ook uit. Bij Tycha komt bijna nooit een hond buurten als ik haar aan de lijn heb, en als ze al komen, dan blijft het bij schelden op een afstand (van de hond die komt buurten, Tycha doet haar mond niet open). Bij Shendor komen ze vaak wel door. Hij is echt bang en heeft dan als een andere hond doorkomt wel een grote bek, maar zou het liefst vluchten.
Afbeelding
Groetjes Marja
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ligt deels aan mij, als ik loslopende honden zie dan, omdat het al te vaak is gebeurd blijf ik kijken wat de hond doet en hoe een eigenaar reageert.
Maar ook al hebben ik en mijn honden geen benul van wat zich afspeelt, en dan heb ik het over op straat, dan nog staat er ineens een niet zo vriendelijke rott die het op Finn heeft voorzien, of een herder die uit de halsband schiet om even te proberen en ook kleinere honden die wel even aan willen vallen :19: toegeven het zijn vaak reuen die het dus op mijn reu gemunt hebben. Hij loopt altijd vrij neutraal rond, is met zijn eigen ding bezig en heeft de staart langs de kont hangen. Is dus in aanvang niet allert bezig de omgeving af te spotten voor potentiele andere honden. (Bluf heeft dat wel eens dat ze wat meer allert is op de omgeving en wat meer (negatieve) energie kan uitstralen, haar houding is al wat gespannener en en vive, ik tik haar er wel uit.)
Soms denk ik dat het is omdat Finn wellicht bekend is door zijn markeren, dat doet hij veelvuldig op de meeste wandelwegen, dat in combi met zijn lage houding in het voorbij gaan lijkt soms wel een trigger voor andere honden om aan te blaffen of aan te vallen? Op het moment dat honden uit de plaat gaan terwijl ze aan de lijn zijn zal het mij en hem een rotzorg zijn, komen ze echter binnen een bepaalde circel dan is het klaar. En wordt er van tevoren al een houding aangenomen, is de staart niet meer laag en ook geen ontwijkende houding, ook geen uitvallen maar en vive, dan zouden de meeste honden weg moeten lopen, maar dat gebeurd soms ook niet. het is wel een hond die het liefst in een bocht om andere honden die zich zo gedragen heen loopt, ook blaffende honden langs een hek daarbij wordt bij hem uitzichzelf al in een bocht omheengegaan, bij Bluf heb ik dit geleerd, samen met Finn, niet terugreageren, gedrieen even wat meer afstand en niet reageren, houding geven mag, maar niet zelf terugblaffen of erheen gaan.
Maar waarom er veel honden aankomen, geen idee. Misschien voelen ze toch dat hij wat zwakker is, of zijn neutrale houding en negeren wekt wat op?
Maar ja, hetzelfde is voor mijn hek, waarom hangen veel mensen over mijn hek heen om de honden te aaien en hebben mensen met lagere hekjes en ook honden buiten daar geen last van :19: *buuf zei, wij zijn assertiever, wij zeggen gewoon opdonderen en weg blijven mijn tuin mijn hek en mijn hond" daar ben jij misschien soms wat te lief in :idea:
S@ndr@
Zeer actief

tycha schreef:Misschien dat het met stabiliteit te maken heeft van de aangelijnde hond. Shendor is erg bang van andere honden, en straalt dat ook uit. Bij Tycha komt bijna nooit een hond buurten als ik haar aan de lijn heb, en als ze al komen, dan blijft het bij schelden op een afstand (van de hond die komt buurten, Tycha doet haar mond niet open). Bij Shendor komen ze vaak wel door. Hij is echt bang en heeft dan als een andere hond doorkomt wel een grote bek, maar zou het liefst vluchten.
dat stukje ben ik van overtuigd, DuCain was absoluut onstabiel buiten de poort,
en angst was de grootste drijfveer voor zijn agressie :schrik:
In huis was het een hele andere hond :wink: :lief:
Gil is heel anders, uitermate stabiel, zelfverzekerd, krachtig en en straalt rust uit.
kortom, geen watje maar wel heel erg in balans ook buiten :wink:
blondie
Zeer actief

Overigens, ik zat gister ook weer met verbazing. Er lopen twee labjes. op het ene veld, ik was al uitgeweken naar een ander veld. Toen zij weer over kwamen steken ben ik weer gewisseld van veld. Er loopt een jack russel aan de lijn, die vanaf het moment dat hij mijn honden zag ging blaffen. Ik verander van veld en de labs liepen dat veld op redelijk drukke honden en ik ben met die van mij aan het ballen en hoorde de russel nog, ik kijk , en zie dat die hond zijn blik had verlegt naar wederom mijn honden, die die hond met geen blik waardig keurden :19: terwijl waar ik liep voorheen en waar de hond langs liep nu twee labs los rondrenden? Schiet mij maar lek hoor, ik weet het soms niet meer?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb met Cody ook zelden of nooit last van dat honden bij hem lopen te etteren. Ja, een pup die in zijn onschuld wel eens wil buurten, maar patsende of uitvallende reuen eigenlijk nooit. Ook trouwens geen felle intacte teven, want ik hoor hier wel eens op het forum dat deze castraten nog wel eens willen grijpen. Ook eigenlijk nooit last van.
Er loopt hier in de buurt een labradorreu rond die door een hoop andere hondeneigenaren als de schrik van de buurt wordt gezien. Baas loopt vaak honderden meters verder en de lab duikt op iedere reu die hij ziet. Om te knokken als hij intact is en op te rijden als het een castraat is. Hij rijdt ook op alle teven die hij ziet. Maar als ik hem tegen kom, loopt hij met een grote boog om mijn honden heen. Nou kan ik me niet voorstellen dat hij bang voor mijn meisjes is :mrgreen: , dus ik denk dat Cody daar wel iets mee te maken heeft.
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

