Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chika heeft een huisje!!! up: vandaag ga ik haar wegbrengen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Chika heeft een huisje!!! up: vandaag ga ik haar wegbrengen

Ongelezen bericht door Browny »

en daar ben ik echt heeel erg blij om, ze komt in een leuk gezin met een jong zoontje
ook is er een hond aanwezig, een mix labrador van al bijna 12 jaar. ideale huis dus voor het meisje :mann: ik ben blij dat ze een huisje heeft gevonden waar al een hond aanwezig is want dit heeft ze duidelijk nodig :ok:

het zijn hele leuke en lieve mensen, we hebben een grote wandeling gemaakt met hun hond erbij en dat ging heel erg goed. ook ging ze meteen met hun zoontje knuffelen en dat ging zo lief en voorzichtig :love:

Zondag breng ik Chika weg en ga ik haar naar binnen begeleiden, dan nog even wat drinken, daarna even wandelen en weer naar binnen begeleiden.. hier moeten we even de tijd voor nemen omdat ze nieuwe huizen heel erg eng vind en de eerste keer geen stap binnen durft te zetten!
ik heb er heel veel vertrouwen in :engel:

ook starten ze 8 juni een cursus met Chika waarbij ze 3 dagen gaat trainen, nou dan hebben ze snel een band opgebouwd :E:

ik kan nu nog even van het meisje genieten en langzaam afscheid nemen, oww wat ga ik haar missen :jank: heb het er best moeilijk mee, maar moet even de knop omzetten want ik wist vooraf waar ik aan begonnen was :hmmm:

Chika is een bijzondere hond die een grote plek in mijn hart heeft gekregen!
en om af te kicken, komt ze in augustus nog een weekje als ze op vakantie gaan :mann:

Edit: Chika heb ik opgevangen voor een stichting dat voor een nieuw baasje heeft gezocht
Laatst gewijzigd door Browny op 23 mei 2011 18:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Re: Chika heeft een huisje gevonden!!!

Nanna schreef:Wat een dubbel gevoel. Blij dat ze een fijn huisje krijgt en weemoed omdat ze vertrekt.
Maar straks overheerst de blijdschap dat je mee hebt mogen werken aan het feit dat ze nu haar gouden mandje heeft.
ik ben al heel blij wat ik met haar heb bereikt, van hoe ze kruipend binnen kwam tot nu een veel opener hond wat nog wel een beetje onzeker is.
ik heb een trots gevoel wat ik voor haar heb gedaan, met het hele traject wat we hebben doorlopen.
maar aan de andere kant juist doordat ik veel tijd en energie in haar heb gestoken en de sterke band die we hierdoor hebben opgebouwd is het oh zoo moeilijk. Gelukkig willen haar nieuwe baasjes veel met haar doen en meteen gaan trainen zodat ze ook deze band krijgen, want ze waren stiekem jaloers hoe trouw ze aan mijn zijde is en aan mij gehecht is geraakt :mann:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Sterkte met het afscheid en :ok: wat je met haar hebt bereikt.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

O, die gekke Chika met haar Shrek oortjes :I: We zullen haar gaan missen in de roedel zeg :( Maar geweldig voor haar dat ze nu haar eigen thuis heeft gevonden, het heeft lang genoeg geduurd en ze verdient het :cheer: Fijn dat je haar zelf kunt brengen en begeleiden hun huis in, dat zal voor haar best even eng zijn, maar met jou erbij komt het goed.
Onze roedel krimpt wel akelig :hmmm: Daar moet eens wat aan gebeuren :lol1: :wink:
Vast een dubbele knuffel voor zondag :lief: :flower: Je hebt geweldig werk gedaan met Chika :E:
Browny
Zeer actief

