Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie van deze foto's???

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

DesireeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
Aantal honden: 3

Wat vinden jullie van deze foto's???

Ongelezen bericht door DesireeK »

Vorige week ben ik bij een oefencross geweest. Het weer werkte niet heel erg mee. Het ene moment was er volop zon en het andere moment schoven er dikke wolken voorbij.

Nu ben ik wel heel erg benieuwd wat jullie van de deze foto's vinden.
In alle opzichten bedoel ik dat ;)

nou hier dan de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd :)
Laatst gewijzigd door DesireeK op 23 mei 2011 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Onderschrift gemaakt door Kiki2000
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Wat vinden van deze foto's???

Ongelezen bericht door _Leonie »

Vind ze toch goed scherp, lijkt me best lastig bij zo'n onderwerp.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Re: Wat vinden jullie van deze foto's???

Ongelezen bericht door tekkel »

ik vind het mooie actiefoto's, maar ik heb er helemaal geen verstand van dus ga nog maar niet juichen :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
DesireeK
Zeer actief

Het is inderdaad best een lastig onderwerp om de fotograferen...
Daarom wil ik graag weten wat andere ervan vinden.

Maakt niet uit of iemand er verstand van heeft of niet.
Wil graag meningen horen over de foto's van "leken" en ook van mensen die zelf ook met fotografie bezig zijn.. Of het nu alleen honden of ook paarden zijn, of andere onderwerpen..
Het gaat mij er bijvoorbeeld ook om of de compositie van de foto's in de smaak valt...
Afbeelding
umajoya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Verliefd op Australian Shepherds

Ongelezen bericht door umajoya »

Mooie foto's! ze zijn echt heel scherp :D
Liefs, Uma [Met Mojo en Halo]

Afbeelding
[gemaakt door kiki2000]
Simy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door Simy »

Ik vind het mooie actie foto's alleen wat me opvalt is dat al ik naar de foto's kijk de achtergrond op de foto's me een beetje afleid van het onderwerp waar het om gaat.
Hoop dat je snapt wat ik bedoel. Zou af en toe misschien mooier zijn dat de achtergrond wat waziger is en ruiter met paard duidelijk zodat je het onderwerp wat meer naar de voorgrond trekt.
Groetjes Yvonne
Afbeelding
DesireeK
Zeer actief

Dank je wel...

Simy: daar zat ik zelf dus ook wel mee ja.. ik snap precies wat je bedoeld..
Maar omdat het snel bewegende objecten is het dus niet heel erg makkelijk om de achtergrond nog waziger te krijgen.
Ik ga me daar in ieder geval op focussen.. Dank je wel...
Afbeelding
DesireeK
Zeer actief

Is er voor de rest niemand die er iets over wil zeggen? :)
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Als het gaat om compositie vind ik de derde en de een na laatste foto het meest geslaagd. En ik denk dat het hem daarin ook zit dat de achtergrond op de andere foto's afleidt: deze twee (vierde ook) zijn beeldvullend.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
DesireeK
Zeer actief

bedankt voor je reactie...
Hier heb ik wat aan :) Aan jullie allemaal hoor.
Ik ga het allemaal meenemen als ik de volgende keer weer ga fotograferen.

Nog meer reacties, tips, commentaar, kritiek, noem het maar op, is nog steeds welkom hoor :)
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ik was al aan het zoeken of ik rijtips kon geven :Q:

Bij foto 2 is het jammer dat het paard grotendeels weg valt achter het hout. Deze foto was mooier geweest meer van voren en meer ingezoomd.
Foto 5,en 6 zou ik ook meer inzoomen. Bij 6 leuke positie alleen jammer van de drukke achtergrond.

Grotendeels zou ik de foto's dus dichterbij nemen. Achtergrond heb je niet altijd voor het uitkiezen maar ik zou graag paard en ruiter het duidelijkst in beeld hebben.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
DesireeK
Zeer actief

@Joyce83: Hahahaha er waren erbij die inderdaad wel wat tips hadden kunnen gebruiken ;)

Dank je wel voor je reactie..
Het is niet altijd mogelijk om op andere plaatsen te gaan helaas. En soms kom je ook niet dichterbij een hindernis. Maar wat meer inzoomen maakt meestal een hoop goed..
Ik ga hier ook aan denken de volgende keer :)