toen monky nog niet gecastreerd was had ik er veel last van, monky had last van zichzelf en andere honden vonden dat ze hem een lesje moesten leren ofzo :19: monky was dan ook altijd diegene met schade. Nu heb ik er eigenlijk geen last meer van, ook omdat ik heb geleerd om zelf rustig te blijven, en monky heeft geleerd hoe hij met andere honden om moet gaan. Mijn andere honden hebben daar nooit zoveel last van gehad, die weten precies wat wel & niet kan, rio kan heel erg tekeer gaan maar dat doet hij eigenlijk alleen als hij weet dat de hond toch niet komt :mrgreen: ja en bolo gaat zo tekeer dat een andere hond het wel uit zijn hoofd laat om in de buurt te komen, maar komt die die toch is het eigenlijk ook geen probleem meer :W: niet al mijn honden houden van contact met andere honden, maar ik wil niet dat ze vechten oid en dat gebeurt dan ook niet :neenee: ze hebben iig nog nooit schade gemaakt oid.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Dat vraag ik mij dus ook af... Noah ontwijkt zulke honden als de pest namelijk, loopt er met een boog omheen. Degene die toch op zo een hond afstapt is ook wel "een beetje dom"
Perry en Noah

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ongetwijfeld zal het met de uitstraling van de hond te maken hebben en niet alleen hoe andere honden dit oppikken, maar ook andere eigenaren.
Toen ik nog met Kaya hier in redelijk druk losloopgebied liep, hield ik haar dus netjes bij me en Kaya loopt er dan uitermate ontspannen en vrolijk naar mij kijkend bij. Eigenaren van andere honden zien dus een hele vrolijke hond en pikken niet op dat ik haar om andere redenen dichtbij me hou.
Wellicht andere honden dus ook niet, alhoewel ik ook niet heel erg vaak last had hoor. De meeste problemen gingen vaak om nog jonge honden die blijkbaar te enthousiast zijn om de lichaamstaal van een andere hond op te pikken en letterlijk hondsbrutaal hard recht op haar af rende. En tja, dat pikte ze niet.

Bij Puchu komen meestal andere volle reuen om een potje te matten en niks om gezellig 'een praatje' te maken :oeps: Dat is waardelozer.
Ik loop dus ook niet meer in druk gebied.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Denise. schreef:
dagmar88 schreef: Wat op een aangelijnde Charlie af komt (gebeurt ook zeer weinig) zijn zeg maar zelf geen sociale wondertjes.
Hier met Kenzo net zo. Honden die op hem af komen zijn labradors, kleine hondjes met Napoleon syndroom of honden die even willen komen matten.
De laatste tijd gebeurd dat wel minder vaak, eigenlijk sinds Kenzo zelf veel relaxter is buiten.
Dat is mijn ervaring ook: 9 van de 10 keer zijn het (jonge) Labradors (in het geval van Kaya) en honden die willen komen matten (in het geval van Puchu).
Van de normaal opgevoede honden, heb ik zelden tot nooit last. Ik kom bijna iedere ochtend een Herder tegen, een kalme hond die de hondentaal uitstekend spreekt en dus ook kalm langs Kaya loopt. Zowel de Herder als Kaya lopen los, nooit wat aan de hand. Niemand kliert, ze zijn beide rustig, geen vuiltje aan de lucht.
Komt er echter even later een Labrador recht op Kaya afgerend, tja dan is er een probleem. Zij pikt zoveel brutaliteit stomweg niet, ze wenst met respect behandeld te worden en dan is er ook niets aan de hand.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Caro. schreef: Bij Puchu komen meestal andere volle reuen om een potje te matten en niks om gezellig 'een praatje' te maken :oeps: Dat is waardelozer.
Ik loop dus ook niet meer in druk gebied.
Ik loop wèl in druk gebied, met twee intacte reuen die beide loslopen en geen centje pijn. :19:
Hoe verklaar je dan dat Puchu wel last heeft van patsende reuen en de mijne totaal niet?

(bedenkt me ineens dat ze door al die dreads dat lulletje en die bungelende balletjes wellicht helemaal niet zien hangen) :mrgreen:
Haha, die lulletjes en bungelende balletjes zullen ze ongetwijfeld wel ruiken :F:

Ik denk dat het bij Puchu komt omdat hij zelf ook niet rustig en evenwichtig is.
Hij is geen zelfverzekerde rustige reu, maar een bluffende druktemaker. Alleen heb ik mijn bluffende druktemaker aan de lijn en de andere eigenaar hun bluffende druktemaker niet.
Maar sowieso valt het me hier in de buurt erg op dat vooral de volle reuen onderling de mot maken en helaas zijn er wat eigenaren bij die hier niet zoveel kwaad in zien.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Overigens hadden wij vroeger thuis 17 jaar een volle reu en ook nooit problemen hoor :19:

Ik denk dat sommige reuen een overschot aan testosteron hebben en hun punt steeds maar weer duidelijk moeten maken :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

blondie
Zeer actief

Nanna schreef:
Caro. schreef: Ik denk dat sommige reuen een overschot aan testosteron hebben en hun punt steeds maar weer duidelijk moeten maken :roll:
Daar hebben we heel interessante operaties voor :ok: :tongue:
Jep :tongue: of baasjes die zelf eens zien dat hun pubertje groot wordt en wat minder leuk met andere honden omgaat op een bepaald moment.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”