Re: Chika heeft een huisje!!! up: vandaag ga ik haar wegbren

Straks is het zover *zucht* ik ga over een klein uurtje Chika wegbrengen naar haar nieuwe huisje :cheer:

om het moment nog even moeilijker te maken gingen Browny en Chika voor het eerst, gisteravond samen in de grote mand liggen tegen elkaar aan :mann: ze voelen mijn spanning waarschijnlijk, al doe ik mijn best dit te onderdrukken en alleen aan een leuke dag te denken die ik vandaag met haar ga maken :lol1:

we gaan er dus nog een leuke dag van maken :E:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Bedankt Tineke en Flevobordertje :E: volgende hondje staat alweer op mij te wachten ;) daar open ik vanavond een nieuw topic over :blauwoog:
Afbeelding
anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door anne_lies »

Wat fijn dat ze zo'n leuk plekje krijgt. Hopelijk krijgt ze het daar net zo goed als bij jou :E: . En leuk natuurlijk dat je haar in augustus even weer mag zien!

Veel succes straks lijkt me heel moeilijk maar ook heel mooi. :flower:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Browny schreef:
Nanna schreef:Wat een dubbel gevoel. Blij dat ze een fijn huisje krijgt en weemoed omdat ze vertrekt.
Maar straks overheerst de blijdschap dat je mee hebt mogen werken aan het feit dat ze nu haar gouden mandje heeft.
ik ben al heel blij wat ik met haar heb bereikt, van hoe ze kruipend binnen kwam tot nu een veel opener hond wat nog wel een beetje onzeker is.
ik heb een trots gevoel wat ik voor haar heb gedaan, met het hele traject wat we hebben doorlopen.
maar aan de andere kant juist doordat ik veel tijd en energie in haar heb gestoken en de sterke band die we hierdoor hebben opgebouwd is het oh zoo moeilijk. Gelukkig willen haar nieuwe baasjes veel met haar doen en meteen gaan trainen zodat ze ook deze band krijgen, want ze waren stiekem jaloers hoe trouw ze aan mijn zijde is en aan mij gehecht is geraakt :mann:
En juist daardoor zou je haar niet zelf weg moeten brengen.
Die hond ziet jouw weg gaan en grote kans dat ze dan weinig tot geen contact met de nieuwe mensen maakt omdat ze op jou gaat zitten wachten tot je haar op komt halen.
Laat haar op halen en dan legt ze sneller conttact met die mensen omdat die voor haar de link zijn naar haar oude huis.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

bouvierpoedel schreef:
Browny schreef:ik ben al heel blij wat ik met haar heb bereikt, van hoe ze kruipend binnen kwam tot nu een veel opener hond wat nog wel een beetje onzeker is.
En juist daardoor zou je haar niet zelf weg moeten brengen.
Die hond ziet jouw weg gaan en grote kans dat ze dan weinig tot geen contact met de nieuwe mensen maakt omdat ze op jou gaat zitten wachten tot je haar op komt halen.
Laat haar op halen en dan legt ze sneller conttact met die mensen omdat die voor haar de link zijn naar haar oude huis.
Heel veel sterkte straks met het achterlaten, fijn dat ze naar een goed adres kan en dat je zelf kan zien waar ze terecht komt.
Hier is mijn reu ook gebracht, samen met de eerste eigenaar opgehaald ergens op een showterrein. Hond was blij na twee maanden zijn baas weer te zien, maar hij ging dus naar mij toe. Vlak bij mijn huis zijn we gestopt en ben ik gaan lopen naar huis en de baas bleef daar staan en kwam toevallig een bekende tegen waar hij mee ging kletsen. Het kostte wat overredingskracht om Finn mee te laten lopen bij de baas vandaan, maar uiteindelijk ging hij mee. Thuis bij mij stond zijn eerste eigenaar wel weer, heb hem toen samen met zijn vorige baas geleerd trap te lopen (dat kon hij niet) naar beneden waar de voerbak klaar stond. Finn ging toen eten in de schuur en ik heb de deur dichtgedaan en heb met de eigenaar nog wat gepraat en daarna ging hij weg zonder de hond nog te zien.
Eigenlijk heeft dat geen problemen opgeleverd.
Ook Bluf is bij mij gebracht door de eigenaresse. Toen hebben we wel met elkaar gekletst in de tuin met de honden erbij en ook het halfzusje erbij. Daarna samen gewandeld en vervolgens kus op de snoet en Finn en zij bleven in huis en zij en ik gingen uit eten. Toen ik thuis kwam alleen was het eigenlijk ook goed en werd er niet gejankt of gezocht naar de bazin.
Het hoeft niet altijd slecht te zijn als een eigenaar/verzorger of oppas de hond zelf naar een nieuwe eigenaar brengt.
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