En wat vinden jullie bijvoorbeeld van deze foto???
Afbeelding
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Het eerste wat ik bij deze denk is: had iets hoger gemogen zodat je de banden net ziet. Nu heb je best veel band erop. Echter zou je van deze weer een mooie uitsnijding kunnen maken. Maar goed ik ben wat dat aan gaat qua foto's best iemand die zeurt om kleine dingen die ik mooier gevonden zou hebben maar weet ook echt niet of het me zelf zou lukken om zulke foto's te maken.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
DesireeK
Zeer actief

Het maakt ook niet uit of het jezelf zou lukken om de perfecte foto's te maken toch? Ik vind het leuk om te horen wat mensen graag wel of juist niet op foto's zien. Zo kan ik er dan mee aan de slag.
Sommige mensen vinden alles mooi, zelfs de voor mij "mislukte" foto's.. Dan denk ik bij mezelf: Ok ieder zijn ding. ;)
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Wat me opvalt is dat er maar 1 foto is waar de horizon recht staat. Dit hoeft niet per se altijd artistiek gezien, maar hier stoort het me wel enorm.
Dit kun je makkelijk rechttrekken in je nabewerking dus dat zou ik zeker nog eens bekijken. Verder zou ik ook een zoomlens nemen die het onderwerp dichter kan nemen en je instellingen van je camera zo zetten dat de achtergrond flou wordt (DoF). Verder vind ik niet alles even scherp, maar aangezien het actiefoto's zijn is dit niet altijd even makkelijk. Dit kun je rechttrekken met ofwel je instellingen (zorgen voor een korte sluitertijd) ofwel een betere lens. Wat je ook kunt doen is kijken waar het natuurlijke licht vandaan komt en je niet tegen de zon inzetten. Dat geeft lelijke schaduwen op je onderwerp terwijl de rest/omgeving wel goed belicht is. Je onderwerp wordt dan ontzettend donker, waardoor je details verliest. Ook hier en daar vind ik het onderbelicht. Ook dit kun je nog altijd rechttrekken in je nabewerking. Bekijk ook even de compositie. Het is echt niet verkeerd om in je nabewerking te gaan croppen hier en daar.

Sorry ben blijkbaar erg kritisch :denken: ben zelf ook geen pro fotograaf en ik leer ook nog steeds bij, maar dit zijn wel een aantal zaken waar ik erg op let bij mijn eigen foto's.
linda]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mudi
Contacteer:

Ongelezen bericht door linda] »

Leuke foto's! Ik vind het erg knap gedaan :D , het lijkt me geen makkelijk onderwerp om te fotograferen.

Ik ga met de anderen mee, dat de achtergrond soms wat afleidt van het onderwerp. Soms kun je dat oplossen door zelf net een andere positie te kiezen, maar daar heb je niet altijd iets over te zeggen natuurlijk. Je kunt het wel wat opvangen met een iets groter diafragma/minder scherptediepte en bij sommige foto's door wat dichter op je onderwerp te gaan staan(als dat mogelijk is), zodat het onderwerp wat meer van de achtergrond loskomt.
Bij een paar van de foto vind ik het iets storen dat de horizon net niet recht is, maar dat is ook erg persoonlijk denk ik.

Foto 3 spreekt mij het meeste aan, had iets minder scherptediepte mogen hebben en bij deze heb je ook een iets scheve 'horizon', maar verder, mooie compositie, scherpte en belichting :ok:

Voor mij geldt ook dat ik het je niet nadoe :mrgreen: , dat zijn wat puntjes die opvallen, maar verder hele mooie foto's :E:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

DesireeK schreef: En wat vinden jullie bijvoorbeeld van deze foto???
Afbeelding
Vind persoonlijk bovenaan niet ruim genoeg genomen. :wink: Die zou ik weer wel ruimer nemen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

die eerste 2 zijn volgens mij ook een beetje overbelicht of niet? Verder vind ik ze wel mooi scherp! Alleen die laatste foto is net op het verkeerde moment gedrukt, nu ziet het eruit alsof het paard uit de lucht komt vallen :)

het is hartstikke lastig hoor, zulke foto's maken. Ik heb het een keer geprobeerd toen ik mijn camera net had, het regende ook nog die dag. Was echt een dag vol frustratie haha. Moest de ISO heel hoog zetten waardoor de foto's heel korrelig zijn geworden.

hier linkjes om je topic niet te vervuilen
foto 1
foto 2
DesireeK
Zeer actief

AnnSophie: Ik ben heel blij met jou reactie..
Wat de horizon betreft is het voor mij al een hele verbetering ;) maar nog niet helemaal goed helaas.. in het verleden was alles schots en scheef maar ben er mee aan het werk.
En deze foto's die ik hier heb neer gezet zijn volledig onbewerkt.. Ik wil ook eigenlijk zo min mogelijk aan de foto's verspijkeren en ze dus zelf zo goed mogelijk maken.
Ik heb dus heel erg veel aan jou bericht... Tnx daarvoor...