heel veel sterkte vandaag want zal heel erg dubbel zijn.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Browny
Zeer actief

we hebben het zo besloten mede door het karakter van Chika, ook de stichting vond dit een goed plan voor haar.

het is echt heel erg goed gegaan! ze ging voorzichtig maar wel nieuwsgierig naar binnen en ging het hele huis en de tuin verkennen. ook had ze de kat ontmoet die het minder leuk vond (blazen en grommen), maar chika negeerde het en ging haar eigen gang :E: we hebben wat gedronken gekletst en alles in orde gemaakt en toen heb ik mij niet meer met Chika bemoeit, nou ze ging al steeds naar het baasje toe omdat ze van haar koekjes kreeg en ze was heel lief en met Chika.. ook de wandeling ging heel goed en ging ze de buurt verkennen ze hebben daar onwijs leuke wandelplekken waar ze lange wandelingen kan maken :ok:
ik heb me ook tijdens de wandeling niet met Chika bemoeid, op de terugweg mocht het baasje haar zelf naar binnen brengen, Chika was nog wat voorzichtig maar ging zonder tegen te spartelen naar binnen, damn ik was zoooo trots :mann:

ze heeft nu echt een fijn huis waar ze lekker de ruimte heeft! ook heeft ze een gedragstherapeut die haar met het verlatingsangst gaat helpen.

ik heb een mooie bos bloemen gekregen en ben zonder afscheid te nemen van Chika gewoon weggegaan alsof er niets aan de hand was en haar baasje was haar binnen aan het afleiden met koekjes, volgens mij ging dit heel goed en vanavond krijg ik een mailtje hoe het vandaag is gegaan :mrgreen:

in de auto heb ik een traantje gelaten en heb er nog een beetje brok van in mijn keel :tongue:
maar ik weet nu waar ze zit en dat het helemaal goed gaat komen :engel:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Fijn dat je haar met een goed gevoel hebt achtergelaten, hoe je het omschrijft is dus ook hoe het is gegaan toen Bluf bij me kwam. En ik denk dat de eigenaresse toen ook wel met een brok in de keel is weggereden. Toen ze thuis was hebben we telefonisch contact gehad over hoe het ging dat was voor haar denk ook wel fijn. De meeste mensen nemen niet zomaar zonder emotie afstand van een hond waar toch een band mee is.
Je hebt het goed gedaan meid, dat hondje vertrouwen weten te geven en ook nog eens bij een fijn baasje brengen :flower:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Nogmaals een dikke knuffel nu Chika toch echt weg is :J: :flower: Ze gaat daar vast heel gelukkig worden en ze hebben duidelijk veel voor haar over :E:
Browny
Zeer actief

Bedankt Blondie en Flevobordertje :E:

ik heb zojuist een berichtje gekregen over Chika,
het gaat heel goed met Rita (ja ze hebben haar omgedoopt :hmmm: ) toen ik weg ging heeft ze het even moeilijk gehad en liet zich niet makkelijk afleiden. het baasje is met haar gaan wandelen alleen toen heeft ze zich uit de halsband gewurmd :schrik: (ik had m eigenlijk al strakker moet doen :oohja:) ze is op de vlucht gegaan, maar uiteindelijk is ze weer bij het baasje terug gekomen :E: zo trots op het slimme meisje :mann:
toen de man met hun andere hond thuis kwam is ze rustiger geworden en de nacht is ook goed gegaan en heeft ze heerlijk geslapen in haar eigen mand :F:

ik ben echt heel erg blij dat ze al een (oudere) hond in huis hebben want daardoor krijgt Chika veel meer zelfvertrouwen :ok:

Chika bezorgt de mensen wel een spannend avontuur zo :engel:
Afbeelding
umajoya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Verliefd op Australian Shepherds

Ongelezen bericht door umajoya »

Lijkt me een hele moeilijke beslissing.

Veel succes en sterkte.

Heb je nog andere honden in huis?
Liefs, Uma [Met Mojo en Halo]

Afbeelding
[gemaakt door kiki2000]
Flevo Bordertje
Zeer actief

Wat een angstig avontuur :schrik: Gelukkig is Chika weer naar haar nieuwe baasje toegegaan zeg, pffffff. Oeioei, wat een naam, Rita :80: Nou ja, smaken verschillen :wink: Blij toe dat Chika steun heeft aan de oudere hond, zo gaat het vast snel wennen :ok:
Browny
Zeer actief

umajoya schreef:Lijkt me een hele moeilijke beslissing.

Veel succes en sterkte.

ik zie nu pas dat ik in mijn post niet heb vermeld dat het een hond van een stichting betreft ;)
ik heb zelf 1 hond ja en sinds vandaag nog 1 die een baasje zoekt dus gezelligheid genoeg :D

ik heb Chika zo'n 3 maanden bij me gehad en mezelf voor genomen mij niet teveel te hechten, nou dat is mislukt haha ;) gaat vanzelf en kon ik niet tegen verzetten :tongue:
Afbeelding
umajoya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Verliefd op Australian Shepherds

Ongelezen bericht door umajoya »

Browny schreef:
umajoya schreef:Lijkt me een hele moeilijke beslissing.

Veel succes en sterkte.

ik zie nu pas dat ik in mijn post niet heb vermeld dat het een hond van een stichting betreft ;)
ik heb zelf 1 hond ja en sinds vandaag nog 1 die een baasje zoekt dus gezelligheid genoeg :D

ik heb Chika zo'n 3 maanden bij me gehad en mezelf voor genomen mij niet teveel te hechten, nou dat is mislukt haha ;) gaat vanzelf en kon ik niet tegen verzetten :tongue:
Oke, dus de hond in je onderschrift en avatar is jouw echte hond. en de andere hondjes zijn allemaal opvanghondjes?
wat goed dat je dat doet! Honden tijdelijk opvangen! Lijkt me wel zwaar, om elke keer weer gedag te moeten zeggen :(
Liefs, Uma [Met Mojo en Halo]

Afbeelding
[gemaakt door kiki2000]
blondie
Zeer actief

Chika (meisje) vind ik leuker dan Rita :hmmm:
Fijn dat ze terug kwam nadat ze zich uit de riem murmelde... bij enige twijfel terugnemen. Dat zegt mijn gevoel een beetje, ook al weet ik dat bij mensen die herplaatsers rehabiliteren en een nieuwe plek zoeken dat dat not done is :engel:
Browny
Zeer actief

blondie schreef:Chika (meisje) vind ik leuker dan Rita :hmmm:
Fijn dat ze terug kwam nadat ze zich uit de riem murmelde... bij enige twijfel terugnemen. Dat zegt mijn gevoel een beetje, ook al weet ik dat bij mensen die herplaatsers rehabiliteren en een nieuwe plek zoeken dat dat not done is :engel:
ik ben daar altijd welkom en ik studeer daar vlakbij dus kan altijd poolshoogte nemen ;) in augustus komt ze een weekje terug, als ik merk of hun aangeven dat het niet gaat of ze problemen met haar krijgen dan kan ze altijd bij mij terugkomen :ok: dat eis ik ook gewoon :pffff:

ze heeft gewoon echt de tijd nodig om te wennen en de nieuwe situatie te verkennen en mij los te laten :schrik: maar met zulke lieve mensen moet dat helemaal goed komen en denk dat het zeker wel losloopt allemaal :engel:

Edit: ja ik vind Chika vele male leuker :mep: maar voor mij blijft ze altijd Chika :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”