Linda]: het is inderdaad niet altijd mogelijk om in dit soort momenten op de exacte plek te staan. En het weer werkte ook niet heel erg goed mee zeg maar...
Maar ook jij heel erg bedankt...

Leoniehonden: Deze foto was in eerste instantie eigenlijk een foute foto voor mij ;) maar aan de andere kant heeft hij toch ook wel weer wat vind ik...
En inderdaad als hij wat lager was genomen was het een veel mooiere foto geweest..
Jij dus ook heel erg bedankt...

sbientje: De eerste vind ik wel, de tweede vind ik (persoonlijk) wel meevallen. Maar zoals ik dus al schreef was het op het ene moment erg licht en op het ander moment erg donker door de wolken die ineens voor de zon schoven... normaal zou je zeggen een wolkje kan geen kwaad, maar dit waren dan in 1 x hele dikke wolken bij behoorlijk wat wind...
Vandaar dat sommige foto's aan de donkere kant zijn en een ander weer aan de lichte kant..
Ik wil namelijk niet fotograferen op de automatische piloot ;) wat eigenlijk in dit soort omstandigheden wel het meer mooie resultaat zal geven in mijn geval...

Jou foto's zijn ook heel mooi, en inderdaad wel wat korrelig.. maar door een hoge ISO zou je dat toch moeten kunnen compenseren met je diafragma en sluitertijd... maar daar moet je dan ook de tijd voor hebben...

In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor de reacties... ben er heel blij mee.

Ik hoop de volgende keer jullie adviezen te kunnen opvolgen zodat ik het ook weer kan laten zien hier..
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

DesireeK schreef:
sbientje: De eerste vind ik wel, de tweede vind ik (persoonlijk) wel meevallen. Maar zoals ik dus al schreef was het op het ene moment erg licht en op het ander moment erg donker door de wolken die ineens voor de zon schoven... normaal zou je zeggen een wolkje kan geen kwaad, maar dit waren dan in 1 x hele dikke wolken bij behoorlijk wat wind...
Vandaar dat sommige foto's aan de donkere kant zijn en een ander weer aan de lichte kant..
Ik wil namelijk niet fotograferen op de automatische piloot ;) wat eigenlijk in dit soort omstandigheden wel het meer mooie resultaat zal geven in mijn geval...

Jou foto's zijn ook heel mooi, en inderdaad wel wat korrelig.. maar door een hoge ISO zou je dat toch moeten kunnen compenseren met je diafragma en sluitertijd... maar daar moet je dan ook de tijd voor hebben...
Ik bedoelde eigenlijk 1 en 3 :) sorry daarvoor! Ik snap ook dat het lastig is hoor, ik vind het zelf ook heel moeilijk. Zeker met wat actie. Dat was ook het probleem bij mijn foto's denk ik, je kan niet echt veel meer sluitertijd hebben want dan wordt het al snel heel vaag, en diafragma en een zoomlens zijn ook niet echt een ideale combi hahaha.. Het blijft lastig. Ik ga volgende week dinsdag weer een poging wagen qua paarden fotograferen

Best een leuk idee eigenlijk, commentaar vragen op foto's :) ga ik ook eens doen!
DesireeK
Zeer actief

Oh leuk... nou ik ben wel benieuwd dan ook naar jou foto's :)

Ja ik dacht van de week ineens ik ga het gewoon doen.. zo kan je toch best wel weer een hoop leren.. vooral hoe andere mensen over je foto's denken..
Iedereen ziet het weer anders zeg maar...
Ik weet wel dat ik met de dingen die er nu geschreven zijn heel veel kan.. en dat is wel heel leuk..

En bij foto 1 en 3 was er inderdaad in 1 keer weer volop zon...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”